Brunt skal det være... (Teleflash)

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Runem
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 454
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Brunt skal det være... (Teleflash)

Indlæg af Runem »

[quote="Thomas Nissen"]Hans nye plade er helt godkendt herfra; men hans nye "stil" er lidt kikset :p men ja, den er nok lavet af fender, men who cares; din spade er vel som du vil have den, og hans er som han vil have den ;) bare de spiller godt[/quote]

Yesyes.

Jeg har jo spillet en del Mayer, men jeg finder hans udvikling lidt pudsig. Rent musikalsk har det været tydeligt, at han ivrigt trækker på sine forbilleder, men omvæltningen i forbindelse med den nye plade har været så åbenlys i både musik og fysisk udtryk. Blød hat og Neil Young-sound... Det virker næsten påtaget. Men hvad skidt, så længe der kommer fornuftig musik ud af det, så er jeg tilfreds.

Omvendt kan man jo glæde sig over, at der rent faktisk finder en udvikling sted. Det er da mere, end hvad man kan sige om så mange andre kunstnere/guitarister...

Brugeravatar
Morten M
Gearfreak lærling
Indlæg: 737
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Brunt skal det være... (Teleflash)

Indlæg af Morten M »

Udvikling - godt ord. Værd at lægge mærke til :D
Men bortset fra det, kan der komme meget andet end John Maier ud af en Tele.
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/TundraStudio"> ... aStudio</a><!-- m -->
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/pages/Fairytal ... s/Fairytal ... 0049079203</a><!-- m -->

spuncut
Johnny B. Goode
Indlæg: 108
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

Re: Brunt skal det være... (Teleflash)

Indlæg af spuncut »

Her er ægte Telelyd :
http://www.youtube.com/watch?v=FMcjPZgK9GM
... og derfor mener jeg at en Tele skal være gul :D
Der er noget ved alting men det er ikke alting der er noget ved.

Runem
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 454
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Brunt skal det være... (Teleflash)

Indlæg af Runem »

[quote="Morten M"]Udvikling - godt ord. Værd at lægge mærke til :D
Men bortset fra det, kan der komme meget andet end John Maier ud af en Tele.[/quote]


Jeg har bestemt heller ikke skænket mayer to tiendedele af en tanke i forbindelse med dette projekt. Det var vist straten, der gav anledning til, at han blev bragt på banen...

Runem
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 454
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Brunt skal det være... (Teleflash)

Indlæg af Runem »

Hmm...

En skitse med sort på stratens headstock... Det er tillokkende... At lakere forsiden af headstocket ville vel næppe koste mange kr...

Billede

Brugeravatar
Down
Smoke On The Water
Indlæg: 81
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Brunt skal det være... (Teleflash)

Indlæg af Down »

DO IT.....
Ain't found a way to kill me yet....

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Brunt skal det være... (Teleflash)

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Down"]DO IT.....[/quote]

+1
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Brunt skal det være... (Teleflash)

Indlæg af Smittefar »

+2
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Sv: Brunt skal det være... (Teleflash)

Indlæg af Odgaard »

Nu ved jeg ikke, hvor mange plusser du skal op på. Men: +3 :-)

Og pæn morfartele. Den kan jeg godt lide.

send fra en smart telefon

Runem
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 454
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Brunt skal det være... (Teleflash)

Indlæg af Runem »

Jeg er selv ret overbevist. Så er spørgsmålet jo bare, hvad sådan et lille kunstnerisk indgreb ville stå mig i hos en guitarsmaler. Gider næsten ikke at betale formuer for at få sortlakeret så lille et område. Her på Fyn er det nærmeste bud nok Henning Hansen, så ham kan jeg jo lige konsultere.

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Brunt skal det være... (Teleflash)

Indlæg af Telemaster »

[quote="Runem"]Jeg er selv ret overbevist. Så er spørgsmålet jo bare, hvad sådan et lille kunstnerisk indgreb ville stå mig i hos en guitarsmaler. Gider næsten ikke at betale formuer for at få sortlakeret så lille et område. Her på Fyn er det nærmeste bud nok Henning Hansen, så ham kan jeg jo lige konsultere.[/quote]

Og ellers er det vel, jf. din DYI-mentalitet, ikke fuldstændig umuligt at opnå et godt resultat med så lille et maleprojekt?

I øvrigt er jeg enig med de andre - det sorte hoved klæder guitaren!
So many assholes, so few bullets

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Brunt skal det være... (Teleflash)

Indlæg af Swampthing »

Det er nogle superflotte guitarer du har samlet dig !
Normalt synes jeg brune guitarer er møggrimme, men de to dér er sgu pæne.
Jeg synes også du skal kaste kaste dig ud i at selv male hovedet.

Runem
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 454
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Brunt skal det være... (Teleflash)

Indlæg af Runem »

[quote="Swampthing"]Det er nogle superflotte guitarer du har samlet dig !
Normalt synes jeg brune guitarer er møggrimme, men de to dér er sgu pæne.
Jeg synes også du skal kaste kaste dig ud i at selv male hovedet.[/quote]

Mjaaaah... Der er ikke noget, jeg har gjort i før, og jeg ville sgu være ked af, om det blev noget makværk, når nu de to ellers er så fine. Desuden er materialer jo heller ikke just gratis, og jeg vil lige forhøre mig om priser, før jeg gør noget drastisk.

spuncut
Johnny B. Goode
Indlæg: 108
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

Re: Brunt skal det være... (Teleflash)

Indlæg af spuncut »

Og så kunne du da i forbindelse hermed få fjernet det der string tee, få monteret en rollernut samt en 2 punkt bridge så din trem kom til at virke.
Kompliment til dine metalic pu covers :thumbup:, sådan nogen vil jeg osse ha' på mit igangværende stratprojekt.
Der er noget ved alting men det er ikke alting der er noget ved.

Runem
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 454
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Brunt skal det være... (Teleflash)

Indlæg af Runem »

[quote="spuncut"]Og så kunne du da i forbindelse hermed få fjernet det der string tee, få monteret en rollernut samt en 2 punkt bridge så din trem kom til at virke.
Kompliment til dine metalic pu covers :thumbup:, sådan nogen vil jeg osse ha' på mit igangværende stratprojekt.[/quote]

Bruger ikke bridgen aktivt :)

Runem
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 454
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Brunt skal det være... (Teleflash)

Indlæg af Runem »

[quote="Telemaster"][quote="Runem"]Jeg er selv ret overbevist. Så er spørgsmålet jo bare, hvad sådan et lille kunstnerisk indgreb ville stå mig i hos en guitarsmaler. Gider næsten ikke at betale formuer for at få sortlakeret så lille et område. Her på Fyn er det nærmeste bud nok Henning Hansen, så ham kan jeg jo lige konsultere.[/quote]

Og ellers er det vel, jf. din DYI-mentalitet, ikke fuldstændig umuligt at opnå et godt resultat med så lille et maleprojekt?

I øvrigt er jeg enig med de andre - det sorte hoved klæder guitaren![/quote]

Nu er min DIY-mentalitet baseret på omfanget af de mulige konsekvenser, skulle noget gå galt. Lodning = minimal risiko - og det kan gøres om. Finish/maling = ram i første hug eller få en grim finish.

Umiddelbart tror jeg fint, det kunne lade sig gøre, men jeg er helt blank, når det kommer til lakering/behandling/finish...

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Brunt skal det være... (Teleflash)

Indlæg af Telemaster »

[quote="Runem"][quote="Telemaster"][quote="Runem"]Jeg er selv ret overbevist. Så er spørgsmålet jo bare, hvad sådan et lille kunstnerisk indgreb ville stå mig i hos en guitarsmaler. Gider næsten ikke at betale formuer for at få sortlakeret så lille et område. Her på Fyn er det nærmeste bud nok Henning Hansen, så ham kan jeg jo lige konsultere.[/quote]

Og ellers er det vel, jf. din DYI-mentalitet, ikke fuldstændig umuligt at opnå et godt resultat med så lille et maleprojekt?

I øvrigt er jeg enig med de andre - det sorte hoved klæder guitaren![/quote]

Nu er min DIY-mentalitet baseret på omfanget af de mulige konsekvenser, skulle noget gå galt. Lodning = minimal risiko - og det kan gøres om. Finish/maling = ram i første hug eller få en grim finish.

Umiddelbart tror jeg fint, det kunne lade sig gøre, men jeg er helt blank, når det kommer til lakering/behandling/finish...[/quote]

Jeg kunne aldrig finde på at gøre sådan noget selv (med en guitar, jeg kan lide), men der er også ret stor forskel på mine evner som
håndværker og dine, så vidt jeg kan bedømme. Jeg tænkte bare, at en spand maling, lidt lak og en pensel må være en ret beskeden udskrivning, og skulle det gå galt, kan man vel slibe lortet af og prøve igen - eller sende projektet videre til en professionel.
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Brunt skal det være... (Teleflash)

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Telemaster"] ... en spand maling, lidt lak og en pensel ... [/quote]

Jeg ville nok vælge at bruge maling/lak fra spraydåse (og riiiigelig malertape), men ellers har du ret - det næsten for fjollet at få en fagmand til at gøre for sig.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Runem
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 454
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Brunt skal det være... (Teleflash)

Indlæg af Runem »

NU har jeg lige forhørt mig hos Jens H, og han vil klare det for 300 bobs. Så er det jo næsten ikke besværet værd at bruge tid på at ødelægge min guitar i mit eget kummerlige værksted.

Runem
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 454
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Brunt skal det være... (Teleflash)

Indlæg af Runem »

[quote="Telemaster"] Jeg kunne aldrig finde på at gøre sådan noget selv (med en guitar, jeg kan lide), men der er også ret stor forskel på mine evner som
håndværker og dine, så vidt jeg kan bedømme. [/quote]

Hmm... Jeg håber da ikke, at du er dårligere end mig, for jeg er da vist ikke andet end en lallet gør-det-sellert, når det kommer til mere fysiske håndværk :D

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen