Restring your Bigsby-laden guitar Masterclass Kbh.

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Restring your Bigsby-laden guitar Masterclass Kbh.

Indlæg af Sasha »

[quote="Telemaster"]
Men altså - de der backseatdrivers, der gør sig lystige over arrangementet uden selv at have guitarer med Bigsby, skal da for min skyld være uendeligt velkomne til selv at deltage på dagen og give en demonstration af, hvordan de selv vil knække nødden :-)[/quote]

Jeg takker for den meget venlige invitation. Men jeg må nok erkende, at det er lidt langt at skulle fly til landets noget nær fjerneste krog blot for at deltage i et kursus omkring, hvordan man sætter strenge på et vibratosystem, som jeg hverken ejer eller har umiddelbar udsigt til at komme til at eje. Især ikke, da jeg i forvejen skal derover til det østlige hjørne et par gange i løbet af den næste måneds tid. Men det er såmænd ikke viljen, der mangler! Og jeg håber oprigtigt, at de Bigsby-plagede folk, som måtte stimle sammen til den pågældende begivenhed, får en rigtig hyggelig dag (OG ikke mindst bliver dimplomuddannede Bigsby-betvingere!)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Restring your Bigsby-laden guitar Masterclass Kbh.

Indlæg af Telemaster »

[quote="Sasha"]Og jeg håber oprigtigt, at de Bigsby-plagede folk, som måtte stimle sammen til den pågældende begivenhed, får en rigtig hyggelig dag (OG ikke mindst bliver dimplomuddannede Bigsby-betvingere!)[/quote]

Det håber jeg sandelig også - vi ses til oktober :-)
So many assholes, so few bullets

Stevi
Gearfreak lærling
Indlæg: 648
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Restring your Bigsby-laden guitar Masterclass Kbh.

Indlæg af Stevi »

[quote="Telemaster"]Uden at skulle trutte i min egen trompet...[/quote]
Dét er vist også kun få forundt at kunne...

[quote="Telemaster"]Men altså - de der backseatdrivers, der gør sig lystige over arrangementet uden selv at have guitarer med Bigsby, skal da for min skyld være uendeligt velkomne til selv at deltage på dagen og give en demonstration af, hvordan de selv vil knække nødden :-)[/quote]

Jeg påstår på ingen måde at have fundet de vises sten, jeg ejer heller ikke en guitar med Bigsby, men som 42 svarede, så er konceptet, som jeg ser det, _lidt_ det samme som på en Rickenbacker. Og sådan én har jeg - bevares, det er ikke et svir at skifte strenge, der skal også holdes fat i begge ender mens man strammer stemmeskruen, men det går dog endda. Måske er jeg bare udstyret med et tålmod ud over det sædvanlige...
Ihvertfald ønskes I et godt arrangement med kameluldstøfler, slumretæpper, kaffepunch og tørkage :D
See you in heaven if you make the list

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Restring your Bigsby-laden guitar Masterclass Kbh.

Indlæg af Smittefar »

mmm... kage - jeg går ud fra, at Herr Skov bager brunsviger!!
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Restring your Bigsby-laden guitar Masterclass Kbh.

Indlæg af fortytwo »

[quote="Smittefar"]mmm... kage - jeg går ud fra, at Herr Skov bager brunsviger!![/quote]

Det ville i hvert fald være et excellente tiltag..
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Restring your Bigsby-laden guitar Masterclass Kbh.

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="fortytwo"][quote="Smittefar"]mmm... kage - jeg går ud fra, at Herr Skov bager brunsviger!![/quote]

Det ville i hvert fald være et excellente tiltag..[/quote]

Jeg ejer ikke en guitar med Bigsby (desværre), men hvis der bliver disket op med hjemmebagt, fynsk nationalret, så kommer jeg fandme også! :P
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Restring your Bigsby-laden guitar Masterclass Kbh.

Indlæg af fortytwo »

Du skal være velkommen.. Du snakker jo også om en hollowbody til morfar bandet, så kan du jo også lige så godt lære det, hvis den nu skulle ende med, at ha' en Bigsby på.. ;-)
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Restring your Bigsby-laden guitar Masterclass Kbh.

Indlæg af Rasmus »

NU synes jeg tonen omkring at jeg skal bruge TIMER i køkkenet på at bage den dejligste kage som dette land kan pryde sig med.

Jeg ville gøre det af en grund... fordi jeg ELSKER brunsviger. Men så ville jeg også bage rigeligt!

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Restring your Bigsby-laden guitar Masterclass Kbh.

Indlæg af Telemaster »

Jeg siger kun det her een gang: JEG VIL HA EN HUNDELORT!
So many assholes, so few bullets

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Restring your Bigsby-laden guitar Masterclass Kbh.

Indlæg af Rasmus »

[quote="Telemaster"]Jeg siger kun det her een gang: JEG VIL HA EN HUNDELORT![/quote]
:thumbup: Du er ved at lære det Møller!

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Restring your Bigsby-laden guitar Masterclass Kbh.

Indlæg af Telemaster »

[quote="Stevi"][quote="Telemaster"]Uden at skulle trutte i min egen trompet...[/quote]
Dét er vist også kun få forundt at kunne...

[quote="Telemaster"]Men altså - de der backseatdrivers, der gør sig lystige over arrangementet uden selv at have guitarer med Bigsby, skal da for min skyld være uendeligt velkomne til selv at deltage på dagen og give en demonstration af, hvordan de selv vil knække nødden :-)[/quote]

Jeg påstår på ingen måde at have fundet de vises sten, jeg ejer heller ikke en guitar med Bigsby, men som 42 svarede, så er konceptet, som jeg ser det, _lidt_ det samme som på en Rickenbacker. Og sådan én har jeg - bevares, det er ikke et svir at skifte strenge, der skal også holdes fat i begge ender mens man strammer stemmeskruen, men det går dog endda. Måske er jeg bare udstyret med et tålmod ud over det sædvanlige...
Ihvertfald ønskes I et godt arrangement med kameluldstøfler, slumretæpper, kaffepunch og tørkage :D [/quote]

Desværre ejer jeg ikke en Rickenbacker, selvom jeg helt utrolig gerne ville, så hvorvidt strengeskift er mere hovedpineinducerende med sådan en end på en guitar med Bigsby, tør jeg ikke gætte på. I bund og grund er det vel også en anelse irrelevant. Hovedsagen er, at jeg og andre her på kanalen (og andre steder) ad flere omgange har deltaget i drøftelser om, at man med fordel kan lære et trick eller tre omkring Bigsby, der gør strengeskfit nemmere. De drøftelser har tilsyneladende antaget et omfang, der nu udmønter sig i et elskværdigt initiativ fra et menneske, der bl.a. ernærer sig ved netop at skifte strenge på sådan noget udstyr. Og ikke nok med det: der er endda op til flere gear-freaks, der har lyst til at deltage! Vi vil sende tvivlerne en kærlig tanke, mens vi aer og beundrer hinandens forhistoriske vibratosystemer og frådser i brunsviger. I andre kan så passende fordrive tiden med at glæde jer over, hvor dygtige I er til at skifte strenge på jeres guitarer uden Bigsby. God fornøjelse med det :-)
So many assholes, so few bullets

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Restring your Bigsby-laden guitar Masterclass Kbh.

Indlæg af Telemaster »

[quote="Rasmus"][quote="Telemaster"]Jeg siger kun det her een gang: JEG VIL HA EN HUNDELORT![/quote]
:thumbup: Du er ved at lære det Møller![/quote]

Indflydelsen fra øvelokalets talstærke og topsprøde kult af fynboer har sat sine spor :-)
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Restring your Bigsby-laden guitar Masterclass Kbh.

Indlæg af Sasha »

Mjah...

Brunsvigeren indgyder naturligvis en vis misundelse. Men delv denne primitive glæde formår folk rundt om i landet at garnere med småperverse tiltag, som man trods alt ville ønske sig foruden. Jeg har bl.a. set flødeskumspynt og værre endnu: Rosiner - de små klamme sataner - i remonsen! Men at jeg ligefrem skulle kapere Bigsby i forbindelse med en brunsviger... Huh-ha da!!!

:-) :-) :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Restring your Bigsby-laden guitar Masterclass Kbh.

Indlæg af IkkeMig »

Jeg har haft guitarer med Bigsby. Jeg synes, det er nemmere at bage sin brunsviger selv...

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Restring your Bigsby-laden guitar Masterclass Kbh.

Indlæg af Telemaster »

[quote="Sasha"]Mjah...

Brunsvigeren indgyder naturligvis en vis misundelse. Men delv denne primitive glæde formår folk rundt om i landet at garnere med småperverse tiltag, som man trods alt ville ønske sig foruden. Jeg har bl.a. set flødeskumspynt og værre endnu: Rosiner - de små klamme sataner - i remonsen! Men at jeg ligefrem skulle kapere Bigsby i forbindelse med en brunsviger... Huh-ha da!!!

:-) :-) :-)[/quote]

Rosinen er velnok dette og forrige årtusindes mest uforfortjent udskældte pseudogrøntsag. Haters be hatin'.
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Restring your Bigsby-laden guitar Masterclass Kbh.

Indlæg af Sasha »

[quote="Turtle"]Jeg har haft guitarer med Bigsby. Jeg synes, det er nemmere at bage sin brunsviger selv...[/quote]

Hvordan er det nu?

"Kernekraft og solbærsaft bør isoleres hver for sig"... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Restring your Bigsby-laden guitar Masterclass Kbh.

Indlæg af Sasha »

[quote="Telemaster"][quote="Sasha"]Mjah...

Brunsvigeren indgyder naturligvis en vis misundelse. Men delv denne primitive glæde formår folk rundt om i landet at garnere med småperverse tiltag, som man trods alt ville ønske sig foruden. Jeg har bl.a. set flødeskumspynt og værre endnu: Rosiner - de små klamme sataner - i remonsen! Men at jeg ligefrem skulle kapere Bigsby i forbindelse med en brunsviger... Huh-ha da!!!

:-) :-) :-)[/quote]

Rosinen er velnok dette og forrige årtusindes mest uforfortjent udskældte pseudogrøntsag. Haters be hatin'.[/quote]

Der skal meget varm rødvin - spædet godt op med snaps - til for at retfærdiggøre dette misfosters eksistens!

:-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Restring your Bigsby-laden guitar Masterclass Kbh.

Indlæg af Telemaster »

[quote="Sasha"][quote="Telemaster"][quote="Sasha"]Mjah...

Brunsvigeren indgyder naturligvis en vis misundelse. Men delv denne primitive glæde formår folk rundt om i landet at garnere med småperverse tiltag, som man trods alt ville ønske sig foruden. Jeg har bl.a. set flødeskumspynt og værre endnu: Rosiner - de små klamme sataner - i remonsen! Men at jeg ligefrem skulle kapere Bigsby i forbindelse med en brunsviger... Huh-ha da!!!

:-) :-) :-)[/quote]

Rosinen er velnok dette og forrige årtusindes mest uforfortjent udskældte pseudogrøntsag. Haters be hatin'.[/quote]

Der skal meget varm rødvin - spædet godt op med snaps - til for at retfærdiggøre dette misfosters eksistens!

:-)[/quote]

Og kernekraft og solbærsaft, men så har man også efterhånden fået brygget sig en uangribelig tåhyler af en skandinavisk mojito!
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Restring your Bigsby-laden guitar Masterclass Kbh.

Indlæg af Sasha »

Joh...

Det kunne vist godt give en artig hovedpine dagen efter... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Restring your Bigsby-laden guitar Masterclass Kbh.

Indlæg af Telemaster »

[quote="Sasha"]Joh...

Det kunne vist godt give en artig hovedpine dagen efter... :-)[/quote]

Jooh, men så ved du lige så godt som mig, at man bare brygger en ny kande, og så er man klar til at køre igen, inden man kan nå at sige tømmermænd. Idiotsikkert system, skulle jeg mene.
So many assholes, so few bullets

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen