Marshall 50th. anniversary

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Brugeravatar
Morten_Lyse
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Marshall 50th. anniversary

Indlæg af Morten_Lyse »

Hej forum.

Er der nogen der har prøvet Marshalls 50th. anniversary 1 watts forstærkere..? Jeg har lige opdaget dem, og synes faktisk at det man kan høre på nettet, måske i optage-sammenhæng, kunne bringes til at lyde ret så overbevisende. Konceptet virker i hvert fald ret fedt, og "samlingen" kunne være sjov på en eller anden måde.. ( Jeg er faktisk ikke helt klar over, hvorfor jeg har noget, jeg tidligere ville have tolket som begyndene GAS, over dem..)

Prissætningen er jo dog helt i skoven og jeg er bekendt med snakken om, at et triode ECC82 push-pull trin aldrig kommer til at lyde af hverken EL34 eller KT-66 osv osv. Men som sagt, demoerne på nettet bringer i hvert kun tankerne i én retning, hvis man skulle gætte på, hvad der har skabt de lyde man hører..

Måske nogen kunne give nogle erfaringer. Evt bare med princippet om et ECC82 push-pull trin.

Mvh;
Morten Lyse

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Marshall 50th. anniversary

Indlæg af Sasha »

Jeg kan kun sige, at på baggrund af de billeder, jeg har set af indmaden, er det ihvertfald ikke de udvalgte stumper, som presser prisen op (til vanvittige højder!). Til gengæld kan jeg så konstatere, at min gamle buddy Søren Andersen hævder, at han typisk kan lave federe lyd på en indspilning med sin JMP-1 end med sin ´65 JTM-45...

I don´t know. Jeg har ikke prøvet dem.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
efrandsen
Gearfreak lærling
Indlæg: 792
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Marshall 50th. anniversary

Indlæg af efrandsen »

Jeg har også kigget lidt på dem, men har svært ved at retfærdigøre et køb pga. netop prisen. Det ville ellers være en fin lille forstærker til hjemmestudiet :)
http://www.high-voltage.dk - DKs bedste ACDC Jam

Jackie van Hippie
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 453
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Marshall 50th. anniversary

Indlæg af Jackie van Hippie »

Jeg har prøvet JTM-1'eren og må sige at jeg blev positivt overrasket over den, både hvor højt 1 watt rent faktisk kan spille og at lyden faktisk var hæderlig. Jeg syntes de er et forsøg værd, især fordi de er praktiske og størrelsen er nem at håndtere/transportere.
"Every so often, man comes up with a correct invention - the wheel was a good idea, wasn't it? To have that round, that was a very good idea." - Jeff Beck

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen