Gibson Es 295 flash

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Gibson Es 295 flash

Indlæg af Pluto »

Lidt for os ældre ,men jeg er dog ikke blevet bedstefar endnu.Man kan jo godt tage forskud på glæderne.
En Gibson Es 295 custom shop fra 1996 i wine red.Der skulle kun være kommet 2 til europa ,men den anden er solgt og sendt tilbage til usa.
Joe Bonamssa har fået bygget en i samme farve men med 3 P90ere på.
Jeg håber lidt der kommer en skift strenge på en guitar med Bigsby masterclass til jylland på et tidspunkt.Jeg har aldrig haft en guitar med bigsby før, så jeg skriver sikkert flere nedturs tråde når jeg skal til at igang med dette.

Billede

Billede

Billede

Den har en masse patina som jeg har svært ved at få med på billederne men dette er bedste forsøg.
Billede
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Gibson Es 295 flash

Indlæg af Michael Vajhøj »

Binzers den gamle? :)


Sent from my mønttelefon using TapaTalk
RoadHigh.dk

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Gibson Es 295 flash

Indlæg af GodSpeedDK »

Damn, den er flot. Jeg ville ikke selv ane, hvad jeg skulle bruge den til, men damn ... :thumbup:
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Gibson Es 295 flash

Indlæg af Pluto »

[quote="Michael Vajhøj"]Binzers den gamle? :)


Sent from my mønttelefon using TapaTalk[/quote]


Ja det har forresten været jacob Binzers , i ved ham fra Dad
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Sv: Gibson Es 295 flash

Indlæg af Smittefar »

Nammenam

Sendt fra tilfældig opkobling til det der net.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Gibson Es 295 flash

Indlæg af Sasha »

[quote="Pluto"]...men jeg er dog ikke blevet bedstefar endnu.[/quote]

Det passer jo så overhovedet ikke..!

:-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Per Ørum
Johnny B. Goode
Indlæg: 159
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Gibson Es 295 flash

Indlæg af Per Ørum »

Nice.

Hvis nogle af jer er interesseret i en original fra 50' erne, dog refinished, så har jeg en kammerat som vil sælge. (Det er ikke mig selv) den lyder fantastisk med original P 90.

Per

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Gibson Es 295 flash

Indlæg af Pluto »

[quote="Per Ørum"]Nice.

Hvis nogle af jer er interesseret i en original fra 50' erne, dog refinished, så har jeg en kammerat som vil sælge. (Det er ikke mig selv) den lyder fantastisk med original P 90.

Per[/quote]

Er det en gold top finish den har fået?+ Jeg har nu 2 guitarer fra Gibason fra 94 og denne 96 hvor P 90er pick uperne lyder himmelsk.Lyder de endnu bedre dem fra 50erne eller er det en skrøne som så meget andet vintage lort.
Sorte strater lyder bare bedst..

Per Ørum
Johnny B. Goode
Indlæg: 159
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Gibson Es 295 flash

Indlæg af Per Ørum »

[quote="Pluto"][quote="Per Ørum"]Nice.

Hvis nogle af jer er interesseret i en original fra 50' erne, dog refinished, så har jeg en kammerat som vil sælge. (Det er ikke mig selv) den lyder fantastisk med original P 90.

Per[/quote]

Er det en gold top finish den har fået?+ Jeg har nu 2 guitarer fra Gibason fra 94 og denne 96 hvor P 90er pick uperne lyder himmelsk.Lyder de endnu bedre dem fra 50erne eller er det en skrøne som så meget andet vintage lort.[/quote]

Smag og behag er som sagt forskellig. Han købte den p. gr. a P 90 pickup og at den lyder fantastisk og jeg har selv prøvet den og er enig med ham.

Uden at være dommer vil jeg mene at de helt gamle P 90 er lyder bedre end dem der produceres idag.

Den har en meget gammel refin i sort.

Per

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Gibson Es 295 flash

Indlæg af Pluto »

[quote="Per Ørum"][quote="Pluto"][quote="Per Ørum"]Nice.

Hvis nogle af jer er interesseret i en original fra 50' erne, dog refinished, så har jeg en kammerat som vil sælge. (Det er ikke mig selv) den lyder fantastisk med original P 90.

Per[/quote]

Er det en gold top finish den har fået?+ Jeg har nu 2 guitarer fra Gibason fra 94 og denne 96 hvor P 90er pick uperne lyder himmelsk.Lyder de endnu bedre dem fra 50erne eller er det en skrøne som så meget andet vintage lort.[/quote]

Smag og behag er som sagt forskellig. Han købte den p. gr. a P 90 pickup og at den lyder fantastisk og jeg har selv prøvet den og er enig med ham.

Uden at være dommer vil jeg mene at de helt gamle P 90 er lyder bedre end dem der produceres idag.

Den har en meget gammel refin i sort.

Per[/quote]



Det kunne da være cool at a/b teste.Hvad står sådan en gammel svend i.Der er ikke mange tilsalg på ebay
Sorte strater lyder bare bedst..

Per Ørum
Johnny B. Goode
Indlæg: 159
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Gibson Es 295 flash

Indlæg af Per Ørum »

Den er på Sjælland. Jeg kan få den med til Copenhagen Guitar Show hvis du er seriøst interesseret og du kommer til showet.

Sorte guitarer er bare bedst :-)

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Gibson Es 295 flash

Indlæg af Pluto »

[quote="Per Ørum"]Den er på Sjælland. Jeg kan få den med til Copenhagen Guitar Show hvis du er seriøst interesseret og du kommer til showet.

Sorte guitarer er bare bedst :-)[/quote]


Sorte strater lyder fedest ;) Jeg regner med at komme, en af dagene derovre.
Sorte strater lyder bare bedst..

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Gibson Es 295 flash

Indlæg af MacG »

[quote="Pluto"][quote="Per Ørum"]Den er på Sjælland. Jeg kan få den med til Copenhagen Guitar Show hvis du er seriøst interesseret og du kommer til showet.

Sorte guitarer er bare bedst :-)[/quote]


Sorte strater lyder fedest ;) Jeg regner med at komme, en af dagene derovre.[/quote]

Kunne du så ikke medbringe din Rory og din "nye" Les Paul ? De kan få lov til at stå ovre ved Sasha og mig...?

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Gibson Es 295 flash

Indlæg af Sasha »

[quote="MacG"]

Kunne du så ikke medbringe din Rory og din "nye" Les Paul ? De kan få lov til at stå ovre ved Sasha og mig...?[/quote]

Hmm...

Skal vi nu til at udstille relics og humbuckere? Tror du ikke, at du trænger til at gå dig en god, lang tur ude i regnen og blive blæst godt igennem..?

:-) :-) :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Gibson Es 295 flash

Indlæg af Smittefar »

Så er der plads ovre på GF standen :)
Modded guitars were crap right out of the factory

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Gibson Es 295 flash

Indlæg af MacG »

[quote="Sasha"][quote="MacG"]

Kunne du så ikke medbringe din Rory og din "nye" Les Paul ? De kan få lov til at stå ovre ved Sasha og mig...?[/quote]

Hmm...

Skal vi nu til at udstille relics og humbuckere? Tror du ikke, at du trænger til at gå dig en god, lang tur ude i regnen og blive blæst godt igennem..?

:-) :-) :-)[/quote]

Du kan bare kigge den anden vej. Og du er den eneste der tager en ny guitar med....

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Gibson Es 295 flash

Indlæg af Sasha »

Nu = ny?

Så passer det nu vist ikke helt. Til gengæld lægger jeg navn til og betaler for standen. So I´d better practice what I preach... :-)

Men jeg glæder mig meget til bl.a. at udstille en Strat, som én af mine rigtigt gode venner netop har fået gjort så fin, at den mindst lige så god som ny, selv om den har mange år på bagen. Men den VAR sgu´ også ved at trænge, så gammel og skrammet, den efterhånden var blevet at se på.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Gibson Es 295 flash

Indlæg af Pluto »

Jeg ser lige om jeg kan finde ud af det praktiske med at have et par guitarer med til Kbh. Søren vil du stadig gerne låne min Jtm 45? Du skal være velkommen.
Sorte strater lyder bare bedst..

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Gibson Es 295 flash

Indlæg af MacG »

[quote="Sasha"]Nu = ny?

Så passer det nu vist ikke helt. Til gengæld lægger jeg navn til og betaler for standen. So I´d better practice what I preach... :-)

Men jeg glæder mig meget til bl.a. at udstille en Strat, som én af mine rigtigt gode venner netop har fået gjort så fin, at den mindst lige så god som ny, selv om den har mange år på bagen. Men den VAR sgu´ også ved at trænge, så gammel og skrammet, den efterhånden var blevet at se på.[/quote]

Din Gus er da ny..?

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Gibson Es 295 flash

Indlæg af Sasha »

Ja, den er ganske rigtigt ny og fin. Men jeg tror da, at Mos ville tage et par ret nye tyskere med.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen