Strat-pickupper

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Runem
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 454
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Strat-pickupper

Indlæg af Runem »

Alhøj udstyrs-mutanter.

Jeg vil udskifte pickupperne i min MIJ-strat, men jeg er sgu lidt i tvivl om, hvad der skal prøves af. Jeg har Suhr FL i min ene strat og Suhr V60LP i den anden, så tanken var at tjekke noget andet ud for en gangs skyld.

Jeg har kig på Lindy Fralin 54's. Nogen, der kender disse?

Alternativt overvejede jeg et sæt fra Fender. Evt. 57/62 eller 69. De er ret billige hos Thomann, kan jeg se. Men jeg har faktisk aldrig prøvet nogen af de to sæt. Texas Specials og Fat 50'ies er udelukket. Dem var jeg i hvert fald ikke begejstret for.


Ville bare høre lidt erfaringer, da det er temmelig omsonst at tjekke demoer på youtube, når der ikke er noget sammenligningsgrundlag...

strattitude
Johnny B. Goode
Indlæg: 127
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Strat-pickupper

Indlæg af strattitude »

I min Grosh strat har jeg haft 4 forskellige sæt:

Fralin Vintage Hot- Udmærket uden at være fantastisk, havde i hvert fald lyst til at prøve noge andet.
Grosh 60's Vintage- tæt på Fralin VH, men lidt mere 3D mellemtone, lidt bedre definition
Grosh 60's Fat - Stor strat lyd, lidt varmere end de 2 første. Lidt ekstra mellemtone punch og output, trænger godt igennem et mix. God til Od i bridge(på DBA nu)
Lollar Dirty Blonde sæt- Alnico 2 magneter i neck og middle. Lidt blødere lyd end de andre, men dejlig klassisk strat. I bridge er det en Lollar Special (Al. V) som også har en anelse ekstra output. God til OD i bridge.

Mit foretrukne er Lollar Dirty Blonde sættet som er et super allround sæt. Hvis jeg havde en mere strat ville jeg beholde Grosh 60's Fat sættet og putte deri, da det er fedt til en klassisk strat lyd med lidt ekstra nosser og punch.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Strat-pickupper

Indlæg af Sasha »

Jeg ville kigge lidt i retning af Fender´s 69-pickupper, som så til gengæld er den eneste ordentlige pickup, som deres Customshop kan finde ud af at lave. Men 69´eren lyder faktisk "ikke så tosset". Dog gælder naturligvis alle de sædvanlige forbehold om, at pickupper, som er fantastiske i én guitar, kan være en ren katastrofe i en tilsvarende osv. osv.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
AnotherDan
Gearfreak lærling
Indlæg: 793
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Strat-pickupper

Indlæg af AnotherDan »

Hvis du er på budget skulle tonerider være udemærkede.
Har ikke selv prøvet deres strat pickups, men der er en p90'er på vej hertil til det seneste projekt.

Ellers var jeg nok hoppet på et sæt bare knuckles - (dem der hedder irish et eller andet), hvis det var mig.
Bah

Runem
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 454
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Strat-pickupper

Indlæg af Runem »

[quote="Sasha"]Jeg ville kigge lidt i retning af Fender´s 69-pickupper, som så til gengæld er den eneste ordentlige pickup, som deres Customshop kan finde ud af at lave. Men 69´eren lyder faktisk "ikke så tosset". Dog gælder naturligvis alle de sædvanlige forbehold om, at pickupper, som er fantastiske i én guitar, kan være en ren katastrofe i en tilsvarende osv. osv.[/quote]


Ja, i den henseende må man jo naturligvis forsøge sig frem. Det er også primært årsagen til, jeg er nysgerrig efter, hvad folk har gjort sig af erfaringer.


Jeg har umiddelbart mulighed for et sæt bare knuckle Irish Tour, som ser interessante ud. Brugt og til en ganske fin pris.

Runem
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 454
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Strat-pickupper

Indlæg af Runem »

[quote="AnotherDan"]Hvis du er på budget skulle tonerider være udemærkede.
Har ikke selv prøvet deres strat pickups, men der er en p90'er på vej hertil til det seneste projekt.

Ellers var jeg nok hoppet på et sæt bare knuckles - (dem der hedder irish et eller andet), hvis det var mig.[/quote]

Har netop sådan et sæt Irish Tour på radaren lige nu, så dem tror jeg, det bliver.

Prisen er i første omgang ikke så væsentlig, men det er selvfølgelig fedest, hvis man ikke taber en masse kroner på at testkøre forskellige pickup-sæt. Så brugt er klart at foretrækker.


Nu ser vi lige, om jeg ikke kan få snitterne i det sæt, jeg har udset mig i mit nærområde.

Brugeravatar
Morten M
Gearfreak lærling
Indlæg: 737
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Strat-pickupper

Indlæg af Morten M »

Seymour Duncan Antiquities?
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/TundraStudio"> ... aStudio</a><!-- m -->
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/pages/Fairytal ... s/Fairytal ... 0049079203</a><!-- m -->

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Strat-pickupper

Indlæg af Sasha »

[quote="Runem"]...jeg er nysgerrig efter, hvad folk har gjort sig af erfaringer.


[/quote]

All time favourites: Slut-60´er/start 70´er Fender "grey bottoms"...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Rasser
Still Got The Blues
Indlæg: 369
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Strat-pickupper

Indlæg af Rasser »

Jeg har pt SD antiquity texas hots i min 57/62 ri. Jeg synes de lyder rigtig godt. (Og de har i øvrigt intet med texas specials at gøre bare fordi de hedder noget med texas). Så vidt jeg ved, er det med AlNiCo 2 magneter, hvilket, efter min mening, giver dem en lidt blødere lyd.

<!-- m --><a class="postlink" href="><!-- m -->

Mvh.
Rasmus.

Brugeravatar
JGreen
Still Got The Blues
Indlæg: 213
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Strat-pickupper

Indlæg af JGreen »

Jeg fik lov at prøve en strat der havde fået et sæt "Super Sport Set" Don Mare pickupper installeret, og dem må jeg helt klart have et sæt af når jeg synes jeg føler mig rig, for umiddelbart sparkede de alvorligt røv på de 69'er CS pickupper jeg lige havde installeret.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Strat-pickupper

Indlæg af Sasha »

Hvordan gør en pickup, når den "sparker røv"..?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen