Guitarlyd? Hvad synes I? Lydflash???

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Guitarlyd? Hvad synes I? Lydflash???

Indlæg af Rasmus »

[quote="Sasha"][quote="Rasmus"]

@Søren;
Jeg har skruet pænt højt op for Marshall'en og jeg tror bestemt forstærkerens overdrive er med ind over! Jeg har heldigvis ikke skulle stå i samme rum og indspille, da jeg trak kabler ind til "kontrolrummet" og sad der og indspillede. Udover det så tror jeg måske også den kompressor jeg har brugt giver lidt ekstra saft til det hele! Når det så er sagt så har Jimi hendrix fuzz facen også ret meget fuzz, det er som at de sidste 2-3 mm på fuzzknappen giver noget ekstra, og tilføjer noget ekstra diskant!

[/quote]

Jamen, bare du rammer dén lyd, som du er ude efter med din fuzz, så er alle glade! Og som sagt, synes jeg, at det passer rigtigt fedt ind i denne sammenhæng. At jeg så er på et lidt andet trip m.h.t. fuzz, er jo irrelevant her...

Og hvor er lyd-flash dog helt generelt langt mere interessante end div. feriebilleder af guitarer![/quote]

Hvad er det forresten du tripper over med fuzz? :crazy:

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Guitarlyd? Hvad synes I? Lydflash???

Indlæg af Sasha »

Det samme som jeg altid har gjort... :-)

Det handler - selvfølgelig fristes man måske til at sige - om den dér "Jimi-ting" med at få fuzzen til at lægge sig som en naturlig og harmonisk forlængelse af Marshall´ens overdrive - sådan at det bliver mere "My Marshall goes to eleven" end det bliver "fuzz, der lyder som fuzz-pedal". Ét ud af mange eksempler kunne være her:

<a href="" rel="nofollow">

De første ca. 15 sekunder er med "statisk" wah. Derpå følger ca. fire sekunder med "ren" Marshall. Og omkring 0:19 tænder han så sin fuzz (og efter at have spillet riffet én gang, tror jeg så, at han skruer lidt ned på guitaren). Men hvis man ikke lige tænkte over det, kunne nogen (jeg f.eks.) godt narres til at tro, at der blot var tale om "en Marshall på 11"...

Men hvis nogen ellers lige sidder med de vise sten omkring, hvordan man frembringer lige netop dén lyd, som Skt. Jimi kører med i dette nummer, er jeg mere end lutter øre! I mine øjne er det noget nær det fedeste, jeg nogensinde har hørt en Strat sige...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

FrederikØ
Himmelhund
Indlæg: 37
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Guitarlyd? Hvad synes I? Lydflash???

Indlæg af FrederikØ »

Hammer fede numre må jeg sige!
Rigtig gammeldags lyd synes jeg er fedt og minder mig egentlig lidt om Deep Purple (No More).
Marshall stack! Dressed in black!

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Guitarlyd? Hvad synes I? Lydflash???

Indlæg af Rasmus »

[quote="Sasha"]Det samme som jeg altid har gjort... :-)

Det handler - selvfølgelig fristes man måske til at sige - om den dér "Jimi-ting" med at få fuzzen til at lægge sig som en naturlig og harmonisk forlængelse af Marshall´ens overdrive - sådan at det bliver mere "My Marshall goes to eleven" end det bliver "fuzz, der lyder som fuzz-pedal". Ét ud af mange eksempler kunne være her:

<a href="" rel="nofollow">

De første ca. 15 sekunder er med "statisk" wah. Derpå følger ca. fire sekunder med "ren" Marshall. Og omkring 0:19 tænder han så sin fuzz (og efter at have spillet riffet én gang, tror jeg så, at han skruer lidt ned på guitaren). Men hvis man ikke lige tænkte over det, kunne nogen (jeg f.eks.) godt narres til at tro, at der blot var tale om "en Marshall på 11"...

Men hvis nogen ellers lige sidder med de vise sten omkring, hvordan man frembringer lige netop dén lyd, som Skt. Jimi kører med i dette nummer, er jeg mere end lutter øre! I mine øjne er det noget nær det fedeste, jeg nogensinde har hørt en Strat sige...[/quote]

Ja, det gi'r lidt lidt ekstra krydderi på toppen med fuzz'en tændt!

Jeg må lige prøve at se hvad man kan få ud af fuzz'en og min stratocaster senere!

Plexi
Johnny B. Goode
Indlæg: 160
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Guitarlyd? Hvad synes I? Lydflash???

Indlæg af Plexi »

Gode gammeldags rocknumre, fedt spillet og rigtig fed (guitar)lyd.
Det første nummer minder mig meget om sounden på Lenny Kravitz´s første album. Både lydbillede og numre.

megl
Himmelhund
Indlæg: 15
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Guitarlyd? Hvad synes I? Lydflash???

Indlæg af megl »

Fedt Rasmus - klø på med mere af samme slags!

Hvis jeg skulle nævne en enkelt ting, så er det nok at vokalen lyder meget pæn (og ja, dansk, som andre også har påpeget)

/megl

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Guitarlyd? Hvad synes I? Lydflash???

Indlæg af Rasmus »

Hey Megl,
jeg ved godt vokalen er frygtelig dansk, men jeg er heller ikke så vidt hvor jeg har lyst til at kalde mig sanger.

Men der bliver stille og roligt skrevet mere og mere, det er jo bare fedt! Der kommer noget lort af og til, men det går den rigtige vej synes jeg.

Men der sker meget i lyd og stil, det er jo bare meget fedt, men også lidt frustrerende.

f.eks

<a href="http://dl.dropbox.com/u/5038753/I%27m%2 ... ttemix.mp3" rel="nofollow">http://dl.dropbox.com/u/5038753/I%27m%2 ... mix.mp3</a>

seneste skitse, som indeholder undertegnede på alle instrumenter :) Min stemmeknækker flere steder, men da jeg optog det kom jeg lige fra en 5 timers øver med kor. ;) Udover det, så har synth'en vist rykket sig lidt, eller der er ihvertfald noget der er gået galt. Jeg tror synderen er en limiter på masteren. Det bliver fixet snart.

Brugeravatar
Jake
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 459
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Guitarlyd? Hvad synes I? Lydflash???

Indlæg af Jake »

Hej Rasmus,

Fed band-lyd, det svinger godt sammen. Rigtig lækker guitarlyd. Generelt lyder instrumenterne meget mere "3D" end hjemmelavede demoer ellers gør, så det er rigtig lækkert at lytte til. Mit eneste problem er som andre også har nævnt: vokalen. Jeg synes den er sådan lidt "pæn dreng prøver at synge som lidt mindre pæn dreng", med en lidt fesen accent. Men der er helt sikkert noget at arbejde med. Det sidste nummer er også rigtig fedt - der kunne man godt ønske sig, at vokalen var lidt mere tilbagelænet - i stedet for "DU DUDUDUDUDU DU DUUUW", så synge det samme bare uden caps :-D

Mvh Jake
http://www.divineamps.com - OPDATERET - BASSMAN-REBUILD, RØR BOOSTER/BUFFER og andet nyt! :-)

Brugeravatar
Andreas
Himmelhund
Indlæg: 3
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Guitarlyd? Hvad synes I? Lydflash???

Indlæg af Andreas »

Hey Rasmus

Det lyder rigtig fedt! Lige sådan en guitarlyd jeg elsker! Godt spillet hele vejen rundt :)

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen