Placering af amp ved baggearsjob

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Harrison
Johnny B. Goode
Indlæg: 130
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

Placering af amp ved baggearsjob

Indlæg af Harrison »

Hej.

Nogle gode råd til placering af guitarforstærker ved baggearsjobs? Jeg plejer bare at smide forstærkeren på en stol, men det ser lidt kikset ud, og den kommer ikke helt op i den højde jeg ønsker. De ampstativer jeg har kunnet finde, er også lidt lave i det.

Hvis jeg tilter forstærkeren, får publikum ikke meget lyd. Og nej, jeg er ikke typen, der spiller alt for højt...

At slæbe en stor flightcase eller ekstra kabinet med, bare for at have noget at stille sin forstærker på, virker som en besværlig løsning.

Er der nogen, der har erfaring med at smide et kabinet på et højtalerstativ? Det kabinet jeg bruger mest er 1x12, så det kunne sagtens lade sig gøre.


Ps: jeg er ikke interesseret i at mice op - eller at starte den diskussion igen :-)

Brugeravatar
FunkyValle
Gearfreak lærling
Indlæg: 647
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Placering af amp ved baggearsjob

Indlæg af FunkyValle »

Du kunne bruge et alm. standard keyboardstativ af "strygebræts-modellen" og så evt. have en plade med til at lægge på, hvis afstanden med armene er for stor til kabinettet. Og hvis du ikke vil se stativet har du bare et stykke stof med til at lægge udover. Klassikeren er et stykke sort velour, som man får kastet i nakken til næsten ingen penge i f.eks. Jysk...

Det billigste stativ, jeg lige kunne finde var dette: <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.thomann.de/dk/millenium_ks10 ... enium_ks10 ... _stand.htm</a><!-- m -->
Tror aldrig gear-rejsen ender....

Per Ørum
Johnny B. Goode
Indlæg: 159
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Placering af amp ved baggearsjob

Indlæg af Per Ørum »

Det nemmeste er at have en fligthcase til din forstærker som du transporterer den i, en såkaldt "osteklokkemodel". Når du kommer til spillestedet tager du forstærkedes ud af flightcasen og stille den ovenpå flightcasen. Så slipper du for at slæbe stativer og plader m.m. Samtidig er forstærkeren godt beskyttet under transporten.

Per

Brugeravatar
FunkyValle
Gearfreak lærling
Indlæg: 647
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Placering af amp ved baggearsjob

Indlæg af FunkyValle »

[quote="Per Ørum"]Det nemmeste er at have en fligthcase til din forstærker som du transporterer den i, en såkaldt "osteklokkemodel". Når du kommer til spillestedet tager du forstærkedes ud af flightcasen og stille den ovenpå flightcasen. Så slipper du for at slæbe stativer og plader m.m. Samtidig er forstærkeren godt beskyttet under transporten.

Per[/quote]

Helt enig. Det er den optimale løsning.... ;o)
Tror aldrig gear-rejsen ender....

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Placering af amp ved baggearsjob

Indlæg af fortytwo »

Og hvor høj er en flightcase til en 1x12'er combo..?

Ca. samme højde som en stol, og så er vi lige vidt.. ;-)

Mit forslag er klart bare, en højere stol, barstol evt. hvis du kan finde en solid en, og så noget sort stof, men ikke noget sort velour, som i nervøst velour, som er noget nær det grimmeste, og mest amatør agtige at se på..
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Harrison
Johnny B. Goode
Indlæg: 130
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

Re: Placering af amp ved baggearsjob

Indlæg af Harrison »

Tak for idéerne.

Mht. Keyboardsstativ:
Ikke nogen dum ide. Men jeg har lige prøvet at sætte det op i kælderen. Det er ustabilt og ser lidt skørt ud. Bræt og stof bliver lidt for tryllekunstneragtigt :-)

Mht osteklokke:
For det første kommer det ikke op i den ønskede højde. For det andet har jeg fem amps jeg bruger, alt efter hvilken type job jeg spiller. Jeg kan ikke overskue at anskaffe og opbevare flightcases til dem alle. For det tredje transporterer jeg oftest i egen bil, og her er en stor flightcase til mere gene end gavn.

Brugeravatar
JesperB
Still Got The Blues
Indlæg: 201
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Placering af amp ved baggearsjob

Indlæg af JesperB »

Jeg vinkler den op imod mig selv, væk fra publikum og (så vidt muligt) væk fra mics på scenen.

Billede

Det er dette stativ - <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.thomann.de/dk/standback_amps ... and.htm</a><!-- m -->

Billigt, stabilt, vejer ikke noget og er nemt at stille op/pakke.

Edit - Missede lige pointen med at det evt ikke er mic'et op. I det tilfælde, kan forstærkeren vinkles ud mod publikum.
- Jesper Barrit

Brugeravatar
thomasrytter
Still Got The Blues
Indlæg: 291
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Placering af amp ved baggearsjob

Indlæg af thomasrytter »

Jeg har sådan en her:

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.traevarer.dk/Bogkasser.99/St ... sser.99/St ... .1804.aspx</a><!-- m -->

Jeg har købt et par skuffer, der passer til, og malet det hele sort. Skufferne vendes bagud og væk fra publikum. Dimsen kan bruges til opbevaring af kabler, trådløst, ekstra strenge og værktøj, ekstra rem, sliderør, blok og kuglepen og hvad man ellers lige måtte stå og mangle på et job, og den passer godt til, at der kan stå en 1x12 combo ovenpå. Det er ok stabilt.

Snake Boots
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 437
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Placering af amp ved baggearsjob

Indlæg af Snake Boots »

Tak for tippet med stand back-stativet, Jesper!

Harrison
Johnny B. Goode
Indlæg: 130
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

Re: Placering af amp ved baggearsjob

Indlæg af Harrison »

Tak for alle de gode foreslag.

Jeg har ikke fundet den perfekte løsning, men jeg prøver at bestille sådan et:
http://www.thomann.de/dk/millenium_as2001.htm

Ikke helt så højt som planlagt, men formentlig bedre end en stol...

Harrison
Johnny B. Goode
Indlæg: 130
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

Re: Placering af amp ved baggearsjob

Indlæg af Harrison »

En lille opdatering:
Jeg har fået taget mig sammen til at købe omtalte stativ, og det holder ikke. Det ser fjollet, suppe-steg-og-is agtigt ud, og er alt for ustabilt.
Billlede:
http://db.tt/4wyxpn0X

Jeg må fortsætte min søgning :-)


Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Placering af amp ved baggearsjob

Indlæg af Loomer »

Låner lidt ekstra gear af et par venner:

Billede

Hybrid_Child
Still Got The Blues
Indlæg: 204
Tilmeldt: 14 years ago
Geografisk sted: Århus N
Kontakt:

Re: Placering af amp ved baggearsjob

Indlæg af Hybrid_Child »

Ølkasser?
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.facebook.com/Rapiddominanceb ... nceband</a><!-- m -->

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen