PRS Wiring

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

PRS Wiring

Indlæg af Dannyboy »

Heya! Jeg sad lige og ville lodde de originale HFS/Vintage Bass pickupper tilbage i min PRS, da den skal sælges. Der er tale om et volumepot og et tonepot, så det burde egentlig være simpelt nok. Det gik egentlig også meget godt, bortset fra midterpositionen, som lige nu lyder som om der konstant er wah -sweetspot på lyden - altså dåse lyd fuldstændig blottet for bas og mellemtone. Hvad kan jeg ha gjort galt? Når jeg banker på pickupperne med en skruetrækker, kan jeg høre at det ellers er de rigtige pickupper som bliver aktiveret, når jeg rykker tre-vejs-vælgeren.

Jeg har googlet mig til dette:

Duncan Black = PRS white
Duncan Green = PRS black
Duncan Red+White = PRS red
Duncan bare wire = PRS shield.

.. og gået udfra at hvid skal til pickupvælgeren, sort + shield skal til stel og den røde bare skal pakkes væk?

Det er godt nok weird

River
Himmelhund
Indlæg: 1
Tilmeldt: 11 years ago
Kontakt:

Re: PRS Wiring

Indlæg af River »

Hey,har oprettet mig her af en eneste grund.Forstår ikke hvorfor dette spørgsmål ikke er besvaret.Fyren har nok fundet ud af det men alligevel...Vend plus og minus på en af pick'upperne på potmetret.Så virker det.
Uanset farve koder osv,så er dine pick up's ude af fase.

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: PRS Wiring

Indlæg af Dannyboy »

Hey fedt :) tak skal du ha! Og velkommen til. Jeg har ikke lige kunnet finde ud af det, så det må da lige prøves lidt senere.


EDIT: Det virkede! Tak for hjælpen

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen