"Bagt" træ skal redde regnskoven...

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Brugeravatar
Nicolai
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 432
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

"Bagt" træ skal redde regnskoven...

Indlæg af Nicolai »

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2012/0 ... s.facebook

Beklager, hvis det er gamle nyheder, men hvad mener I?
Venlig hilsen

Nicolai

Fender '57 RI Strat / Gibson Les Paul Traditional--> Throbak StrangeMaster--> Korg DT10--> Boss CS-3--> ARC Effects Klone V2--> Ibanez TS808RI--> Ibanez TS9RI--> Nova Delay--> Vox AC15H1TV (Alwan mods)

Moon RD3

Brugeravatar
Kimling
Gearfreak roadie
Indlæg: 1097
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: "Bagt" træ skal redde regnskoven...

Indlæg af Kimling »

Hvis det virker - og det kan jeg jo ikke svare på, før jeg har prøvet en sådan guitar - så ser jeg da intet problem i det.
Jeg synes egentlig, det er fint at der prøves andre løsninger end de gammeldags.
Dermed ikke sagt, at jeg ikke gerne tager imod jeres gamle planker rio palisander ;-)
Create a sense of purpose around which you base your faith

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: "Bagt" træ skal redde regnskoven...

Indlæg af MacG »

[quote="Nicolai"]http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2012/0 ... s.facebook

Beklager, hvis det er gamle nyheder, men hvad mener I?[/quote]

Det har Gibson brugt et pænt stykke tid på deres billige modeller, så det er ikke nogen nyhed.

JSThomsen
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 436
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: "Bagt" træ skal redde regnskoven...

Indlæg af JSThomsen »

Ja, jeg havde også hørt/set at Gibson bruger det på nogle af deres guitarer, men nu lader det til at 4sound og/eller teknologisk institut har fundet på noget andet, hvor man forøger densiteten af træet med 20% i modsætning til Gibson's 20% reduktion...........hmmm?

http://www.4sound.dk/forum/forum_posts.asp?tid=155295

Brugeravatar
sørendybdal
Gearfreak lærling
Indlæg: 701
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: "Bagt" træ skal redde regnskoven...

Indlæg af sørendybdal »

Så vidt jeg googlede mig frem til er Gibsons richlite noget cellulosehalløj blandet op med kemikalier, og det her ahorn er så et andet koncept ... men hvis det virker, så fint med mig ...

Men hvorfor i hede hulan har Cobber ikke givet sig tid til at lave en bare nogenlunde acceptabel guitarlyd på det klip ... (!)
Fuck 4/4 - det er EM-år i år!

Brugeravatar
udepost
Gearfreak lærling
Indlæg: 600
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: "Bagt" træ skal redde regnskoven...

Indlæg af udepost »

Bortset fra det, synes jeg indslaget er temmelig dårligt. Det kommer til at fremstå som om at man ikke kan bygge en guitar uden at bruge truede træsorter, og det mener jeg ikke er tilfældet. Det er forbudt at bruge brazilian rosewood, med det har det været siden 92, så derfor anvendes det ikke længere. Indian rosewood er mig bekendt ikke på cites listen endnu

/Søren

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: "Bagt" træ skal redde regnskoven...

Indlæg af GodSpeedDK »

Jeg indrømmer blankt, at jeg helt sikkert ikke opdager, om mit gribebræt er lavet af eksotisk regnskovtømmer, eller af sidste års aflagte juletræer, så i den givne situation er jeg mere interesseret i at efterlade kloden på fornuftig vis, til kommende generationer, og siger dermed: Go for it!
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: "Bagt" træ skal redde regnskoven...

Indlæg af Barf »

[quote="GodSpeedDK"]Jeg indrømmer blankt, at jeg helt sikkert ikke opdager, om mit gribebræt er lavet af eksotisk regnskovtømmer, eller af sidste års aflagte juletræer, så i den givne situation er jeg mere interesseret i at efterlade kloden på fornuftig vis, til kommende generationer, og siger dermed: Go for it![/quote]

+1

[quote="sørendybdal"] Men hvorfor i hede hulan har Cobber ikke givet sig tid til at lave en bare nogenlunde acceptabel guitarlyd på det klip ... (!)[/quote]

og +1

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: "Bagt" træ skal redde regnskoven...

Indlæg af Smittefar »

Det er meget sjovt. Da jeg var inde og få fikset min OM42's pickupsystem i sidste uge, fik jeg en god snak med Marc og Morten om de her guitarer, som de var ved at eksperimentere sig frem til. Det er sgu flot håndværk, de laver, og jeg kan ret godt lide den kropsform, de arbejder med. De sagde blandt andet at halstræet stadig var lidt for blødt, men de mente kroppen var ved at være der. Jeg fik ikke sådan rigtig prøvet dem, men det var da meget sjovt at se det i TV et par dage efter.

Man fatter jo ikke, at Cobber overhovedet kan lave så dårlig lyd.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: "Bagt" træ skal redde regnskoven...

Indlæg af Sasha »

[quote="GodSpeedDK"]Jeg indrømmer blankt, at jeg helt sikkert ikke opdager, om mit gribebræt er lavet af eksotisk regnskovtømmer, eller af sidste års aflagte juletræer[/quote]

Nøh... Men somme tider tager man nu alligevel sig selv i at fundere over, hvorfor den éne eller anden guitar rent klangligt opviser en slående lighed med fugtigt bølgepap. Dette kunne være ét ud af mange mulige svar på dette spørgsmål... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
udepost
Gearfreak lærling
Indlæg: 600
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: "Bagt" træ skal redde regnskoven...

Indlæg af udepost »

[quote="Smittefar"]

Man fatter jo ikke, at Cobber overhovedet kan lave så dårlig lyd.[/quote]

Det kan jo være at guitaren er dårlig :) Jeg tvivler også på at han nogensinde ville købe en

/Søren

Brugeravatar
Jens H
Still Got The Blues
Indlæg: 262
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: "Bagt" træ skal redde regnskoven...

Indlæg af Jens H »

Jeg synes der er så meget i det der bliver sagt og ment i denne her sag jeg slet ikke kan få til at passe, at jeg har opgivet af finde hoved og hale i det.
JEH Guitars på facebook http://www.facebook.com/pages/Hvidovre-Denmark/JEH-Guitars/123767594328859
Jeps....  En fjern og fin musik giver dig alt du aldrig fik
Har overstået status som "Himmelhunden" :O

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: "Bagt" træ skal redde regnskoven...

Indlæg af Smittefar »

[quote="udepost"][quote="Smittefar"]

Man fatter jo ikke, at Cobber overhovedet kan lave så dårlig lyd.[/quote]

Det kan jo være at guitaren er dårlig :) Jeg tvivler også på at han nogensinde ville købe en

/Søren[/quote]

Altså et bræt med en P90'er på, kan bringes til at lyde bedre end det der. Jeg har ikke indtryk af, at Cobber går vildt meget op i vintage og den slags - Han virker frisk på at prøve noget nyt og lidt anderledes, så det kunne da godt være, han købte en, hvis de ender med at blive fede i den endelige version. Jeg kunne godt se mig selv med en af dem.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: "Bagt" træ skal redde regnskoven...

Indlæg af Sasha »

[quote="Smittefar"][quote="udepost"][quote="Smittefar"]

Man fatter jo ikke, at Cobber overhovedet kan lave så dårlig lyd.[/quote]

Det kan jo være at guitaren er dårlig :) Jeg tvivler også på at han nogensinde ville købe en

/Søren[/quote]

Altså et bræt med en P90'er på, kan bringes til at lyde bedre end det der. Jeg har ikke indtryk af, at Cobber går vildt meget op i vintage og den slags - Han virker frisk på at prøve noget nyt og lidt anderledes, så det kunne da godt være, han købte en, hvis de ender med at blive fede i den endelige version. Jeg kunne godt se mig selv med en af dem.[/quote]

Arh, jeg synes da, at jeg læste et sted, at han bl.a. Har en '58 Strat og nogle gamle Gibson' er. Men det kan da selvfølgelig godt være tilfældigt, og at han ikke har været bevidst om det, da han købte dem...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: "Bagt" træ skal redde regnskoven...

Indlæg af Smittefar »

Det kan godt være han samler og bruger disse ting i studiet, men live synes jeg, det ligner en ret ny Les Paul og et par specialbyggede spader.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
sørendybdal
Gearfreak lærling
Indlæg: 701
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: "Bagt" træ skal redde regnskoven...

Indlæg af sørendybdal »

Den røde Jazzmaster, han bl.a. spiller "Sleeping my day away" og "Riding with Sue" på, er fra 1964, og den hvide ES 446, som tit er hans main guitar, er vist også en samler-ting, dog med en hel del mods, bl.a. hardtail.
Fuck 4/4 - det er EM-år i år!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen