Fedeste guitarsolo de sidste 3-4 år?

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Fedeste guitarsolo de sidste 3-4 år?

Indlæg af Dannyboy »

Hvem synes i har leveret den?

For mig er det nok de to her:

<!-- m --><a class="postlink" href="><!-- m --> (1:49)

<!-- m --><a class="postlink" href="><!-- m --> (2:27)

.. Det er som om at de bagge har en eller anden 'svinsk-hed' over sig, som jeg virkelig synes tager kegler.. Ironisk nok er de begge på samme album - et album som jeg personligt ellers ikke synes er specielt godt. Der er bare lige et par perler på.

Hvad med jer andre? Lad os høre noget fee hegn! 8-)

Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Fedeste guitarsolo de senere år

Indlæg af VilhelmNielsen »

Synes i hvert fald klimakset i Consolers of the Lonely fortjener at blive nævnt:

<!-- m --><a class="postlink" href="><!-- m -->

Ellers så er Brent Hinds fra Mastodon svinedygtig, men vil overlade æren af at komme med et eksempel til en ægte Mastodon fan (Loomer?)

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Fedeste guitarsolo de senere år

Indlæg af Sasha »

Vi skal vi først have defineret "de senere år", før det giver meget mening. 50 år jo ingen tid i evolutionens historie... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Fedeste guitarsolo de senere år

Indlæg af Dannyboy »

@Vilhelm, jeg synes da det er relativt sjældent at der er decideret solo i Mastodon?

Hørte lige den med Jack White, men har lidt svært ved at høre hvor soloen er? Er det den der outro ting?


@Søren, helt klart 8-) Lad os lave en grænse på 3-4 år? Så slipper vi måske for 95% af de 'oplagte' verdens-bedste-solo-gennem-tiden-soli, som vi allesammen kender i forvejen og har hørt 1 mia. gange ;)

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Fedeste guitarsolo de senere år

Indlæg af GuitaRasmus »

[quote="VilhelmNielsen"]Synes i hvert fald klimakset i Consolers of the Lonely fortjener at blive nævnt:

<!-- m --><a class="postlink" href="><!-- m -->

Ellers så er Brent Hinds fra Mastodon svinedygtig, men vil overlade æren af at komme med et eksempel til en ægte Mastodon fan (Loomer?)[/quote]

Jeg kan ikke huske hvornår jeg har hørt noget jeg synes lød så dårligt. :D
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Fedeste guitarsolo de sidste 3-4 år?

Indlæg af Telemaster »

Nels Clines solo på Impossible Germany fra Wilcos Sky Blue Sky, uden tvivl, hvis man må gå lidt ved siden af den helt oplagte rock-sti (og hvis man må snyde lidt, for albummet er vist fra 2007) :-)
So many assholes, so few bullets

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Fedeste guitarsolo de sidste 3-4 år?

Indlæg af Dannyboy »

Ja, den er også virkelig fed

Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Fedeste guitarsolo de senere år

Indlæg af VilhelmNielsen »

[quote="Dannyboy"]@Vilhelm, jeg synes da det er relativt sjældent at der er decideret solo i Mastodon?[/quote]

Crack the Skye albummet har i hvert fald nogle stykker. Her f.eks. (2m20s):

[youtube]uxelXPg961M[/youtube]

@Rasmus: Tja, det er jo smag og behag. Jeg synes det passer meget godt til nummeret og løfter rimelig godt i mine boller, i hvert fald :)

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Fedeste guitarsolo de sidste 3-4 år?

Indlæg af Loomer »

[quote="Telemaster"]Nels Clines solo på Impossible Germany fra Wilcos Sky Blue Sky, uden tvivl, hvis man må gå lidt ved siden af den helt oplagte rock-sti (og hvis man må snyde lidt, for albummet er vist fra 2007) :-)[/quote]

/tråd

Hybrid_Child
Still Got The Blues
Indlæg: 204
Tilmeldt: 14 years ago
Geografisk sted: Århus N
Kontakt:

Re: Fedeste guitarsolo de sidste 3-4 år?

Indlæg af Hybrid_Child »

2:47 og 3:30. Rimelig svedigt.

[youtube]6E8FlGHvN1g[/youtube]
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.facebook.com/Rapiddominanceb ... nceband</a><!-- m -->

Thomas Nissen
Himmelhund
Indlæg: 30
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

Re: Fedeste guitarsolo de sidste 3-4 år?

Indlæg af Thomas Nissen »

Joe bonamassa - sloe gin live at royal Albert hall; det er virkelig godt guitar spil, sys jeg :)
Our music has depth, and attempts philosophical thought and meaning with discussions of infinity, eternity and mortality.

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Fedeste guitarsolo de sidste 3-4 år?

Indlæg af Swampthing »

Jeg fyrede verdens bedste solo af for nylig, den blev så ikke optaget, så den gælder vel ikke ?

Brugeravatar
sørendybdal
Gearfreak lærling
Indlæg: 701
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Fedeste guitarsolo de sidste 3-4 år?

Indlæg af sørendybdal »

[quote="Dannyboy"]

For mig er det nok de to her:

<!-- m --><a class="postlink" href="><!-- m --> (1:49)

<!-- m --><a class="postlink" href="><!-- m --> (2:27)

[/quote]

Bestemt fede soli, og på en efter mening helt udmærket comeback-plade. Og så er de for mig at se gode eksempler på, at Dean De Leo altid stilmæssigt har ligget tættere på Slash end på nogle af Seattle-gutterne ...
Fuck 4/4 - det er EM-år i år!

Brugeravatar
JGreen
Still Got The Blues
Indlæg: 213
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Fedeste guitarsolo de sidste 3-4 år?

Indlæg af JGreen »

Hmm, det var da lidt småsørgeligt... Er der virkelig ikke lavet noget bedre end det de sidste par år?

Bonamassa er rigtigt nok en af de eneste nulevende guitar helte der stadig laver nye ting ind imellem, men der må da være andet. Ham Muse guitaristen er da vist også ganske gedin...

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Fedeste guitarsolo de sidste 3-4 år?

Indlæg af Sasha »

Så må jeg nysgerrigt spørge: Hvad nyt har Bonamassa bidraget med til verden?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Fedeste guitarsolo de sidste 3-4 år?

Indlæg af Smittefar »

[quote="Loomer"][quote="Telemaster"]Nels Clines solo på Impossible Germany fra Wilcos Sky Blue Sky, uden tvivl, hvis man må gå lidt ved siden af den helt oplagte rock-sti (og hvis man må snyde lidt, for albummet er vist fra 2007) :-)[/quote]

/tråd[/quote]

Jeg havde ikke lige set komme, at jeg ville være enig her, men det er sgu en ret fed solo, han får fyret af i i hvert fald den her live version <!-- m --><a class="postlink" href="><!-- m -->

Jeg er i øvrigt helt enig i, at Matt Bellamy (Muse) nok er en af få virkeligt nyskabende guitarister for tiden.
Modded guitars were crap right out of the factory

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Fedeste guitarsolo de sidste 3-4 år?

Indlæg af Telemaster »

[quote="Smittefar"][quote="Loomer"][quote="Telemaster"]Nels Clines solo på Impossible Germany fra Wilcos Sky Blue Sky, uden tvivl, hvis man må gå lidt ved siden af den helt oplagte rock-sti (og hvis man må snyde lidt, for albummet er vist fra 2007) :-)[/quote]

/tråd[/quote]

Jeg havde ikke lige set komme, at jeg ville være enig her, men det er sgu en ret fed solo, han får fyret af i i hvert fald den her live version <!-- m --><a class="postlink" href="><!-- m -->

Jeg er i øvrigt helt enig i, at Matt Bellamy (Muse) nok er en af få virkeligt nyskabende guitarister for tiden.[/quote]

Selvom han spiller på den berømte Jazzmaster, der er så kendt for sin spidse og ubehagelige lyd? ;-) Soloen her minder meget om den fra studieindspilningen. Her er den bare længere og lidt vildere. Lad mig endnu engang anbefale albummet Sky Blue Sky :-)
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Fedeste guitarsolo de sidste 3-4 år?

Indlæg af Barf »

Da jeg så The William Blakes på Skanderborg Festival i år, overraskede Frederik Nordsø mig godt nok med et par rigtig fede soli. Det var aggressivt, originalt og beskidt på den helt rigtige måde. Desværre ikke noget man kan høre på plade, og jeg kan ikke rigtig huske, hvilke numre han spillede solo i, men måske på "Magician"?


Ellers er denne Derek Trucks-solo vel næsten gået hen og blevet en moderne klassiker. Den er i hvert fald møghamrende fed!

[youtube]7ubH7dLJJiE[/youtube]

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Fedeste guitarsolo de sidste 3-4 år?

Indlæg af Sasha »

[quote="Telemaster"]

Selvom han spiller på den berømte Jazzmaster, der er så kendt for sin spidse og ubehagelige lyd? ;-) Soloen her minder meget om den fra studieindspilningen. Her er den bare længere og lidt vildere. Lad mig endnu engang anbefale albummet Sky Blue Sky :-)[/quote]

Når flere af hinanden uafhængige og ellers til tider helt fornuftige mennesker i kor anbefaler noget, så bør man jo prøve at lytte til det. Således gjort. Flere gange endda. Og man må nok bare erkende, at der er ting, man aldrig kommer til at forstå. Nogle ville nok endda mene mange for mit vedkommende...

:-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
drmaawenz
Johnny B. Goode
Indlæg: 145
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Fedeste guitarsolo de sidste 3-4 år?

Indlæg af drmaawenz »

Så er det afgjort! :D <!-- m --><a class="postlink" href="><!-- m -->

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen