Marshall museum i Tyskland.

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Marshall museum i Tyskland.

Indlæg af Swampthing »

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.marshall-forever.de/">http:/ ... ver.de/</a><!-- m -->
Man må vist gerne prøve dem.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Marshall museum i Tyskland.

Indlæg af Sasha »

Artigt... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

JSThomsen
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 436
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Marshall museum i Tyskland.

Indlæg af JSThomsen »

Har Marshall ikke selv et sådant "museum"?
På de billeder der vises, så ligner det "nye" forstærkere?
På den anden side så er de 2 forstærkere der ses forrest på et af billederne (midt 60'ere?), måske heller ikke til at få forsikret, hvis de var "fra dengang"?

Jackie van Hippie
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 453
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Marshall museum i Tyskland.

Indlæg af Jackie van Hippie »

[quote="Swampthing"]Man må vist gerne prøve dem.[/quote]

Alt andet ville da være forrykt.. :think:
"Every so often, man comes up with a correct invention - the wheel was a good idea, wasn't it? To have that round, that was a very good idea." - Jeff Beck

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Marshall museum i Tyskland.

Indlæg af Sasha »

[quote="JSThomsen"]Har Marshall ikke selv et sådant "museum"?[/quote]

Jo, omend ikke i Tyskland... :-) og der ER de gamle! Men man kan ikke prøve dem.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

JSThomsen
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 436
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Marshall museum i Tyskland.

Indlæg af JSThomsen »

[quote="Jackie van Hippie"][quote="Swampthing"]Man må vist gerne prøve dem.[/quote]

Alt andet ville da være forrykt.. :think:[/quote]

Ja :D Og de har såvidt jeg kan se på billederne også lyddæmpet lokalerne - så skru volumen mod øst ;)

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Marshall museum i Tyskland.

Indlæg af Sasha »

Nå, jeg nærmer mig den tyske grænse. Så jeg må hellere takke af for nu. Ellers bliver det sgu' for dyrt...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

JSThomsen
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 436
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Marshall museum i Tyskland.

Indlæg af JSThomsen »

[quote="Sasha"][quote="JSThomsen"]Har Marshall ikke selv et sådant "museum"?[/quote]

Jo, omend ikke i Tyskland... :-)[/quote]

Nej det tænkte jeg nok :)

Men hvis Marshall har et sådant - så er det vel med de ægte varer fra dengang det var før?
Mit syn kan selvfølgelig bedrage mig, men de ser da ret nye ud, altså dem i Tyskland.
Ideen er da rigtig fed, men man kunne fristes til at tro at nogen bliver skuffede, hvis de møder op med deres foretrukne 6-strengede og tror at de kan plugge i en 60-70 forstærker?

EDit: Ja, Marshall havde de gamle - men de kan så ikke prøves

39 Special
Himmelhund
Indlæg: 31
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Marshall museum i Tyskland.

Indlæg af 39 Special »

Verdammt.......Scheisse.........Zum Teuffel

Undskyld mit sprog (og mine stavemåder), men det skulle jeg have vidst lidt tidligere; jeg kørte intetanende lige fordi i lørdags.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Marshall museum i Tyskland.

Indlæg af Sasha »

[quote="JSThomsen"][quote="Sasha"][quote="JSThomsen"]Har Marshall ikke selv et sådant "museum"?[/quote]

Jo, omend ikke i Tyskland... :-)[/quote]

Nej det tænkte jeg nok :)

Men hvis Marshall har et sådant - så er det vel med de ægte varer fra dengang det var før?
Mit syn kan selvfølgelig bedrage mig, men de ser da ret nye ud, altså dem i Tyskland.
Ideen er da rigtig fed, men man kunne fristes til at tro at nogen bliver skuffede, hvis de møder op med deres foretrukne 6-strengede og tror at de kan plugge i en 60-70 forstærker?

EDit: Ja, Marshall havde de gamle - men de kan så ikke prøves[/quote]

Joh, det er vist ikke et helt rendyrket vintageshow dér i Tyskland. But then again - what is these days? Men bl.a. den dér Master PA er ihvertfald en gammel sag...

Og jo, det indgyder en vis ærefrygt f.eks. at være tæt på den allerførste Marshall ovre på Marshall's eget museum - omend der er glas imellem. De har også mange andre fine ting derovre...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
munch_30
Still Got The Blues
Indlæg: 288
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Marshall museum i Tyskland.

Indlæg af munch_30 »

Jeg fristes til et godnatbillede:

Billede
Kim

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Marshall museum i Tyskland.

Indlæg af Sasha »

Som jo så ikke er den første Marshall, selv om det blev hævdet.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
munch_30
Still Got The Blues
Indlæg: 288
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Marshall museum i Tyskland.

Indlæg af munch_30 »

Nej det er den sikkert ikke. Rimelig tidlig eller ret gammel om man vil, er der dog næppe tvivl om. Husker bare fra Ebay-annoncen, at den var temmelig gammel. Kan du huske om den blev solgt til en eller anden fantompris eller?
Kim

Dale
Smoke On The Water
Indlæg: 80
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Marshall museum i Tyskland.

Indlæg af Dale »

[quote="munch_30"]Jeg fristes til et godnatbillede:

Billede[/quote]
Interessant at det overhovedet kan være diskutabelt om det er den første, når der står MK. 2 i venstre side.
Enlighten me please? :)
When You see W. C. Fields.

Brugeravatar
munch_30
Still Got The Blues
Indlæg: 288
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Marshall museum i Tyskland.

Indlæg af munch_30 »

Hej.

Frit fra hukommelsen:

For noget tid siden var den til salg på Ebay, og sælger postulerede (som jeg husker det) noget med, at den var en meget tidlig prototype. Der var billeder af teknikeren, der byggede amp`en også og sådan. Burde vide teknikerens navn - lur mig om det ikke kommer senere i denne tråd, ellers skal jeg lige fluks finde det. Hvorvidt det postuleredes, at den skulle være den "første Marshall", husker jeg ikke lige fremgik af annoncen - måske har det stået på diverse fora (kunne jeg forestille mig). Jeg plejer elles at gemme en PDF af sådanne "interessante" artikler, men ikke denne gang desværre.

Den var til salg for et eller andet svimlende beløb. Kan ikke huske det, men noget i stil med 250.000 kr. eller sådan - Ret peberet i hvert fald.

Vi kan da lige snuppe et billede af indmaden også:

Billede

Ken Bran var teknikeren (der findes også et billede, hvor han sidder med ovenstående amp i favnen) - damn at jeg ikke kunne huske det, må jeg vist lige reflektere over et øjeblik :)

For en novice som mig er vi vel ca. i denne her boldgade plus minus - prototype eller ej. Den er gammel vil jeg tro:
<!-- m --><a class="postlink" href="http://vintageamps.com/first-edition-co ... edition-co ... rial-1167/</a><!-- m -->
Kim

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Marshall museum i Tyskland.

Indlæg af Sasha »

Ja, det var ganske rigtigt Ken Bran, der solgte sin egen forstærker (at Marshall's forstærkere så måske burde have heddet "Bran" istedet, er en helt anden sag...) under påskud af, at det skulle være den første prototype. Der er ganske rigtigt tale om en meget tidlig Marshall - nok blandt de første 20 oder so. Men den første er ret veldokumenteret (samt unik i et lavere chassis, tættere placerede indgangsbøsninger, 5881-udgangsrør mm.) og befinder sig altså på Marshall's eget museum. Ét eller andet sted i gemmerne har jeg da et billede af den, jeg tog engang...

Men hva'... Efter at have hungret efter en original JTM45 i mange år, er denne trang drevet over, da jeg indså, at det godt kunne blive federe endnu.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
munch_30
Still Got The Blues
Indlæg: 288
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Marshall museum i Tyskland.

Indlæg af munch_30 »

Godt supplement. Post gerne det billede af "den første" hvis du støder på det ved lejlighed. Jeg vil gerne se det, om muligt, i hvert fald.

Ja hele det "cirkus" med hvad Marshall skulle/burde hedde, er lidt sjovt. Marshall, Bran, Narb, Big M, Kitchen, Park and what not !

Mht. "federe endnu" hentyder du da til dit "Park 75"-projekt eller ?
Kim

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen