Problemer med Shubb S4 capo

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Brugeravatar
Nicolai
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 432
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Problemer med Shubb S4 capo

Indlæg af Nicolai »

Som nogle af jer sikkert ved, bestilte jeg for et stykke tid siden en Shubb S4 capo.

Men jeg kan ikke få den til at stemme lige så godt som uden capo, selvom jeg drejer på skruen. Den pitcher over medmindre skruen er så løs at strengene klirer, og det skal de jo ikke. Min strat har 7.25, hvorfor jeg valgte vintage vers. af capoen. Strengene er dødgamle, men det burde vel ikke have noget at sige i denne sammenhæng? Jeg er indtil nu meget skuffet. Er der nogen, der kan hjælpe?
Venlig hilsen

Nicolai

Fender '57 RI Strat / Gibson Les Paul Traditional--> Throbak StrangeMaster--> Korg DT10--> Boss CS-3--> ARC Effects Klone V2--> Ibanez TS808RI--> Ibanez TS9RI--> Nova Delay--> Vox AC15H1TV (Alwan mods)

Moon RD3

Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Problemer med Shubb S4 capo

Indlæg af VilhelmNielsen »

Gamle strenge intonerer ikke særlig godt. Skift til nye strenge, det burde hjælpe. Hvis det ikke er nok, så skal din guitar justeres.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Problemer med Shubb S4 capo

Indlæg af Smittefar »

Jeg synes sgu heller ikke altid mine guitarer stemmer særligt godt med Capo - Det kan være alt muligt med, hvor hårdt capoen trykker, om den sidder skævt, om den trækker skævt og så videre. Derfor tænder jeg næsten altid for chorusen, når jeg sætter capoen på. Den kan skjule det meste, og Capo-numre er alligevel altid sådan noget halvfesent klinke-klanke-musik.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Problemer med Shubb S4 capo

Indlæg af fortytwo »

Start lige med, at skifte strenge.. Og prøv så igen..
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Brugeravatar
Nicolai
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 432
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Problemer med Shubb S4 capo

Indlæg af Nicolai »

[quote="Smittefar"]Jeg synes sgu heller ikke altid mine guitarer stemmer særligt godt med Capo - Det kan være alt muligt med, hvor hårdt capoen trykker, om den sidder skævt, om den trækker skævt og så videre. Derfor tænder jeg næsten altid for chorusen, når jeg sætter capoen på. Den kan skjule det meste, og Capo-numre er alligevel altid sådan noget halvfesent klinke-klanke-musik.[/quote]

Min sidder snorlige- lige bagved det pågældende bånd.
Venlig hilsen

Nicolai

Fender '57 RI Strat / Gibson Les Paul Traditional--> Throbak StrangeMaster--> Korg DT10--> Boss CS-3--> ARC Effects Klone V2--> Ibanez TS808RI--> Ibanez TS9RI--> Nova Delay--> Vox AC15H1TV (Alwan mods)

Moon RD3

Brugeravatar
K-P
Gearfreak roadie
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Problemer med Shubb S4 capo

Indlæg af K-P »

Prøv at placere den lidt længere væk fra båndet.
Cogito sumere potum alterum

Brugeravatar
udepost
Gearfreak lærling
Indlæg: 600
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Problemer med Shubb S4 capo

Indlæg af udepost »

Mine guitarer stemmer heller ikke ret ofte med capo, og jeg bruger både 9,5 og 7,25 versionerne fra Shubb, så jeg må nogle gange dreje lidt. Jeg har dog altid lært at sætte capoen lige på båndet, eller på den sidste halvdel af båndet. Så intonerer den bedre, da trykket kommer på selve båndet, og ikke midt i mellem 2 bånd. Så vil den pitche mindre. Det kan dog give nogle pladsproblemer til fingrene.

/Søren

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Problemer med Shubb S4 capo

Indlæg af Rasmus »

[quote="K-P"]Prøv at placere den lidt længere væk fra båndet.[/quote]

+1

Eller køb en G7... :clap:

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Problemer med Shubb S4 capo

Indlæg af Michael Vajhøj »

Jeg har (gloriepudsning) altså aldrig problemer med mine Shubb capoer. Tror det er piloten den er gal med, men som sagt så start med at skifte strenge - gamle strenge kan ødelægge alt...
RoadHigh.dk

Jackie van Hippie
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 453
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Problemer med Shubb S4 capo

Indlæg af Jackie van Hippie »

Jeg har aldrig kunnet få mine akustiske guitarer til at stemme med capo, men det var vel og mærke billige fjernøst guitarer, som ikke havde fået en ordenlig justering. Nu har jeg så anskaffet mig en guitar af væsentligt højere kvalitet, som stemmer som en drøm lige meget hvor jeg sætter capo'en.




PS. Jeg har store hænder så sætter altid capo'en lidt væk fra båndet så jeg kan få plads.
"Every so often, man comes up with a correct invention - the wheel was a good idea, wasn't it? To have that round, that was a very good idea." - Jeff Beck

Brugeravatar
Nicolai
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 432
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Problemer med Shubb S4 capo

Indlæg af Nicolai »

[quote="udepost"]eg må nogle gange dreje lidt(...)

/Søren[/quote]

På skruen eller hvad?
Venlig hilsen

Nicolai

Fender '57 RI Strat / Gibson Les Paul Traditional--> Throbak StrangeMaster--> Korg DT10--> Boss CS-3--> ARC Effects Klone V2--> Ibanez TS808RI--> Ibanez TS9RI--> Nova Delay--> Vox AC15H1TV (Alwan mods)

Moon RD3

Brugeravatar
udepost
Gearfreak lærling
Indlæg: 600
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Problemer med Shubb S4 capo

Indlæg af udepost »

[quote="Nicolai"][quote="udepost"]eg må nogle gange dreje lidt(...)

/Søren[/quote]

På skruen eller hvad?[/quote]

På stemmeskuerne, men prøv for sjovs skyld at sætte capo'en på båndet. Jeg ved godt andre skriver noget andet, men jeg synes det virker bedre.

/Søren

Brugeravatar
Nicolai
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 432
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Problemer med Shubb S4 capo

Indlæg af Nicolai »

[quote="udepost"][quote="Nicolai"][quote="udepost"]eg må nogle gange dreje lidt(...)

/Søren[/quote]

På skruen eller hvad?[/quote]

På stemmeskuerne, men prøv for sjovs skyld at sætte capo'en på båndet. Jeg ved godt andre skriver noget andet, men jeg synes det virker bedre.

/Søren[/quote]

Det hjalp en del ja. Resten kunne sikkert godt tilskrives de strenge, der i HVERT fald er 4 måneder gamle :)
Venlig hilsen

Nicolai

Fender '57 RI Strat / Gibson Les Paul Traditional--> Throbak StrangeMaster--> Korg DT10--> Boss CS-3--> ARC Effects Klone V2--> Ibanez TS808RI--> Ibanez TS9RI--> Nova Delay--> Vox AC15H1TV (Alwan mods)

Moon RD3

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Problemer med Shubb S4 capo

Indlæg af Telemaster »

Stemmer du guitaren, når du har sat capoen på? Det kan være nødvendigt, afhængigt af båndenes størrelse og den slags.
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
Nicolai
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 432
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Problemer med Shubb S4 capo

Indlæg af Nicolai »

[quote="Telemaster"]Stemmer du guitaren, når du har sat capoen på? Det kan være nødvendigt, afhængigt af båndenes størrelse og den slags.[/quote]

Nej, det gør jeg ikke. Det er vel det, der er idéen med Shubb at man ikke behøver dette? Det er vintage-bånd.
Venlig hilsen

Nicolai

Fender '57 RI Strat / Gibson Les Paul Traditional--> Throbak StrangeMaster--> Korg DT10--> Boss CS-3--> ARC Effects Klone V2--> Ibanez TS808RI--> Ibanez TS9RI--> Nova Delay--> Vox AC15H1TV (Alwan mods)

Moon RD3

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Problemer med Shubb S4 capo

Indlæg af Telemaster »

[quote="Nicolai"][quote="Telemaster"]Stemmer du guitaren, når du har sat capoen på? Det kan være nødvendigt, afhængigt af båndenes størrelse og den slags.[/quote]

Nej, det gør jeg ikke. Det er vel det, der er idéen med Shubb at man ikke behøver dette? Det er vintage-bånd.[/quote]

Om det lige er det, der er idéen, er jeg nu ikke så sikker på. Men man skal nok stemme mindre med end en Shubb end med andre capoer. Shubb er fortsat min favorit. Jeg bruger en G7 nu, fordi min Shubb blev væk, og den er også fed nok - men Shubb føles bare bedre, synes jeg.

Jeg tjekker altid, capo eller ej, om guitaren stemmer, inden jeg spiller. Ret ofte skal en streng eller to jo lige have et nøk på stemmeskruen. Det gælder i høj grad også, når der er en capo med i regnestykket.
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Problemer med Shubb S4 capo

Indlæg af Sasha »

Ja, det burde være mere eller mindre indlysende, at man selvfølgelig stemmer sin guitar, EFTER man sætter en capo på...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen