Nyt projekt! (Musik)

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Nyt projekt! (Musik)

Indlæg af Rasmus »

Hej Folkens.

Jeg har det seneste arbejdet på et nyt projekt( & SHERIF OPRØR), hvor konceptet var at skrive noget musik, der som udgangspunkt spilles efter en jazz-form, med et Tema, og så solo/impro/frie passager for så at vende tilbage til temaet i en eller anden form.
Udelukkende for at bryde mine egne grænser i forhold til rammer og form i musik.

Men eftersom jeg ikke har det store indblik i jazz-genren, så var mit udgangspunkt at putte det ned i en mere rock/støj genre.

Jeg ved ærlig talt ikke hvad det er blevet, men jeg synes selv det har været ret sjovt at lave/spille.

Det er en trio, guitar, trommer og bas.

Det hele er optaget "live" i studiet, og jeg har selv været tekniker og har mixet det.
Men jeg vil gerne høre hvad folk synes.

<!-- m --><a class="postlink" href="http://dl.dropbox.com/u/5038753/KONNY%2 ... 53/KONNY%2 ... 20MIX2.mp3</a><!-- m -->

Det er et relativt langt nummer, så giv det lige lidt tid.
:D

Brugeravatar
udepost
Gearfreak lærling
Indlæg: 600
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Nyt projekt! (Musik)

Indlæg af udepost »

Hej Rasmus

Jeg synes det lyder som et sjovt projekt, og jeg kan som udgangspunkt rigtig godt lide det, da jeg godt kan lide støj. Jeg har dog svært ved at høre det jazz'ede, men jeg har heller ikke så meget forstand på den genre. Jeg har lettere ved at høre reference til eksempelvis Sonic Youth som jeg holder meget af, og de holder også nogle gange fast ved et tema, som de så laver noget støj henover. Personligt ville jeg nok gøre temaet stærkere, og have mere komponeret støj, og så mindre lidt mindre improvisation da det måske kan blive "lidt for meget", men det er ikke sikkert det er det du er interesseret i :-)

Du kunne også bare spille noget country rock'n roll med Klaus og jeg når jeg kommer hjem. Der er også plads til fuzz og delay :)

/Søren

Brugeravatar
Morten M
Gearfreak lærling
Indlæg: 737
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Nyt projekt! (Musik)

Indlæg af Morten M »

God lyd. Højt niveau. Lidt Mike Stern'sk :)
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/TundraStudio"> ... aStudio</a><!-- m -->
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/pages/Fairytal ... s/Fairytal ... 0049079203</a><!-- m -->

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Nyt projekt! (Musik)

Indlæg af Rasmus »

[quote="udepost"]Hej Rasmus

Jeg synes det lyder som et sjovt projekt, og jeg kan som udgangspunkt rigtig godt lide det, da jeg godt kan lide støj. Jeg har dog svært ved at høre det jazz'ede, men jeg har heller ikke så meget forstand på den genre. Jeg har lettere ved at høre reference til eksempelvis Sonic Youth som jeg holder meget af, og de holder også nogle gange fast ved et tema, som de så laver noget støj henover. Personligt ville jeg nok gøre temaet stærkere, og have mere komponeret støj, og så mindre lidt mindre improvisation da det måske kan blive "lidt for meget", men det er ikke sikkert det er det du er interesseret i :-)
[/quote]

Hej Søren,
Fedt du kan li' det! Nu har jeg ikke lyttet så meget til Sonic Youth, men trommeslageren der spiller har dyrket det meget.

Jeg skal understrege, det jeg mener med jazz er kun rent struktur mæssigt. Når folk spiller jazz standards så spiller de noget i stil A-B-solo-A-Solo-A-B.
Det var såmænd det eneste det har med jazz at gøre.
Du har helt ret i at det er improvisationen jeg er interesseret i, da alle står og improviserer på en gang og vi har ikke lavet nogen aftaler.
fra 1:43 starter improvisationen og vender kun tilbage til temaet 1-2 gange.
Fra 4:30 kommer der et nyt "tema", som er lidt mere finurligt(synes jeg), hvor jeg laver en støjsløjfe, hvor jeg looper oven på mig selv indtil den går i selvsving. Det samme tema kommer 10:29. :)

Nu endte nummeret også med at blive ekstremt langt, men nu er det ligesom bare. Vi kunne godt indspille de samme temaer igen, men så ville det blive noget andet, når 80% er impro.
Nu er det første gang jeg spiller sådan noget her, og jeg har faktisk øvet mig utroligt meget på det. Indspillet skitser for mig selv, men det var ikke til at vide hvad det blev før jeg stod med de 2 andre hoveder.
Tak for feedback'en det er godt lige at få lidt, så man er nødt til at forholde sig til hvad det er man har lavet.
[quote="udepost"]

Du kunne også bare spille noget country rock'n roll med Klaus og jeg når jeg kommer hjem. Der er også plads til fuzz og delay :)

/Søren[/quote]
Det må vi jo bare se på. 8-)

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Nyt projekt! (Musik)

Indlæg af Rasmus »

[quote="Morten M"]God lyd. Højt niveau. Lidt Mike Stern'sk :) [/quote]

Tak! Men hvad mener du med Mike Stern'sk? Hvis der er noget der lyder som "tchorus" så er det wow&flutter fra min EL Capistan! :D

Brun Sæbe
Johnny B. Goode
Indlæg: 198
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Nyt projekt! (Musik)

Indlæg af Brun Sæbe »

Kan godt lide det.
<!-- m --><a class="postlink" href="http://soundcloud.com/provinsdrengen">h ... drengen</a><!-- m -->

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Nyt projekt! (Musik)

Indlæg af Dannyboy »

Fedt Rasmus. Meget flippet! Jeg tænker sådan lidt Robert Fripp eller måske lidt Hendrix - Third Stone From The Sun.

strattitude
Johnny B. Goode
Indlæg: 127
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Nyt projekt! (Musik)

Indlæg af strattitude »

Jeg havde egenlig ikke forventet at kunne lide det da jeg ikke kender meget til støj rock og måske har nogle fordomme om den genre. Men jeg synes der er fed energi i det! Jeg kommer til at tænke lidt på den seneste Scofield plade han lavede med MMW, hvor der er meget fri jam og syre.

Brugeravatar
Jake
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 459
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Nyt projekt! (Musik)

Indlæg af Jake »

Fedt nok Rasmus! Nels Cline would also approve ;-) Hvilket grej har du brugt til den optagelse?

Mvh Jake
http://www.divineamps.com - OPDATERET - BASSMAN-REBUILD, RØR BOOSTER/BUFFER og andet nyt! :-)

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Nyt projekt! (Musik)

Indlæg af Swampthing »

Det er satme fedt !
Mere af det !

Brugeravatar
Morten M
Gearfreak lærling
Indlæg: 737
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Nyt projekt! (Musik)

Indlæg af Morten M »

[quote="Rasmus"][quote="Morten M"]God lyd. Højt niveau. Lidt Mike Stern'sk :) [/quote]

Tak! Men hvad mener du med Mike Stern'sk? Hvis der er noget der lyder som "tchorus" så er det wow&flutter fra min EL Capistan! :D [/quote]
Hvis du ikke ved hvem Mike Stern er, er det fordi du har lyttet til alt alt alt for lidt Miles Davis ;)
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/TundraStudio"> ... aStudio</a><!-- m -->
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/pages/Fairytal ... s/Fairytal ... 0049079203</a><!-- m -->

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Nyt projekt! (Musik)

Indlæg af Sasha »

Jeg synes, det lyder for meget som dén dag, jeg har haft i dag, til rigtigt at kunne holde af det endnu... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Nyt projekt! (Musik)

Indlæg af Rasmus »

[quote="Morten M"][quote="Rasmus"][quote="Morten M"]God lyd. Højt niveau. Lidt Mike Stern'sk :) [/quote]

Tak! Men hvad mener du med Mike Stern'sk? Hvis der er noget der lyder som "tchorus" så er det wow&flutter fra min EL Capistan! :D [/quote]
Hvis du ikke ved hvem Mike Stern er, er det fordi du har lyttet til alt alt alt for lidt Miles Davis ;) [/quote]
Jeg kender udemærket Mike Stern, og anerkender hans dygtighed, men der er meget i hans stil jeg ikke kan identificere mig med, men måske har jeg kun hørt det dårlige Mike Stern. :D

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Nyt projekt! (Musik)

Indlæg af Rasmus »

[quote="Jake"]Fedt nok Rasmus! Nels Cline would also approve ;-) Hvilket grej har du brugt til den optagelse?

Mvh Jake[/quote]
Tak!

Jeg har brugt en Jazzmaster ind i en Jimi Hendrix Crybaby, EH Graphic Fuzz, Captain Coconut, T-rex Replica, Strymon El Capistan, Goodrich Volume pedal som så til sidst ryger ind i en Vox Ac30TB fra 65'. Den er miked op med en SM57 og en MD421.

Det er primært MD421 der er skruet op for, og så en lille snas SM57.

Der er brugt et UA EMT140 plugin til at give guitaren et lidt bedre studie perspektiv.

Til trommerne har jeg brugt 2 groove tubes rør mikrofoner. Sm57 på lilletrommen og en Beta52 til stortromme.

Bassen er splittet og kørt i en Avalon linedriver og optaget igennem en Ampeg SVT top i et 4x12" optaget med endnu en MD421.

Alt sammen kørt i diverse pre-amps, som jeg vist ikke behøver at redegøre for. :)

Og hjernen bag det hele har jo "selvfølgelig" været Protools10.

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Nyt projekt! (Musik)

Indlæg af Rasmus »

[quote="Sasha"]Jeg synes, det lyder for meget som dén dag, jeg har haft i dag, til rigtigt at kunne holde af det endnu... :-)[/quote]
Det skal nok komme. :)

Brugeravatar
Jake
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 459
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Nyt projekt! (Musik)

Indlæg af Jake »

[quote="Rasmus"]
Jeg har brugt en Jazzmaster ind i en Jimi Hendrix Crybaby, EH Graphic Fuzz, Captain Coconut, T-rex Replica, Strymon El Capistan, Goodrich Volume pedal som så til sidst ryger ind i en Vox Ac30TB fra 65'. Den er miked op med en SM57 og en MD421.
Det er primært MD421 der er skruet op for, og så en lille snas SM57.
Der er brugt et UA EMT140 plugin til at give guitaren et lidt bedre studie perspektiv.
Til trommerne har jeg brugt 2 groove tubes rør mikrofoner. Sm57 på lilletrommen og en Beta52 til stortromme.
Bassen er splittet og kørt i en Avalon linedriver og optaget igennem en Ampeg SVT top i et 4x12" optaget med endnu en MD421.
Alt sammen kørt i diverse pre-amps, som jeg vist ikke behøver at redegøre for. :)
Og hjernen bag det hele har jo "selvfølgelig" været Protools10.[/quote]

Er du gået i ren JM mode for tiden, eller er det jævnt fordelt? EMT140-pluginnet er rigtig fedt. Jeg bruger det selv en del på trommer og mere ambiente spor.
http://www.divineamps.com - OPDATERET - BASSMAN-REBUILD, RØR BOOSTER/BUFFER og andet nyt! :-)

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Nyt projekt! (Musik)

Indlæg af Sasha »

[quote="Rasmus"][quote="Sasha"]Jeg synes, det lyder for meget som dén dag, jeg har haft i dag, til rigtigt at kunne holde af det endnu... :-)[/quote]
Det skal nok komme. :) [/quote]

Aarrh, nu må vi se. Jeg kan spotte en Jazzmaster på møj, møj lang afstand. Og jeg KAN bare ikke li´ lyden af dem. Sorry to say. Så kan det være nok så "stilkorrekt", "reglementeret uniform" og hvad har vi... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Nyt projekt! (Musik)

Indlæg af Rasmus »

[quote="Jake"][quote="Rasmus"]
Jeg har brugt en Jazzmaster ind i en Jimi Hendrix Crybaby, EH Graphic Fuzz, Captain Coconut, T-rex Replica, Strymon El Capistan, Goodrich Volume pedal som så til sidst ryger ind i en Vox Ac30TB fra 65'. Den er miked op med en SM57 og en MD421.
Det er primært MD421 der er skruet op for, og så en lille snas SM57.
Der er brugt et UA EMT140 plugin til at give guitaren et lidt bedre studie perspektiv.
Til trommerne har jeg brugt 2 groove tubes rør mikrofoner. Sm57 på lilletrommen og en Beta52 til stortromme.
Bassen er splittet og kørt i en Avalon linedriver og optaget igennem en Ampeg SVT top i et 4x12" optaget med endnu en MD421.
Alt sammen kørt i diverse pre-amps, som jeg vist ikke behøver at redegøre for. :)
Og hjernen bag det hele har jo "selvfølgelig" været Protools10.[/quote]

Er du gået i ren JM mode for tiden, eller er det jævnt fordelt? EMT140-pluginnet er rigtig fedt. Jeg bruger det selv en del på trommer og mere ambiente spor.[/quote]
Ja, den rumklang er for vild!

Nej, helt jazzmaster er jeg ikke gået. Min 330 med flatwounds blev bare lige død nok i sværen. Så stod Esbens JM i øveren, og så fik dem et skud på de sidste to takes.

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Nyt projekt! (Musik)

Indlæg af Rasmus »

[quote="Sasha"][quote="Rasmus"][quote="Sasha"]Jeg synes, det lyder for meget som dén dag, jeg har haft i dag, til rigtigt at kunne holde af det endnu... :-)[/quote]
Det skal nok komme. :) [/quote]

Aarrh, nu må vi se. Jeg kan spotte en Jazzmaster på møj, møj lang afstand. Og jeg KAN bare ikke li´ lyden af dem. Sorry to say. Så kan det være nok så "stilkorrekt", "reglementeret uniform" og hvad har vi... :-)[/quote]
Det er så helt ok.:-)

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Nyt projekt! (Musik)

Indlæg af fortytwo »

[quote="Rasmus"]Bassen er splittet og kørt i en Avalon linedriver og optaget igennem en Ampeg SVT top i et 4x12" optaget med endnu en MD421.[/quote]

Arh.. SVT.. Så mangler den top da vist lige 200W.. ;-)

Og så ville den, med dens alder, ha' heddet V9, og ikke V4-B, som den gør lige nu.. ;-)
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen