Forskel på '52 RI Telecastere?

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
JesperA
Himmelhund
Indlæg: 33
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Forskel på '52 RI Telecastere?

Indlæg af JesperA »

Efter at have haft sindssygt travlt i et halvt år, er der nu blevet mere tid til at nørde gear og hænge ud på Gearfreak igen :-) Det skal fejres med at tilføje en fed Tele til samlingen. Jeg har prøvet to '52 RI Tele'r fra '82 - lavet på Fullertonfabrikken. De var rigtig fede begge to - men desværre ikke til salg. Til gengæld er der en '52 RI til salg fra '91. Ved I om der er væsentlig forskel i kvalitet eller specs - f.eks. halsprofil - på de to årgange? Skal køre meget langt for at prøve den, så ku godt lige bruge lidt vejledning inden :)

Mvh
Jesper
<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.jesper-andersen.com">www.jesper-andersen.com</a><!-- w -->

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Forskel på '52 RI Telecastere?

Indlæg af Rasmus »

[quote="JesperA"]Efter at have haft sindssygt travlt i et halvt år, er der nu blevet mere tid til at nørde gear og hænge ud på Gearfreak igen :-) Det skal fejres med at tilføje en fed Tele til samlingen. Jeg har prøvet to '52 RI Tele'r fra '82 - lavet på Fullertonfabrikken. De var rigtig fede begge to - men desværre ikke til salg. Til gengæld er der en '52 RI til salg fra '91. Ved I om der er væsentlig forskel i kvalitet eller specs - f.eks. halsprofil - på de to årgange? Skal køre meget langt for at prøve den, så ku godt lige bruge lidt vejledning inden :)

Mvh
Jesper[/quote]

Jeg tror der er væsentlig forskel. Jeg har læst i den store fender bog, og det var nogle ret turbulente år for fender.

F.eks blev der ikke produceret en eneste US guitar i 85'. Alt det kom fra Japan. (ifølge bogen).

De er jo i ret høj kurs de der Fullerton ting, og jeg tror ikke en 91'er er det samme. Det kan godt være det er en fed guitar, men jeg tvivler meget på de 2 guitarer har ens specs. ;)

Brugeravatar
udepost
Gearfreak lærling
Indlæg: 600
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Forskel på '52 RI Telecastere?

Indlæg af udepost »

Hejsa

Jeg tror godt du kan regne med at der er forskel, men der er vel gode og dårlige indenfor alle årgangene vil jeg tro. Jeg har en kammerat med en fra 88, og den er eksempelvis ret god. For et år siden faldt jeg over en svensk hjemmeside hvor der var et par fullerton's til salg. Jeg kan ikke huske firmaet's navn, men det kan måske googles frem. De kostede omkring 15-18k tror jeg

/Søren

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen