Logic eller ableton live 8

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Brugeravatar
Førslev
Still Got The Blues
Indlæg: 347
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Logic eller ableton live 8

Indlæg af Førslev »

Hey der.

Jeg kunne godt tænke mig at opgradere hjemmestudiet med et program der ikke (som live 8 lite versionen) er begrænset til et bestemt antal plugins og et lavt antal spor.

Jeg overvejer enten at opgradere live 8 til fuld version eller at snuppe logic.

Fordelen ved live 8: Jeg har en kammerat der nærmest bor i programmet og dermed gratis support (har han lovet mig).
Fordelen ved logic: det virker som om ALT er inkluderet af hvad man kunne få brug for i første omgang og jeg ville kunne bruge den lille version af live8 ved siden af og få det bedste fra begge verdener. det er desuden så vidt jeg kan spotte en del billigere.

Er der nogen af jer der har erfaringer med de to programmer og kan give lidt input til hvad der kunne gøre den ene løsning mere brugbar end den anden?

Formålet er generel indspilning af hovedsageligt rock, pop, jazz og andet i samme boldgade.

Brugeravatar
AnotherDan
Gearfreak lærling
Indlæg: 793
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Logic eller ableton live 8

Indlæg af AnotherDan »

Logic uden tvivl det stykke DAW software med mest bang-for-the-buck, efter apple har ændret deres pris-strategi. Mange fede instrumenter og masser af effekter.

Jeg tror mest af alt du skal gøre op med dig selv om du syntes så godt om workflow'et i Ableton, om du vil blive der eller om du vil skifte til den lidt mere traditionelle sequencer arbejdsgang.
Bah

Brugeravatar
Førslev
Still Got The Blues
Indlæg: 347
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Logic eller ableton live 8

Indlæg af Førslev »

Jeg tror ikke jeg har det store for workflowet. det fungerer fint for mig, men jeg har ikke noget imod at "lære" et nyt workflow if there is something to gain.

Jeg tror at det jeg gerne vil have ud af det er nogle flere samplinger muligheden for en trommemaskine samt måske vigtigst af alt muligheden for at arbejde med mere end 8 spor, men det får jeg uanset hvad jeg opgraderer til. tror jeg er mest nervøs for at logic bliver ekstremt besværligt at lære når man har vænnet sig til noget andet. har som sagt ikke noget imod at skulle lære noget nyt, men synes også det ville være trist at skulle starte fra scratch.

ffsjake
Himmelhund
Indlæg: 44
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

Re: Logic eller ableton live 8

Indlæg af ffsjake »

som udgangspunkt syntes jeg at Logic's egne plugins, som udgangspunkt, lyder lidt bedre end Ableton Live's, men til gengæld syntes jeg at det er meget nemmere at arbejde i Ableton.
Alt ligger lige under overfladen i Ableton, hvor jeg syntes det hele er gemt lidt mere væk i Logic.

Jeg laver personligt al min musik i Ableton Live 8 Suite og bruger til tider Logic til det endegyldige mix og mastering.
Og så er der jo også linket mellem Ableton Live og Max/MSP, i form af Max4Live, som jeg personligt er rigtig glad for, eftersom jeg osse arbejder rigtig meget i Max/MSP.
[font='Open Sans', Arial, Helvetica, sans-serif]Gibson Les Paul Studio / Ibanez RGT 6 EXFX / Ibanez EGEN8 / Ibanez AFS75TD
Sigma SG / Squier Jazzmaster / Akkustisk Tellson / LTD D5 / Hjemmestrikket Tele-bas[/font]

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen