Guitarflash-tråden...

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Guitarflash-tråden...

Indlæg af Michael Vajhøj »

Jeg kunne ikke finde en tråd hvor vi bare sidder og kigger på hinandens guitarer - så hermed en opfordring til at smide dine "trunter/tøser/spader/hegn/und so weiter" op...

Jeg har ikke der ligenr hverken grej eller evner (eller lyst til at få det) til at tage gode billeder, men anyway - et billede skal der da være til at ligge ud med:

Familien pr. 29.07.2010:
Billede

Fra venstre til højre:
Landola D-2
Martin D-35
DanElectro Dead On 67 Bariton
Mørch Tele
Mørch Strat
Fender Stratocaster (Mørch PU'er + gotoh hardware)

De eneste der ikke rigtigt bliver brugt er Landola'en og Fender'en. Baritonen bliver luftet for lidt, men der er da heldigvis lidt jobs i kalenderen med den fremadrettet... :)

Bagpå Mørch Telen sidder et billede af undertegnede og min kæreste - vi havde været igennem en meget svær tid - hvor vi skulle noget igennem sammen som vist er bedst at vi to kun kender til - men anyway, en aften hvor jeg havde været ude og spille var der en der tog et billede hvor vi stod og omfavnede hinanden og vi var begge overbevist om at ligemeget hvad verden udsætter os for fremover er der intet der kan splitte os af... Så det billede sidder bag på telecasteren (og hænger da vist også nede i mit øvelokale)... :)

Mørch Strat'en for ikke helt den spilletid som den har fortjent - jeg havde den lige oppe på et job i mandags, men kan simpelthen ikke forenes med det der humbuckerbegreb, så når jeg får taget mig sammen til at finde en ny slagplade bliver den bygget om til SSS igen...

Martin'en er ved at være ret så meget brugt efter at have været udsat for det hårde liv på værtshuslandevejene - den har en bracing der er gået løs og ser ret så hærget ud tæt på, så den skal nok skiftes ud når engang man får et flip - men den er fuldt ud spilbar... :)

Hvis nu hende den førnævnte ikke var så "kedelig" mht. hvad jeg må smide op af de optagelserne jeg har liggende med hende, så kunne der have været lydflash - men omvendt er det jo altid dejligt at have noget tilgode (så længe det ikke er tæsk).

Sæt i gang - lad os så komme til at savle og høre lidt anekdoter... :)

/Michael
RoadHigh.dk

Kaptajn Kropp
Still Got The Blues
Indlæg: 341
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Guitarflash-tråden...

Indlæg af Kaptajn Kropp »

Der er noget lidt Prince agtigt over tele'n :) Bortset fra det med kæresten, det er ikke så Prince, men det lyder som en meget sød historie :D Må man spørge hvad det er ved humbuckeren du ikke bryder dig om? generelt lyden af humbucker eller synes du ikke det fungerer at have buckers i en strat?
<!-- m --><a class="postlink" href="http://kaptajnkroppsorkester.dk/">http: ... ter.dk/</a><!-- m --> Kaptajn Kropps Orkester - Spiller til alle slags fester!

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Guitarflash-tråden...

Indlæg af Michael Vajhøj »

[quote="Kaptajn Kropp"]Der er noget lidt Prince agtigt over tele'n :) Bortset fra det med kæresten, det er ikke så Prince, men det lyder som en meget sød historie :D Må man spørge hvad det er ved humbuckeren du ikke bryder dig om? generelt lyden af humbucker eller synes du ikke det fungerer at have buckers i en strat?[/quote]

Bryder mig bare generelt ikke om lyden, synes det er alt for tykt - ville hellere bare have min gamle MS4/III SC i broen igen - så det kommer nok når jeg lige tager mig sammen - men har da spillet stort set alle jobs på min telecaster det sidste halve år uden problemer... :) Men savner lidt at have strat'ens charme, så skal snart have mig taget sammen... ;)
RoadHigh.dk

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Guitarflash-tråden...

Indlæg af Sasha »

Jah, de står jo meget godt til dit profil-billede...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Guitarflash-tråden...

Indlæg af Michael Vajhøj »

[quote="Sasha"]Jah, de står jo meget godt til dit profil-billede...[/quote]

:lol:
RoadHigh.dk

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Guitarflash-tråden...

Indlæg af Sasha »

Er der i øvrigt en sammenhæng mellem profilledet og "den svære tid med kæresten"..?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Guitarflash-tråden...

Indlæg af Michael Vajhøj »

[quote="Sasha"]Er der i øvrigt en sammenhæng mellem profilledet og "den svære tid med kæresten"..?[/quote]
Nej... Det flotte profilbillede er skam taget efter den tid... :) Den der t-shirt er nu også mest af alt købt i provokation overfor dem som hader Kandis som pesten, så havde den også på den anden dag da jeg var ude og høre lidt rockmusik... Måske den kommer med til VintageShow i år... ;)

Generelt gør vi jo så mange mærkelige ting, vi har f.eks i balleorkestret en fast tradition for at vi på vej på job skal have en øl og en is (en af de gamleklassikere som Astronaut, Københavnerstang osv.), og hver gang vi kører på en motorvej hører vi "En lille ring af guld" (kun forspillet)... Det er eftersigende ret så underholdende at være med som afløser i vores lille orkester... :D

Et lille stemningsbillede fra "under maden" i tirsdags:
Billede

Nå - tilbage til guitarerne og anekdoterne... :)
RoadHigh.dk

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Guitarflash-tråden...

Indlæg af Sasha »

Ja, der ER mange ting i denne verden, som jeg ikke forstår...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Guitarflash-tråden...

Indlæg af Michael Vajhøj »

[quote="Sasha"]Ja, der ER mange ting i denne verden, som jeg ikke forstår...[/quote]
Jeg tror også der var en del andre der undrede sig lidt - men jeg synes selv at jeg fik lavet en ret så brugbar shaker ud af en vandflaske og så en masse croutoner (de der tørre brødstykker der hører med til salaten) i løbet af aftenen... ;)
RoadHigh.dk

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Guitarflash-tråden...

Indlæg af GodSpeedDK »

Det er så ulempen ved at skifte guitarer ud hele tiden - det er lidt småt med (førstehånds-)anekdoterne omkring dem ...

Men jeg har da min Squier:

Billede

Jeg købte den, som min første el-guitar, i 1991-92, af en kammerat, som havde fået sin storebror til at købe den (og en tele og en SG) med hjem fra London. I drømmer ikke om, hvor mange timer jeg har stået foran spejlet, som 14-årig, og bare beundret mig selv iført en knaldende rød stratocaster!!! :lol: Senere hen lærte jeg også et par akkorder ...

Mest kuriøse oplevelse med den, var en aften efter et spillejob på en folkeskole, hvor trommeslageren skulle have den med hjem til sig, fordi vi andre skulle i byen. Han blev så antastet af nogle lokale bøller på vej hjem, som han havde været en tand for kæk overfor tidligere på aftenen, og eneste grund til at han slap uden tæsk, var fordi han tyrrede min guitar, inkl. flightcase, i bærret på den ene, og løb alt hvad han havde lært. Og først efter et par timer turde han bevæge sig ud i vinternatten igen, for at finde guitaren i en snedrive, og slæbe den med hjem.

Jeg købte på et tidspunkt en Godin-guitar, som jeg spillede på i mange år. Squier'en lå gemt væk i sin kasse under sengen. Vi taler måske 5-6 år, hvor den ikke var ude af kassen, men da dagen oprandt, hvor jeg lige havde solgt Godin'en, og skulle bruge en guitar, indtil jeg fik købt en ny, hev jeg dem frem, kiggede lidt mistænksomt på de rustbrune strenge, pluggede den i forstærkeren og kunne konstatere, at den stadig stemte?!? Wow! Det lød af pap, men den stemte.

For 3-4 år siden strippede jeg den for den røde lak (i min verden findes der ikke noget mere morfar, end en postkasserød strat ... og nu ejer jeg gudhjælpemig én igen), lakerede den hvid, med det billigste spraymaling Jem&Fix kunne komme op med, og den er nu "nicotine blond" under alle klistermærkerne.

En reel brugtslagsværdi vil nok ligge på noget der ligner 1500,- på en god dag, så selvom jeg ikke har nogen speciel bonding med den, så er den trods alt mere værd for mig, end dét. Så den får nok lov at blive i stalden i mange år endnu :)
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

FrederikØ
Himmelhund
Indlæg: 37
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Guitarflash-tråden...

Indlæg af FrederikØ »

^^: smukt og egentlig ret Rock n' Roll at den har være med i slåskamp! Den første guitar jeg har hørt om der muligvis har reddet liv
Marshall stack! Dressed in black!

Jackie van Hippie
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 453
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Guitarflash-tråden...

Indlæg af Jackie van Hippie »

Sjovt du siger det Michael, for går og vil have sat en humbucker i denne:
Billede
Billede
"Every so often, man comes up with a correct invention - the wheel was a good idea, wasn't it? To have that round, that was a very good idea." - Jeff Beck

Brugeravatar
Morten_Lyse
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Guitarflash-tråden...

Indlæg af Morten_Lyse »

[quote="Jackie van Hippie"]Sjovt du siger det Michael, for går og vil have sat en humbucker i denne:
Billede
Billede[/quote]

Dén der skal du lade være med at skamfere. Hvorfor køber du en vintage reissue, hvis du grundlæggende ikke synes at "vintage-specs" er det fede..??

Jeg mener, man betaler ekstra penge for, at få tingene rimelig nøjagtigt som de var i ´62. - Hvorefter man bruger flere penge på at få moderne features..? :wtf:

Mvh;
Morten Lyse

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Guitarflash-tråden...

Indlæg af Anonym »

[quote="Morten_Lyse"] ... moderne features ...[/quote]

Hehe - sødt. :D

Brugeravatar
Morten M
Gearfreak lærling
Indlæg: 737
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Guitarflash-tråden...

Indlæg af Morten M »

[quote="Michael Vajhøj"]
Billede


/Michael[/quote]
Det er altså et pænt billede.
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/TundraStudio"> ... aStudio</a><!-- m -->
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/pages/Fairytal ... s/Fairytal ... 0049079203</a><!-- m -->

Runem
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 454
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Guitarflash-tråden...

Indlæg af Runem »

[quote="Michael Vajhøj"]Jeg kunne ikke finde en tråd hvor vi bare sidder og kigger på hinandens guitarer - så hermed en opfordring til at smide dine "trunter/tøser/spader/hegn/und so weiter" op...

Jeg har ikke der ligenr hverken grej eller evner (eller lyst til at få det) til at tage gode billeder, men anyway - et billede skal der da være til at ligge ud med:

Familien pr. 29.07.2010:
Billede

Fra venstre til højre:
Landola D-2
Martin D-35
DanElectro Dead On 67 Bariton
Mørch Tele
Mørch Strat
Fender Stratocaster (Mørch PU'er + gotoh hardware)

De eneste der ikke rigtigt bliver brugt er Landola'en og Fender'en. Baritonen bliver luftet for lidt, men der er da heldigvis lidt jobs i kalenderen med den fremadrettet... :)

Bagpå Mørch Telen sidder et billede af undertegnede og min kæreste - vi havde været igennem en meget svær tid - hvor vi skulle noget igennem sammen som vist er bedst at vi to kun kender til - men anyway, en aften hvor jeg havde været ude og spille var der en der tog et billede hvor vi stod og omfavnede hinanden og vi var begge overbevist om at ligemeget hvad verden udsætter os for fremover er der intet der kan splitte os af... Så det billede sidder bag på telecasteren (og hænger da vist også nede i mit øvelokale)... :)

Mørch Strat'en for ikke helt den spilletid som den har fortjent - jeg havde den lige oppe på et job i mandags, men kan simpelthen ikke forenes med det der humbuckerbegreb, så når jeg får taget mig sammen til at finde en ny slagplade bliver den bygget om til SSS igen...

Martin'en er ved at være ret så meget brugt efter at have været udsat for det hårde liv på værtshuslandevejene - den har en bracing der er gået løs og ser ret så hærget ud tæt på, så den skal nok skiftes ud når engang man får et flip - men den er fuldt ud spilbar... :)

Hvis nu hende den førnævnte ikke var så "kedelig" mht. hvad jeg må smide op af de optagelserne jeg har liggende med hende, så kunne der have været lydflash - men omvendt er det jo altid dejligt at have noget tilgode (så længe det ikke er tæsk).

Sæt i gang - lad os så komme til at savle og høre lidt anekdoter... :)

/Michael[/quote]


Ser godt ud, og det frister jo, at komme med diverse morsomme kommentarer omkring hegn... Men det bruger vi ikke her!

Flot hegn!

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Guitarflash-tråden...

Indlæg af Anonym »

[quote="Morten M"]Det er altså et pænt billede.[/quote]

Noget af det er lidt Mørcht.

KHoldt
Johnny B. Goode
Indlæg: 123
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Guitarflash-tråden...

Indlæg af KHoldt »

Nu har i vist set mine guitarer lige inden det gamle GF gik ned, men det skal da ikke forhindre mig i at vise dem igen! ;)
Da jeg var en sød lille konfirmand i år 2007, fik jeg en pose guld, som jeg ville bruge på en bedre guitar end den, jeg havde dengang - og stadig har:

Billede

Jeg lånte to CS strater, som var fede begge to:

Billede

Begge var 60'er modeller, den guld er dog en 50th anniversary og reliced. Og selvom jeg ikke går ind for relic, var det altså den guld, der tiltrak mig mest. Jeg er super glad for den, og er ret overbevist om, at den vil følge mig indtil jeg dør!! ... eller noget i den stil ;)

Billede

Derudover har jeg også en Almansa guitar - lækker og fyldig klang. Indbygget Fishman PU:

Billede

Og og og... I skal heller ikke snydes for "The Pink Lady" :D

Billede

Simto
Himmelhund
Indlæg: 30
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Guitarflash-tråden...

Indlæg af Simto »

Jeg elsker når andres guitarer har en historie, jeg synes altid man kan høre hvor meget det instrument betyder for en.

kHoldt, den guld Strat er bare sweet!

Det eneste billede jeg har af alle mine har de fede fået hukket hovedet af, og der er nok ikke så meget historie på dem alle.
Billede

Venstre til højre
Oscar Schmidt Ukulele
John Mayer Limited Edition Strat
Squier Strat
Monty
Gibson DG 335
Epiphone G-400 Custom
Gibson Les Paul Jr. (De nye reissue)
Epiphone Viola bass

Hvad kan man sige.. af alle de guitarer er det nok ukulelen der er den fedeste :D især om sommeren, jeg har den mere eller mindre med over det hele. Hvis jeg skal hente min ene søster fra arbejde har jeg den med i bilen til når jeg venter på hende. Men jeg vader normalt rundt i haven og spiller på den. Det er som om den lyder meget bedre når man har græs mellem tæerne og solen skinner. Genialt instrument

Mayer'en købte jeg sådan set fordi jeg skulle have en backup til Monty hvis der skete noget med den. Jeg tror faktisk det er den af mine guitarer jeg har spillet mindst på... hvilket er lidt ærgeligt, fordi den lyder skide godt og halsen er nok en af de fedeste halse jeg har prøvet, den er dejlig stor.
Jeg bruger den faktisk aldrig til at spille musik i stil med Mayer, men til rock. Der er noget ved den mindre mellemtone i de big dippers der bare gør den fed til rock... jeg ved ikke hvorfor, den lyder bare skide fedt! Meget alsidig.

Squier, det var min første guitar. Alle ved sin første guitar er noget specielt. Så speciel jeg kun har skiftet strenge på den én gang :)
Det er sikkert blasfemi at sige, men jeg synes faktisk den har en af de smukkeste sunburst finish jeg har set.

Monty behøver jeg vidst ikke at snakke så meget om, jeg tror alle kender historien om den. Jeg kan så bare sige at hvis huset brænder er den den jeg henter. Jeg ser det ikke som Hendrix eller Mayer's guitar, men min :) Det føles underligt hvis jeg skal i seng og ikke har haft den mellem hænderne i løbet af dagen.

DG-335 eller Dave. for 3 år siden da guitaren blev annonceret var jeg faktisk ikke så meget en Foo Fighters fan. De havde lavet et par fede sange, men jeg havde sådan set ikke hørt mere til dem. Men... Da jeg så den store blå 335 vidste jeg, den guitar skal jeg bare have, og heldigvis føles og lyder den ligeså godt som den ser ud. Den guitar er et monster! et monster i fåreklæder. Og halsen! Det er nok den tykkeste hals jeg har prøvet at spille på og den er bare fed! Alle andre guitarer føles som små børne guitarer ved siden af den. Den skal bare hænge lavt og så skal der skrues op.
Jeg blev omvendt til Foo Fighters på grund af deres sæt til Live Earth, hold kæft den energi de får ud er bare intens, og så spillede Dave på den 335 det meste af det show :)

Epiphone SG'en købte jeg fordi nogle af mine store helte, Adam og James fra Maroon 5 spillede meget på SG'er da jeg så dem første gang og jeg blev forelsket i den guitar. Det var også den første guitar jeg købte for penge jeg selv havde sparret sammen, og den første guitar jeg sådan set rigtigt lærte at spille på, den betyder meget for mig.. også selvom jeg ikke har spillet på den i laaaang tid. Det er faktisk en af de guitarer der har mest værdi for mig.
Jeg skal have en Gibson SG på et tidspunkt. Jeg har tænkt mig at købe en '61 reissue på et tidspunkt, male den Pelham Blue som min 335 og sætte en Maestro vibrato på.

Junior, Hold kæft en fed guitar! Jeg elsker p90'ere de er den perfekte blanding mellem Les Paul og Telecaster lyd, rendyrket rock and roll guitar. Da jeg købte den skulle min søster have malet et kirsebær træ på der blåste hen over hele guitarern, i japansk stil, men jeg blev så glad for den jeg ikke turde gøre noget ved den hvis tonen blev ændret for meget. Det er nok også den eneste guitar jeg sådan set er ligeglad med får nogle skrammer, og den har allerede fået nogle ar her og der.

Alle skal have en bass... og som den Beatles fanboy jeg er skulle det jo være en violin bass. Den er fin nok.. jeg har dog tænkt mig at sælge den og købe en rigtig Höfner... så snart jeg kan.
The Rock Dirty
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.myspace.com/therockdirty">ht ... ckdirty</a><!-- m -->
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.facebook.com/pages/ROCK-DIRT ... /ROCK-DIRT ... 1569206540</a><!-- m -->

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Guitarflash-tråden...

Indlæg af Sasha »

Jeg troede netop idéen med sådan en Monterey-tingest var, at den skulle brændes?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen