Farveforvirring?? Marshall flash.

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Kuli
Still Got The Blues
Indlæg: 201
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Farveforvirring?? Marshall flash.

Indlæg af Kuli »

Hej freaks!

Da jeg overvejer at sælge et af mine kabinetter, fik lige, i fredags, lyst til at rulle mine custom-color Marshalls ud i solen for at tage et par billeder (imens jeg stadig ejer kabinettet)...:
Billede
Billede
Billede
Billede

Toppen er en Super Trem 1959T fra 1968 (hvor hele tremolo-kredsløbet er fjernet).
Top kabinettet er et 1982A fra marts 1971 (CD12U på alle enheder) og det er signeret af Jim Marshall himself inden i 2 gange - hvilket skulle betyde at han har salmlet det dengang... Det er det kabinet jeg overvejer at sælge.
Bundkabinettet er et 1960B fra starten af 1969 (kan ikke huske datokoder på enhederne) - det var malet sort da jeg købte det, men sidenhen har jeg været ved at fjerne den sorte maling, men er endnu ikke helt færdig....
Guitaren er en Gibson Goldtop Deluxe fra 1980 - mener jeg.

Skriv endelig hvis I evt. kunne være interesseret i det orange top kabinet!

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Farveforvirring?? Marshall flash.

Indlæg af Smittefar »

Lækkert setup. Jeg burde klart have mig en LP deluxe. Det må lyde forrygende. Man må sige, at der er tale om ægte farveforvirring.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Morten M
Gearfreak lærling
Indlæg: 737
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Farveforvirring?? Marshall flash.

Indlæg af Morten M »

Jeg ville nok vælge at beholde kabinettet. Hele indholdet af billedet er noget, man beholder livet ud eller?
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/TundraStudio"> ... aStudio</a><!-- m -->
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/pages/Fairytal ... s/Fairytal ... 0049079203</a><!-- m -->

Kuli
Still Got The Blues
Indlæg: 201
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Farveforvirring?? Marshall flash.

Indlæg af Kuli »

Ja Deluxen lyder sgu rigtigt fedt og har da også været min main guitar siden jeg fik den.

Højtalerne i det orange kabinet er Celestion G12H-30 55Hz (T1281) enheder med pulsonic membraner (7 102 014), selvom det lyder rigtigt godt, er jeg mere til G12M enheder (som der sidder i det lilla bundkabinet) - derfor overvejer jeg at sælge det - jeg kunne rigtigt godt tænke mig et Marshall pinstripe kabinet fra 1966-67 med 20W G12M enheder, så kunne det orange kabinet jo finansiere sådan et køb...

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Farveforvirring?? Marshall flash.

Indlæg af Sasha »

Slightly OT: Hvilken anodespænding lægger sådan en Tremolo-fætter fra '68 på sine udgangsrør?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Kuli
Still Got The Blues
Indlæg: 201
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Farveforvirring?? Marshall flash.

Indlæg af Kuli »

[quote="Sasha"]Slightly OT: Hvilken anodespænding lægger sådan en Tremolo-fætter fra '68 på sine udgangsrør?[/quote]
Jeg har målt det engang, men kan ikke huske det. Rørene i den ene side begyndte nemlig at blive røde når man spillede, så jeg nedjusterede bias på den og så stoppede det.

Du siger selv du har 'verdens bedste Marshall', men den her kan sikkert give den kamp til stregen... :D :D

Kuli
Still Got The Blues
Indlæg: 201
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Farveforvirring?? Marshall flash.

Indlæg af Kuli »

[quote="Sasha"]Slightly OT: Hvilken anodespænding lægger sådan en Tremolo-fætter fra '68 på sine udgangsrør?[/quote]
Hvad med dig Søren, var det ikke noget for dig med sådan en orange-fætter?? Den er jo udstyret med, så vidt jeg kan huske, dine favorit-højtalere...

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Farveforvirring?? Marshall flash.

Indlæg af Barf »

Ja, rent æstetisk er det måske ikke lige i øjet, men lyden er der sikkert ikke noget galt med. Jeg har selv en Les Paul Deluxe fra netop 1980, og den er jeg også ovenud begejstret for. Fantastisk guitar.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Farveforvirring?? Marshall flash.

Indlæg af Sasha »

[quote="Kuli"][quote="Sasha"]Slightly OT: Hvilken anodespænding lægger sådan en Tremolo-fætter fra '68 på sine udgangsrør?[/quote]
Jeg har målt det engang, men kan ikke huske det. Rørene i den ene side begyndte nemlig at blive røde når man spillede, så jeg nedjusterede bias på den og så stoppede det.

Du siger selv du har 'verdens bedste Marshall', men den her kan sikkert give den kamp til stregen... :D :D [/quote]

Jamen, så må du jo bare ind at måle efter igen... :-)

Hvis det er kun er i den éne side, de bliver rødglødende, og det kun viser sig, når du spiller, har det ikke noget med bias at gøre. Jeg kan tværtimod byde velkommen til "Marshall´s børnesygdomme". Og jeg vil næsten lægge hovedet på blokken for, at den gør det stadigvæk, hvis den bliver passende provokeret, næsten uanset hvordan bias er justeret...

Og ellers tak for det fornemme tilbud. Jeg må dog erkende, at jeg har aldrig rigtigt været til de dér "Blumenkraft-Böxen". De blå er meget flotte. Men ellers går der sgu´ lidt for meget "legetøj" i den til min smag :-) Og jeg er bange for, at det bliver for dyrt, hvis jeg også skal til at investere i nyt tolex til det. Og jeg gider heller ikke rigtigt at skulle til at bøvle med en ombetrækning osv. osv. :-) Men du har helt ret i dine betragtninger omkring enheder og min smag... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Farveforvirring?? Marshall flash.

Indlæg af Pluto »

Hej Jacob. Hvad skal sådan et pis orange Marshall kabinet koste.?
Sorte strater lyder bare bedst..

Kuli
Still Got The Blues
Indlæg: 201
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Farveforvirring?? Marshall flash.

Indlæg af Kuli »

[quote="Barf"]Ja, rent æstetisk er det måske ikke lige i øjet, men lyden er der sikkert ikke noget galt med. Jeg har selv en Les Paul Deluxe fra netop 1980, og den er jeg også ovenud begejstret for. Fantastisk guitar.[/quote]
Ja det kan godt være at en Deluxe dengang blev betragtet som 'a poor mans les paul', men den er sgu ok til mit brug!

[quote="Sasha"]Hvis det er kun er i den éne side, de bliver rødglødende, og det kun viser sig, når du spiller, har det ikke noget med bias at gøre. Jeg kan tværtimod byde velkommen til "Marshall´s børnesygdomme". Og jeg vil næsten lægge hovedet på blokken for, at den gør det stadigvæk, hvis den bliver passende provokeret, næsten uanset hvordan bias er justeret...[/quote]
Hmm du har sikkert ret, jeg synes bare dengang, vel 3-4 år siden, at problemet forsvandt, det kunne da godt være man skulle kigge efter engang igen.

[quote="Sasha"]Og ellers tak for det fornemme tilbud. Jeg må dog erkende, at jeg har aldrig rigtigt været til de dér "Blumenkraft-Böxen". De blå er meget flotte. Men ellers går der sgu´ lidt for meget "legetøj" i den til min smag :-) Og jeg er bange for, at det bliver for dyrt, hvis jeg også skal til at investere i nyt tolex til det. Og jeg gider heller ikke rigtigt at skulle til at bøvle med en ombetrækning osv. osv. :-) Men du har helt ret i dine betragtninger omkring enheder og min smag... :-)[/quote]
He he tænkte det nok det ikke lige var dig med 'custom color'!

Kuli
Still Got The Blues
Indlæg: 201
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Farveforvirring?? Marshall flash.

Indlæg af Kuli »

[quote="Pluto"]Hej Jacob. Hvad skal sådan et pis orange Marshall kabinet koste.?[/quote]
Hej Claus.
Jeg vil nok sige at dette kabinet mest henvender sig til en som allerede har en orange Marshall top fra ca. samme årgang og mangler det, og derfor er villig til at give prisen for det... Jeg regner faktisk ikke med at jeg kan sælge det i Danmark (altså få det for det som jeg gerne vil have), så jeg har forestillet mig det skulle sættes til salg i USA.

Min salgspris i Danmark (eller rettere: hvis nogen kommer og henter det og jeg ikke skal pakke og sende det med fragtmand) er 15K.

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Farveforvirring?? Marshall flash.

Indlæg af Pluto »

Jeg tror jeg springer over.Men gad godt have et gammelt marshall kabinet fra 70erne ,men hvis de skal koste så meget nøjes med mig ahx kab som også lyder fedt.
Sorte strater lyder bare bedst..

Kuli
Still Got The Blues
Indlæg: 201
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Farveforvirring?? Marshall flash.

Indlæg af Kuli »

[quote="Pluto"]Jeg tror jeg springer over.Men gad godt have et gammelt marshall kabinet fra 70erne ,men hvis de skal koste så meget nøjes med mig ahx kab som også lyder fedt.[/quote]
'Basketweave' frontstof, orange custom color, metal håndtag, alle originale Celstions med pulsonic membraner, urørte lodninger (og at det så er Jim Marshall som har samlet det) - det koster! Men så er det også blandt de bedste kabinetter Marshall nogensinde har lavet.

Men som sagt så regner jeg heller ikke med at finde en køber her i landet..

Du er som altid velkommen til at komme forbi og prøve, ja du må da også godt låne det, så kan du jo sammeligne med dit ahx (?) kabinet.

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Farveforvirring?? Marshall flash.

Indlæg af Pluto »

Jeg mener mit Marshall 4x12 handwirwd kabinet -altså angled handwirwd med heritage celestion g12m eller g12h-30-Kan ikke huske men det lyder rigtig fedt især når det er mig er spiller på det. ;)
Sorte strater lyder bare bedst..

Kuli
Still Got The Blues
Indlæg: 201
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Farveforvirring?? Marshall flash.

Indlæg af Kuli »

[quote="Pluto"]Jeg mener mit Marshall 4x12 handwirwd kabinet -altså angled handwirwd med heritage celestion g12m eller g12h-30-Kan ikke huske men det lyder rigtig fedt især når det er mig er spiller på det. ;) [/quote]
He he det vil jeg godt tro! Kender ikke så meget til reissues..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Farveforvirring?? Marshall flash.

Indlæg af Sasha »

G12H30.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
efrandsen
Gearfreak lærling
Indlæg: 792
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Farveforvirring?? Marshall flash.

Indlæg af efrandsen »

[quote="Pluto"]Jeg mener mit Marshall 4x12 handwirwd kabinet -altså angled handwirwd med heritage celestion g12m eller g12h-30-Kan ikke huske men det lyder rigtig fedt især når det er mig er spiller på det. ;) [/quote]

Dem har jeg også to af. Det lyder sgu udemærket!


Sent from my iPhone using Tapatalk
http://www.high-voltage.dk - DKs bedste ACDC Jam

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Farveforvirring?? Marshall flash.

Indlæg af fortytwo »

[quote="Kuli"]'Basketweave' frontstof, orange custom color, metal håndtag, alle originale Celstions med pulsonic membraner, urørte lodninger (og at det så er Jim Marshall som har samlet det) - det koster! Men så er det også blandt de bedste kabinetter Marshall nogensinde har lavet.[/quote]

Jeg forstår slet ikke, hvordan disse ting, på nær enhederne, gør, at det bliver til et ekstra specielt godt kabinet..?

Jeg kan godt forstå, hvordan det kan gøre det lidt dyrere i samler øjne, og specielt i USA, hvor det virkelig er en import vare, men det bliver altså bare ikke et bedre kabinet af..
Det eneste der gør det for mig, er enhederne, farven er da meget sjov, men resten er da sådan lidt ooh ooh voodoo agtigt..

Jeg sætter ikke en finger på, at det sikkert er et rigtig fedt kabinet, for det er det helt sikkert, jeg har bare hørt for meget hokus-pokus sælger snak.. Men hvis vi snakker udbud og efterspørgsel, så er det en anden sag..
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Kuli
Still Got The Blues
Indlæg: 201
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Farveforvirring?? Marshall flash.

Indlæg af Kuli »

[quote="fortytwo"][quote="Kuli"]'Basketweave' frontstof, orange custom color, metal håndtag, alle originale Celstions med pulsonic membraner, urørte lodninger (og at det så er Jim Marshall som har samlet det) - det koster! Men så er det også blandt de bedste kabinetter Marshall nogensinde har lavet.[/quote]

Jeg forstår slet ikke, hvordan disse ting, på nær enhederne, gør, at det bliver til et ekstra specielt godt kabinet..?

Jeg kan godt forstå, hvordan det kan gøre det lidt dyrere i samler øjne, og specielt i USA, hvor det virkelig er en import vare, men det bliver altså bare ikke et bedre kabinet af..
Det eneste der gør det for mig, er enhederne, farven er da meget sjov, men resten er da sådan lidt ooh ooh voodoo agtigt..

Jeg sætter ikke en finger på, at det sikkert er et rigtig fedt kabinet, for det er det helt sikkert, jeg har bare hørt for meget hokus-pokus sælger snak.. Men hvis vi snakker udbud og efterspørgsel, så er det en anden sag..[/quote]
I forhold til kvalitet, er disse kabinetter stadig de bedste Marshall har lavet:

Basketweave frontstof er nok det mest holdbare frontstof Marshall har brugt - i forhold til reissue modellerne som også har basketweave frontstof, er de gamle meget 'tættere vævet' - dette er meget tydeligt hvis man ser igennem det op mod et lys - dette har betydning i forhold til lyden, om det så gør lyden bedre eller ringere, skal jeg ikke kunne sige.

Den orange farve gør ikke andet end at det ser orange ud og costum color kabinettet er bare lidt dyrere, måske fordi de er mere sjældne end kønne, men der er også længere mellem køberne.

Ikke ret længe efter dette kabinet blev lavet (72-73?), blev håndtagene skiftet ud til plastik og hvor mange af disse plastik håndtag er stadig indtakte den dag idag? Det er dem af metal, alle sammen!

Urørte lodninger er en garanti for at alle enheder er de originale - så simpelt er det bare. Og originalitet betyder en hel del indenfor vintage Marshall.

At Jim Marshall så har samlet det, gør det selvfølgelig ikke bedre end de andre tilsvarende kabinettet, så ja dette kan du godt kalde voodoo eller hokus pokus - for mig betyder det ikke en døjt om han har skrevet sin autograf i det, men det kan det godt gøre for andre.

Der er også et eller andet med at bagpladen er lavet af samme træsort som resten af kabinettet, det lavede de også om ikke ret længe efter, til MDF eller lign., jeg ved det ikke.

Men at kalde det hokus pokus sælger snak, synes jeg faktisk ikke er helt fair, især hvis man ikke har sat sig helt ind i sagerne.. Jeg har ejet både reissue kabinetter og senere 70'er kabinettet, men de her er bare bedre, både i lyd og i kvalitet. Og markeds prisen er altså også derefter, et midt 70'er kabinet koster vel omkring 4000 og hvad koster et 90'er jcm900 kabinet, måske omkring 2000 eller under? Jeg kunne aldrig selv finde på at købe sådan et for 15K, men nu har jeg også været ret heldig og har gjort nogle gode handler.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen