Guitar i stykker pga. luftfugtighed

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Gotter
Smoke On The Water
Indlæg: 50
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Guitar i stykker pga. luftfugtighed

Indlæg af Gotter »

Jeg fik mig et wakeup call, da en af mine westernguitarers stol pludselig havde løftet sig fra kroppen pga. for tør luft. Derfor skal jeg have gjort noget ved luftfugtigheden derhjemme.
Er der nogle af jer, der kan anbefale noget i den retning? Det ville jo være nemmest at investere i de dersens planet waves dimser til at putte ind i guitaren, men jeg skal jo egentlig også sørge for elguitarerne. Hvad gør i?

Christian

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Guitar i stykker pga. luftfugtighed

Indlæg af Michael Vajhøj »

Jeg har 'en af de Planet Waves dimser' i mine akustiske - elguitarerne modtager jeg også gerne bud på... :)


Sent from my mønttelefon using TapaTalk
RoadHigh.dk

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Guitar i stykker pga. luftfugtighed

Indlæg af Sasha »

[quote="Michael Vajhøj"] elguitarerne modtager jeg også gerne bud på... :)
[/quote]

Ritchie Blackmore´s bud på sagen: En halv, rå kartoffel i guitarkufferten. Så er man også helt sikker på at blive stoppet i tolden i enhver lufthavn og at blive tjekket i hoved og ..., mens man prøver at forklare de flinke og forstående folk noget om de finere detaljer omkring træ, luftfugtighed og skævheder o.l. Men tilsyneladende har de vist som regel kun øre for dét med "skævheden"... :-)

Jeg er sikker på, at næsten enhver anden form for "humidor" i guitarkufferten kan gøre noget lignende (altså modvirke skævheder). Personlig gør jeg ikke noget udover at leve med, at bånd-enderne godt kan rive lidt i slutningen af en tør vinter.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Hybrid_Child
Still Got The Blues
Indlæg: 204
Tilmeldt: 14 years ago
Geografisk sted: Århus N
Kontakt:

Re: Guitar i stykker pga. luftfugtighed

Indlæg af Hybrid_Child »

Du kunne anskaffe dig nogle potteplanter. Det hjælper hvis luftfugtigheden er for lav.

En anden mulighed er at tørre vasketøj indendørs. Eller investere i en vandforstøver som du så sprøjter lidt med ind imellem.
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.facebook.com/Rapiddominanceb ... nceband</a><!-- m -->

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Guitar i stykker pga. luftfugtighed

Indlæg af Smittefar »

Potteplanterne er sikkert en god ide, men det der med store udsving i luftfugtighed, fordi man tørrer tøj og eller sprøjter med vand, det er jeg faktisk ret sikker på, jeg ikke vil anbefale.

Jeg har hørt kartoffeltricket omtalt af Troels Jensen for mange år siden. Jeg vidste ikke, at den oprindelige ophavsmand var Ritchie Blackmore.

Jeg synes, det er meganedern, at jeg er nødt til at opbevare min yndlingsguitar (min Martin) i sin kasse hele vinteren - jeg ville meget hellere have den hængende fremme, som jeg plejer. Men nu er den lukket inde med sin PW fugter.
Modded guitars were crap right out of the factory

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen