Trådløs mikrofon - headsæt

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Brugeravatar
SeniorFisker
Johnny B. Goode
Indlæg: 134
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Trådløs mikrofon - headsæt

Indlæg af SeniorFisker »

Hej

Er der nogle af jer guitarspiller/sangere der har prøvet/bruger trådløs mikrofon med headsæt ??

Jeg vil gerne høre nogle erfarinegr med praktisk brug
Kan de fås med en lille afbryder så man kan slukke
Hvordan med feed ?

SeniorFisker

Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Trådløs mikrofon - headsæt

Indlæg af VilhelmNielsen »

[quote="SeniorFisker"]Hej

Er der nogle af jer guitarspiller/sangere der har prøvet/bruger trådløs mikrofon med headsæt ??

Jeg vil gerne høre nogle erfarinegr med praktisk brug
Kan de fås med en lille afbryder så man kan slukke
Hvordan med feed ?

SeniorFisker[/quote]

Har prøvet nogle trådløse systemer til line-in og håndholdte mikrofoner, og der var mute knap.

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Trådløs mikrofon - headsæt

Indlæg af kraen »

De fleste trådløse sendere har en MUTE-knap på senderen - ikke på selve mikrofonen.

Brugeravatar
JGreen
Still Got The Blues
Indlæg: 213
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Trådløs mikrofon - headsæt

Indlæg af JGreen »

Klassikeren er vist det der er stor risiko for feedback når du lige skal over og skrue på forstærkeren - men det kunne også tænkes at have noget med kvaliteten på grejet at gøre. Ved det ikke.

Men er det største problem ikke at sangen bliver lidt udynamisk når du decideret har mic'en klistret fast på ansigtet?

Brugeravatar
SeniorFisker
Johnny B. Goode
Indlæg: 134
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Trådløs mikrofon - headsæt

Indlæg af SeniorFisker »

[quote="JGreen"]Klassikeren er vist det der er stor risiko for feedback når du lige skal over og skrue på forstærkeren - men det kunne også tænkes at have noget med kvaliteten på grejet at gøre. Ved det ikke.

Men er det største problem ikke at sangen bliver lidt udynamisk når du decideret har mic'en klistret fast på ansigtet?[/quote]


Ja det er nok rigtigt - jeg tænkte bare at det måske kunne blive lidt mere levende ikke at være bundet til stativet
men ulemperne e nok større end fordelene.

SeniorFisker

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen