Blackstar HT-1R combo - nogen der har prøvet?

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Brugeravatar
Knuddi
Still Got The Blues
Indlæg: 219
Tilmeldt: 14 years ago
Geografisk sted: Viby J.
Kontakt:

Blackstar HT-1R combo - nogen der har prøvet?

Indlæg af Knuddi »

Jeg går og overvejer denne lille sag som øve/stue/indspille forstærker - nogen der har hørt/prøvet den?
(Udover youtube, for der har jeg også selv "hørt" den ;) )

http://www.thomann.de/dk/blackstar_ht_1r_combo.htm

Brugeravatar
AnotherDan
Gearfreak lærling
Indlæg: 793
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Blackstar HT-1R combo - nogen der har prøvet?

Indlæg af AnotherDan »

Jeg har en, og den fungerer udemærket som øve forstærker.

Lige hurtigt i punktform.

* Emulated output ikke særlig fedt, men kan bruges til at øve med headphones helt fint.

* Den tager ikke godt imod drive pedaler (det lyder rigtig skidt), hvilket vist er fordi det er diode drive og ikke rigtig rørdrive - men sådan er det vist i flere af blackstars forstærkere.

* Den lyder meget større end den er, og bruger mans den indbyggede drive og tone (ISF) kontrol så fungerer den helt fint også til at indspille med, men den skal mices op for at få noget fornuftigt ud af.
Bah

Brugeravatar
Knuddi
Still Got The Blues
Indlæg: 219
Tilmeldt: 14 years ago
Geografisk sted: Viby J.
Kontakt:

Re: Blackstar HT-1R combo - nogen der har prøvet?

Indlæg af Knuddi »

[quote="AnotherDan"]Jeg har en, og den fungerer udemærket som øve forstærker.

Lige hurtigt i punktform.

* Emulated output ikke særlig fedt, men kan bruges til at øve med headphones helt fint.

* Den tager ikke godt imod drive pedaler (det lyder rigtig skidt), hvilket vist er fordi det er diode drive og ikke rigtig rørdrive - men sådan er det vist i flere af blackstars forstærkere.

* Den lyder meget større end den er, og bruger mans den indbyggede drive og tone (ISF) kontrol så fungerer den helt fint også til at indspille med, men den skal mices op for at få noget fornuftigt ud af.[/quote]

Super - tak for ordene.

Mvh. Knud

PS: Hvor i landet befinder du dig - hvis jeg må være så fri? (Tænkte på en "lytter" :) )

Brugeravatar
AnotherDan
Gearfreak lærling
Indlæg: 793
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Blackstar HT-1R combo - nogen der har prøvet?

Indlæg af AnotherDan »

I København, ville have tilbudt dig du kunne prøve den men så vidt jeg kunne se er du fra Århus.
Bah

Brugeravatar
Knuddi
Still Got The Blues
Indlæg: 219
Tilmeldt: 14 years ago
Geografisk sted: Viby J.
Kontakt:

Re: Blackstar HT-1R combo - nogen der har prøvet?

Indlæg af Knuddi »

[quote="AnotherDan"]I København, ville have tilbudt dig du kunne prøve den men så vidt jeg kunne se er du fra Århus.[/quote]

Hej - Jeps, Aarhus lige præcis, men tak for budet.
Måske er der en anden i nærheden der har én?
Der er tilsyneladende ingen forhandlere der har en på lager/butik.

En af mine kammerater prøvede den hos Thomann her i sommerferien, men vi har ikke helt samme lyd ideal, så hans begejstring kan jeg ikke bruge til så meget. :)

Mvh. Knud

Rasser
Still Got The Blues
Indlæg: 369
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Blackstar HT-1R combo - nogen der har prøvet?

Indlæg af Rasser »

Jeg har modellen uden rumklang. Jeg bruger den som øveforstærker - primært med hovedtelefoner, da jeg bor i lejlighed. Jeg synes faktisk, at det emulerede output lyder hæderligt med hovedtelefoner. Jeg har ikke prøvet det direkte i et lydkort, så jeg kan ikke udtale mig om den som "studieforstærker". Jeg synes dens clean og drive lyde er udmærkede, men ikke noget overvældende. Jeg indstiller den som regel på clean kanalen med gain kl. 2.30 - lide hvor den begynder at knække lidt, hvis man slår hårdt til strengene (på en strat), og så tilføjer jeg lidt mild drive fra en pedal, hvis der skal overdrive til. Som nævnt tidligere tager den ikke så voldsomt godt imod drive pedaler. Det bliver hurtigt lidt udefineret og todimensionelt, men en lille smule kan den godt tage. Hvis man spiller heavy eller hard rock og ikke bruger clean, kan man sikkert sagtens bare bruge forstærkerens drive. Jeg er dog alligevel godt tilfreds med den som øveforstærker. Jeg synes den fungerer bedre for mig end andre ting jeg har prøvet (pocket pod, amplug, cube mv.). For mig føles den mere som en rigtig forstærker end de andre ting, men det bliver aldrig det samme som at kunne skrue op for en større forstærker.

Mvh.
Rasmus

Brugeravatar
Knuddi
Still Got The Blues
Indlæg: 219
Tilmeldt: 14 years ago
Geografisk sted: Viby J.
Kontakt:

Re: Blackstar HT-1R combo - nogen der har prøvet?

Indlæg af Knuddi »

Et lille opklarende spørgsmål til jeres oplevelser med drives foran forstærkeren:

Jeg forstår umiddelbart jeres oplevelser således at det at presse indgangen yderligere vha. en drivepedal ikke lyder så fedt.

Hvis man nu Ikke presser den yderligere, men bruger den clean og så laver sit drive udelukkende i "pedalform", dvs. ikke presser indgangen ved at lukke et højere signal niveau, lyder det acceptabelt?
(Lang sætning - jeg ved det godt :) )

Rasser
Still Got The Blues
Indlæg: 369
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Blackstar HT-1R combo - nogen der har prøvet?

Indlæg af Rasser »

[quote="Knuddi"]Et lille opklarende spørgsmål til jeres oplevelser med drives foran forstærkeren:

Jeg forstår umiddelbart jeres oplevelser således at det at presse indgangen yderligere vha. en drivepedal ikke lyder så fedt.

Hvis man nu Ikke presser den yderligere, men bruger den clean og så laver sit drive udelukkende i "pedalform", dvs. ikke presser indgangen ved at lukke et højere signal niveau, lyder det acceptabelt?
(Lang sætning - jeg ved det godt :) )[/quote]

Det kan man godt, og jeg synes også at drivelyden fra pedalerne bliver bedre - mindre mudret osv. Men jeg synes til gengæld at man mister noget fedt brillians og sizzle, hvis man skruer ned for gain på clean kanalen. Jeg synes klart, at den lyder bedst med gain omkring kl. 2-3 (jeg bruger singlecoils). Det vil bare altid blive lidt af et kompromis.

Jeg indstiller altid forstærkeren, så den har en lille smule knas når jeg slår hårdt til strengene (sådan indstiller jeg også min almindelige forstærker til jobs). På den måde har jeg ok clean til crunch lyde med pedaler, men må så undvære rigtigt forvrængede lyde, når jeg øver. Det gør mig ikke så meget, bare jeg ved de er der, når jeg spiller jobs.

Mvh.
Rasmus.

Brugeravatar
Knuddi
Still Got The Blues
Indlæg: 219
Tilmeldt: 14 years ago
Geografisk sted: Viby J.
Kontakt:

Re: Blackstar HT-1R combo - nogen der har prøvet?

Indlæg af Knuddi »

[quote="Rasser"][quote="Knuddi"]Et lille opklarende spørgsmål til jeres oplevelser med drives foran forstærkeren:

Jeg forstår umiddelbart jeres oplevelser således at det at presse indgangen yderligere vha. en drivepedal ikke lyder så fedt.

Hvis man nu Ikke presser den yderligere, men bruger den clean og så laver sit drive udelukkende i "pedalform", dvs. ikke presser indgangen ved at lukke et højere signal niveau, lyder det acceptabelt?
(Lang sætning - jeg ved det godt :) )[/quote]

Det kan man godt, og jeg synes også at drivelyden fra pedalerne bliver bedre - mindre mudret osv. Men jeg synes til gengæld at man mister noget fedt brillians og sizzle, hvis man skruer ned for gain på clean kanalen. Jeg synes klart, at den lyder bedst med gain omkring kl. 2-3 (jeg bruger singlecoils). Det vil bare altid blive lidt af et kompromis.

Jeg indstiller altid forstærkeren, så den har en lille smule knas når jeg slår hårdt til strengene (sådan indstiller jeg også min almindelige forstærker til jobs). På den måde har jeg ok clean til crunch lyde med pedaler, men må så undvære rigtigt forvrængede lyde, når jeg øver. Det gør mig ikke så meget, bare jeg ved de er der, når jeg spiller jobs.

Mvh.
Rasmus.[/quote]

Super - lyder som jeg havde forventet - tak for svaret.

Mvh. Knud

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen