Distortionpedal - Mission Impossible?

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Distortionpedal - Mission Impossible?

Indlæg af Loomer »

Jeg ville også tro en Miracle Man er noget mere dig. Mads har jo én i sin ene Mockingbird, og der kan man edderfløjteme snakke om punch. Den lyder bare vred, selv når jeg spiller på den.

Brugeravatar
Kimling
Gearfreak roadie
Indlæg: 1097
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Distortionpedal - Mission Impossible?

Indlæg af Kimling »

Er en MM ikke en smule for "scooped" til hr. Rask? er vi ikke mere ovre i noget Painkiller? Der kan man tale om mellemtonepunch!
Create a sense of purpose around which you base your faith

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Distortionpedal - Mission Impossible?

Indlæg af Loomer »

Slet ikke utænkeligt. Sådan en har jeg jo i min Gunslinger, og den er satme svedig!

Brugeravatar
Kimling
Gearfreak roadie
Indlæg: 1097
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Distortionpedal - Mission Impossible?

Indlæg af Kimling »

Og jeg har den i min Tokai - Skal også have en til min V!
Create a sense of purpose around which you base your faith

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Distortionpedal - Mission Impossible?

Indlæg af Loomer »

Eller en Black dog, eller eller eller...

Fuck it, skriv til Tim!

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Distortionpedal - Mission Impossible?

Indlæg af Dannyboy »

Rasmus, jeg får min gamle '89 Ibanez RG-550 ind her en af dagene som jeg skal sælge for ham (med mindre jeg selv køber den). Den er født med Dimarzio's og da jeg selv købte den for ca. 10 år siden, var det efter at have prøvet et hav af andre ret dyre Ibanez'er. Den her lød bare så meget federe. Den er selvfølgelig ekstremt defineret i lyden, men måske er det i virkeligheden lige dig? Smid en pm hvis du vil låne den lidt. Jeg har også nogle forskellige pedaler du ka låne med samtidig hvis det er: OCD, DOD yjm, Mudhoney og MXR Zakk Wylde, men jeg tror sgu ikke helt det er dig? Så skulle det nok være MXR ZW tror jeg. De andre er vist for langhårede til dig ;)

Brugeravatar
AnotherDan
Gearfreak lærling
Indlæg: 793
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Distortionpedal - Mission Impossible?

Indlæg af AnotherDan »

Hvordan var blackstar pedalerne rasmus? Har kun prøvet HT Drive.
Bah

Runem
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 454
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Distortionpedal - Mission Impossible?

Indlæg af Runem »

Jeg vil godt lige komme med et indspark i forhold til blackstar pedalerne. Jeg har selv haft et par stykker, og de er fede! MEN, jeg vil helt klart anbefale dig at tage en Blackstar DualDrive. Der er mange flere muligheder i den, end i fx deres Distortion. Og i mine ører, kommer den alligevel godt op i den område, jeg vil definere som distortion, hvis man drejer nok på knapperne.

Med lidt tålmodighed, har du en meget alsidig og fed fed pedal i Dual Drive... Snyd ikke dig selv for at tjekke den ud. Min er klart gladest for humbuckers, men det er som udgangspunkt også det jeg har indstillet den til...

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Distortionpedal - Mission Impossible?

Indlæg af GuitaRasmus »

Jeg havde en Dual Dist og en HT Dist med i øvelokalet her til aften, og synes faktisk de begge lød ret godt. Særligt Dual - den havde bare lidt mere af det hele.

Her er så det sjove. Jeg prøvede bagefter at virkeligt give forstærkeren en chance, og skrue godt og grundigt på knapperne, og ikke mindst sænke min brigde pickup lidt - og mindsandten om ikke det lød væsentligt federe end nogen af de pedaler jeg har haft gang i. Jeg tror at problemet har været at jeg ikke har haft lukket op for presence, og da Blackmoren er en temmeligt mørkt lydende forstærker, har den fremstået som lidt for ulden. Det er absolut ikke tilfældet nu, så jeg er en glad mand. :D

Utroligt at man skal gå fra pedaler til forstærkerdrive, for så at lede efter en federe pedaldrive, for til sidst at konkludere at forstærkeren bare lyder præcis som man gerne vil have. Flot, Rasmus. :D

Oh well. Nu er problemet bare at jeg skal finde en eller anden måde at få min octaswitch til at skifte kanaler.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

stl
Smoke On The Water
Indlæg: 54
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Distortionpedal - Mission Impossible?

Indlæg af stl »

He He... Godt du fandt en løsning. Men nu skal du jo så ud og lede efter den pedalswitch til kanalvalg der er har det rigtige klik, ikke er for stram i bunden når man træder på den, har den rigtige afstand mellem kontakterne osv. :-)

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Distortionpedal - Mission Impossible?

Indlæg af Loomer »

Jeg synes nu stadig du burde prøve nogen Bare Knuckles, men fedt at du fik det løst!

Christian Mogensen
Johnny B. Goode
Indlæg: 198
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Distortionpedal - Mission Impossible?

Indlæg af Christian Mogensen »

[quote="GuitaRasmus"]Jeg havde en Dual Dist og en HT Dist med i øvelokalet her til aften, og synes faktisk de begge lød ret godt. Særligt Dual - den havde bare lidt mere af det hele.

Her er så det sjove. Jeg prøvede bagefter at virkeligt give forstærkeren en chance, og skrue godt og grundigt på knapperne, og ikke mindst sænke min brigde pickup lidt - og mindsandten om ikke det lød væsentligt federe end nogen af de pedaler jeg har haft gang i. Jeg tror at problemet har været at jeg ikke har haft lukket op for presence, og da Blackmoren er en temmeligt mørkt lydende forstærker, har den fremstået som lidt for ulden. Det er absolut ikke tilfældet nu, så jeg er en glad mand. :D

Utroligt at man skal gå fra pedaler til forstærkerdrive, for så at lede efter en federe pedaldrive, for til sidst at konkludere at forstærkeren bare lyder præcis som man gerne vil have. Flot, Rasmus. :D

Oh well. Nu er problemet bare at jeg skal finde en eller anden måde at få min octaswitch til at skifte kanaler.[/quote]
Eller sælge den.....

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Distortionpedal - Mission Impossible?

Indlæg af GuitaRasmus »

Hvorfor skulle jeg dog det? Den er topfed. Jeg synes virkeligt Carl Martin har ramt rigtigt med den. Nem, effektiv, billig, vellydende. :)

Iøvrigt fik jeg svar fra deres kundeservice fra et par timer siden. Jeg kan bare bruge sidste loop i den som kanalskifter, helt uden mods. :D
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Distortionpedal - Mission Impossible?

Indlæg af Rasmus »

Var det ikke det telebøs' sagde til dig fra starten af? :D

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Distortionpedal - Mission Impossible?

Indlæg af Sasha »

Er de dér Octa-fætre ellers ikke berygtede for at æde rekord-meget signal? Det synes jeg da, at jeg har hørt. Jeg skal dog ikke prale af at have prøvet den selv...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Distortionpedal - Mission Impossible?

Indlæg af GuitaRasmus »

Rasmus: Jo. For ca. 4 år siden. Ja, jeg er meget tungnem. :D

Sasha: Jeg tror det er combinatoren der har det ry. Der er ingen buffers involveret i Octaen, så det burde ikke være anderledes fra fysisk at tilføje og fjerne pedaler i signalkæden.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Distortionpedal - Mission Impossible?

Indlæg af Sasha »

Ja, det kan godt være, du har ret i, at det er "en anden fætter"... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Distortionpedal - Mission Impossible?

Indlæg af Telemaster »

[quote="Rasmus"]Var det ikke det telebøs' sagde til dig fra starten af? :D [/quote]

Jeg er mægtig glad for at kende Rasmus Rask, for jeg holder utrolig meget af de der hvad-sagde-jeg-øjeblikke, som der er så mange af i hans selskab :D
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Distortionpedal - Mission Impossible?

Indlæg af GuitaRasmus »

[quote="Telemaster"][quote="Rasmus"]Var det ikke det telebøs' sagde til dig fra starten af? :D [/quote]

Jeg er mægtig glad for at kende Rasmus Rask, for jeg holder utrolig meget af de der hvad-sagde-jeg-øjeblikke, som der er så mange af i hans selskab :D [/quote]

Jamen i lige måde, gamle dreng. Jeg holder til gengæld meget af de der øjeblikke hvor universet langer dig en kindhest, fordi du tror du har tjek på et eller andet, og så kan man jo altid grine lidt af en "møller-løsning". :D
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
AnotherDan
Gearfreak lærling
Indlæg: 793
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Distortionpedal - Mission Impossible?

Indlæg af AnotherDan »

Når der bliver svunget sådan lidt til højre og venstre - så må der lidt historier på banen...
Bah

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen