Unbuffer?

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Rasser
Still Got The Blues
Indlæg: 369
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Unbuffer?

Indlæg af Rasser »

Hej.

Jeg overvejer at investere i en trådløs løsning til guitaren. Der dukker dog hurtigt dét problem op, at jeg bruger både fuzz og univibe, som ikke just er vilde med at se et lavimpedant signal. Kan man få en form for "unbuffer"? Hvis ja, hvilken skal man så gå efter? og hvilket prisleje ligger de i?

Mvh.
Rasmus.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Unbuffer?

Indlæg af Sasha »

Skal ikke kunne sige, hvad man kan købe af dén slags. Men jeg strikkede én sammen til mig selv for nogen tid siden. Og jeg må sige, at det er heller ikke "det fede". Du kan godt få det til at lyde nogenlunde. Men alt, hvad man elsker af interaktion mellem guitarens volumekontrol og fuzz-pedalen, ryger på dén konto. Så skal man ud i en løsning med en udbuffer, der har en volumekontrol på udgangen, som "overtager" guitarens volumekontrol. Og så er der måske længere så meget fidus i trådsløs (hvis der nogensinde har været noget sådant). Jeg synes personligt, at det er en for høj pris at betale. Lær istedet at styre dit kabel, mens du fiser rundt... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Rasser
Still Got The Blues
Indlæg: 369
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Unbuffer?

Indlæg af Rasser »

[quote="Sasha"]Skal ikke kunne sige, hvad man kan købe af dén slags. Men jeg strikkede én sammen til mig selv for nogen tid siden. Og jeg må sige, at det er heller ikke "det fede". Du kan godt få det til at lyde nogenlunde. Men alt, hvad man elsker af interaktion mellem guitarens volumekontrol og fuzz-pedalen, ryger på dén konto. Så skal man ud i en løsning med en udbuffer, der har en volumekontrol på udgangen, som "overtager" guitarens volumekontrol. Og så er der måske længere så meget fidus i trådsløs (hvis der nogensinde har været noget sådant). Jeg synes personligt, at det er en for høj pris at betale. Lær istedet at styre dit kabel, mens du fiser rundt... :-)[/quote]

Jeg forstår godt din pointe. Men det er måske heller ikke det fedeste at have 15-20 meter kabel mellem guitar og pedaler for at opnå den frihed, man har med trådløs. Jeg har ikke prøvet det, men jeg kan kun forestille mig, det er noget bøvl, og at man mister noget tone/diskant på den konto.

Mvh.
Rasmus.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Unbuffer?

Indlæg af Sasha »

Det ville man sikkert. Er det wembley, du er på vej til, eller hvilken scene er det, der kræver 20 meters "aktionsradius"..?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
JGreen
Still Got The Blues
Indlæg: 213
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Unbuffer?

Indlæg af JGreen »

Jeg har da gået rundt og spillet solo på gaden uden for Mojo dengang jeg kørte trådløst. Det er meget sjovt at have muligheden - og noget bøvl med kabel.

Men ok, jeg kørte hverken vibe eller fuzz.

Desværre var batteriet i StageClix systemet ikke vanvittigt holdbart. I starten ladede det hurtigt op og holdt længe, men jeg synes hurtigt det begyndte at skrante.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen