Moor pedaler.

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Moor pedaler.

Indlæg af IkkeMig »

[quote="Martin"]
Bemærk i øvrigt at Fueltank Jr. ikke passer under et Nano board uden lidt modifikationer.[/quote]

Jeg pillede bare gummidutterne af bunden på den, så passer den fint...

Martin
Johnny B. Goode
Indlæg: 164
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Moor pedaler.

Indlæg af Martin »

[quote="Turtle"][quote="Martin"]
Bemærk i øvrigt at Fueltank Jr. ikke passer under et Nano board uden lidt modifikationer.[/quote]

Jeg pillede bare gummidutterne af bunden på den, så passer den fint...[/quote]

Okay, jeg troede strømforsyningen var for høj til at være under boardet. Jeg har set flere, der har været nød til at forlænge fødderne på boardet for at få plads.
I så fald skal en Fueltank Jr. bestemt genovervejes herfra, da jeg ligger og roder med forskellige strømforsyninger for tiden.
Five Fingers - Five Strings

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Moor pedaler.

Indlæg af IkkeMig »

[quote="Martin"][quote="Turtle"][quote="Martin"]
Bemærk i øvrigt at Fueltank Jr. ikke passer under et Nano board uden lidt modifikationer.[/quote]

Jeg pillede bare gummidutterne af bunden på den, så passer den fint...[/quote]

Okay, jeg troede strømforsyningen var for høj til at være under boardet. Jeg har set flere, der har været nød til at forlænge fødderne på boardet for at få plads.
I så fald skal en Fueltank Jr. bestemt genovervejes herfra, da jeg ligger og roder med forskellige strømforsyninger for tiden.[/quote]

Det er heller ikke meget luft, der er, men den rører ikke gulvet ;) Der er allerede ret høje fødder på boardet, så det kan jo være, at de er vokset lidt på et tidspunkt?

Martin
Johnny B. Goode
Indlæg: 164
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Moor pedaler.

Indlæg af Martin »

Ja, det kunne tyde på de har ændret lidt på designet. Det er vidst også en populær combo.
Five Fingers - Five Strings

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Moor pedaler.

Indlæg af IkkeMig »

[quote="Martin"]Ja, det kunne tyde på de har ændret lidt på designet. Det er vidst også en populær combo.[/quote]

Nu bemærkede jeg så lige, at stikkene på de strømkabler, der følger med til Fueltanken er lidt tykkere, end dem, jeg havde liggende, så de kan faktisk ikke være der - det kan være det, folk har haft problemer med. Men der findes tyndere stik og ellers kan man bare skære lidt af plastikken væk med en hobbykniv, så kan de godt være der :)

Brugeravatar
JGreen
Still Got The Blues
Indlæg: 213
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Moor pedaler.

Indlæg af JGreen »

Jeg var nede i Aage og teste et par af dem. Havde min nyerhvervede Gibson ES335 med classic 57 pickupper med, og spillede hen over en Matchless combo af en art med helt ren tone.

Green Mile overdrive: Endte jeg faktisk med at købe. Den lyder ganske hæderligt (hen over en ordentlig forstærker, skal lige prøve den over andet grej også). Skal stadig lige A/B teste med pedalerne på mit board (BD2 m. keeley mod, gammel OD1 og en OCD) for at se hvor henne i verden vi er, men det må blive på søndag.
Det lyder lidt som en hidsig kopi af en 808 tubescreamer. Den kunne faktisk gaine ret meget af sig selv, men det kan til dels have haft noget med guitaren at gøre. Jeg har en reissue 808 som jeg lige må bruge til A/B test en af dagene.

Switchen lød kun godt på Hot. Åbenbart laver den på Warm indstillingen noget, hvor den lægger det tørre signal sammen med det våde - og det synes jeg ikke særligt godt om. Desuden sænkede det volume niveauet ret kraftigt, men det kan man selvfølgelig skrue op på.
Tone knappen er EKSTREMT følsom, men havde tilgengæld også ret lang range fra meget basset til meget skinger.


Ana Echo, analog delay: Var tilgengæld en skuffelse. Det kan godt være den ville være god til Ping-pong delay, men til bare at bløde lyden lidt op (istedet for reverb) som et det jeg primært bruger delay til, var den uduelig. Den farvede lyden helt vildt, specielt når der kom overdrive på.


Shimverb: Var faktisk den jeg kom for at prøve. Umiddelbart lød den ganske godt på Room (hvilket var den mest interessante for mig). Dens spring reverb lød sku lidt underligt, men det synes jeg ofte de digitale udgaver af spring reverb gør. Desværre var de åbenbart kommet til at fodre den med 12 volt på et tidspunkt og havde futtet et eller andet i den af, så den cuttede simpelthen strømmen med et tilhørende pop, efter 15-20 sekunders brug. Mega underligt, og det var den sidste enhed de havde tilbage i KBH så jeg kunne ikke prøve andre.
Havde nok nappet en hvis den havde virket.

Brugeravatar
JGreen
Still Got The Blues
Indlæg: 213
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Moor pedaler.

Indlæg af JGreen »

Er der ikke nogen der gider tjekke den der Reverb pedal ud en af dagene og give deres mening? Lurer nemlig stadig på at nappe en, men har brugt så lidt reverb i min tid at jeg har svært ved at vurdere kvaliteten.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Moor pedaler.

Indlæg af Smittefar »

Ellers vil jeg varmt anbefale T-Rex ToneBug reverb. Den koster heller ikke alverden omend det stadig er lidt mere end Mooer - Den fylder også lidt mere.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
JGreen
Still Got The Blues
Indlæg: 213
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Moor pedaler.

Indlæg af JGreen »

Mjo, den fylder bare det dobbelte og koster en del mere.

Jeg skal ikke bruge Reverb på mit regulære pedalboard. Det var mere for at samle et lille transportabelt til jams og småjobs hvor jeg ikke gider trille hele det store setup med ud.

Tænker:
TC Electronic mini tuner
Mooer Green Mile
Xotic EP booster
Mooer shimverb

- er dog stadig ikke helt sikker på reverb'en, men deres delay var ringe, så den kan det ikke blive, og en del jam-forstærkere ville have godt af at få lyden blødet en anelse op af reverb.

Snake Boots
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 437
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Moor pedaler.

Indlæg af Snake Boots »

[quote="JGreen"]Jeg var nede i Aage og teste et par af dem. Havde min nyerhvervede Gibson ES335 med classic 57 pickupper med, og spillede hen over en Matchless combo af en art med helt ren tone.[/quote]

Fedt med anmeldelserne af pedalerne. Men lad os da lige høre om den 335'er! :) Hvad er det for en og hvorfor faldt valget på netop den? Fortæl, fortæl.. :)

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Moor pedaler.

Indlæg af IkkeMig »

Nu har jeg også fået leget med et par af dem..

Ana Echo Delay synes jeg faktisk er rigtig fin. I mit setup synes jeg ikke, at den farver lyden, tværtimod leverer den et meget neutralt echo, som er ganske let at styre. Til mit delaybrug, der primært er lidt "ping-pong" og lidt slapback-delay synes jeg indtil videre, at den fungerer ganske udmærket. Den er lidt svær lige at finde sig til rette med på dens echo-knap, hvor niveauet går fra ikke-eksisterende til noget højere end det oprindelige signal, så der er kun et ret lille stykke af drejeknappen at benytte, men når først man lige har fået tunet sig ind på, hvor den ligger henne, så er det til at finde ud af. Jeg er faktisk rigtigt godt tilfreds med den.

Shimverb er en sjov pedal, men ret god til det, jeg har brug for. Dens shimmer-effekt har jeg ingen anelse om, hvad man kan bruge til, det lyder bare sært. Og spring-moden er overdrevet på en måde, så det lyder ret kunstigt. Men room-mode lyder ret godt synes jeg, den kan lige det der med at give lidt fylde og bløde lyden lidt op, som jeg gerne vil bruge en reverb til. Både tonekontrollen og level-kontrollen har igen et ret stort indstillingsområde, men det er nemt nok at ramme noget, der lyder neutralt, hvis man vil det - men den kan også farve lyden til det helt absurde, hvis det skal være...

Jeg er godt tilfreds med begge pedaler og har tænkt mig at beholde dem. Mit største problem er, at de er endnu mindre, end jeg forestillede mig, så der kan jo blive plads til 6 pedaler på mit nano-board. Jeg har egentlig ikke brug for flere, men det andet ville jo være spild af god plads :lol:

Og for øvrigt: En PolyTune er da en genial tuner, jeg ved slet ikke, hvordan jeg levede uden indtil i går ;)

Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Moor pedaler.

Indlæg af VilhelmNielsen »

[quote="Turtle"]Shimverb er en sjov pedal, men ret god til det, jeg har brug for. Dens shimmer-effekt har jeg ingen anelse om, hvad man kan bruge til, det lyder bare sært. Og spring-moden er overdrevet på en måde, så det lyder ret kunstigt. Men room-mode lyder ret godt synes jeg, den kan lige det der med at give lidt fylde og bløde lyden lidt op, som jeg gerne vil bruge en reverb til. Både tonekontrollen og level-kontrollen har igen et ret stort indstillingsområde, men det er nemt nok at ramme noget, der lyder neutralt, hvis man vil det - men den kan også farve lyden til det helt absurde, hvis det skal være...[/quote]

Det er til U2-fans og sådan nogle ambient-særlinge som jeg, der godt kan lide post-rock og cellobuer.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Moor pedaler.

Indlæg af Smittefar »

[quote="Turtle"]
Og for øvrigt: En PolyTune er da en genial tuner, jeg ved slet ikke, hvordan jeg levede uden indtil i går ;) [/quote]

Jeg kunne ikke være mere enig :)
Modded guitars were crap right out of the factory

Snake Boots
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 437
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Moor pedaler.

Indlæg af Snake Boots »

Ang. TC Polytune: Muligheden med at slå alle strenge an på en gang og få et groft billede af guitarens stemning er genialt. Den er også hurtig til at fange tonen. Men jeg synes umiddelbart at den virker noget upræcis og lidt for taknemmelig. Min Peterson og Turbo tuner er begge langt sværere at få til at vise perfekt stemning. Min favorit er Turbo Tuneren. Med disse tunere må man - i livesituationer og også generelt - leve med, at man ikke kan ramme en perfekt stemning.

Men at en boss eller polytone er for upræcis... er formentlig kun et problem inde i guitaristens eget hovede. Tror ikke andre bemærker det. :) Jeg er så desuden begyndt at eksperimentere med bevidst at stemme en my under på nogle af strengene (!) og så ryger hele ideen med en vanvidstuner vel fløjten.

Brugeravatar
JGreen
Still Got The Blues
Indlæg: 213
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Moor pedaler.

Indlæg af JGreen »

Så fik jeg endelig flikket mit micro-pedal board sammen.

Det bruger en standard Boss 9v strømforsyning, og er ikke større end at det passer i lommen på min gig-bag. Regner med at live-teste det her på torsdag.

Billede

Runem
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 454
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Moor pedaler.

Indlæg af Runem »

[quote="Sasha"]Mon ikke vi er ude i kloner af velkendte klassikere, bygget i Kina af de billigst mulige SMD-komponenter?

Sikkert meget sjove, så længe de virker...[/quote]


Hovedet på sømmet.

Jeg var ligesom et par andre her i tråden ret hurtig til at lade mig charme af idéen om et kompakt og nuttet board med en håndfuld Mooer. Jeg er for så vidt ret positiv over lyden i flere af dem, og da jeg A/B-testede deres Green Mile med min TS 808'er var der ikke vild forskel, men 808'eren var dog noget mere dynamisk.

Jeg havde også deres Hustledrive (OCD), Cruncher (Mi Audio Crunchbox) hjemme, og de løs på samme måde fint til prisen. Desværre klarede de en enkelt tur i øvelokalet, før jeg oplevede underlige udfald og andre ting, som bar karakter af, at pedalerne er elendigt sat sammen af dårlige komponenter. Men til 400 kroner må der jo også være sparet et eller andet sted, og bonzaitræerne vokser desværre heller ikke ind i himlen på Mooerfronten.

Personligt synes jeg at deres Ana-delay var ganske fin, men jeg er heller ikke storforbruger af delay. Reverben lød syntetisk og shimmereffekten direkte tarvelig.

De andre drives, jeg prøvede lå ligesom førnævnte tæt på det, de er kloner af.

Umiddelbart et ok alternativ til konfirmand-guitaristen, men jeg ville ikke drømme om at satse på dem på scenen.


Derfor blev mine afleveret tilbage. Alle sammen.

Brugeravatar
JGreen
Still Got The Blues
Indlæg: 213
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Moor pedaler.

Indlæg af JGreen »

Konfirmand guitaren skal da netop ikke have dem hvis de ikke holder godt. Det er ikke et tilfælde at Netto-pose-guitarister foretrækker Boss pedaler og lignende som nærmest ikke KAN slås i stykker. =)

Jeg tror nu heller ikke jeg ville have dem på mit main board. EP boosteren, jo. Den føles dejligt robust, og TC tuneren kommer fra mit store board - men Mooer pedalerne føles ikke kvalitetsagtige på samme måde.

Nu ser vi. Hvis de ikke overlever live testen napper jeg nok en EWS little brute drive pedal istedet, for konceptet med et micro-pedalboard setup i gigbag'en istedet for en netto-pose løsning tiltaler mig.

Runem
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 454
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Moor pedaler.

Indlæg af Runem »

[quote="JGreen"]Konfirmand guitaren skal da netop ikke have dem hvis de ikke holder godt. Det er ikke et tilfælde at Netto-pose-guitarister foretrækker Boss pedaler og lignende som nærmest ikke KAN slås i stykker. =)

Jeg tror nu heller ikke jeg ville have dem på mit main board. EP boosteren, jo. Den føles dejligt robust, og TC tuneren kommer fra mit store board - men Mooer pedalerne føles ikke kvalitetsagtige på samme måde.

Nu ser vi. Hvis de ikke overlever live testen napper jeg nok en EWS little brute drive pedal istedet, for konceptet med et micro-pedalboard setup i gigbag'en istedet for en netto-pose løsning tiltaler mig.[/quote]

Tænkte nu også mete på budgettet mht. konfi. Fine pedaler til prisen. Men man kan nu heller ikke kræve så meget mere for 400 kr. Der er nogle underbetalte kinesere, der nok ikke går så satans meget op i, om skidtet sætter ud på scenen

Edit. Jeg så lige, at de var dyrere, end jeg husker dem. Fik mine til 400 pr. stk. Men købte også en fin lille stak med hjem jo.

Brugeravatar
JGreen
Still Got The Blues
Indlæg: 213
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Moor pedaler.

Indlæg af JGreen »

Nå, nu fik jeg testet lidt live, og må sige at jeg er helt tilfreds med EP boosteren (hvilket jeg godt vidste i forvejen), men at Mooer pedalerne altså halter lidt efter.

Skal lige have rodet lidt mere med det, men generelt kom de til at lyde billige og "transistor" agtige i forhold til hvad jeg er vandt til fra mit store pedal brædt.
De fungerede fint, men specielt Green Milen synes jeg lød lidt trist og syntetisk. Skal lige have rodet lidt mere med indstillinger og eventuelt kørt forstærkeren småbeskidt og så bare bruge pedalen til at give mere sovs. Kan være det lyder bedre, for alene lød den lidt trist.

Jeg spiller generelt ikke med Reverb, men Shimmerverb'en gjorde da hvad sådan en skal - og blødede lyden lidt op. Var ikke sønderligt imponeret, men den gjorde da hvad man bad den om. Havde sat den til et stille og roligt niveau hvor den bare lige gav lidt rum så lyden ikke blev så tør i stille sange, og det fungerede da ok.

Runem
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 454
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Moor pedaler.

Indlæg af Runem »

Jeg mindes, at Catalinbread også laver nogle pedaler i samme størrelse, der er bygget væsentligt bedre.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen