Flash af setup + lidt spørgsmål

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
JesperA
Himmelhund
Indlæg: 33
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Flash af setup + lidt spørgsmål

Indlæg af JesperA »

Så fik jeg mit opgraderede setup med på job. Man bliver sgu så glad, når ens lyd er fantastisk og det hele fungere som det skal :)

Jeg har fået mit board sat op i Akustikken. Tilføjelserne var 1) T-Rex Twin Boost i stedet for min Keeley Katana. Nu kan jeg have en boost tændt hele tiden og bruge den anden som lead-boost. 2) Skrydstrup Buffer. Man kan mene hvad man vil om Skrydstrups filosofi og priser...Men bufferen har seriøst givet mig meget mere hul igennem.

Derudover har jeg købt Torbens Marshall-kabinet som erstatning for mit åbne 2x12" Matchless. Det gav da også lige en forbedring der vil noget! Mere bund (obviously) og mere varm mellemtone og en mindre skinger top.

Min grundlyd er kanal 1 på Matchless'en med volume på max og booster tændt med en anelse tilføjet mellemtone. Bruger så masteren til at tæmme lydniveauet. Lyder fantastisk. Jeg slukker boosteren, hvis jeg har brug for en mere clean-lyd. Min forvrængede lyd er en Zendrive. Meget Tubescreamer-agtig men med mindre tab af bund.

Har lige et par spørgsmål til nogle enkelte justeringer:

1. Jeg er blevet anbefalet af flere at prøve en RMC wah i stedet for min Budda. Hvilken model skal man gå efter - og hvem forhandler dem?

2. Jeg har ikke rigtig spillet med vibe før, men vil gerne have en på boardet. Jeg har en T-Rex Viper til at ligge. Skal jeg bare montere den - eller synes I der er andre jeg lige skal tjekke ud først?

Billede
<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.jesper-andersen.com">www.jesper-andersen.com</a><!-- w -->

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Flash af setup + lidt spørgsmål

Indlæg af Sasha »

1)

Det kommer helt an på, hvilken lyd, du er ude efter. Med andre ord: Det er dælme svært for os andre at svare på.

2)

Hvis det er den klassiske univibe-effekt, du er ude efter, ville jeg nok tøve en kende med at sømme sådan en T-Rex tingest alt for godt fast. Jeg har personligt endnu til gode at prøve et bedre bud på sagen end Effectrode´s Tubevibe.

Hvilke tanker har de gode folk i Akustikken i øvrigt llagt til grund for deres måde at sætte dit board op på?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

JesperA
Himmelhund
Indlæg: 33
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Flash af setup + lidt spørgsmål

Indlæg af JesperA »

[quote="Sasha"]1)

Det kommer helt an på, hvilken lyd, du er ude efter. Med andre ord: Det er dælme svært for os andre at svare på.

2)

Hvis det er den klassiske univibe-effekt, du er ude efter, ville jeg nok tøve en kende med at sømme sådan en T-Rex tingest alt for godt fast. Jeg har personligt endnu til gode at prøve et bedre bud på sagen end Effectrode´s Tubevibe.

Hvilke tanker har de gode folk i Akustikken i øvrigt llagt til grund for deres måde at sætte dit board op på?[/quote]

1) Ja, det kan du måske have ret i. Omvendt kunne jeg godt bare godt tænke mig at høre jeres erfaring med de forskellige modeller. Men jeg er ude efter en wah, som er lidt 'hidsigere' og tager lidt mere ved... og som gerne må have et noget større frekvensområde. Lidt mere til den rockede side... og som 'bare lyder godt' :)

2) Det haster ikke med at få viben monteret. Vil bare gerne tjekke det lidt ud, og se om ikke det ku være den næste effekt jeg ik kan leve uden :-) Men jo, det er som udgangspunkt den klassiske uni-vibe lyd jeg har i hovedet. Tak for et konkret bud på en vibe... Prøver lige at google den.

Akustikken gjorde sig i virkeligheden ikke de store tanker om hvordan boardet skulle monteres. Rækkefølgen af pedalerne bestemte jeg selv på baggrund af egne erfaringer og en del flytten rundt i årenes løb, og kablerne havde jeg selv med. De er bare bedre til det rent praktiske med at få skidtet sat fast, så det virker. Jeg forsøgte så med en buffer på brættet og det gav en forbedring der kunne mærkes. Bufferen sidder efter wah'en, så den sidder som henholdsvis andet og sidste led.
<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.jesper-andersen.com">www.jesper-andersen.com</a><!-- w -->

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Flash af setup + lidt spørgsmål

Indlæg af Sasha »

1)

Hmm... det er jo et godt spørgsmål. Jeg er selv ret godt tilfreds med min RMC1, efter jeg "løftede" dens område lidt. Efter min bedste overbevisning er 1´eren den eneste af RMC´erne, som har den fornødne høje forstærkning i indgangstrinnet, der gør det muligt at opnå den fede intense og "snakkende" wah, som jeg ihvertfald leder efter. Lige så snart der går "vintage" eller "kan virke perfekt med både single coils og humbuckere-forsigtig Peter" i den, begynder det straks at halte med den fede wah-lyd.

Vox´ Big Bad Wah synes jeg også har en indstilling eller to, der lyder fedt. At man så også får 98-99 indstillinger med, som man aldrig kommer til at bruge - oh, well...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
FunkyValle
Gearfreak lærling
Indlæg: 647
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Flash af setup + lidt spørgsmål

Indlæg af FunkyValle »

[quote="JesperA"]Men jeg er ude efter en wah, som er lidt 'hidsigere' og tager lidt mere ved... og som gerne må have et noget større frekvensområde. Lidt mere til den rockede side... og som 'bare lyder godt' :)
[/quote]

Jeg vil foreslå dig at prøve Morley Bad Horsie Wah. Den har umiddelbart (for mig) de egenskaber, du søger.
Den fås i version 1 og 2. Jeg har selv version 1 og har kun prøvet version 2 meget kort.
Tror aldrig gear-rejsen ender....

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Flash af setup + lidt spørgsmål

Indlæg af Pluto »

Jeg syntes det er et fedt set up.Men ellers har jeg ikke noget at tilføje.Gad godt have haft Torbens gamle kabinet ,men var ikke kvik nok og vil hellere have en gammel ac 30er tror jeg.
Men fedt setup 8-)
Sorte strater lyder bare bedst..

JesperA
Himmelhund
Indlæg: 33
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Flash af setup + lidt spørgsmål

Indlæg af JesperA »

[quote="Pluto"]Jeg syntes det er et fedt set up.Men ellers har jeg ikke noget at tilføje.Gad godt have haft Torbens gamle kabinet ,men var ikke kvik nok og vil hellere have en gammel ac 30er tror jeg.
Men fedt setup 8-)[/quote]

Tak :)

Ja, det er sgu også et fedt kabinet. Købte det egentlig bare for at have noget mere bund og overskud på de helt store jobs - især udendørs - men så viste det sig, at det bare lød bedre generelt - også når man spiller forholdsvist lavt som jeg blev pålagt til denne koncert :) Så må nok indstille mig på at skulle slæbe det med hele tiden. Overvejer faktisk en AC30 eller AC15 til de jobs, hvor det ikke er muligt at have det store setup med.

Hvilken top skulle du have brugt kabinettet til?
<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.jesper-andersen.com">www.jesper-andersen.com</a><!-- w -->

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Flash af setup + lidt spørgsmål

Indlæg af Pluto »

[quote="JesperA"][quote="Pluto"]Jeg syntes det er et fedt set up.Men ellers har jeg ikke noget at tilføje.Gad godt have haft Torbens gamle kabinet ,men var ikke kvik nok og vil hellere have en gammel ac 30er tror jeg.
Men fedt setup 8-)[/quote]

Tak :)

Ja, det er sgu også et fedt kabinet. Købte det egentlig bare for at have noget mere bund og overskud på de helt store jobs - især udendørs - men så viste det sig, at det bare lød bedre generelt - også når man spiller forholdsvist lavt som vi skulle til denne koncert. Så må nok indstille mig på at skulle slæbe det med hele tiden :) Overvejer faktisk en AC30 eller AC15 til de jobs, hvor det ikke er muligt at have det store setup med.

Hvilken top skulle du have brugt kabinettet til?[/quote]

Min Marshall Superlead fra 76.Jeg har et handwired cab som endelig lyder ret fedt ,men kunne da godt have tænkt mig et 70er cab istedet.Mest for sjovt da jeg spiller ac 30er 90% af tiden.
Sorte strater lyder bare bedst..

JesperA
Himmelhund
Indlæg: 33
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Flash af setup + lidt spørgsmål

Indlæg af JesperA »

[quote="Pluto"]
Min Marshall Superlead fra 76.Jeg har et handwired cab som endelig lyder ret fedt ,men kunne da godt have tænkt mig et 70er cab istedet.Mest for sjovt da jeg spiller ac 30er 90% af tiden.[/quote]

Så er du da også dækket godt ind :thumbup:
<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.jesper-andersen.com">www.jesper-andersen.com</a><!-- w -->

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Flash af setup + lidt spørgsmål

Indlæg af Michael Vajhøj »

Fedt setup Jesper. Egenligt har jeg jo en RMC2 du gerne måtte låne, men jeg kommer bare aldirg til Århus disse tider - og "ja" det skal der laves om på, har jo stadig ikke være nede og se BackStage...
RoadHigh.dk

JesperA
Himmelhund
Indlæg: 33
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Flash af setup + lidt spørgsmål

Indlæg af JesperA »

[quote="Michael Vajhøj"]Fedt setup Jesper. Egenligt har jeg jo en RMC2 du gerne måtte låne, men jeg kommer bare aldirg til Århus disse tider - og "ja" det skal der laves om på, har jo stadig ikke være nede og se BackStage...[/quote]

Det ender jo med at jeg blir nødt til at booke dig til at spille dernede for du kommer :)

Jeg skal spille med Øbo i Hobro den 13. okt. Hvis nu jeg kunne lokke ham til at tage den med frem og tilbage - må jeg så evt låne den til det job?

Er ddt evt en du vil sælge?
<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.jesper-andersen.com">www.jesper-andersen.com</a><!-- w -->

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Flash af setup + lidt spørgsmål

Indlæg af Michael Vajhøj »

Ja, tja, tjo... Er jo så småt ved at komme til den konklusion at jeg ikke dur til sådanne pedaler så... :)

Du kan bare få Øbo til at smide en sms og kigge forbi efter den... :)
RoadHigh.dk

Jackie van Hippie
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 453
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Flash af setup + lidt spørgsmål

Indlæg af Jackie van Hippie »

[quote="FunkyValle"][quote="JesperA"]Men jeg er ude efter en wah, som er lidt 'hidsigere' og tager lidt mere ved... og som gerne må have et noget større frekvensområde. Lidt mere til den rockede side... og som 'bare lyder godt' :)
[/quote]

Jeg vil foreslå dig at prøve Morley Bad Horsie Wah. Den har umiddelbart (for mig) de egenskaber, du søger.
Den fås i version 1 og 2. Jeg har selv version 1 og har kun prøvet version 2 meget kort.[/quote]

Syntes nu min erfaring med Morley'en og de fleste andre af deres modeller er totalt modsat af den beskrivelse. Derimod er den nye pedal fra T-Rex baseret på noget der ligner en lidt opkvikket RMC-1, så den var måske værd at prøve.
T-Rex' Viper derimod, har jeg ikke den store fidus til. Men har været glad for Danelectro's MEGET billige bud, "Chicken Salad".
"Every so often, man comes up with a correct invention - the wheel was a good idea, wasn't it? To have that round, that was a very good idea." - Jeff Beck

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Flash af setup + lidt spørgsmål

Indlæg af MacG »

[quote="Jackie van Hippie"][quote="FunkyValle"][quote="JesperA"]Men jeg er ude efter en wah, som er lidt 'hidsigere' og tager lidt mere ved... og som gerne må have et noget større frekvensområde. Lidt mere til den rockede side... og som 'bare lyder godt' :)
[/quote]

Jeg vil foreslå dig at prøve Morley Bad Horsie Wah. Den har umiddelbart (for mig) de egenskaber, du søger.
Den fås i version 1 og 2. Jeg har selv version 1 og har kun prøvet version 2 meget kort.[/quote]

Syntes nu min erfaring med Morley'en og de fleste andre af deres modeller er totalt modsat af den beskrivelse. Derimod er den nye pedal fra T-Rex baseret på noget der ligner en lidt opkvikket RMC-1, så den var måske værd at prøve.
T-Rex' Viper derimod, har jeg ikke den store fidus til. Men har været glad for Danelectro's MEGET billige bud, "Chicken Salad".[/quote]

Faktisk er T-Rex´ Wha baseret på Mika Vandborgs Alwan-tunede Wah...
Dano´s CoolCat Vibe er også billig og fed, og kan, med et lille tweak, anbefales.

Brugeravatar
AnotherDan
Gearfreak lærling
Indlæg: 793
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Flash af setup + lidt spørgsmål

Indlæg af AnotherDan »

[quote="MacG"]Dano´s CoolCat Vibe er også billig og fed, og kan, med et lille tweak, anbefales.[/quote]

Fixer det tweak det belastende volume problem?

Jeg syntes ret godt om den men solgte den igen pga. volumen.
Bah

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Flash af setup + lidt spørgsmål

Indlæg af Barf »

Men er det ikke holdt op med at producere Cool Cat Vibe? Det fortalte Anders fra Akustikken i hvert fald mig, og han havde lige købt den sidste kasse, han kunne få fat på.

Dermed ikke sagt, at man ikke kan finde dem rundt omkring eller måske brugt, og det virkede da også til at være fornuftig lyd for nærmest ingen penge.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Flash af setup + lidt spørgsmål

Indlæg af Sasha »

Joh, det vil rygtet vide. Men man kan nu nemt stadig finde dem rundt omkring i diverse "bikse". Til prisen er der ikke meget at betænke sig på. Jeg har hørt (ejer endda et par stykker) såkaldte "univibes" til den tidobbelte pris, der ikke lyder lige så godt. Og dét med at volumen er højere med effekten aktiveret, er nemt fikset.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Flash af setup + lidt spørgsmål

Indlæg af Sasha »

[quote="MacG"]

Faktisk er T-Rex´ Wha baseret på Mika Vandborgs Alwan-tunede Wah...
[/quote]

Jeg vil så sige, at ud fra, hvad jeg har hørt af div. tilgængelige demo-klip, er de cirka lige så tæt på originalen, som deres Viper er på en original Univibe...

Nu skal jeg have endnu en wah (den vildeste indtil nu) med over til Mika her i weekenden. Det kunne være, at man skulle tage den under armen og aflægge T Rex´s stand et besøg..?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Flash af setup + lidt spørgsmål

Indlæg af MacG »

[quote="Sasha"][quote="MacG"]

Faktisk er T-Rex´ Wha baseret på Mika Vandborgs Alwan-tunede Wah...
[/quote]

Jeg vil så sige, at ud fra, hvad jeg har hørt af div. tilgængelige demo-klip, er de cirka lige så tæt på originalen, som deres Viper er på en original Univibe...

Nu skal jeg have endnu en wah (den vildeste indtil nu) med over til Mika her i weekenden. Det kunne være, at man skulle tage den under armen og aflægge T Rex´s stand et besøg..?[/quote]

Kun hvis de vil betale... Og gøre det ordentligt. Desuden har deres Wah med at gå i stykker.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Flash af setup + lidt spørgsmål

Indlæg af Sasha »

Jeg tror sgu´tte, at T-Rex betaler for noget som helst. Men de får så heller ikke noget... (de har ellers spurgt op til flere gange)

Idéen var mere á la: "kalder I det dér en wah? Nej, nu skal I sgu´ høre wah..." :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen