Lyst til en vintage strat?

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Lyst til en vintage strat?

Indlæg af GuitaRasmus »

Jeg tror aldrig jeg har set så clean et eksemplar:

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.ebay.com/itm/STUPID-CLEAN-19 ... D-CLEAN-19 ... 53edac41df</a><!-- m -->
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Lyst til en vintage strat?

Indlæg af Barf »

Hold da fast. Den har dælme ikke set mange røgfyldte lokaler i sin levetid.

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Lyst til en vintage strat?

Indlæg af Pluto »

De har en nede i musikbixen i Kolding som ser ligeså ny ud.Den skal koste omkring en million kr påstås der.
Sorte strater lyder bare bedst..

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Lyst til en vintage strat?

Indlæg af Dannyboy »

Gad vide om den lyder og spiller bedre end f.eks. en 69'er strat.

Brugeravatar
udepost
Gearfreak lærling
Indlæg: 600
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Lyst til en vintage strat?

Indlæg af udepost »

Den kan nok spille lidt hurtige. Det er jo de smadrede der lyder bedst, da det er dem folk har villet spille på. Dem der er mint condition er nok ikke blevet mint det fordi de super gode...

/Søren

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Lyst til en vintage strat?

Indlæg af Sasha »

[quote="udepost"]Den kan nok spille lidt hurtige. Det er jo de smadrede der lyder bedst, da det er dem folk har villet spille på. Dem der er mint condition er nok ikke blevet mint det fordi de super gode...

/Søren[/quote]

Her er vi da vist nået til afdelingen for særdeles grove og generelle betragtninger, er vi ikke..? Jeg kan kun som altid sige: Try before you buy!

Men en Stratocaster skal dælme godt nok spille godt, før den er både en halv og en hel million værd.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
JGreen
Still Got The Blues
Indlæg: 213
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Lyst til en vintage strat?

Indlæg af JGreen »

Hvor er det dog tåbeligt.

Det er et brædt med strenge for faen. En skambrugt vintage guitar kunne man måske forstå at folk savlede over, men en NY gammel guitar. What's the point? Der er ingen mojo, ingen sjæl, ingen x-faktor eller hvad faen folk ellers ævler om i den retning. Engang imellem har man det som den lille dreng i "Kongens nye klæder" - 'jamen det er jo bare en strat, er jeg den eneste der ikke er blind?'...

Istedet for at købe sådan noget tåbeligt ragelse skulle folk hellere få sig en fornuftigt lydende, fornuftigt pris-sat strat, lære at spille på lortet, og købe guitarer til børn for resten.

Brugeravatar
AnotherDan
Gearfreak lærling
Indlæg: 793
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Lyst til en vintage strat?

Indlæg af AnotherDan »

Jeg fatter ikke hvorfor folk ryster på hovedet af det.

Det kan da godt være den ikke spiller særlig godt, og så videre, men jeg kan sagtens forstå samlerværdien og deraf også prissætningen.
Bah

Plexi
Johnny B. Goode
Indlæg: 160
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Lyst til en vintage strat?

Indlæg af Plexi »

Når det som her drejer sig om flere hundredetusind kroner, er det så ikke en lille mulighed for at guitaren er fake ? Den ser meget ny ud i mine øjne. Især stemmeskruer og broen....kommer der ikke misfarvninger i sådant noget metal, selvom det ikke bliver brugt ?

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Lyst til en vintage strat?

Indlæg af fortytwo »

[quote="JGreen"]Hvor er det dog tåbeligt.

Det er et brædt med strenge for faen. En skambrugt vintage guitar kunne man måske forstå at folk savlede over, men en NY gammel guitar. What's the point? Der er ingen mojo, ingen sjæl, ingen x-faktor eller hvad faen folk ellers ævler om i den retning. Engang imellem har man det som den lille dreng i "Kongens nye klæder" - 'jamen det er jo bare en strat, er jeg den eneste der ikke er blind?'...

Istedet for at købe sådan noget tåbeligt ragelse skulle folk hellere få sig en fornuftigt lydende, fornuftigt pris-sat strat, lære at spille på lortet, og købe guitarer til børn for resten.[/quote]

Det er jo bare en strat..

Men en strat der næsten ikke er blevet brugt, og dem er der ikke mange af, hvor imod, at det er nemt at finde en skambrugt vintage guitar, som har masser af mojo, sjæl, x-faktor og hvad faen folk ellers ævler om, men som kan være gennemkneppet af business folk, junkie-amatør musikere i 70'er, shreddere i 80'er, ha' fået monteret floyds, ha' fået dem pillet af igen, refinet flere gange, routet som ti badekar, men som stadig kan være den vildeste player guitar..

Men her snakker vi om et investeringsobjekt, og ikke noget man køber for at spille balle til tante Odas 80 års fødselsdag, i Nørre Bøvle forsamlingshus, men noget man køber for at tjene penge over noget tid..
Jajaja. og hvad er så pointen i det, hvorfor ikke bruge den, fordi med mindre man er millionær, så er det dumt at ødelægge sin investering..

Og så syn's jeg man i den rytmiske del af musikken, bør tie stille om hvor dyrt det ene og det andet er.. I den klassiske del, der koster en god intro-model violin, til den rimelig seriøse, på den anden side af 100.000,-, og der er ikke nogen der sætter nogle spørgsmålstegn ved, hvorfor en Strad, altså Stradivarius, skal koste 2 millioner, for det gør den bare..
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Lyst til en vintage strat?

Indlæg af Sasha »

Og måske holder sammenligningen så ikke, fordi sådan "gør" tingene bare ikke i lejren for elektriske guitarer, hvor man sagtens kan få intro-model til den rimeligt seriøse for måske 10.000,-..?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"


Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Lyst til en vintage strat?

Indlæg af Pluto »

Hvis jeg havde så mange penge at jeg havde råd til at købe kunst for en million,havde jeg nok valgt straten som investering istedet.Mest fordi at den kunne jeg
forholde mig til og guitarer har jo min store interresse.Men så mange penge har jeg inte :(
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Lyst til en vintage strat?

Indlæg af Sasha »

Jeg håber, at der kommer én eller anden á la Mika Vandborg forbi, køber den og tager den med ud på landevejen at spille.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Izzy
Still Got The Blues
Indlæg: 208
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Lyst til en vintage strat?

Indlæg af Izzy »

Det vil være mest morsomt hvis Malmsteen købte den og fået skalloperet halsen og shreddede derudaf.

Jeg kan godt forstå prisen. Det vil næsten svare til en Ford fra 20-30'erne der aldrig er blevet brugt og ikke har haft behov for restaurering.
Hemmeligheden ved lykke er at være tilfreds med det man har.. så, saml så meget mulig!!

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Lyst til en vintage strat?

Indlæg af Sasha »

Ja, bare jeg får lov til at slippe for at skulle høre på det, så for min skyld ingen alarm...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Lyst til en vintage strat?

Indlæg af fortytwo »

[quote="Sasha"]Og måske holder sammenligningen så ikke, fordi sådan "gør" tingene bare ikke i lejren for elektriske guitarer, hvor man sagtens kan få intro-model til den rimeligt seriøse for måske 10.000,-..?[/quote]

Under faktisk..

Men ændre stadig ikke på, at folk klager over, at elektriske guitare koster, hvad de koster..
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Lyst til en vintage strat?

Indlæg af Sasha »

Nej. Men mon ikke de ville gøre det, næsten uanset hvor billige de var..?

I bund og grund ER de fleste guitarister jo bønder i hjertet. Og dermed lader de aldrig en oplagt chance for at småbrokke sig lidt gå ubenyttet hen... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Lyst til en vintage strat?

Indlæg af Smittefar »

[quote="Sasha"]I bund og grund ER de fleste guitarister jo bønder i hjertet ...[/quote]

Jeg har endda en gård!!! (not kidding)
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Lyst til en vintage strat?

Indlæg af Sasha »

Nogle har selvfølgelig mere behov for at skilte med det end andre...

:-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen