000-type akkustisk til balle?

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: 000-type akkustisk til balle?

Indlæg af Michael Vajhøj »

Du kan da købe min D35 til en god pris... ;)
RoadHigh.dk

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: 000-type akkustisk til balle?

Indlæg af kraen »

[quote="Michael Vajhøj"]Du kan da købe min D35 til en god pris... ;) [/quote]

1000 kr.?

Harrison
Johnny B. Goode
Indlæg: 130
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

Re: 000-type akkustisk til balle?

Indlæg af Harrison »

[quote="kraen"]Jeg synes det er lidt perverst at måtte nøjes med en Martin D28. Jeg ville skulle sælge samtlige guitarer, en forstærker og en god sjat pedaler for at få råd til sådan en.[/quote]

Det handler ikke om at "nøjes", men at bruge det rigtige redskab til formålet. Det nytter ikke at bruge en nok så dyr hammer, hvis du har brug for en sav. Jeg er aldrig blevet rigtig glad for min D28, og har overvejet at sælge den. Men det kræver, at der er fundet en værdig afløser først.

Men ja, jeg har prioriteret at købe noget fedt gear, selvom min indtægt ligger under den danske median-indkomst :-) Til gengæld kører jeg rigtig mange kilometer i min 15 år gamle Fiat ;)

Brugeravatar
FunkyValle
Gearfreak lærling
Indlæg: 647
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: 000-type akkustisk til balle?

Indlæg af FunkyValle »

[quote="Harrison"]Tak for alle de gode foreslag og kommentarer.

Jeg har været ude at prøve lidt forskelligt, og har sat projektet lidt i bero. Jeg skal op i et meget højt prisleje for at finde noget jeg er tilfreds med. Så indtil videre fortsætter jeg med at spille balle med min Martin D28, hvilket fungerer ok. Det kan være, der dukker noget spændende op på brugtmarkedet på et tidspunkt.[/quote]

Hvis du endnu ikke har prøvet den Tokai CE158T jeg foreslår (og som gajda allerede har), så skulle du taget at gøre det. Der er i den grad value for money i den!
Den er tydeligt en kopi af Martin OM42, som vi kan se af smittefars billede, men den koster under 1/3 af prisen personligt synes jeg de matchede ret godt, da jeg var på GAS-tur efter akkustisk guitar for et par år siden. Jeg fik desværre ikke købt noget dengang, men jeg er stadig ikke i tvivl om min favorit...
Tror aldrig gear-rejsen ender....

Harrison
Johnny B. Goode
Indlæg: 130
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

Re: 000-type akkustisk til balle?

Indlæg af Harrison »

[quote="FunkyValle"][quote="Harrison"]Tak for alle de gode foreslag og kommentarer.

Jeg har været ude at prøve lidt forskelligt, og har sat projektet lidt i bero. Jeg skal op i et meget højt prisleje for at finde noget jeg er tilfreds med. Så indtil videre fortsætter jeg med at spille balle med min Martin D28, hvilket fungerer ok. Det kan være, der dukker noget spændende op på brugtmarkedet på et tidspunkt.[/quote]

Hvis du endnu ikke har prøvet den Tokai CE158T jeg foreslår (og som gajda allerede har), så skulle du taget at gøre det. Der er i den grad value for money i den!
Den er tydeligt en kopi af Martin OM42, som vi kan se af smittefars billede, men den koster under 1/3 af prisen personligt synes jeg de matchede ret godt, da jeg var på GAS-tur efter akkustisk guitar for et par år siden. Jeg fik desværre ikke købt noget dengang, men jeg er stadig ikke i tvivl om min favorit...[/quote]

Tak for anbefalingen. Den er bestemt på listen over guitarer, der skal tjekkes ud :-)

Det er i øvrigt et lidt mærkeligt sammentræf: jeg købte på et tidspunkt en strat på dba, som sælgeren sendte fra kbh - i en papkasse med påskriften Tokai 000-42. Det er vel præcis den model vi taler om?

Brugeravatar
FunkyValle
Gearfreak lærling
Indlæg: 647
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: 000-type akkustisk til balle?

Indlæg af FunkyValle »

[quote="Harrison"][quote="FunkyValle"][quote="Harrison"]Tak for alle de gode foreslag og kommentarer.

Jeg har været ude at prøve lidt forskelligt, og har sat projektet lidt i bero. Jeg skal op i et meget højt prisleje for at finde noget jeg er tilfreds med. Så indtil videre fortsætter jeg med at spille balle med min Martin D28, hvilket fungerer ok. Det kan være, der dukker noget spændende op på brugtmarkedet på et tidspunkt.[/quote]

Hvis du endnu ikke har prøvet den Tokai CE158T jeg foreslår (og som gajda allerede har), så skulle du taget at gøre det. Der er i den grad value for money i den!
Den er tydeligt en kopi af Martin OM42, som vi kan se af smittefars billede, men den koster under 1/3 af prisen personligt synes jeg de matchede ret godt, da jeg var på GAS-tur efter akkustisk guitar for et par år siden. Jeg fik desværre ikke købt noget dengang, men jeg er stadig ikke i tvivl om min favorit...[/quote]

Tak for anbefalingen. Den er bestemt på listen over guitarer, der skal tjekkes ud :-)

Det er i øvrigt et lidt mærkeligt sammentræf: jeg købte på et tidspunkt en strat på dba, som sælgeren sendte fra kbh - i en papkasse med påskriften Tokai 000-42. Det er vel præcis den model vi taler om?[/quote]

Jeg glæder mig til at høre om du får samme opfattelse af den guitar, som gajda og jeg har.
Tror aldrig gear-rejsen ender....

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen