Brunt skal det være... (Teleflash)

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Runem
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 454
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Brunt skal det være... (Teleflash)

Indlæg af Runem »

Så fik jeg sat punktum for mit lille Telecasterprojekt, og jeg er vældig tilfreds med resultatet. Mahognikrop, sortlarkeret ahornhals og 51 nocaster pu'er... Bruuuuuunt og vellydende!!!

Den slags skal naturligvis deles med omverdenen. Også selv om det i visse vintagepuristers øjne mere ligner et møbel end en guitar ;)

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Sammen med min anden Warmoth... Mmmnnnn...

Billede

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Brunt skal det være... (Teleflash)

Indlæg af Sasha »

Der ER nu ikke noget som en brun guitar..! :-)

Fik du pickup-omskifteren til at virke?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Runem
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 454
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Brunt skal det være... (Teleflash)

Indlæg af Runem »

[quote="Sasha"]Der ER nu ikke noget som en brun guitar..! :-)

Fik du pickup-omskifteren til at virke?[/quote]

Jeg vidste, du ville elske den betingelsesløst! ;)

Jeg gav pokker i 4-vejs projektet og købte en 3-vejs, da de alligevel ikke havde andet i Aage-Odense, da jeg kiggede derind. En god undskyldning for at omgås problemet og bare gøre skidtet færdigt. Og jeg er godt tilfreds. De tre positioner er så rigeligt smækre. (Og ja - jeg gav op)...

Til gengæld kører det perfekt og støjfrit. Og jeg var meget forsigtig og opmærksom på ikke at sovse switchen til i loddetin... Det gik vist lige lovlig hurtigt i første omgang.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Brunt skal det være... (Teleflash)

Indlæg af Sasha »

Ja, jeg så i mellemtiden, at du havde forsklaret sagen i den anden tråd. Men fint at det fungerer nu!

Jeg må dog sige, at jeg synes, at det rent visuelt udtryk er mere spiseligt på Telecasteren end på den dér underlige krydsning mellem en Stratocaster og min farmors kakkelbord, der står ved siden af... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
udepost
Gearfreak lærling
Indlæg: 600
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Brunt skal det være... (Teleflash)

Indlæg af udepost »

Den ser fin ud. Hvordan kan det være at kroppen har den store plade bagpå, når du alligevel har en rigtig tele montering foran? Er det ikke lidt dobbelt konfekt? Jeg troede netop at man havde adgang til bassinet bagpå, for at man kunne skrue pots direkte i kroppen?

/Søren

Runem
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 454
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Brunt skal det være... (Teleflash)

Indlæg af Runem »

Er det humbuckeren, der er problemet? Eller bliver det bare for brunt? Eller må en tele bare godt ligne noget, der er vokset op på landet?

Brugeravatar
udepost
Gearfreak lærling
Indlæg: 600
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Brunt skal det være... (Teleflash)

Indlæg af udepost »

Telen i mahogni er udødeliggjort af George Harrison, derfor holder det. Jeg kender ingen der spiller på en mahogni strat. Har det været lavet af Fender?

/Søren

Runem
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 454
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Brunt skal det være... (Teleflash)

Indlæg af Runem »

[quote="udepost"]Den ser fin ud. Hvordan kan det være at kroppen har den store plade bagpå, når du alligevel har en rigtig tele montering foran? Er det ikke lidt dobbelt konfekt? Jeg troede netop at man havde adgang til bassinet bagpå, for at man kunne skrue pots direkte i kroppen?

/Søren[/quote]


Den er oprindelig lavet med backrouting og således ikke med henblik på controlplate og slagplade. Men jeg er ikke til guitarer uden slagplade osv., så jeg har bare klasket det på og lavet de nødvendige modificeringer.

Kroppen er købt i Warmoths "in stock", så der var ikke de store valgmuligheder omkring dette. Det rører mig dog ikke vidt, at den er backroutet. Lige mht. Telecasteren er det selvfølgelig let nok at komme til, men på straten er det rart ikke at skulle åbne det hele, for at komme til. Den er lavet efter samme koncept.'

Jeg er dog ikke så dendrofil, at jeg kan holde ud at se på den slags guitarer uden slagplader. De ser simpelthen ufærdige ud i mine øjne.

Men jo. Dobbeltkonfekt er det da. Normalvis er det også bare forsiden, folk vil blive konfronteret med, så det lever vi med :D

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Brunt skal det være... (Teleflash)

Indlæg af Sasha »

[quote="udepost"]Telen i mahogni er udødeliggjort af George Harrison, derfor holder det. Jeg kender ingen der spiller på en mahogni strat. Har det været lavet af Fender?

/Søren[/quote]

Var Harrison´s ikke af palisander/Rosewood?

Der blev lavet en Strat i samme udseende (og vægt!) til Jimi Hendrix. Men han fik den aldrig. Den kan dog ses i bogen "The Stratocaster Cronicles"...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
udepost
Gearfreak lærling
Indlæg: 600
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Brunt skal det være... (Teleflash)

Indlæg af udepost »

[quote="Sasha"][quote="udepost"]Telen i mahogni er udødeliggjort af George Harrison, derfor holder det. Jeg kender ingen der spiller på en mahogni strat. Har det været lavet af Fender?

/Søren[/quote]

Var Harrison´s ikke af palisander/Rosewood?

Der blev lavet en Strat i samme udseende (og vægt!) til Jimi Hendrix. Men han fik den aldrig. Den kan dog ses i bogen "The Stratocaster Cronicles"...[/quote]

Nå ja, det kan da vist godt være. Men de er samme farve :)

/Søren

Jacob
Gearfreak lærling
Indlæg: 725
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Brunt skal det være... (Teleflash)

Indlæg af Jacob »

[quote="udepost"][quote="Sasha"][quote="udepost"]Telen i mahogni er udødeliggjort af George Harrison, derfor holder det. Jeg kender ingen der spiller på en mahogni strat. Har det været lavet af Fender?

/Søren[/quote]

Var Harrison´s ikke af palisander/Rosewood?

Der blev lavet en Strat i samme udseende (og vægt!) til Jimi Hendrix. Men han fik den aldrig. Den kan dog ses i bogen "The Stratocaster Cronicles"...[/quote]

Nå ja, det kan da vist godt være. Men de er samme farve :)

/Søren[/quote]

Derudover har fender vist engang i 60'erne lavet meget få strater med krop af mahogni - jeg mindes i hvert fald at have set en sort strat fra 60'erne inde i woodsound med mahogni-krop :)

EDIT: Ved nærmere eftersyn er den stadig på deres hjemmeside - en 65'er

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Brunt skal det være... (Teleflash)

Indlæg af Smittefar »

Det ser sgu godt ud og ligner dygtigt arbejde. Jeg synes også det passer bedre på telen, end det gør på straten.

Jeg kan også se, du har fået dit nye kamera - tillykke med det - Men husk nu - Bare fordi man har stor blænde til rådighed, behøver man ikke bruge den og som altid GTWFGITS - Men gamle skærmydsler til side, så er det nogle rigtig dejlige billeder :)
Modded guitars were crap right out of the factory

spuncut
Johnny B. Goode
Indlæg: 108
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

Re: Brunt skal det være... (Teleflash)

Indlæg af spuncut »

Den er fandme flot !!!
hvordan lyder sådan en brun Tele ?
Der er noget ved alting men det er ikke alting der er noget ved.

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Brunt skal det være... (Teleflash)

Indlæg af Telemaster »

Jeg kan sgu også godt lide den - og som flere andre er inde på, har Harrison sørget for, at Teler i rosewood-look er godkendt ;-)

Straten er også flot, men kantbindingerne ødelægger det lidt for mig her.
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Brunt skal det være... (Teleflash)

Indlæg af Sasha »

[quote="Runem"]Er det humbuckeren, der er problemet? Eller bliver det bare for brunt? Eller må en tele bare godt ligne noget, der er vokset op på landet?[/quote]

Hmm...

Se, dét er jo et rigtigt godt spørgsmål, som kan føre til lange selvransagende overvejelser! For egentlig kan jeg jo godt lide, når tingene har et lille twist og ikke er helt, hvad de giver sig ud for. Men en Telecaster ligner jo ikke bare noget, der er vokset op på landet. Det landlige islæt er jo simpelthen så tæt på dens sjæl, at de to ting er uadskillelige. Så det er da nok noget af forklaringen.

Men der er sgu´(efter min mening) ét eller andet lidt for farmor-agtigt over den dér perifert Stratocasterlignende tingest ved siden af Telecasteren. Hvordan en morfar-detalje som en humbucker kan gøre ting mere farmor-agtige, skal jeg ikke kunne redegøre for. Men den trækker næppe opad i regnskabet. Jeg tror dog, at dit bud med "for brunt" i selskab med lidt for meget "sølvtøj" og lidt for mange Werthers Echte-farvede kanter er tættere på en forklaring på, hvorfor jeg tror, at SRV ville sat større pris på denne guitar, end Jimi Hendrix ville... :-)

Men så længe du er glad, "er jeg skam også glad på dine vegne"... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Runem
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 454
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Brunt skal det være... (Teleflash)

Indlæg af Runem »

[quote="Smittefar"]Det ser sgu godt ud og ligner dygtigt arbejde. Jeg synes også det passer bedre på telen, end det gør på straten.

Jeg kan også se, du har fået dit nye kamera - tillykke med det - Men husk nu - Bare fordi man har stor blænde til rådighed, behøver man ikke bruge den og som altid GTWFGITS - Men gamle skærmydsler til side, så er det nogle rigtig dejlige billeder :) [/quote]


Hehe. Jeg havde kun lige en snas tid til at flå kameraet ud (det ankom i går), så det gik lidt stærkt med billederne efter arbejde. Og jeg er helt med på dit GTWGITS (synes, du har tilført et ekstra offensivt "f"), men man må da godt lave de andre også... Der er en verden til forskel fra det gamle til det nye kamera (450D til 60D), og så røg der også lige et objektiv, batterigreb, flash (!!!) og en masse andet sjov med i kassen. Glæder mig til at lære det at kende. Det er guf!

Har lidt planer om at skaffe en mikrofon til det, så jeg kan lave video også. Tænker en Røde stereosag... Nogle erfaringer?
(Ingen lydflash, før jeg får en mic)

Mht. Harrison så var det rosewood og ikke mahogni. De to ligner dog hinanden i tone. Toppen på straten er faktisk rosewood. Telen er cocobolo.

Jeg må tilstå, at jeg er ret begejstret for det sorte hoved på telen, og jeg er tilbøjelig til at tro, at det ville se godt ud på straten også. Har længe overvejet en singlecoil i bridgen på straten, da jeg mere end sjældent benytter humbuckeren, men for nu "får de lov at stå".

Straten er unægteligt resultatet af en omgang pyntesyge, men den er i den grad sin egen, og jeg er ret glad for resultatet. Mormor, morfar, farfar, farmor eller bare oldebolle til trods. I det mindste har jeg ikke smækket tortoise på dem, som jeg blev opfordret til... Så havde den gode Hr. Alwan da også fået sine Riesen helt galt i halsen... ;)

Runem
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 454
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Brunt skal det være... (Teleflash)

Indlæg af Runem »

[quote="spuncut"]Den er fandme flot !!!
hvordan lyder sådan en brun Tele ?[/quote]

Den lyder langt federe, hvad jeg havde forventet. Balancen mellem ahorn/rosewood-halsen og mahognikroppen passer super godt til nocasterpickupperne. Masser af fylde og varme, og bridgen giver masser af twang, uden at det bliver for skingert.

Skal nok lave noget video/lyd på et tidspunkt.

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Brunt skal det være... (Teleflash)

Indlæg af Pluto »

Det er sku en nydelig guitar.Jeg kan bare ikke med teler og min sidst tilkomne er på vej ud igen.
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Brunt skal det være... (Teleflash)

Indlæg af Sasha »

[quote="Runem"]
Straten er unægteligt resultatet af en omgang pyntesyge, men den er i den grad sin egen, og jeg er ret glad for resultatet. Mormor, morfar, farfar, farmor eller bare oldebolle til trods. I det mindste har jeg ikke smækket tortoise på dem, som jeg blev opfordret til... Så havde den gode Hr. Alwan da også fået sine Riesen helt galt i halsen... ;) [/quote]

Vi takker ærbødigst for denne - yderst relevante - udviste omtanke! :-)

Hvad betyder "GTWFGITS" for os, der til tider ikke er helt spiffy udi moderne menneskers interne koder til gensidig forståelse..?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

JSThomsen
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 436
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Brunt skal det være... (Teleflash)

Indlæg af JSThomsen »

[quote="Sasha"]
Hvad betyder "GTWFGITS" for os, der til tider ikke er helt spiffy udi moderne menneskers interne koder til gensidig forståelse..?[/quote]

Indtil du spurgte troede jeg at det måske var en forkortelse for noget fototeknisk....... ;) :lol:

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen