220 til 110 volt trafo

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Brugeravatar
SeniorFisker
Johnny B. Goode
Indlæg: 134
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

220 til 110 volt trafo

Indlæg af SeniorFisker »

Hej

Min nye Fender top er 110 volt 60 Hz - det med frekvensen er vist lidt ligegyldigt.

Men der er så indbygget en stor 220/110 v trafo bag i den - hvilket giver en stor extra vægt.
Det er en 3 amp 330 VA trafo

Foretærkeren er mærket med 110 v/ 300 w

Så hvor stor skal trafoen minimum være
Der findes adskillige størrelser af de små som kan være ved siden af

Alternativt skal jeg få bygget en anden trafo i den, men det synes jeg vil være synd
og sikkert også svært at finde en der passer ind i den

SeniorFisker

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: 220 til 110 volt trafo

Indlæg af Smittefar »

Det lyder som om, det er den minimale trafo, der er indbygget. 330 VA er jo (næsten) det samme som 330W, så trafoen er kun minimalt overdimensioneret - jeg ville ikke turde gå længere ned.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
SeniorFisker
Johnny B. Goode
Indlæg: 134
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: 220 til 110 volt trafo

Indlæg af SeniorFisker »

[quote="Smittefar"]Det lyder som om, det er den minimale trafo, der er indbygget. 330 VA er jo (næsten) det samme som 330W, så trafoen er kun minimalt overdimensioneret - jeg ville ikke turde gå længere ned.[/quote]


Det lyder rigtigt.

Jeg tror nok at jeg køber en løs transformer de kan fås til ca. 450 for en 300W
Så bliver selve toppen nogle kilo lettere.

SeniorFisker

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: 220 til 110 volt trafo

Indlæg af Sasha »

Menspørgsmålet er måske, hvis der er tale om sådan en ultalineær tingest fra 1979, om det ikke måske var bedre at forholde sig til, at sådan en typisk lægger meget høje spændinger på rørene (det er nok hovedårsagen til, at disse sene Silverface-Fendere spiller så klinisk rent), og måske udnytte chancen for at opnå en bedre og mere klassisk Fender-lyd ved at skifte den nuværende transformator til en, der leverer lidt mere hensigtsmæssige spændinger?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen