Octaswitch vs Combinator vs MOEN GEC9

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Octaswitch vs Combinator vs MOEN GEC9

Indlæg af Dannyboy »

Hey!

Hvad er forskellen på disse og hvad ville i vælge, hvis i skulle nuppe en af dem? Jeg er virkelig træt af at skulle træde op til 2-4 pedaler til eller fra samtidig i ny og næ. Det var de her jeg lige fandt på dba. Andre forslag er selvfølgelig velkommen. Jeg ved virkelig lidt om det her, so please enlighten me - specielt hvis der er et eller andet man skal være opmærksom på.

:geek:

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.dba.dk/octaswitch-mkii-carl- ... mkii-carl- ... -86729918/</a><!-- m -->
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.dba.dk/combinator-carl-marti ... carl-marti ... -86741510/</a><!-- m -->
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.dba.dk/guitar-pedal-switcher ... l-switcher ... -86416563/</a><!-- m -->

Jackie van Hippie
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 453
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Octaswitch vs Combinator vs MOEN GEC9

Indlæg af Jackie van Hippie »

Hvor mange pedaler bruger du? Og hvor mange combinationer af disse? Hvordan du planlægger at bruge systemmet har en del at sige.
Den største forskel er vel at GEC9'eren har 5 presets (hvis du ikke gider rode med at skifte mellem banker, hvilket jeg personligt ville blive sindsyg af), mens Combinator'en og Octaswitchen har 8.
"Every so often, man comes up with a correct invention - the wheel was a good idea, wasn't it? To have that round, that was a very good idea." - Jeff Beck

Brugeravatar
udepost
Gearfreak lærling
Indlæg: 600
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Octaswitch vs Combinator vs MOEN GEC9

Indlæg af udepost »

Du skal ikke købe den første model af combinator, da den er helt tåbelig designet når du switcher. Normalt aktiveres loopet når man trykker ned på switchen, men på denne aktiveres loopet først når du slipper switchen. Dvs, at i det øjeblik du træder ned, så mutes signalet helt, og kommer først tilbage når du slipper switchen. Super smart, og super ubrugeligt :)

/Søren

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Octaswitch vs Combinator vs MOEN GEC9

Indlæg af GuitaRasmus »

Køb en octaswitch - den er superfed. Det er nok det stykke grej jeg sætter allermest pris på, på mit pedalboard.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
AnotherDan
Gearfreak lærling
Indlæg: 793
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Octaswitch vs Combinator vs MOEN GEC9

Indlæg af AnotherDan »

Den nye combinator jeg har set et sted jeg ikke kan huske (var det Tim Christensen der havde fået bygget noget op omkring den, inden han gik skydstrup vejen?) så ret cool ud.

Hvor mange pedaler anvender du Daniel - jeg var egentlig af det indtryk at du kun brugte 2-3 stykker.
Bah

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Octaswitch vs Combinator vs MOEN GEC9

Indlæg af Dannyboy »

Hey igen,

Tak for svar!

@Hippie & Dan,
Jeg bruger det her:

- tuner
- Wah
- Phase 90
- Suhr Riot
- Suhr Shiba - til at skyde ind i Riot'en og få den til at feede, fx ved lavere volume når det er nødvendigt.
- MXR EQ - til at hæve mellemtonen og volumen lidt, altså som lead boost.
- TC Flashback - også til lead. Bruger den egentlig ikke så meget som jeg gerne ville, fordi den er pisse besværlig at nå at aktivere/deaktivere sammen med de andre (som ofte er Wah+EQ)
- Fuzz - en fuzz Søren Alwan har bygget til mig. Den ville jeg faktisk rigtig gerne bruge sommetider som lead/boost, men jeg kan som det er lige nu ikke overskue, at bruge dén også. Det er bl.a. her switchen kommer ind..

@Søren, hørt! Det var også dét som jeg synes gjorde TC Nova System
ubrugeligt.

@Rasmus, hvorfor Octaswitchen ifht f.eks. GEC9 ?

Brugeravatar
thomasrytter
Still Got The Blues
Indlæg: 291
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Octaswitch vs Combinator vs MOEN GEC9

Indlæg af thomasrytter »

Jeg har en Octaswitch 1, som jeg er rigtig glad for. Den købte jeg brugt til 1100,-. De andre kender jeg ikke, så dem kan jeg ikke udtale mig om, men vil i hvert fald gerne anbefale Octaswitchen, der ud over at være super nem at bruge (dipswitches), også er solid som en tank. Og rød.

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Octaswitch vs Combinator vs MOEN GEC9

Indlæg af Dannyboy »

Kewl! Nå jeg fandt lige ud af hvor bred sådan en satan i virkeligheden er, så jeg bliver tilsyneladende også nødt til at købe et større bræt end mit T-Rex Tonetrunk 42. Jeg er stadig lidt i tvivl omkring Octaswitch vs GEC9, fordi SÅ mange kombinationer bruger jeg jo heller ikke. Less is more! (modsat hvad Yngwie siger: <!-- m --><a class="postlink" href="><!-- m -->)

@Rask,
Jeg googlede lige dit board (<!-- l --><a class="postlink-local" href="http://gear-freak.dk/forum/guitar-bas/p ... 00.html</a><!-- l -->) Ved ikke hvor meget det har ændret sig siden, men ideen her kan jeg ret godt lide. Men når du nu bruger NOVA Modulator og ikke 2-3 forskellige modulationseffekter, går jeg udfra at det er fordi du bruger denne til flere effekter? Jeg spørger måske dumt, men så skal du alligevel op på selve pedalen for at skifte mellem disse? Det kan man vel ikke gennem Octaswitchen? og det samme gælder vel din Pexitone?

.. og hey, hvordan med wah? Den sætter man vel bare før hele pisset ik?

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Octaswitch vs Combinator vs MOEN GEC9

Indlæg af GuitaRasmus »

Jeg anbefaler bare octaswitchen af samme grund som Thomas Rytter - billig, nem at bruge, og solid som en tank. Jeg sad lige og kiggede på den der Moen, og den ser rigtig fed ud, men igen - der er bare SÅ mange ting der kan gå i stykker i den. Hvis octa'en endeligt skulle lave ballade, sender man den bare til Carl Martin - de plejer meget ofte at lave reps, selv lang tid efter garantiens udløb. Held og lykke med at finde en der reparere på en Moen.

Jeg bruger ikke Nova Modulator længere, men en Line 6 m5, men det er samme princip - jeg har to presets der inkluderer modulation, et med clean + mod, og et med dist + mod. Så sørger jeg bare for switche til den type mod jeg skal bruge, i løbet af nummeret. Det er meget sjældent jeg skal bruge to forskellige slags mod i løbet af ét nummer. Det smarte ved en looper er jo netop også at du kan sætte flere pedaler i samme loop - jeg bruger f.eks. (næsten altid) min boss eq sammen med min plexitone, og derfor er de i samme loop - hvis jeg endeligt skulle beslutte mig for at eq ikke skal være tændt, deaktiverer jeg bare selve pedalen.

Jeg kan netop godt lide octaswitchen fordi jeg kan "ændre i presets med fødderne" - hvis jeg bare vil køre den helt straight, bruger jeg udelukkende octaswitchen, men jeg kan stadig bruge pedalerne enkeltvis, og tænde og slukke dem.

Jeg har aldrig brugt wah, men hvis jeg gjorde, ville jeg nok sætte den forrest - efter en tuner.

Jeg tror ikke du vil fortryde en octaswitch - den har været helt fast inventar på boardet siden jeg købte den for 3 år siden, og det er SÅ stor en frihed at jeg kan switche fra f.eks. compressor-clean med mod til distortion med eq og delay med ét klik.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Octaswitch vs Combinator vs MOEN GEC9

Indlæg af Dannyboy »

Cool burger! Tak for hjælpen.

Tror du ikke med lidt held at den kan være på et pedaltrain 61cm med en Crybaby ved siden af?

EDIT: Ligemeget, jeg er sgu røget på et ToneTrunk 68 i stedet for mit 42.

EDIT2 .. og det har jeg så droppet alligevel. Jeg vil sgu hellere ha noget i bedre kvali denne gang.

Brugeravatar
AnotherDan
Gearfreak lærling
Indlæg: 793
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Octaswitch vs Combinator vs MOEN GEC9

Indlæg af AnotherDan »

Jeg har for nyligt anskaffet mig sådan en "mini-wah" der ikke rigtig fylder noget, hvis det er pladsmangel der er problemmet. Den fylder ca. det samme som en boss pedal, en bitte smule mindre faktisk.

Sådan en her: <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.thomann.de/dk/amt_wh_1_wah_w ... wah.htm</a><!-- m -->

Du skal være velkommen og låne den og prøve den af hvis det er noget.
Bah

Rasser
Still Got The Blues
Indlæg: 369
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Octaswitch vs Combinator vs MOEN GEC9

Indlæg af Rasser »

Hvordan fungerer det med sådan en octaswitch, hvis man gerne vil have nogle af sine pedaler i loopet på sin forstærker?

Mvh.
Rasmus.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen