Kommende DIY projekter

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Kommende DIY projekter

Indlæg af Sasha »

Er Jake ikke i familie med ham dér Van Halen? Det gik jeg da rundt og troede...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Kommende DIY projekter

Indlæg af Sasha »

Nu har jeg jo altid været endog meget fascineret af visse musikeres gå-på-mod, når det kommer til frygtesløst at kaste sig ud i tør det selv-projekter - uanfægtet hvilke forudsætninger man end måtte have, eller hvilke konsekvenser ens handlinger eventuelt måtte få. Men her er da lidt inspiration til at opdyrke nyt land for de friske:

<a href="http://ekstrabladet.dk/kup/sundhed/article1388438.ece" rel="nofollow">http://ekstrabladet.dk/kup/sundhed/arti ... 438.ece</a>
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Runem
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 454
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Kommende DIY projekter

Indlæg af Runem »

[quote="Sasha"]Nu har jeg jo altid været endog meget fascineret af visse musikeres gå-på-mod, når det kommer til frygtesløst at kaste sig ud i tør det selv-projekter - uanfægtet hvilke forudsætninger man end måtte have, eller hvilke konsekvenser ens handlinger eventuelt måtte få. Men her er da lidt inspiration til at opdyrke nyt land for de friske:

<a href="http://ekstrabladet.dk/kup/sundhed/article1388438.ece" rel="nofollow">http://ekstrabladet.dk/kup/sundhed/arti ... 438.ece</a>
[/quote]

Relic?

Brugeravatar
Jake
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 459
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Kommende DIY projekter

Indlæg af Jake »

[quote="Runem"][quote="Jake"]Jeg er efterhånden færdig med de tre fuldstændig tro kloner af min onkels Dumble Overdrive Special, som tre heldige guitarister forhåbentlig får stor glæde af. Der blev desværre ikke én til mig i denne omgang :-( Men de lyder fedt :-)[/quote]

Hvor dævlen har din onkel en Dumble OS fra!?! Bare af ren nysgerrighed altså...[/quote]

Han spillede med i et stort balleband på østkysten i 80'erne, og fik lavet to på bestilling hos manden selv. Ret sejt :-)

Mvh Jake
http://www.divineamps.com - OPDATERET - BASSMAN-REBUILD, RØR BOOSTER/BUFFER og andet nyt! :-)

Runem
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 454
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Kommende DIY projekter

Indlæg af Runem »

[quote="Jake"][quote="Runem"][quote="Jake"]Jeg er efterhånden færdig med de tre fuldstændig tro kloner af min onkels Dumble Overdrive Special, som tre heldige guitarister forhåbentlig får stor glæde af. Der blev desværre ikke én til mig i denne omgang :-( Men de lyder fedt :-)[/quote]

Hvor dævlen har din onkel en Dumble OS fra!?! Bare af ren nysgerrighed altså...[/quote]

Han spillede med i et stort balleband på østkysten i 80'erne, og fik lavet to på bestilling hos manden selv. Ret sejt :-)

Mvh Jake[/quote]

Vildt nok. I dag skulle de jo nærmest være umulige at få nallerne i. Og da endnu sværere at få bygget en ny. Er din onkel da en man kender?

Brugeravatar
Jake
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 459
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Kommende DIY projekter

Indlæg af Jake »

Nej, han var (og er stadig) bestyrer for en mindre BBQ-kæde, så det var mere en fritidsinteresse, ligesom vi ser hos flere brugere herinde. Hvis du sender mig din mail, så kan du få et par clips af klonerne :-)

Mvh Jake
http://www.divineamps.com - OPDATERET - BASSMAN-REBUILD, RØR BOOSTER/BUFFER og andet nyt! :-)

Runem
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 454
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Kommende DIY projekter

Indlæg af Runem »

[quote="Jake"]Nej, han var (og er stadig) bestyrer for en mindre BBQ-kæde, så det var mere en fritidsinteresse, ligesom vi ser hos flere brugere herinde. Hvis du sender mig din mail, så kan du få et par clips af klonerne :-)

Mvh Jake[/quote]

jada. pm på vej

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Kommende DIY projekter

Indlæg af Anonym »

[quote="SustainerPlayer"]
1. Charvel/Warmoth projekt: Jeg skal lave mig noget spray-male kabine halløj, og undersøge hvordan jeg vil male kroppen og med hvad osv. ... research er i fuld gang.

2. Charvel/Eden projekt: En Charvel model 3 krop med en af de der skide Eden-halse. Halsen skal tilpasses, der skal skæres ny slagplade. Det bliver noget med en Alternative-8 i stol, Floyd Rose og hvad har vi ... Måske en D-Tuna på et tidspunkt? Måske ender det med en Warmoth-hals også ...

3. Talman TC530 ... trukket tilbage fra det uregerlige salgsmarked. Jeg skal lave en slagplade og så kommer der en Tonerider "Rebel" P-90 i hals og en lipstickhumbucker i stol. Ikke så meget pis der ... så kommer den til at leve livet i DADGAD.
[/quote]

Hmm ...

1/ er ændret. Og jeg mangler stadigvæk at få lavet mig en malerkabine. Det er nok ikke lige op over.

2/Helt aflyst. Gider ikke bakse med de sekundahalse og kroppen er solgt.

3/ Blev udført. Men nu skal den tilbage til standardopsætning og forsøges solgt igen :D

Så den opdaterede liste hedder:

1. Talman TC530 skal have lipsticks mm. nok en gang. Så skal elektronikken lige have en opdatering.

2. La Cabronita Shredder-projektet er i gang. Den får Alternative-8 pickuppen og Floyd Rose-systemet.

3. Så skal jeg have de Suhr-humbuckers i en ny Warmoth strat.

4. Og så må jeg lave mig en telecaster.

Det bliver et godt guitar-år i år. :)

Hybrid_Child
Still Got The Blues
Indlæg: 204
Tilmeldt: 14 years ago
Geografisk sted: Århus N
Kontakt:

Re: Kommende DIY projekter

Indlæg af Hybrid_Child »

Går her i løbet af foråret i gang med at bygge en 100Watt SLOClone i stil med den som Jake har bygget. Skulle gerne ende ud med at ligne noget i stil med den her.

Billede

Billede
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.facebook.com/Rapiddominanceb ... nceband</a><!-- m -->

Jolle
Smoke On The Water
Indlæg: 52
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Kommende DIY projekter

Indlæg af Jolle »

En "wien bridge oscillator" som gerne skulle kunne lave sinus signaler fra 10Hz til 40kHz (helst i 2-3 intervaller) og justere amplituden fra 10mV til 20V peak-peak (med -20dB knap).

Hvad den så skal bruges til vides ikke endnu.
Citat Douglas White fra Jet City Amplification:
"it's not a solid state amp it's just that the tubes have been replaced by a solid state device"

Brugeravatar
TLK
Smoke On The Water
Indlæg: 58
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Kommende DIY projekter

Indlæg af TLK »

Modificere en Squier Tele til en ordenlig spade med Fender Wide Range i neck og Texas Special i Bridge.
B.S Christiansen > Chuck Norris.

Hvis Steve Lukather ikke spiller her, så er der ingen der spiller her!!!

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Kommende DIY projekter

Indlæg af Odgaard »

Tja, jeg skal i gang med at samle et par BYOC pedaler i næste uge, og der efter står den enten på udskiftning af hals på kunstspaden (nogen der har en strathals til overs?) eller ny slagsplade med pickup osv. monteret på min akustiske Höfner.

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Kommende DIY projekter

Indlæg af Anonym »

[quote="Odgaard"]... (nogen der har en strathals til overs?) ... [/quote]

Tjo ... måske jeg får en Mighty Mite Compound radius, ahorn/ahorn ledig snart. Er det noget?

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Kommende DIY projekter

Indlæg af Anonym »

[quote="Hybrid_Child"]Går her i løbet af foråret i gang med at bygge en 100Watt SLOClone i stil med den som Jake har bygget. Skulle gerne ende ud med at ligne noget i stil med den her.
[/quote]

Hvad løber sådan en bandit op i?

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Kommende DIY projekter

Indlæg af Sasha »

Skal have lagt sidste hånd på værket omkring en ombygget Park 75.

Ditto omkring en fuzz-pedal og en wah-tuning.

Ombygning af en Marshall 9005.

Ditto for en Reussenzehn Guitar Slave.

Bygge en lille øveforstærker for en ven.

Renovere endnu en Park 75.

Så er der en Fender Super Reverb, som skal renoveres. Og en Bassman, der skal kigges lidt på.

Plutos Vox skal også vækkes til live igen og rodes lidt med.

Og så har jeg vist lovet en sort kasse eller to væk i et uligevægtigt øjeblik...

Når tiden kommer til det, skal jeg vist også endelig have bygget mig en Marshall-agtig forstærker til mig selv.

Og længe har jeg jo svoret, at jeg snart skulle have bygget mig en ny ringmodulator og en rørdrevet "æterharpe".

Det skulle vist holde mig fra at hænge på gadehjørnet et stykke tid...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Hybrid_Child
Still Got The Blues
Indlæg: 204
Tilmeldt: 14 years ago
Geografisk sted: Århus N
Kontakt:

Re: Kommende DIY projekter

Indlæg af Hybrid_Child »

[quote="SustainerPlayer"][quote="Hybrid_Child"]Går her i løbet af foråret i gang med at bygge en 100Watt SLOClone i stil med den som Jake har bygget. Skulle gerne ende ud med at ligne noget i stil med den her.
[/quote]

Hvad løber sådan en bandit op i?[/quote]

Jeg er ikke sikker og det bekymrer mig heller ikke så meget. Men jeg vil tro det bliver i omegnen af 7000,- plus en del timers arbejde.
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.facebook.com/Rapiddominanceb ... nceband</a><!-- m -->

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Kommende DIY projekter

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Sasha"](...) Så når tiden kommer til det, skal jeg vist også endelig have bygget mig en Marshall-agtig forstærker til mig selv.

Og længe har jeg jo svoret, at jeg snart skulle have bygget mig en ny ringmodulator og en rørdrevet "æterharpe", eller noget .... - [/quote]
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

taraska
Himmelhund
Indlæg: 25
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Kommende DIY projekter

Indlæg af taraska »

En stratoligende håndskåret krop, fittet med en yamaha hals, der skal jeg have en sitar bro så jeg får mig en sitar guitar! uh, forresten kom broen fra indien i går!

og så en 5 strenget bass, hvor jeg til foræringspris fik noget kinesisk krop og hals!! nu skal jeg bare have smidt de øvrige hardware i.

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Kommende DIY projekter

Indlæg af Anonym »

Nu ved jeg ikke om det er okay at skrive i denne tråd(er på trådstarter Hans's ignore liste), men jeg tager chancen alligevel..

Jeg skal igang med at smide noget spændende tolex/beklædning på mit lille Roland stack (hvis jeg får kab i næste uge)..

jeg overvejer lidt at bruge noget Paisley mønstret møbelstof,, Samt skifte knobs m.m.

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Kommende DIY projekter

Indlæg af Dannyboy »

[quote="Hybrid_Child"][quote="SustainerPlayer"][quote="Hybrid_Child"]Går her i løbet af foråret i gang med at bygge en 100Watt SLOClone i stil med den som Jake har bygget. Skulle gerne ende ud med at ligne noget i stil med den her.
[/quote]

Hvad løber sådan en bandit op i?[/quote]

Jeg er ikke sikker og det bekymrer mig heller ikke så meget. Men jeg vil tro det bliver i omegnen af 7000,- plus en del timers arbejde.[/quote]

Nå nu har jeg været nysgerrig længe nok.. Nu er jeg nødt til lige at spørge. Hvad er det ved den der SLO som er så vildt? Og hvorfor klon? Er den udgået? Det er en Soldano right?

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen