Hjælp til valg af modulationpedal

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Jokum52
Himmelhund
Indlæg: 26
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Hjælp til valg af modulationpedal

Indlæg af Jokum52 »

Hey folkens!

Jeg overvejer få fat i en modulationspedal der kan lidt af hvert. Jeg var inde og prøve EHX's The Worm, men syntes sgu den fungerede lidt underligt. Vibratodelen virkede lidt som en lidt kedelig vibe og range-knappen gjorde kun ved tremoloen at den boostede de dybere frekvenser :S Dog var wah delen meget sjov at bruge til en filtereffekt. Det skal siges at det var den lille af dem jeg prøvede, men er der nogen forskel på den og den store?

Anyway, kender i til nogen analoge modulationspedaler der kan et par ting som The Worm f.eks kan, og som samtidigt er fede?

Og et sidste spørgsmål; er der nogen der kan anbefale en fed ringmodulator? Jeg kigger nemlig lidt på EHX's Frequenzy Analyzer

Kærlig hilzen Cazper
Aria Pro II CS-250

>Crybaby
>Fender Blender
>Red Witch Fuzz God
>Carl Martin The Fuzz
>EHX Micro POG
>Ibanez LF-7
>EHX Pulsar
>Ernie Ball Volume Pedal Jr.
>SIB Mr Echo

>Orange Overdrive 80 reissue
>Orange 4x12

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hjælp til valg af modulationpedal

Indlæg af Sasha »

Roger Mayer´s Voodoo Vibe kan lave en pokkers masse fede modulationseffekter - dog desværre ikke en overbevisende "klassisk" univibe. Men mange andre fede ting. Om det er dét, du leder efter, skal jeg ikke kunne sige. Kender ikke den dér "orm". Skal det være mere sindssygt, kan jeg anbefale f.eks. at kigge på Moog´s "Murf" - ikke for sarte sjæle! Moog laver også den bedste ringmodulator, jeg har prøvet, omend dens bypass-funktion lader noget tilbage at ønske. "Fejlen" ved mange af disse modulationspedaler er dog - efter min mening - at de prøver på at kunne for meget, men sjældent er gode til mere end én ting. Jeg tenderer i retning af, at jeg hellere vil have en fed vibrato (f.eks. Boss CE-1), en fed phaser (f.eks. MXR Phase 100) og en fed tremolo (ingen vildere end den nævnte Voodoo Vibe) end at forsøge at få det hele i én pedal...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen