Høj pulserende hyletone

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Høj pulserende hyletone

Indlæg af Sasha »

[quote="Jejak"][quote="Lause"]Alarmsystemer der kører med en høj modstand er de værste støjfælder..[/quote]

Det kan sagtens være fordi jeg har fået for meget rødvin, men, alarmsystemer med en høj modstand? Ich verstehe nicht...[/quote]

Jeg tænkte det samme. Og eftersom det er 3 1/2 år siden, jeg sidst fik alkohol, er det vel næppe derfor... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

grieves
Himmelhund
Indlæg: 26
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Sv: Høj pulserende hyletone

Indlæg af grieves »

Det er helt afgjort geografisk, jeg hører kun støjen her. Jeg kan forsøge at lave et lydklip.

Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk2

Lause
Johnny B. Goode
Indlæg: 111
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Høj pulserende hyletone

Indlæg af Lause »

[quote="MacG"][quote="Lause"]Alarmsystemer der kører med en høj modstand er de værste støjfælder..[/quote]

Men..: Hvis det er en alarm burde det vel starte kl. 21, og ikke slutte ?[/quote]

Modstanden i alarmsystemerne er højest når de er slået fra.. Lidt ligesom en kogeplade..

Men nu jeg tænker mig om, så er det ikke det, men nærmere dankort-terminaler. De kan, om nogen, lave støj. Husker tydeligt et spillejob på en beværtning, hvor dankort-terminalerne gik i PA-et. Det gav en høj hyletone..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Høj pulserende hyletone

Indlæg af Sasha »

Hvad er det lige for en modstand, vi taler om her?

Men ellers er det største problem med dankortterminaler ved spillejobs da, at volumeniveauet efterhånden er så lavt, at dankortterminaler af typen med printer i, kan høres over musikken... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Lause
Johnny B. Goode
Indlæg: 111
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Høj pulserende hyletone

Indlæg af Lause »

[quote="Sasha"]Hvad er det lige for en modstand, vi taler om her?

Men ellers er det største problem med dankortterminaler ved spillejobs da, at volumeniveauet efterhånden er så lavt, at dankortterminaler af typen med printer i, kan høres over musikken... :-)[/quote]


Den elektriske modstand.. Hvis det altså ikke er et digitalt alarmsystem.. Fungerer ganske simpelt. Når alarmen bliver sat til, sættes den samlede modstand til en given værdi. Når den modstand så forøges (ved at f.eks en dør bliver brudt op) lyder alarmen. Sådan fungerer vores alarmsystem på arbejdet hvertfald.

Den med dankort-terminalerne var vist også mere en skrøne, fremfor virkelighed. (vi spillede på et elendigt Proel system)

Brugeravatar
Morten_Lyse
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Høj pulserende hyletone

Indlæg af Morten_Lyse »

Jeg vil nu nok påstå, at grunden til den irriterende støj skal findes i noget mere håndgribeligt end nogle modstandsforhold i et alarmsystem. Digitalt eller ej. De opererer jo foruden nogle meget små spændinger og strømme med temmeligt "uinteressante" forhold i hht. at støje luftbåret og/eller ud på elnettet.

Man skulle nok se, om man kunne finde ud af, hvad det er der tænder eller slukker kl.21 i området.. Jeg kunne dog godt frygte at du kunne komme til at rende noget rundt efter det..

Mvh,
Morten Lyse

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Høj pulserende hyletone

Indlæg af Sasha »

Nej, jeg tror heller ikke rigtigt på dén med alarmsystemet - høj modstand eller ej, og hvad dét så end skulle have at sige i denne sammenhæng.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Sv: Høj pulserende hyletone

Indlæg af MacG »

[quote="grieves"]Det er helt afgjort geografisk, jeg hører kun støjen her. Jeg kan forsøge at lave et lydklip.

Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk2[/quote]

Hvad med i selve huset ? Har i elvarme, eller en timer på der slukker for fjernvarmen i huset kl. 21 ?
En irriterende lillebror der spiller på sin PS til han bliver jawet i seng...?

grieves
Himmelhund
Indlæg: 26
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Sv: Høj pulserende hyletone

Indlæg af grieves »

Jeg er sikker på at det ikke er i huset. Relæet har været slået fra under test med pocketpod. Jeg går en runde i kvarteret i aften med pocketpod.
Tak for alle forslag.

Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk2

grieves
Himmelhund
Indlæg: 26
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Høj pulserende hyletone

Indlæg af grieves »

Og her er den så, den hyletone der gør det til en sand pine at spille guitar i mit hjem før kl. 21 om aftenen.

Det her er på en clean tone, optaget med smartphone foran min Vox ac15. Med overdrive osv bliver den langt værre.
Der er ikke skruet særligt meget op for fortærkeren.
Den lyder på samme måde i en pocketpod.

http://soundcloud.com/nkaagaard/hyletone

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Høj pulserende hyletone

Indlæg af Smittefar »

Den er godt nok irriterende. Den er ret højfrekvent (5kHz??), og det giver da en vis indikator om, hvor man skal lede. Er det virkelig præcist klokken 21, det stopper, eller er det bare sådan ca.?

Har I en eller anden kraftig lysreklame i nærheden af huset, der slukker på det tidspunkt? Har I en nabo, der bruger teleslynge eller sådan noget til fjernsynet, der går I seng ca. klokken 21?
Modded guitars were crap right out of the factory

grieves
Himmelhund
Indlæg: 26
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Høj pulserende hyletone

Indlæg af grieves »

Ja, det er ikke bare pjat med den lyd.

Jeg tager lige tid på den de næste par dage, men de gange jeg har haft udstyret tændt, er den stoppet præcist kl. 21

Nærmeste lysklame er Fakta, ca 200 m væk.

Jeg må lige tjekke om naboerne bruger teleslynge.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen