Flash: Gibson ES335.

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Brugeravatar
JGreen
Still Got The Blues
Indlæg: 213
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Flash: Gibson ES335.

Indlæg af JGreen »

På opfordring tænkte jeg jeg lige ville lave et kort flash af min nye sekundære yndlings-guitar.

Billede

Det drejer sig om en Gibson ES335 fra 1995, med classic 57 pickupper og hvad føles som en 60ies style hals. Groft set føles den stort set lige som min grønne Les Paul at spille på, og har så bare en anderledes lyd. I modsætning til de fleste 335'ere jeg har prøvet lyder den her hverken papkasse agtig eller dåset, hvilket også var grunden til at jeg valgte at bytte min '63 guild ud med den.

Har haft den med på et par jams osv, og sidste lørdag blev den skiftet ind jævnligt da vi spillede job i Mojo's mulm og mørke (de har ikke helt fået styr på det nye lyssystem endnu):
<!-- m --><a class="postlink" href="><!-- m -->

Forstærker og pedaler er sat op til den grønne, men jeg synes det lød fornuftigt nok alligevel.

Den har underligt nok lidt højere output end den grønne. Hvorfor ved jeg ikke, for de burde have samme pickupper, men en vens teori var at pickupperne på den her var ældre og det var derfor... Det skal jeg ikke gøre mig klog på.

Thomas Nissen
Himmelhund
Indlæg: 30
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

Re: Flash: Gibson ES335.

Indlæg af Thomas Nissen »

Wow, den er virkelig virkelig flot!!
Our music has depth, and attempts philosophical thought and meaning with discussions of infinity, eternity and mortality.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Flash: Gibson ES335.

Indlæg af Sasha »

[quote="JGreen"]

Den har underligt nok lidt højere output end den grønne. Hvorfor ved jeg ikke, for de burde have samme pickupper, men en vens teori var at pickupperne på den her var ældre og det var derfor... [/quote]

Aarrh, mon dog? Så tror jeg, at vi i givet fald står med noget nær verdens første sæt pickupper, som har fået højere output p.g.a. alderdom...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Flash: Gibson ES335.

Indlæg af Smittefar »

Den ser godt ud
Modded guitars were crap right out of the factory

JesperA
Himmelhund
Indlæg: 33
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Flash: Gibson ES335.

Indlæg af JesperA »

Den er lækker!
<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.jesper-andersen.com">www.jesper-andersen.com</a><!-- w -->

Brugeravatar
JGreen
Still Got The Blues
Indlæg: 213
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Flash: Gibson ES335.

Indlæg af JGreen »

Sasha, som jeg skrev skal jeg ikke gøre mig klog på det. Kan bare konstatere at ES335'erens output er højere end den grønnes - som i at den spiller højere og nemmere knækker forstærkeren til forvrængning. =)

nerøs
Johnny B. Goode
Indlæg: 155
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Flash: Gibson ES335.

Indlæg af nerøs »

den ser da godt ud :-)

ang. output nivuet... så kan det være strengne sider tætter på pick-uperne.... men det er bare en mulighed :-)

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Flash: Gibson ES335.

Indlæg af Smittefar »

Mon ikke det med outputtet er relateret til, at dens akustiske output formentlig er væsentligt højere end Les Paulens. Kroppens vibrationer kobler jo formentlig positivt med strengenes.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
JGreen
Still Got The Blues
Indlæg: 213
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Flash: Gibson ES335.

Indlæg af JGreen »

En lille video mere af et andet nummer fra samme aften: <!-- m --><a class="postlink" href="><!-- m -->

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen