Engl Gigmaster combo?

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Grandad
Himmelhund
Indlæg: 32
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Engl Gigmaster combo?

Indlæg af Grandad »

Jeg har fået kig på en Engl Gigmaster E300 combo (forstærkeren er samme som E305 top). Man kan styre kanalskift, boost, fx-loop mv. med fodpedal (evt. Midi) - det virker ret smart.
Nogen, der kender den og har erfaringer?

Søger noget med en nogenlunde anstændig clean-kanal, god crunch og også gerne en lidt mere hidsig overdrive - altså alsidig, men samtidig kompakt og max. 30 watt.
Træls, at den ikke har separate tone-kontroller til hver kanal - til gengæld har den en 'mid-boost'-funktion, ved ikke hvor brugbar den er?

Kommentarer til driftsikkerhed mv. - og evt. alternativer med nogenlunde samme features i samme prisklasse (5000-6000) ..?

Mvh
Peder

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Engl Gigmaster combo?

Indlæg af Sasha »

Kender ikke den pågældende forstærker. Men jeg ville tage et kritisk kig "under hjelmen", før jeg kastede penge efter den. For sjældent har jeg set en så chokerende ringe byggekvalitet som i visse af Engl´s andre "billige" modeller. Jeg ved ikke, om denne forstærker falder i denne kategori - ej heller, hvor Engl lægger "snittet" mellem deres billige og deres bedre byggede "dyre" modeller. Men nu er du advaret... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Grandad
Himmelhund
Indlæg: 32
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Engl Gigmaster combo?

Indlæg af Grandad »

Den må jo nok høre til blandt de aller-billigste Engl-modeller - hvis den er at sammenligne med de forstærkere, du har set, risikerer man altså at den går i stykker for et godt ord?
Og indtil da måske ovenikøbet lyder dårligt?
Jeg har desværre ikke forstand på at 'kigge under hjelmen' - kan kun forholde mig til dens generelle specs. og features i øvrigt, der som sagt ser fornuftige ud.
Har en lille Laney, Kina-bygget combo, som sikkert også er noget 'bras' - den har dog tjent mig trofast i 4 år indtil videre ...
Men tak for advarslen, den er da i høj grad relevant ...

Brugeravatar
K-P
Gearfreak roadie
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Engl Gigmaster combo?

Indlæg af K-P »

Du kunne også overveje at tage et kig på Orange TH30. Den er efter min mening forholdsvist alsidig og kan også levere en hidsig drive, hvis det skal være. Jeg mener at nyprisen for sådan en ligger på under 6000.
Cogito sumere potum alterum

Brugeravatar
sørendybdal
Gearfreak lærling
Indlæg: 701
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Engl Gigmaster combo?

Indlæg af sørendybdal »

Vi købte til min arbejdsplads (et gymnasium) 2 stk. Engl Gigmaster E300 og 1 stk Orange TH30 i sidste skoleår. Begge modeller er ganske fornuftige forstærkere efter min mening og leverer godt både clean og med mere eller mindre knas på. Hvis jeg selv skulle vælge, ville jeg købe en Orange, men Engl´en kan sagtens være med.
Fuck 4/4 - det er EM-år i år!

Grandad
Himmelhund
Indlæg: 32
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Engl Gigmaster combo?

Indlæg af Grandad »

Orange har jeg tidligere overvejet - og ja, en TH30 kunne nok godt findes til omkring 6000, den kunne bestemt være en mulighed.
Er blot blevet nysgerrig pga. Gigmasterens mange muligheder med at til/frakoble fx-loop, kanalskift, mid-boost, gain-boost og master-boost via fodpedal.

Brugeravatar
JesperB
Still Got The Blues
Indlæg: 201
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Engl Gigmaster combo?

Indlæg af JesperB »

Jeg har prøvet den kort, den var egentlig fin og man får meget for pengene. Jeg var tæt på at købe to styk til et stereo setup, men endte dog med at købe en Bogner Barcelona (mega simpel en-kanals forstærker uden gøgl).

Af andre billige mange-features-i-en-lille-kasse, er der også Egnater Tweaker 40. Har dog hørt flere negative kommentarer vedr dens bygge-kvalitet.
- Jesper Barrit

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen