Homebrew Germania 44- død og borte?

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Homebrew Germania 44- død og borte?

Indlæg af Smittefar »

Nu bryder jeg lige lidt ud og spørger dig, om du har overvejet at købe Telemasters Boost Kick <!-- l --><a class="postlink-local" href="http://gear-freak.dk/forum/kob-salg-byt ... 36.html</a><!-- l -->

Det er sgu en lækker boost pedal, der kan lidt af det hele, og jeg er sikker på, den kan skubbe til dine AC15 rør på den fede måde.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Homebrew Germania 44- død og borte?

Indlæg af Sasha »

Tjah, man kan ihvertfald undre sig lidt over, at når man har en Vox AC15, der - nok ikke mindst p.g.a. dens højttaler - i forvejen læner lidt til den klangmæssigt spinkle side, pønser på at anskaffe sig netop en treblebooster...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Nicolai
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 432
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Homebrew Germania 44- død og borte?

Indlæg af Nicolai »

Brian May bruger da Vox og Treblebooster?
Venlig hilsen

Nicolai

Fender '57 RI Strat / Gibson Les Paul Traditional--> Throbak StrangeMaster--> Korg DT10--> Boss CS-3--> ARC Effects Klone V2--> Ibanez TS808RI--> Ibanez TS9RI--> Nova Delay--> Vox AC15H1TV (Alwan mods)

Moon RD3

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Homebrew Germania 44- død og borte?

Indlæg af Swampthing »

Men dét er også Brian May, og hvem gider lyde som ham ??? ;)

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Homebrew Germania 44- død og borte?

Indlæg af Sasha »

Und..?

Nu er hans 12 AC30´ere så vist også uden topboost, og får nok lov til at spille lidt højere end din. Men din AC15 lyder også en hel del anderledes end jeg f.eks. husker min gamle AC30´er. Så jeg er bange for, at du ikke rigtigt kan bruge dét faktum, at Brian May lyder umiskendeligt som Brian May gennem et bestemt setup til at konkludere, at Nicolai også får den fede Nicolai-lyd ud af en meget nedskaleret version af Brian May´s setup. Jeg tror i øvrigt, at Brian May´s ører og fingre er de vigtigste ingrendienser i Brian May´s karakteristiske lyd.

En treblebooster er efter min ydmyge mening først sjov, når man i forvejen har forstærkeren skruet derop, hvor den selv forvrænger.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Nicolai
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 432
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Homebrew Germania 44- død og borte?

Indlæg af Nicolai »

Jammen, det har du da sikkert ret i. mange vil sikkert sige det samme om TS), men den er jeg ganske ok tilfreds med ved mit lydniveau. Jeg har dog overvejet en RC booster også. Det er fedt med EQ-mulighederne på den.

Men jeg har skam meget at lære endnu, så det kunne da være fedt med dit syn på sagen. Hvordan lød din AC30 i forhold? Sikkert "større" jo, pga. 2 højtalere? Jeg var under det indtryk at "de blå" er de klassiske enheder til en AC, men de findes jo også med greenback, som måske ville være et mere balanceret mix? Og jeg husker stadig, at dit eksterne kabinet bestemt gav min forstærker mere fylde...
Venlig hilsen

Nicolai

Fender '57 RI Strat / Gibson Les Paul Traditional--> Throbak StrangeMaster--> Korg DT10--> Boss CS-3--> ARC Effects Klone V2--> Ibanez TS808RI--> Ibanez TS9RI--> Nova Delay--> Vox AC15H1TV (Alwan mods)

Moon RD3

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Homebrew Germania 44- død og borte?

Indlæg af Telemaster »

[quote="Smittefar"]Nu bryder jeg lige lidt ud og spørger dig, om du har overvejet at købe Telemasters Boost Kick <!-- l --><a class="postlink-local" href="http://gear-freak.dk/forum/kob-salg-byt ... 36.html</a><!-- l -->

Det er sgu en lækker boost pedal, der kan lidt af det hele, og jeg er sikker på, den kan skubbe til dine AC15 rør på den fede måde.[/quote]

I relation til ovenstående og mit tidligere indlæg om one trick ponies, kan jeg fortælle, at jeg i dag bruger en MXR Micro Amp som boost - der er en enkelt knap, hvilket tiltaler min primitive, jydsk opfostrede hjerne :-) Jeg var nu aldrig træt af CM Boost Kick, for den lyder skidegodt, nærmest uanset hvordan man drejer på knapperne - noget, der er karakteristisk for rigtig godt grej i min bog. Men om det lige er sådan en, Nicolai står og mangler, er jeg nu ikke sikker på.

En treble booster i en i forvejen lidt spidst lydende forstærker, der ikke er oppe i en lydstyrke, hvor den forvrænger lidt af sig selv, tør jeg dog godt afgøre, ikke lige er sagen - selvom jeg ikke har haft grejet mellem hænderne.

Nicoali: Hvad er det, du savner? En treble booster kan lyde skidegodt, når man har en rørforstærker til at spille rigtig højt. Ellers er der egentlig ikke så meget fidus ved den, synes jeg. Faktisk vil jeg næsten gå så vidt som til at sige, at den så gør mere skade end gavn.

Hvis du bare har lyst til at eksperimentere lidt for at få flere farver på paletten og lege med boost/forvrængning, vil jeg foreslå dig at gå andre veje. Hare du fx overvejet den tindrende ordinære Boss SD-1? Det er sgu en fed, lille pedal, og tilmed en af de mest musikalske drives ved lave lydstyrker, efter min mening. OCD kunne også være et bud. De koster så omkring en tusse mere end SD-1, men de lyder skidegodt.
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Homebrew Germania 44- død og borte?

Indlæg af Pluto »

En Dallas Rangemaster/treble booster igennem en rimelig højt spillende ac 30er er virkelig fedt.Jeg bruger godt nok sjælden min rangemaster idag ,da jeg ikke har behov for det helt vilde bræk.
Men en ac 30er lyder rigtig fedt altid hvis man spiller nogenlunde højt.Igen jeg kunne godt leve uden Rangemasteren.Jeg bruger mest en ts 808 og så volumen på guitaren.Hvis der skal rigtig hår på så er Min Marshall the guv'nor sagen for mig.Men treblebooster er de vel næppe.
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Homebrew Germania 44- død og borte?

Indlæg af Sasha »

[quote="Nicolai"]Jammen, det har du da sikkert ret i. mange vil sikkert sige det samme om TS), men den er jeg ganske ok tilfreds med ved mit lydniveau. Jeg har dog overvejet en RC booster også. Det er fedt med EQ-mulighederne på den.

Men jeg har skam meget at lære endnu, så det kunne da være fedt med dit syn på sagen. Hvordan lød din AC30 i forhold? Sikkert "større" jo, pga. 2 højtalere? Jeg var under det indtryk at "de blå" er de klassiske enheder til en AC, men de findes jo også med greenback, som måske ville være et mere balanceret mix? Og jeg husker stadig, at dit eksterne kabinet bestemt gav min forstærker mere fylde...[/quote]

Tjah, som du selv siger, husker jeg den som "større", "varmere" og "rundere". Men sammenligningen er heller ikke helt retfærdig, da min (og alle andre AC30 Topboost) jo havde flere og andre kanaler end din forstærker. Og jeg brugte næsten altid et mix af flere kanaler på den for at få fylden med. Nu skal man ikke fortvivle over, at Vox´ egne moderne bud på sagen måske ikke rammer 100% lyden af en gammel AC30. For det første er det meget svært at tale om "en gammel AC30" sådan helt generelt, da gamle Vox rent lydmæssigt kan lyde så forskelligt, at man skulle tro, at det var løgn. Og for det andet lykkes det også meget sjældent for alle andre, der bygger tro kopier af det klassiske Vox-kredsløb - inklusive "Yours truly". Jeg synes egentlig, at f.eks. de Matchless-kloner, jeg har bygget nogle stykker af, lyder fedt. Og jeg skal hellere end gerne til enhver tid stille op til en "shootout" med en original Matchless. Men de lyder ikke som min gamle Vox. Faktisk overvejer jeg at bygge mit eget eksemplar lidt om, sådan at "normal" kanalen bliver mere á la dét, de fleste forbinder med en klassisk "Vox normal kanal" istedet for den EF86-baserede normal kanal (planket fra de allertidligste Vox), som Matchless har valgt at køre med. Den fungerer fedt med humbuckere. Men som bekendt er det ikke noget, jeg gør det så meget i. Så jeg tror, at jeg på et tidspunkt prøver at bygge den om til noget mere "normalt" ECC83-baseret halløj af en art.

Jeg ved, at Rasmus Skov på et tidspunkt prøvede at sætte sin Matchless-klon til de originale højttalere i hans gamle AC30 og hævede, at klonen så lød meget, meget tæt på AC30´eren. Man skal nok ikke underkende effekten af et par højttalere, der er blevet pryglet igennem i 45-50 år. Men et faktum er det, at den klassiske "blå" (mine var nu grå) 15 watts alnico-Celestions lyder temmelig bright. Så jeg ville personligt nok kigge i andre og "fyldigere" retninger, hvis jeg skulle vælge en højttaler til en 1x12" combo. Og de nyere Greenbacks ville absolut ikke være mit første valg.

I den konkrete sag ligger jeg rimeligt på linje med den gode Telemester: Jeg tror heller ikke, at en treblebooster er dét, der redder din dag. Jeg tror også, at jeg i dit sted ville begive mig ud og prøve en masse forskellige overdrive-pedaler. Og så ville jeg bestræbe mig på at komme til at prøve de mest interessante på min egen forstærker, før jeg købte. For overdrive- (og andre) pedaler kan reagere utroligt forskelligt med forskellige forstærkere. Skal det endelig være, synes jeg, at f.eks. en RC Booster virker mere rigtig til dit formål. Men igen: Man kan ikke læse sig til, hvad der virker for én. Man er s.. nødt til at prøve, prøve, prøve...

Edit: Ved omkring 1:00 demonstrerer Brian May her, hvilken lyd det er, han lægger sin treblebooster oveni...

<!-- m --><a class="postlink" href="><!-- m -->
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Nicolai
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 432
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Homebrew Germania 44- død og borte?

Indlæg af Nicolai »

[quote="Sasha"][quote="Nicolai"]Jammen, det har du da sikkert ret i. mange vil sikkert sige det samme om TS), men den er jeg ganske ok tilfreds med ved mit lydniveau. Jeg har dog overvejet en RC booster også. Det er fedt med EQ-mulighederne på den.

Men jeg har skam meget at lære endnu, så det kunne da være fedt med dit syn på sagen. Hvordan lød din AC30 i forhold? Sikkert "større" jo, pga. 2 højtalere? Jeg var under det indtryk at "de blå" er de klassiske enheder til en AC, men de findes jo også med greenback, som måske ville være et mere balanceret mix? Og jeg husker stadig, at dit eksterne kabinet bestemt gav min forstærker mere fylde...[/quote]

Tjah, som du selv siger, husker jeg den som "større", "varmere" og "rundere". Men sammenligningen er heller ikke helt retfærdig, da min (og alle andre AC30 Topboost) jo havde flere og andre kanaler end din forstærker. Og jeg brugte næsten altid et mix af flere kanaler på den for at få fylden med. Nu skal man ikke fortvivle over, at Vox´ egne moderne bud på sagen måske ikke rammer 100% lyden af en gammel AC30. For det første er det meget svært at tale om "en gammel AC30" sådan helt generelt, da gamle Vox rent lydmæssigt kan lyde så forskelligt, at man skulle tro, at det var løgn. Og for det andet lykkes det også meget sjældent for alle andre, der bygger tro kopier af det klassiske Vox-kredsløb - inklusive "Yours truly". Jeg synes egentlig, at f.eks. de Matchless-kloner, jeg har bygget nogle stykker af, lyder fedt. Og jeg skal hellere end gerne til enhver tid stille op til en "shootout" med en original Matchless. Men de lyder ikke som min gamle Vox. Faktisk overvejer jeg at bygge mit eget eksemplar lidt om, sådan at "normal" kanalen bliver mere á la dét, de fleste forbinder med en klassisk "Vox normal kanal" istedet for den EF86-baserede normal kanal (planket fra de allertidligste Vox), som Matchless har valgt at køre med. Den fungerer fedt med humbuckere. Men som bekendt er det ikke noget, jeg gør det så meget i. Så jeg tror, at jeg på et tidspunkt prøver at bygge den om til noget mere "normalt" ECC83-baseret halløj af en art.

Jeg ved, at Rasmus Skov på et tidspunkt prøvede at sætte sin Matchless-klon til de originale højttalere i hans gamle AC30 og hævede, at klonen så lød meget, meget tæt på AC30´eren. Man skal nok ikke underkende effekten af et par højttalere, der er blevet pryglet igennem i 45-50 år. Men et faktum er det, at den klassiske "blå" (mine var nu grå) 15 watts alnico-Celestions lyder temmelig bright. Så jeg ville personligt nok kigge i andre og "fyldigere" retninger, hvis jeg skulle vælge en højttaler til en 1x12" combo. Og de nyere Greenbacks ville absolut ikke være mit første valg.

I den konkrete sag ligger jeg rimeligt på linje med den gode Telemester: Jeg tror heller ikke, at en treblebooster er dét, der redder din dag. Jeg tror også, at jeg i dit sted ville begive mig ud og prøve en masse forskellige overdrive-pedaler. Og så ville jeg bestræbe mig på at komme til at prøve de mest interessante på min egen forstærker, før jeg købte. For overdrive- (og andre) pedaler kan reagere utroligt forskelligt med forskellige forstærkere. Skal det endelig være, synes jeg, at f.eks. en RC Booster virker mere rigtig til dit formål. Men igen: Man kan ikke læse sig til, hvad der virker for én. Man er s.. nødt til at prøve, prøve, prøve...

Edit: Ved omkring 1:00 demonstrerer Brian May her, hvilken lyd det er, han lægger sin treblebooster oveni...

<!-- m --><a class="postlink" href="><!-- m -->[/quote]

Jeg troede, mine kanaler (Top Boost og den normale) var de klassiske Vox-kanaler?

Nu har jeg sgu fået lyst til at købe både RC og BB :s hock:
Venlig hilsen

Nicolai

Fender '57 RI Strat / Gibson Les Paul Traditional--> Throbak StrangeMaster--> Korg DT10--> Boss CS-3--> ARC Effects Klone V2--> Ibanez TS808RI--> Ibanez TS9RI--> Nova Delay--> Vox AC15H1TV (Alwan mods)

Moon RD3

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Homebrew Germania 44- død og borte?

Indlæg af Sasha »

[quote="Nicolai"]

Jeg troede, mine kanaler (Top Boost og den normale) var de klassiske Vox-kanaler?

[/quote]

Well, normal-kanalen på din er jo lavet med et EF86-baseret indgangstrin, som det foregik på de allerførste AC15 og -30. Men Vox gik hurtigt væk fra dette og skiftede istedet til et mere "normalt" indgangstrin, som er baseret på "almindelige" ECC83-rør. Og der er lavet langt, langt flere Vox-forstærkere efter den sidstnævnte opskrift. Så hvad man vil betegne som "klassisk" er vist et temperamentsspørgsmål?

Jeg er personligt ikke særligt vild med EF86-baserede indgangstrin (selv om jeg som tidligere nævnt har bygget adskillige forstærkere, der benyttede sig af det). Én ting er, at de støjer og er notorisk mikrofoniske. Men vigtigere er måske nok, at de p.g.a. deres lavere indgangskapacitet (Miller kapaciteten) og helt anderledes forstærkningskurver giver sådan en underlig hifi-agtig gengivelse med for meget top på - eller ihvertfald en underlig fordeling mellem top og mellemtone, da de belaster guitarens pickupper anderledes end f.eks. det "almindelige" ECC83-rør. Andre har så nærmest kultdyrket disse og andre forstærkere med EF86-baserede indgangstrin. Men sådan er vi jo heldigvis så forskellige...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Nicolai
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 432
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Homebrew Germania 44- død og borte?

Indlæg af Nicolai »

Jeg har lige monteret nye strenge på Strat'en og jeg må medgive dig, at Vox'en er temmelig bright. Jeg tror, jeg vil til at kigge i retningen af noget Marshall'sk i stedet for. En skam Metroamp ikke sælger kits mere, for nu ved jeg ikke, hvor jeg gå hen og få en Kvalitets Marshall-klon? Blankenship evt.?
Venlig hilsen

Nicolai

Fender '57 RI Strat / Gibson Les Paul Traditional--> Throbak StrangeMaster--> Korg DT10--> Boss CS-3--> ARC Effects Klone V2--> Ibanez TS808RI--> Ibanez TS9RI--> Nova Delay--> Vox AC15H1TV (Alwan mods)

Moon RD3

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Homebrew Germania 44- død og borte?

Indlæg af Sasha »

Man kunne også vælge at ofre en krone eller to på at gøre din Vox mindre bright...

Har du i øvrigt fået styr på dine opslag og barré-akkorder, Nicolai? Til tider ER det altså en god idé lige at lade et nogenlunde rimeligt forhold herske mellem behov og indkøb. Men selvfølgelig: Det er dine penge. Så du må gøre med dem, fuldstændigt som du lyster. Men din Vox kan sagtens (!!!) bringes til at lyde godt. Og selv i sin nuværende form kunne de fleste - undertegnede inklusive - sagtens leve og spille lykkeligt med den.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

JSThomsen
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 436
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Homebrew Germania 44- død og borte?

Indlæg af JSThomsen »

[quote="Nicolai"]Jeg har lige monteret nye strenge på Strat'en og jeg må medgive dig, at Vox'en er temmelig bright. Jeg tror, jeg vil til at kigge i retningen af noget Marshall'sk i stedet for. En skam Metroamp ikke sælger kits mere, for nu ved jeg ikke, hvor jeg gå hen og få en Kvalitets Marshall-klon? Blankenship evt.?[/quote]

Hvorfor skal det være en klon?
Den ægte vare i form af 70'er Marshall's ses da i ny og næ til salg - blandt andet på DBA?
Hvad kostede et kit hos MetroAmp iøvrigt?

Brugeravatar
Nicolai
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 432
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Homebrew Germania 44- død og borte?

Indlæg af Nicolai »

[quote="JSThomsen"][quote="Nicolai"]Jeg har lige monteret nye strenge på Strat'en og jeg må medgive dig, at Vox'en er temmelig bright. Jeg tror, jeg vil til at kigge i retningen af noget Marshall'sk i stedet for. En skam Metroamp ikke sælger kits mere, for nu ved jeg ikke, hvor jeg gå hen og få en Kvalitets Marshall-klon? Blankenship evt.?[/quote]

Hvorfor skal det være en klon?
Den ægte vare i form af 70'er Marshall's ses da i ny og næ til salg - blandt andet på DBA?
Hvad kostede et kit hos MetroAmp iøvrigt?[/quote]

Jammen, hvis sådan en gammel sag ellers kunne verificeres som værende "mere end et hæderligt eksemplar" (og ellers ikke kostede spidsen af en jetjager), var det da også en mulighed. Jeg tror bare, man får bedre kvalitet i gode kloner en "ægte" Marshalls i dag, hvilket er grunden til, at jeg nok vil kigge efter en klon.


Jeg mener JTM45-kit'et blev solgt for 1200 dollars, hvis de skulle lodde det for en (hvilket ville have været aktuelt i mit tilfælde).
Venlig hilsen

Nicolai

Fender '57 RI Strat / Gibson Les Paul Traditional--> Throbak StrangeMaster--> Korg DT10--> Boss CS-3--> ARC Effects Klone V2--> Ibanez TS808RI--> Ibanez TS9RI--> Nova Delay--> Vox AC15H1TV (Alwan mods)

Moon RD3

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Homebrew Germania 44- død og borte?

Indlæg af Michael Vajhøj »

Hvis det var mig der skulle finde noget i Marshall-lydene-territorie tror jeg at jeg ville købe mig en Suhr Badger 18.

Men mest af alt ville jeg lytte til Sørens råd om at din AC15'er nok lyder fint nok og at man skal passe på med at stirre sig blind på at man mangler 'det og det' stykke legetøj for at kunne spille ordentligt...


Sent from my mønttelefon using TapaTalk
RoadHigh.dk

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Homebrew Germania 44- død og borte?

Indlæg af Sasha »

[quote="Nicolai"]
Jammen, hvis sådan en gammel sag ellers kunne verificeres som værende "mere end et hæderligt eksemplar"[/quote]

Jamen, jamen, Nicolai: Ville du selv være i stand til at "verificere den som værende "mere end et hæderligt eksemplar""..? Jeg mener, var du i stand til dette, da du købte din Vox?

For hvis du ikke selv kan "verificere" dette - eller ihvertfald vurdere lyden - hvad pokker er så idéen i det?

Når dét så er sagt, skal jeg gerne lave den lille "opfedning", som jeg tror kunne "redde" din Vox. Jeg har for nyligt lavet i det i Tophat´s forsøg på at bygge en Vox (hvor de også pisser temmeligt langt forbi potten - til den "bright´e" side). Og det virker faktisk ret godt. Så mit bud er, at du mangler en lille kondensator - ikke en Marshall...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Nicolai
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 432
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Homebrew Germania 44- død og borte?

Indlæg af Nicolai »

Jeg tænkte på, at man måske kunne opstøve en mand, der vidste lidt om sagerne, og få hans syn på sagen. ;)
Venlig hilsen

Nicolai

Fender '57 RI Strat / Gibson Les Paul Traditional--> Throbak StrangeMaster--> Korg DT10--> Boss CS-3--> ARC Effects Klone V2--> Ibanez TS808RI--> Ibanez TS9RI--> Nova Delay--> Vox AC15H1TV (Alwan mods)

Moon RD3

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Homebrew Germania 44- død og borte?

Indlæg af Sasha »

Joh, det kan man da sikkert godt.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

JSThomsen
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 436
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Homebrew Germania 44- død og borte?

Indlæg af JSThomsen »

[quote="Nicolai"]Jeg tænkte på, at man måske kunne opstøve en mand, der vidste lidt om sagerne, og få hans syn på sagen. ;) [/quote]

Din signatur antyder jo, at du allerede har haft kontakt til en mand der "kan finde vej inde i en rørforstærker" ;)
Og såvidt jeg kan læse i denne tråd så har han også budt ind med forslag til at få din Vox til at være knap så bright.

Tilgengæld forstår jeg overhovedet ikke hvorfor du foretrækker kloner fremfor "rigtige" Marshalls?
Jeg har også hørt at MetroAmp laver Marshall's som Marshall ville ønske de stadig lavede dem - men MetroAmp's forstærkere er da godt nok også noget pebrede i pris. Inden de lander her i DK, så har du smidt i nærheden af 20 kkr.
Hvis du kan få en original brugt 70'er Marshall og smide x antal tusind kroner efter den og en tekniker, og så ende med at have noget der er lige så fedt (måske endda federe?) som en "MetroAmp Marshall" - men til færre penge, så er spørgsmålet om kloner vel ikke relevant længere?

Edit: Ja, jeg ved godt at en rigtig JTM-45'er er dyrere end MetroAmps ditto ;)

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen