Sådan en TC G-Sharp - Er der noget ved den ?

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
spuncut
Johnny B. Goode
Indlæg: 108
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

Sådan en TC G-Sharp - Er der noget ved den ?

Indlæg af spuncut »

Jeg kunne måske finde på at smide sådan en G-Sharp i effekt loopet, primært til ekko og reverb.
http://www.tcelectronic.com/g-sharp.asp
Er den go' eller sku' jeg kigge efter noget andet ?
Der er noget ved alting men det er ikke alting der er noget ved.

Brugeravatar
munch_30
Still Got The Blues
Indlæg: 288
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Sådan en TC G-Sharp - Er der noget ved den ?

Indlæg af munch_30 »

Super fin og vellydende maskine til prisen. Og ikke mindst super nem at skrue på og "programmere". Jeg siger thumps up
Kim

spuncut
Johnny B. Goode
Indlæg: 108
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

Re: Sådan en TC G-Sharp - Er der noget ved den ?

Indlæg af spuncut »

Jeg ka' godt li' at den ka' styres med sådan en simpel switch :
Billede
Op/Ned og Mute (eller var det Bypass ?)
Der er noget ved alting men det er ikke alting der er noget ved.

spuncut
Johnny B. Goode
Indlæg: 108
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

Re: Sådan en TC G-Sharp - Er der noget ved den ?

Indlæg af spuncut »

slettet
Der er noget ved alting men det er ikke alting der er noget ved.

Jackie van Hippie
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 453
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Sådan en TC G-Sharp - Er der noget ved den ?

Indlæg af Jackie van Hippie »

Den er enormt simpel at bruge, men for ikke ret mange ekstra skillinger, kan du anskaffe dig en G-Major II brugt, som har en del mere at lege med end G-Sharp'en. Dog gælder det dog for begge maskiner, at en god mixer, til at mixe det våde signal (ekko og rumklang) med det tørre signal (din oprindelige guitarlyd) gør underværker, da de der billigere digitale effektmaskiner gør nogle ikke altid lige fede ting ved grundlyden.
"Every so often, man comes up with a correct invention - the wheel was a good idea, wasn't it? To have that round, that was a very good idea." - Jeff Beck

spuncut
Johnny B. Goode
Indlæg: 108
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

Re: Sådan en TC G-Sharp - Er der noget ved den ?

Indlæg af spuncut »

Jo jeg havde planlagt at lave et balanceret FX-Loop, men så må jeg bare ha' en trafo mere.
Noget i den her stil :
Billede
Der er noget ved alting men det er ikke alting der er noget ved.

Brugeravatar
munch_30
Still Got The Blues
Indlæg: 288
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Sådan en TC G-Sharp - Er der noget ved den ?

Indlæg af munch_30 »

Ser spændende ud. Fortæl gerne om hvordan du oplever støj (eller rettere sagt mangel på samme), ved henholdsvis balanceret og ubalanceret, når du får det realiseret.
Kim

spuncut
Johnny B. Goode
Indlæg: 108
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

Re: Sådan en TC G-Sharp - Er der noget ved den ?

Indlæg af spuncut »

Jeg har kigget på G-Major, den har tilmed et Channel Switch relæ ... smaaaaart!
http://www.tcelectronic.com/media/G_Major_US_rev71.pdf
Der er noget ved alting men det er ikke alting der er noget ved.

spuncut
Johnny B. Goode
Indlæg: 108
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

Re: Sådan en TC G-Sharp - Er der noget ved den ?

Indlæg af spuncut »

[quote="munch_30"]Ser spændende ud. Fortæl gerne om hvordan du oplever støj (eller rettere sagt mangel på samme), ved henholdsvis balanceret og ubalanceret, når du får det realiseret.[/quote]

Brummæssigt er det klart en fordel med balanceret signal til eksternt udstyr da man ellers vil få en kedelig brumsløjfe forårsaget af jordforbindelsen.
Et andet problem er at signalniveauet i punktet mellem for og udgangs-forstærker typisk ikke er meget højere end guitarsignalet hvilket gør signalet ret
følsomt over for brum. Tilmed vil man i en typisk konstruktion ha' hele forsyningsstrømmen til forforstærkeren løbende i samme leder som signalet mellem
for og udgangs -forstærker, derfor må en transformator kobling (som jo afbryder signal stellen) nødvendigvis give en brumreduktion internt i forstærkeren.
Der er noget ved alting men det er ikke alting der er noget ved.

Brugeravatar
munch_30
Still Got The Blues
Indlæg: 288
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Sådan en TC G-Sharp - Er der noget ved den ?

Indlæg af munch_30 »

[quote="spuncut"][quote="munch_30"]Ser spændende ud. Fortæl gerne om hvordan du oplever støj (eller rettere sagt mangel på samme), ved henholdsvis balanceret og ubalanceret, når du får det realiseret.[/quote]

Brummæssigt er det klart en fordel med balanceret signal til eksternt udstyr da man ellers vil få en kedelig brumsløjfe forårsaget af jordforbindelsen.
Et andet problem er at signalniveauet i punktet mellem for og udgangs-forstærker typisk ikke er meget højere end guitarsignalet hvilket gør signalet ret
følsomt over for brum. Tilmed vil man i en typisk konstruktion ha' hele forsyningsstrømmen til forforstærkeren løbende i samme leder som signalet mellem
for og udgangs -forstærker, derfor må en transformator kobling (som jo afbryder signal stellen) nødvendigvis give en brumreduktion internt i forstærkeren.[/quote]

Spændende læsning. Jeg har altid, i praksis, oplevet fantastisk signal-støjforhold i et balanceret setup. Ud fra en novices synspunkt (mit) noget med at "støjen" udfases ved at have +, - og stel. Sinuskurver og sådan :D . Det har du så kastet nærmere lys på ovenfor.

Hvilken forstærker/loop er effekten (G Sharp/G Major) tiltænkt ?
Kim

spuncut
Johnny B. Goode
Indlæg: 108
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

Re: Sådan en TC G-Sharp - Er der noget ved den ?

Indlæg af spuncut »

Min primære forstærker er et renovations-projekt "Gone Mad". Der står Teisco Checkmate 100 på kassen, men det er kun trafoerne som stammer fra Teisco'en,
resten er udskiftet og omkonstrueret.
Den har to kanaler: en meget clean med 300Volt på 12AU7-rør og "Marshall tonestack" og en "Crunsh"-kanal med 12AX7-rør og en ekstra gainstage med
DC-koblet katodefølger og modificeret "Marshall tonestack". I forforstærker trinnene er der en masse omskiftningsmuligheder a la Mesa Boogie som foretages
med relæer. Forforstærkerrørene varmes med 12V DC med soft-start. Udgangsrørene er 4 stk. TAD 6L6 Blackplate drevet af en katodyn fasesplitter.

Hvad den lyder som ?... Det er lidt svært, det er noget af en kamæleon-forstærker.. ikke særligt meget Marshall men mere Fender eller Mesa Boogie 'ish.
Når den får noget pedal kan den lave en god Santana.
Der er noget ved alting men det er ikke alting der er noget ved.

Brugeravatar
munch_30
Still Got The Blues
Indlæg: 288
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Sådan en TC G-Sharp - Er der noget ved den ?

Indlæg af munch_30 »

Lyder spændende ..........
Kim

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen