Distortionpedal - Mission Impossible?

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Stevi
Gearfreak lærling
Indlæg: 648
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Distortionpedal - Mission Impossible?

Indlæg af Stevi »

Har du prøvet at gå i en helt anden retning og bruge din forstærkers drive med en eller anden boost eller drivepedal foran? Det synes jeg kan give en helt anden lyd, som er meget forskellig fra hvad man kan opnå med rene distortionpedaler. Om det så er en federe lyd for dig, afhænger jo af så meget, men jeg synes det er på den måde jeg selv har haft de fedeste resultater udi den tungere guitarlyd.
See you in heaven if you make the list

holbech
Himmelhund
Indlæg: 10
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Distortionpedal - Mission Impossible?

Indlæg af holbech »

Jeg kan kun tilsluttes mig Sashas ide med en gammel Marshall The Gov'ner. (for guds skyld den gamle, ikke den nye)

Den har været min faste forvrænger siden 1992 eller 1993 og har aldrig svigtet mig.


Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Distortionpedal - Mission Impossible?

Indlæg af Rasmus »

Hvad med den Line6 ûbermetal du har glemt på mit board????

Brugeravatar
K-P
Gearfreak roadie
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Distortionpedal - Mission Impossible?

Indlæg af K-P »

Ja, jeg tænker også, at en über metal måske ville klare jobbet.
Cogito sumere potum alterum

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Distortionpedal - Mission Impossible?

Indlæg af Loomer »

..eller bare gi' fanden i både amps og pedaler, og køre AxeFx i stedet.

Christian Mogensen
Johnny B. Goode
Indlæg: 198
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Distortionpedal - Mission Impossible?

Indlæg af Christian Mogensen »

Har du prøvet en BB Preamp? Jeg er aldrig blevet venner med mine, men med Tonsertelens bridge-PU lyder de stinkende fedt!
Ellers så er en OD-1 også vældig grovkornet, men måske lidt for mellemtonet til din smag?

Jeg har en stak OD-pedaler jeg ikke bruger på nogen af mine boards lige pt. som du gerne må låne og teste, hvis det er...?
EMMA Stinkbug (Palle Schultz bruger selv sin til heavy-lyd, omend det er en "TS-klon")
Boss OD-1
Xotic BB
+ lidt flere - men de tre der ville nok være mit valg til larme-larme-lyd.

Brugeravatar
AnotherDan
Gearfreak lærling
Indlæg: 793
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Distortionpedal - Mission Impossible?

Indlæg af AnotherDan »

[quote="Christian Mogensen"]
EMMA Stinkbug (Palle Schultz bruger selv sin til heavy-lyd, omend det er en "TS-klon")
[/quote]

Det tæller ikke med Palle Schultz - det er ligegyldigt hvad han spiller på så lyder det stinkende fedt...

For at kaste endnu en i puljen, har du egentlig prøvet en T-Rex spindoctor?
Den er ret så alsidig... Jeg er blevet rigtig glad for min ihvertfald - men jeg er nok heller ikke ligeså anal med min lyd som dig :)
Bah

Martin60
Still Got The Blues
Indlæg: 228
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Distortionpedal - Mission Impossible?

Indlæg af Martin60 »

[quote="stl"]Har du prøvet en pedal fra Blackstar's HT serie? Den er rørdrevet og giver i mine ører fin dynamik og er meget defineret. Jeg er ejer af en HT Distortion. Den lyder godt og kan skrues fra Marshall til MESA/ENGL land med dens kontroller. Den kan gå fra fin bluesy crunch til mættet forvrængning. Pedalen findes også i en Distortion X der skulle være mere highgainet (har ik' prøvet den - der er rigeligt med gain på den jeg har).

Det eneste minus er størrelsen og vægten. Det er en mursten der vejer ad pommern til...[/quote]

Jeg har selv en HT dist til at ligge i gemmerne. Bestemt et forsøg værd, men jeg syntes den mangler et eller andet! Jeg har også prøvet en Dist. x. Jeg ved ikke om den havde mere gain end HT dist., men den havde i hvert fald meget mere bund!

Brugeravatar
andkrup
Still Got The Blues
Indlæg: 231
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Distortionpedal - Mission Impossible?

Indlæg af andkrup »

hvad med evt. at prøve at køre 2 pedaler parallelt?

seriøst - hvis du ikke kan finde en pedal der kan det hele, er det måske lettere at kombinere den gode dybe mellemtone fra en pedal (med diskanten rullet ned), med en pedal der er finkornet (med basfrekvenserne rullet væk)

lidt lissom dem der har dual-amp setups, eller når man bygger en guitar wall'o'sound op i studiet (kombinerer lyden af en marshall, en mesa, mv.)

:)
lotsa strings, lotsa boxes, lotsa tubes

Brugeravatar
JGreen
Still Got The Blues
Indlæg: 213
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Distortionpedal - Mission Impossible?

Indlæg af JGreen »

Jeg er lidt i retning af Andkrup her.

Jeg tror ikke det du har brug for er 1 dedikeret smadder pedal.
Generelt jo mere distortion og larm der kommer på, jo mere definition mister du.

Jeg er tilhænger af en god "varm forstærker" (dvs gainet op lige før den knækker over), en fornuftig overdrive pedal, med en god boost pedal efter.

Det er der der kommer alvorlig smæk på sagerne - men hvor man stadig kan høre alt man laver.

[Personlig holdning]
Distortion pedaler er oftest ubrugelige fordi de mudrer signalet til og gemmer guitarlyden bag en masse støj i det samlede lydbillede.
[/Personlig holdning]

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Distortionpedal - Mission Impossible?

Indlæg af Loomer »

Jeg vil så komme med et lidt left-of-center-men-måske-alligevel-rigtigt-nok forslag:

Hvad med Pickupperne?! Vi kender jo allesammen den gode hr. Rask's unaturlige forhold til DiMarzio's ToneZone, men hvad nu hvis det er den pickup der ikke slår til i den givne situation her?

Efter jeg selv er blevet noget så eftertrykkeligt konverteret til Bare Knuckle pickups, tænker jeg lidt at det måske er vejen frem. Enten det, eller Lundgren.
Heck, måske er det endda Q-tuners der er vejen frem her, med deres helt ubegribelige mængder af klarhed og definition.

Det jeg bare tænker er et forsøg værd, er at du skriver en mail til Tim Mills og siger du vil have en ToneZone, bare med en ekstra ToneZone inden i, og mere af det hele. Så tror jeg du er kommet noget af vejen.

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Distortionpedal - Mission Impossible?

Indlæg af Loomer »

Jeg vil så komme med et lidt left-of-center-men-måske-alligevel-rigtigt-nok forslag:

Hvad med Pickupperne?! Vi kender jo allesammen den gode hr. Rask's unaturlige forhold til DiMarzio's ToneZone, men hvad nu hvis det er den pickup der ikke slår til i den givne situation her?

Efter jeg selv er blevet noget så eftertrykkeligt konverteret til Bare Knuckle pickups, tænker jeg lidt at det måske er vejen frem. Enten det, eller Lundgren.
Heck, måske er det endda Q-tuners der er vejen frem her, med deres helt ubegribelige mængder af klarhed og definition.

Det jeg bare tænker er et forsøg værd, er at du skriver en mail til Tim Mills og siger du vil have en ToneZone, bare med en ekstra ToneZone inden i, og mere af det hele. Så tror jeg du er kommet noget af vejen.

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Distortionpedal - Mission Impossible?

Indlæg af Dannyboy »

Lige præcis. Jeg tænkte lidt det samme. Hvis man har prøvet så mange drive pedaler, så er det måske enten forstærkeren eller guitaren/pickupperne den er gal med.

Brugeravatar
Kimling
Gearfreak roadie
Indlæg: 1097
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Distortionpedal - Mission Impossible?

Indlæg af Kimling »

[quote="Loomer"]Jeg vil så komme med et lidt left-of-center-men-måske-alligevel-rigtigt-nok forslag:

Hvad med Pickupperne?! Vi kender jo allesammen den gode hr. Rask's unaturlige forhold til DiMarzio's ToneZone, men hvad nu hvis det er den pickup der ikke slår til i den givne situation her?

Efter jeg selv er blevet noget så eftertrykkeligt konverteret til Bare Knuckle pickups, tænker jeg lidt at det måske er vejen frem. Enten det, eller Lundgren.
Heck, måske er det endda Q-tuners der er vejen frem her, med deres helt ubegribelige mængder af klarhed og definition.

Det jeg bare tænker er et forsøg værd, er at du skriver en mail til Tim Mills og siger du vil have en ToneZone, bare med en ekstra ToneZone inden i, og mere af det hele. Så tror jeg du er kommet noget af vejen.[/quote]

+1!
Create a sense of purpose around which you base your faith

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Distortionpedal - Mission Impossible?

Indlæg af Dannyboy »

Forresten det det klip med Paul Gilbert. Jeg er ret sikker på at det er hans måde at spille på og at han ville kunne få næsten hvad som helst til at lyde sådan. Hvis du gav ham en SG og en JCM 800 ville han ku få det samme ud af det. Det er jeg overbevist om.

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Distortionpedal - Mission Impossible?

Indlæg af GuitaRasmus »

Sikke en masse svar. :)

Jeg fik lige prøvet et par pedaler mere med Telemaster i går aftes.

MXR Dimebag - Den grimmeste dist jeg nogensinde har hørt. Ligesom en Metalzone, bare meget dårligere.

Mighty Red - Ikke rigtigt nogen nosser.

ÜberMetal - havde jeg liggende i skuffen. Lyder okay, men er for meget metal og for lidt hård rock.

Jeg har lige været inde og hente en Blackstar Dual Dist og en HT Dist - de bliver prøvet i aften eller i morgen. Jeg tror også jeg får fat i en StinkBug for at prøve den - det kan være at det mindre gain, og mere tubescreamer agtige kredsløb er det jeg leder efter.

Loomer: Jeg har faktisk ikke ToneZone i nogen af mine guitarer længere. :o Der sidder Axis bridgepickupper i min Axis og Prs, og en Dimarzio Breed i Iceman'en.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
AnotherDan
Gearfreak lærling
Indlæg: 793
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Distortionpedal - Mission Impossible?

Indlæg af AnotherDan »

Jeg skulle faktisk til at skrive om det ligesom når man indspiller kunne være noget med du faktisk skulle prøve lidt mindre gain...
Hvis du selv kan hente og bringe på østerbro eller søborg må du godt prøve min spindoctor af en uges tid. (Mine andre pedaler har jeg i øvelokal'et og der orker jeg ikke lige køre ud, hehe)
Bah

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Distortionpedal - Mission Impossible?

Indlæg af Loomer »

Ingen tonezones?!

...

HVEM ER DU OG HVAD HAR DU GJORT MED RASMUS?!?!????

Ok, paranoia til side; Det er jo så stadig DiMarzioer, dvs. standard, fabriksproducerede pickups. Det er Bare Knuckle altså virkelig KLASSER over, og muligheden for at få det LIGE som du vil ha' det, er nok lige det sidste plus.

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Distortionpedal - Mission Impossible?

Indlæg af GuitaRasmus »

[quote="Loomer"]Ingen tonezones?!

...

HVEM ER DU OG HVAD HAR DU GJORT MED RASMUS?!?!????

Ok, paranoia til side; Det er jo så stadig DiMarzioer, dvs. standard, fabriksproducerede pickups. Det er Bare Knuckle altså virkelig KLASSER over, og muligheden for at få det LIGE som du vil ha' det, er nok lige det sidste plus.[/quote]

Jamen, jeg er egentligt åben overfor det hele - men jeg har ofte måttet sande at selvom Dimarzio "bare" er fabriksfremstillede, kan jeg bedre lide dem end mange high end pickups jeg har prøvet - min medguitarist bruger en BK Rebel Yell i sin Les Paul, og jeg kan sgu væsentligt bedre lide mine.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen