Homebrew Germania 44- død og borte?

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Homebrew Germania 44- død og borte?

Indlæg af IkkeMig »

Jeg forstår så ikke helt, at alternativet til en Vox, der er lidt for bright, pr. definition er en Marshall. Jeg synes hellere, du skulle prøve nogen andre mærker end lige Fender, Vox og Marshall. Der er mange gode forstærkere derude, der ikke nødvendigvis bare lyder som en af dem - og så køb brugt, så er det ikke nær så dyrt, når der skal skiftes.

Personligt synes jeg, at jeg har fundet noget meget alsidigt med min Orange TH30 - sådan en er der jo endda ganske billigt til salg lige nu her på siden.

P.S. Det er vist det ægte gearfreak-gen, vi fremviser, når en tråd om en booster udvikler sig til køb af ny forstærker :lol:

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Homebrew Germania 44- død og borte?

Indlæg af Pluto »

Man bliver jo nødt til at købe ny forstærker, når nu den treblebooster ikke passer til den man har.Kan man iøvrigt købe trebleboosteren mere. :?
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Homebrew Germania 44- død og borte?

Indlæg af Sasha »

[quote="Turtle"]Jeg forstår så ikke helt, at alternativet til en Vox, der er lidt for bright, pr. definition er en Marshall. Jeg synes hellere, du skulle prøve nogen andre mærker end lige Fender, Vox og Marshall. Der er mange gode forstærkere derude, der ikke nødvendigvis bare lyder som en af dem - og så køb brugt, så er det ikke nær så dyrt, når der skal skiftes.

Personligt synes jeg, at jeg har fundet noget meget alsidigt med min Orange TH30 - sådan en er der jo endda ganske billigt til salg lige nu her på siden.

[/quote]

Joh, men har man nogensinde set Bryan Adams spille på en Orange?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Nicolai
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 432
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Homebrew Germania 44- død og borte?

Indlæg af Nicolai »

Jeg tror, JS Thomsen misforstår: med en rigtig Marshall mener jeg dem, Marshall laver i dag, og de er vist ikke så fede kvalitetsmæssigt. En velbygget gammel Marshall ville selvf. være fedt. Og jeg forstår ikke, hvordan man får et Metroamp-kit til at koste 20K???

Jeg ville da regne med at "være kørende" incl. et hæderligt kabinet for ca 12K.
Venlig hilsen

Nicolai

Fender '57 RI Strat / Gibson Les Paul Traditional--> Throbak StrangeMaster--> Korg DT10--> Boss CS-3--> ARC Effects Klone V2--> Ibanez TS808RI--> Ibanez TS9RI--> Nova Delay--> Vox AC15H1TV (Alwan mods)

Moon RD3

JSThomsen
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 436
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Homebrew Germania 44- død og borte?

Indlæg af JSThomsen »

[quote="Nicolai"]Jeg tror, JS Thomsen misforstår: med en rigtig Marshall mener jeg dem, Marshall laver i dag, og de er vist ikke så fede kvalitetsmæssigt. En velbygget gammel Marshall ville selvf. være fedt. Og jeg forstår ikke, hvordan man får et Metroamp-kit til at koste 20K???

Jeg ville da regne med at "være kørende" incl. et hæderligt kabinet for ca 12K.[/quote]

Altså, spørger du mig så er det sådan: Marshall reissues er ikke så fede som de originale - det har jeg da lært/hørt!
En 70'er Marshall top kan af og til købes for ca 8000-10000 kr.
Og nej, et MetroAmp kit koster nok ikke 20kkr, men nu laver de jo heller ikke kits længere, så vil du have en 45/100 Metropoulous forstærker så koster den 4000USD, hvilket vil sige ca Dkr 23000,- excl told og alt det andet pjat ;) Så inden den lander på din adresse ..... så er den ikke billig!

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Homebrew Germania 44- død og borte?

Indlæg af MacG »

[quote="JSThomsen"][quote="Nicolai"]Jeg tror, JS Thomsen misforstår: med en rigtig Marshall mener jeg dem, Marshall laver i dag, og de er vist ikke så fede kvalitetsmæssigt. En velbygget gammel Marshall ville selvf. være fedt. Og jeg forstår ikke, hvordan man får et Metroamp-kit til at koste 20K???

Jeg ville da regne med at "være kørende" incl. et hæderligt kabinet for ca 12K.[/quote]

Altså, spørger du mig så er det sådan: Marshall reissues er ikke så fede som de originale - det har jeg da lært/hørt!
En 70'er Marshall top kan af og til købes for ca 8000-10000 kr.
Og nej, et MetroAmp kit koster nok ikke 20kkr, men nu laver de jo heller ikke kits længere, så vil du have en 45/100 Metropoulous forstærker så koster den 4000USD, hvilket vil sige ca Dkr 23000,- excl told og alt det andet pjat ;) Så inden den lander på din adresse ..... så er den ikke billig![/quote]

Og en 100watt Marshall er nok lige i overkanten hjemme i stuen... (Og de fleste andre steder...)

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Homebrew Germania 44- død og borte?

Indlæg af Sasha »

Man må ihvertfald håbe, at naboen kan lide at høre på, at man øver på sine upstrokes...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Nicolai
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 432
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Homebrew Germania 44- død og borte?

Indlæg af Nicolai »

Jeg ville aldrig købe en 100 watt. En JTM 45 er vist en hel del mindre? Den er vel ikke så meget over din JTM/SLP, Søren? Og jeg ville naturligvis bruge en Hot Plate sammen med. Derudover er én af grundene til at købe en klon også, at man måske kunne få en MV med i købet?

Jeg glæder mig til at læse din mail, Søren.
Venlig hilsen

Nicolai

Fender '57 RI Strat / Gibson Les Paul Traditional--> Throbak StrangeMaster--> Korg DT10--> Boss CS-3--> ARC Effects Klone V2--> Ibanez TS808RI--> Ibanez TS9RI--> Nova Delay--> Vox AC15H1TV (Alwan mods)

Moon RD3

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Homebrew Germania 44- død og borte?

Indlæg af Smittefar »

Nicolai - jeg kan sgu egentlig godt forstå din lyst til at få en booster, der kan farve lyden lidt. Jeg synes forslaget om RC Booster eller CM boost kick er gode. De giver dig mulighed for at lege med at booste forskellige frekvenser, og se hvad der virker for dig og din forstærker.

Hvis du synes din forstærker er for bright, så giver det mening at få kigget lidt på den. Så vidt jeg husker har du en celestion blue siddende i - den er i hvert fald ret bright. Der kunne man overveje at skifte højttaleren til noget G12H30 eller lignende. På den anden side, ændrer det måske nok for meget på forstærkerens karakter, så man kunne også bare kigge lidt på kredsløbet, eller du kunne skrue lidt ned på tonekontrollen på guitaren.

Jeg synes, det er helt hen i vejret, at du begynder at overveje en anden forstærker. Du har en pisselækker forstærker, der helt sikkert kan lyde guddommeligt. Du spiller svjv. mest i lejligheden. Alt over 15W i en lejlighed er alt for meget - 15W er faktisk også i overkanten, og hvis du investerer i en hotplate, vil jeg anbefale dig at sætte den på din nuværende forstærker. En 50W Marshall (eller lignende) vil skulle dæmpes alt for meget til at det nogensinde kommer til at lyde fedt.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Homebrew Germania 44- død og borte?

Indlæg af GuitaRasmus »

Må man være så fræk at foreslå at spendere 500,- på en brugt pod 2.0, og lege en masse med den, og de lyde den kan lave? Jeg ville drøngerne have en Ac15, for det er en fed forstærker, men sgu ikke til brug i en lejlighed! Jeg bruger stadig med stor fornøjelsen min Pod 2.0, og den lyder sandsynligvis væsentligt tættere på de lyde du forestiller dig, ved det lydniveau du må komme op på. Din kone og naboer vil takke dig. :)
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
Nicolai
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 432
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Homebrew Germania 44- død og borte?

Indlæg af Nicolai »

Tjah, med dét konen sagde, da hun kom hjem, bliver det vist heller ikke til noget Marshall foreløbigt ("du spiller for højt", og forstærjker stod på 7,5 watt setting :o)
Jeg overvejer lidt en RC Booster eller en BB Preamp, men sidstnævnte har det vist ikke så godt ift. mix, da mellemtonen ikke kan reguleres. Hvilken af de to er fedest?
Venlig hilsen

Nicolai

Fender '57 RI Strat / Gibson Les Paul Traditional--> Throbak StrangeMaster--> Korg DT10--> Boss CS-3--> ARC Effects Klone V2--> Ibanez TS808RI--> Ibanez TS9RI--> Nova Delay--> Vox AC15H1TV (Alwan mods)

Moon RD3

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Homebrew Germania 44- død og borte?

Indlæg af Smittefar »

BB preamp opfatter jeg som en forvrængerpedal - RC boosteren er en booster, med lidt hår på. Til det vi har snakket om ind til videre, tror jeg mest på RC'eren.

Men altså - en booster ind i din forstærker, vil få forstærkeren til at spille væsentligt højere (hvis boosteren skal gøre nogen forskel), så måske er tanken om en POD ikke så dum endda. Jeg bruger også kun min POD 2.0 derhjemme. Forstærkeren er kun undtagelsesvist i lejligheden.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Sv: Homebrew Germania 44- død og borte?

Indlæg af Odgaard »

Hvis du er utilfreds med din lyd i lejligheden: køb noget pod-agtigt eller en hotplate (og få justeret på forstærkerens indre og/eller højtaler). Det er vist mine 50 cent.

send fra en smart telefon

Brugeravatar
Nicolai
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 432
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Homebrew Germania 44- død og borte?

Indlæg af Nicolai »

Jeg lurer også på en Hot Plate, men de er svære at finde til en god pris.
Venlig hilsen

Nicolai

Fender '57 RI Strat / Gibson Les Paul Traditional--> Throbak StrangeMaster--> Korg DT10--> Boss CS-3--> ARC Effects Klone V2--> Ibanez TS808RI--> Ibanez TS9RI--> Nova Delay--> Vox AC15H1TV (Alwan mods)

Moon RD3

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Homebrew Germania 44- død og borte?

Indlæg af Michael Vajhøj »

Hvilket bringer dig til din næste udfordring - er det din forstærker der lyder godt når den bliver skruet op eller er det højtaleren som lyder godt når den bliver presset lidt - eller er det en kombination af de to?

Jeg købte engang en Hotplate til at tæmme min Bassman - jeg blev klogere... :)
RoadHigh.dk

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Homebrew Germania 44- død og borte?

Indlæg af Sasha »

[quote="Nicolai"]Jeg ville aldrig købe en 100 watt. En JTM 45 er vist en hel del mindre? Den er vel ikke så meget over din JTM/SLP, Søren? Og jeg ville naturligvis bruge en Hot Plate sammen med. Derudover er én af grundene til at købe en klon også, at man måske kunne få en MV med i købet?

Jeg glæder mig til at læse din mail, Søren.[/quote]

Nu ville der vel i givet fald ikke stå ret meget i denne mail udover, hvad der er blevet sagt og skrevet af mig og mange andre i denne tråd? Ja, det skulle da lige være, at du altså får "ønsket tillykke" til den forkerte Strat i din sidste mail...

Jeg kan så kun ønske tillykke med afsluttet eksamen og flytning. Men ændrer nu altså ikke på, at jeg synes, at en Marshall i dit tilfælde ville være en fuldstændig vanvittig investering - og så er det sådan set ligegyldigt, om den er på 100 eller 45 watt. Forskellen på de to er ikke så stor i virkeligheden. Og under alle omstændigheder kommer du aldrig til at bruge hverken 45 eller 100 watt derhjemme. FWIW har jeg målt min seneste anskaffelse inden for dette felt til at levere ca. 35 watt rent. Og tro mig: Det er RIGELIGT til at vælte huset med!

Og mellem linjerne i denne tråd har jeg vel også nærmest sagt, at jeg heller ikke helt forstår, hvorfor man skulle have lyst til at hægte en treblebooster foran en forstærker, som i forvejen er lidt "bright" i betrækket? Du spørger så, om jeg er interesseret i at bygge en treblebooster til dig. Jeg takker for tilliden og tilbudet! MEN, nu er dén form for trebleboostere, du snakker om, ikke noget, jeg har interesseret mig voldsomt for. Og dét, der er med denne type, er, at de er baseret på germanium-transistorer. Enhver, der har prøvet at lege lidt med disse, vil vide, at en junkie med tredjedags-abstinenser er væsentligt mere tilregnelig end disse halvledernes ur-moder. Så hvis man sætter sig for at blive ekspert indenfor dette område - eller i det mindste bare lure nogle af trick´ene om, "hvad der er det fede og det lede" (det handler i bund og grund om udvælgelse af transistorer med den rette egenforstærkning mm.), så er der lagt i kakkelovnen til længere tids nørderier/forskningsarbejde. For allerførst skal man jo ligesom danne sig et overblik over, hvad det i det hele taget er, man leder efter. Dernæst skal man så prøve at finde det...

Så jeg tror nok, at jeg vil tillade mig at takke nej, da jeg har rigeligt af projekter om ørerne i forvejen - og måske nok projekter, hvor jeg føler, at min tid og energi er mere "well spent" i forhold til at lægge en masse energi i at bygge ét eksemplar af en pedal, som jeg må tilstå, ikke interesserer mig så voldsomt.

Jeg vil langt hellere tage et kig på din forstærker en dag og se, om ikke vi lige ret nemt skulle kunne "fede den lidt op". Jeg tror, der er langt mere perspektiv i dét. Og så vil jeg ellers igen råde dig til at prøve så mange forvrængerpedaler som muligt, før du køber, istedet for at sidde og stene på nettet omkring, hvad andre siger. Hvis jeg skal være lidt hård og kontant i filten, er de to ting, du trænger til:

1) At udvikle din egen smag og sans for, hvad der virker for dig. Dette inkluderer bl.a. at prøve en masse forskelligt grej

2) Implicit i dette ligger også at udvikle den fornødne spilleteknik til at kunne udnytte dit fine isenkram samt at nå til dét punkt, hvor du rent faktisk kan vurdere, om et givent stykke isenkram "gør" noget for dig. Hvis man stadig kæmper med at tage barréakkorder, spille nogenlunde rytmisk, lave blot ét rimeligt rent vrid osv. osv, giver det absolut INGEN mening at sidde og fundere over, hvorvidt man skulle supplere sin fine (!!!) Vox AC15 med en Marshall, som man på ingen måde kan udnytte! Jeg kan måske godt forstå, at du gerne vil have én eller anden form for vellydende forvrænger. Dét kan gøre det sjovere at spille og øve. Men jeg vil faktisk gentage et ekko fra fortiden: Dine penge ville være givet langt bedre ud til noget undervisning hos en god guitarlærer. Jeg er næsten sikker på, at dét ville være den bedste forbedring i din lyd, du kunne vælge. Så skal jeg gerne efter bedste evne forsøge at gøre din forstærker en kende mindre bright, hvilket er et ganske rimeligt ønske. Men det ER altså ikke dit grej - som mange ville misunde dig - der er dit problem, som landet ligger lige nu. Ja, det skulle da lige være, at din 15 watts forstærker i forvejen er for stor til dit behov...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Nicolai
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 432
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Homebrew Germania 44- død og borte?

Indlæg af Nicolai »

Hej igen Søren.

Tak for dit syn på sagen, omend jeg måske nok synes, en del af det med fordel kunne være foregået over PM- men anyway:

Beklager, jeg ramte forkert mht. til Straten. Jeg er med på at 45 watt med stor sandsynlig er i overkanten, men det undrer mig så bare, hvordan du kan anvende en 50(?) watt hjemme hos dig? Skruet ca. halvt op og med Hot Plate, javist, men alligevel.

Mht. til trebleboosteren er det fordi, jeg har fået den anbefalet af Keith Scott, jeg overvejede at prøve den, men jeg tror nok, jeg vil vælge en anden pedal først. Vi havde en snak om, vigtigheden af at kunne skære igennem i et mix, men her skal jeg jo huske på, at én ting er mixet ifm. optagelse/live, og noget andet er, hvordan, jeg gerne vil have tingene til at lyde hjemme på værelset. Det er naturligvis mere end OK, at du "takker nej" mht. trebleboost, men du er den eneste, jeg kender, der lodder ifm. med guitar, hvorfor tanken faldt på dig.
Mht. forstærkeren takker jeg gerne "ja", men det ændrer nok ikke på, at jeg, nok reelt set, bare har lyst til at prøve "a different flavour". Reelt set er det jo ikke fordi, min Vox er decideret dårlig. Jeg kunne måske bare godt tænke mig, at prøve noget andet.

Jeg ville da lyve, hvis jeg sagde, jeg slet ikke lader mig kraftigt inspirere af de herrer Adams og Scott, men det ER nu altså ikke udelukkende dér, "det klør". Din egen, ved vort første møde, meget levende beskrivelse af lyden i en JTM45 fik mig til at tænke, at det skal prøves en gang. Men det lader til, at jeg, medmindre jeg flytter i en øde firlænget gård, hvor den ene af disse længer kan dedikeres til guitar og amp, godt kan glemme denne drøm. I stedet skulle man måske undersøge, om det kan lade sig gøre, at skaffe en "lavwatts-forstærker", der smager bare en SMULE af Marshall. Idéen med Vox' AC4 og Marshalls Class 5 (indbygget "nedtrapning) kan jeg godt lide, men hvordan opstøver man en sådan, der er bygget af hæderlig kvalitet?

Men indtil da tror jeg, jeg vil undersøge markedet for Marshall-agtige pedaler? Den ene af disse kunne så måske være en BB Preamp, OCD eller andre. Nogle bud?
Venlig hilsen

Nicolai

Fender '57 RI Strat / Gibson Les Paul Traditional--> Throbak StrangeMaster--> Korg DT10--> Boss CS-3--> ARC Effects Klone V2--> Ibanez TS808RI--> Ibanez TS9RI--> Nova Delay--> Vox AC15H1TV (Alwan mods)

Moon RD3

morfarpåsofaen
Johnny B. Goode
Indlæg: 107
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Homebrew Germania 44- død og borte?

Indlæg af morfarpåsofaen »

GAS er en grim ting... Et godt råd: drop din grej forelskelse og forelsk dig i at lære at spille musik i stedet. Køb nogle blomster til din kone og slap lidt af med grej hysteriet.

Lær evt. at spille guitar (bare et forslag) - så kan du alligevel lyde fedt igennem, næsten, alt grej - og du behøver ikke bruge alle de ligegyldige kræfter og penge på at komme længere ud i et decideret grej misbrug.

Jeg måtte ud med det...

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Homebrew Germania 44- død og borte?

Indlæg af Smittefar »

Nicolaj - Her lyder det igen som om, du har forelsket dig i en beskrivelse. Hvis der er nogen ting ved din forstærker, du er utilfreds med, så vil jeg mene, det bedste bud er at få dæmpet brightness lidt. Hvis du gerne vil have noget andet, så tag ned i en musikforretning og prøv dig frem, ind til du bliver forelsket i lyden, ikke i beskrivelsen.

Du kan ikke læse dig til på nettet, hvad der er det helt rigtige for dig - Heller ikke selv om Keith Scott har skrevet det i en mail.

Jeg vil i øvrigt gentage, at hvis formålet er, at være derhjemme og føle sig som rockstjerne (og det behov, kan vi ved gud allesammen have), så vil jeg klart anbefale en POD eller lignende frem for hvilken som helst forstærker. Der er fandeme ikke noget som at skrue godt for høretelefonerne og bare blæse derudaf med lukkede øjne og Wembley for det indre blik. Når man sidder og lægger bånd på sig selv, fordi det ikke må blive for højt, så bliver det sgu aldrig fedt.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Homebrew Germania 44- død og borte?

Indlæg af Sasha »

[quote="Nicolai"]

Tak for dit syn på sagen, omend jeg måske nok synes, en del af det med fordel kunne være foregået over PM

...

men det undrer mig så bare, hvordan du kan anvende en 50(?) watt hjemme hos dig? Skruet ca. halvt op og med Hot Plate, javist, men alligevel.

[/quote]

Jamen, selv tak. Nu havde du jo gentagne gange i al offentlighed rykket for et svar. Det kunne man måske også have gjort pr. PM...

Kort sagt: Det kan jeg heller ikke! Hverken mine to 100 watts toppe, som begge er droslet ned til 50 watt; min "nyeste" top - også kendt under navnet "Verdens bedste Marshall", som altså yder 35 artige watt; min 30 watts Matchless-klon; min 20 watts Park eller én af de op til flere 10-15 watts sager, jeg har stående. Jeg har til gengæld lige haft besøg af to gamle Fender Champs (begge nu bygget om til i praksis at være Tweed-Champs) på 5-6 watt, som i forbindelse med et par ikke alt for effektive højttalere faktisk var meget fede til halvhøjt hjemmebrug. Instant "Layla-lyd" (den gamle original-indspilning), som jeg - hvis jeg ikke havde vidst andet - sagtens havde kunnet lokkes til at tro, var en Marshall.

Men nu er min situation måske også lidt anderledes end din? For det første sker det rent faktisk, at jeg af og til spiller sammen med andre. Om dette retfærdiggør besiddelsen af op til flere "store" forstærkere, kan måske diskuteres. Men alligevel. Til gengæld kan jeg nok næppe lyve mig fra, at jeg rent faktisk til tider roder med andre folks forstærkere. Og så er jeg altså nærmest nødt til at have nogle "demo-ting" stående, som folk kan prøve, så de kan høre og se, hvad pokker det er, jeg taler om.

Men et projekt, som måske udkrystaliserer sig på et tidspunkt ud i fremtiden, er med afsæt i det ovennævnte at lave en lille forstærker på måske 5-8 watt, som så også kommer til at kunne "a few tricks of it´s own". Der er ikke så meget sjov ved bare hjernedødt at planke én af de utallige 5 watts forstærkere, der allerede findes på markedet, vel? Men nu må vi se. Heldigvis har min Matchless-klon sådan en ret fed "bedroom-setting", hvor den på trods af, at det intet har at gøre med forvrængning fra udgangsrørene, lyder ret fedt.

Og m.h.t. Keith Scott så glemte han måske lige at anføre, at hans anbefaling af en treblebooster gjaldt for sammen arbejdsbetingelser som hans? - altså typisk store scener, hvor han ikke har problemer med at give sin Vox eller Marshall klø. Hvis alle her som udgangspunkt altid spillede på store festivalscener og dén slags, ville man næppe læse mange tråde her, hvor en rød tråd er, at vi har problemer med at udnytte vores forstærkeres volumen.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen