Distortionpedal - Mission Impossible?

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Distortionpedal - Mission Impossible?

Indlæg af GuitaRasmus »

Jeg kunne godt tænke mig en ny distortion. Jeg har en Reeza, som jeg godt kan lide, men den er lidt krads i toppen, så jeg er på markedet igen. Kravene er:
  • Masser af dyb mellemtone - det fungerer godt for mig at der er meget i området 200-500 kHz
    Finkornet - hvis det giver mening.
    Stram, stram, stram - jeg spiller mange staccatoriffs, så den må ikke mudre
    God definition - Reeza'en har en tendens til at hurtige løb smelter lidt sammen[/list:u]

    Nogen gode forslag? Jeg har indtil videre prøvet:

    Dizzy Drive - lidt intetsigende, synes jeg.
    Suhr Riot - Fin definition, men den siger ikke så fedt i dybe riffs, og den er for tynd i bunden
    DC Drive - Egentligt udemærket, men af en eller anden grund feeder den med min forstærker.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Distortionpedal - Mission Impossible?

Indlæg af Dannyboy »

Men hvordan med forstærkerens egen forvrænger Rasmus? Er det ikke lidt det den er bygget til at kunne?

Brugeravatar
rustie
Smoke On The Water
Indlæg: 88
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Distortionpedal - Mission Impossible?

Indlæg af rustie »

hej.
jeg hørte jeres første sæt på langeland,og tænkte sikken bred rytme sektion,trommer bass og 2x guitar,det var faktisk kun når den hvide les paul spillede solo,der var noget der skilte sig ud,mit bud ville være noget xotic og ikke mere dyb mellemtone

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Distortionpedal - Mission Impossible?

Indlæg af GuitaRasmus »

[quote="rustie"]hej.
jeg hørte jeres første sæt på langeland,og tænkte sikken bred rytme sektion,trommer bass og 2x guitar,det var faktisk kun når den hvide les paul spillede solo,der var noget der skilte sig ud,mit bud ville være noget xotic og ikke mere dyb mellemtone[/quote]

Først og fremmest - hvorfor kom du ikke op og sagde hej? :)

Bred rytmesektion? Som I at den er for mudret, eller?
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Distortionpedal - Mission Impossible?

Indlæg af GuitaRasmus »

[quote="Dannyboy"]Men hvordan med forstærkerens egen forvrænger Rasmus? Er det ikke lidt det den er bygget til at kunne?[/quote]

Ja og nej, den er lidt for marshall'sk, idet at den ikke er helt så stram i bunden som jeg godt kunne tænke mig. Og ikke helt defineret nok.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Distortionpedal - Mission Impossible?

Indlæg af Sasha »

Hmm...

Jeg tror, at jeg for længe siden har opgivet at forstå dit lydunivers, Rasmus. Men det skal alligevel ikke holde mig fra at anbefale dig at prøve en gammel Marshall Guv´nor. Om ikke andet har den mange muligheder med sine tre tonekontroller - også mange muligheder, som lyder dårligt. Så mon ikke, der også er en indstilling, du kan lide? :-)

Nej, seriøst: Jeg ville selvfølgelig ikke anbefale den, hvis jeg troede, at den var helt i skoven. Men jeg må atter anføre dét forbehold, som jeg indledte mit indlæg med.

Edit: Hvordan vil du egentlig gerne have, at det skal lyde? (Jeg har edderma´me svært ved at høre det for mit indre øre...)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
AnotherDan
Gearfreak lærling
Indlæg: 793
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Distortionpedal - Mission Impossible?

Indlæg af AnotherDan »

Lidt brainstorm:

Tonebone Classic Distortion
Emma Pisdiyauwot
Emma Reeza 2

Og så selvfølgelig den alt dominerende rocktron blackjack der nu igen er min besiddelse, hehe :)

(Sikkert for stor og klodset der er også en mesa v-twin)
Bah

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Distortionpedal - Mission Impossible?

Indlæg af GuitaRasmus »

Sasha: Det er sgu også svært at forklare - Jeg vil bare have stram, tung, finkornet og veldefineret distortion. :D

Dan: Jeg har prøvet Pisdiyawot'en, og jeg synes den var frygteligt krads i toppen. Slet ikke noget for mig. De andre er et forsøg værd, men jeg tvivler på at Reeza 2 er meget anderledes end min nuværende.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Distortionpedal - Mission Impossible?

Indlæg af Sasha »

[quote="GuitaRasmus"]Sasha: Det er sgu også svært at forklare - Jeg vil bare have stram, tung, finkornet og veldefineret distortion. :D

Dan: Jeg har prøvet Pisdiyawot'en, og jeg synes den var frygteligt krads i toppen. Slet ikke noget for mig. De andre er et forsøg værd, men jeg tvivler på at Reeza 2 er meget anderledes end min nuværende.[/quote]

Hvad betyder "Stram", "tung" og især "finkornet"..? "veldefineret" kan jeg være med til...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Distortionpedal - Mission Impossible?

Indlæg af GuitaRasmus »

[quote="Sasha"][quote="GuitaRasmus"]Sasha: Det er sgu også svært at forklare - Jeg vil bare have stram, tung, finkornet og veldefineret distortion. :D

Dan: Jeg har prøvet Pisdiyawot'en, og jeg synes den var frygteligt krads i toppen. Slet ikke noget for mig. De andre er et forsøg værd, men jeg tvivler på at Reeza 2 er meget anderledes end min nuværende.[/quote]

Hvad betyder "Stram", "tung" og især "finkornet"..? "veldefineret" kan jeg være med til...[/quote]

Ca. sådan her, i introriffet:

[youtube]ES1RypBww_g[/youtube]

Når jeg skriver finkornet, er det fordi nogle forvrængerpedaler har det med at være "grovkornede" - mere brølende end skrigende. Svært at forklare.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
rustie
Smoke On The Water
Indlæg: 88
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Distortionpedal - Mission Impossible?

Indlæg af rustie »

hej igen.
mudret er nok så meget sagt,men guitarene lød ens og lå begge i bas og trommer.var det mig der stod deroppe ville jeg nok ønske mig en rc booster med treble kl.15, kunne du overhoved høre dig selv ?
den manglende hilsen skyldes logistikken

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Distortionpedal - Mission Impossible?

Indlæg af Sasha »

[quote="GuitaRasmus"][quote="Sasha"][quote="GuitaRasmus"]Sasha: Det er sgu også svært at forklare - Jeg vil bare have stram, tung, finkornet og veldefineret distortion. :D

Dan: Jeg har prøvet Pisdiyawot'en, og jeg synes den var frygteligt krads i toppen. Slet ikke noget for mig. De andre er et forsøg værd, men jeg tvivler på at Reeza 2 er meget anderledes end min nuværende.[/quote]

Hvad betyder "Stram", "tung" og især "finkornet"..? "veldefineret" kan jeg være med til...[/quote]

Ca. sådan her, i introriffet:

[youtube]ES1RypBww_g[/youtube]

Når jeg skriver finkornet, er det fordi nogle forvrængerpedaler har det med at være "grovkornede" - mere brølende end skrigende. Svært at forklare.[/quote]

Hmm...

Det har jeg så ikke ret meget forstand på. Men jeg kunne faktisk godt forestille mig, at mit tidligere bud ikke var helt ved siden af. Men det afhænger i allerhøjeste grad af, hvad der bliver hægtet på både den éne og anden side...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Distortionpedal - Mission Impossible?

Indlæg af GuitaRasmus »

[quote="rustie"]hej igen.
mudret er nok så meget sagt,men guitarene lød ens og lå begge i bas og trommer.var det mig der stod deroppe ville jeg nok ønske mig en rc booster med treble kl.15, kunne du overhoved høre dig selv ?
den manglende hilsen skyldes logistikken[/quote]

Okay? Jamen, det er slet ikke det indtryk jeg har af vores lydbillede, men det kan da godt være det lyder sådan i fronten. Var det i Centralgården du så os? Jeg kan altid sagtens høre mig selv, mest fordi jeg spiller jernhøjt på baggearet og beder om masser af monitor. :D
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Distortionpedal - Mission Impossible?

Indlæg af GuitaRasmus »

[quote="Sasha"]

Hmm...

Det har jeg så ikke ret meget forstand på. Men jeg kunne faktisk godt forestille mig, at mit tidligere bud ikke var helt ved siden af. Men det afhænger i allerhøjeste grad af, hvad der bliver hægtet på både den éne og anden side...[/quote]

Nej, det er unægteligt ret langt fra dit lydideal, som jeg har forstået det. :D Jeg har prøvet en Guvner, men det er i den nye serie, og den lød bestemt ikke særligt godt. Det kunne være man skulle prøve at opstøve en gammel, og høre den.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
rustie
Smoke On The Water
Indlæg: 88
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Distortionpedal - Mission Impossible?

Indlæg af rustie »

ja det var i centralgården,jeg var tilfældigt nede for at handle,så er det jo luxus med levende musik :D

Brugeravatar
JGreen
Still Got The Blues
Indlæg: 213
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Distortionpedal - Mission Impossible?

Indlæg af JGreen »

Hvad for en guitar bruger du? Det har jo også lidt at sige...

Jeg er mega glad for mit OD1 + Lars Vad boost pedal combo til solo. Dejlig blød og veldefineret forvrægning som bliver god og klagende med bridge pickuppen uden at blive skinger.

Brugeravatar
thomasrytter
Still Got The Blues
Indlæg: 291
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Distortionpedal - Mission Impossible?

Indlæg af thomasrytter »

Jeg tror faktisk ikke at noget ToneBone ville være helt i skoven i forhold til hvad du efterspørger, som jeg forstår det:

[url]
<a href="" rel="nofollow">

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Distortionpedal - Mission Impossible?

Indlæg af GuitaRasmus »

[quote="JGreen"]Hvad for en guitar bruger du? Det har jo også lidt at sige...

Jeg er mega glad for mit OD1 + Lars Vad boost pedal combo til solo. Dejlig blød og veldefineret forvrægning som bliver god og klagende med bridge pickuppen uden at blive skinger.[/quote]

Jamen, jeg bruger min Iceman (primært for tiden), min EBMM Axis, og min Prs McCarty - alle med humbuckers, og jeg bruger stort set udelukkende bridge pickuppen til alt drive.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Simto
Himmelhund
Indlæg: 30
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Distortionpedal - Mission Impossible?

Indlæg af Simto »

Jeg ved næsten ikke hvilken pedal når du siger Riot ikke er tung nok :) Den har mere eller mindre stoppet min distortion pedal jagt.

MEN, for at komme med noget konstruktivt til din søgen. Lovepedal Purple Plexi måske? Den er nok for Marshall agtigt, men "tone" controlen, er et mid potmeter så du kan scoop den lidt for at gøre den liiiiidt tungere.
Det eneste jeg faktisk ikke kan lide ved den, er. Den er sådan set lavet til at køre ind i en totalt clean forstærker, men jeg synes faktisk den lyder bedst når den lige får bare en LILLE smule knas fra en forstærker eller en anden pedal. Men den pedal er bare HEAVY, selv med gain helt i bund er den bare ond og vild. Den er, som alle Lovepedals, rigtig god til bare at være tændt hele tiden og så bruge volumen på guitaren. Fed pedal, Lovepedal er mine yndlings, men jeg kan personligt bedre lide Suhr Riot, men prøv Purple Plexi, eller bare et eller andet Lovepedal.
The Rock Dirty
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.myspace.com/therockdirty">ht ... ckdirty</a><!-- m -->
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.facebook.com/pages/ROCK-DIRT ... /ROCK-DIRT ... 1569206540</a><!-- m -->

stl
Smoke On The Water
Indlæg: 54
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Distortionpedal - Mission Impossible?

Indlæg af stl »

Har du prøvet en pedal fra Blackstar's HT serie? Den er rørdrevet og giver i mine ører fin dynamik og er meget defineret. Jeg er ejer af en HT Distortion. Den lyder godt og kan skrues fra Marshall til MESA/ENGL land med dens kontroller. Den kan gå fra fin bluesy crunch til mættet forvrængning. Pedalen findes også i en Distortion X der skulle være mere highgainet (har ik' prøvet den - der er rigeligt med gain på den jeg har).

Det eneste minus er størrelsen og vægten. Det er en mursten der vejer ad pommern til...

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen