Kommende DIY projekter

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Kommende DIY projekter

Indlæg af Anonym »

Har vi virkeligt ikke startet sådan en tråd endnu? :s hock:

Nå - hvad skal der rodes med her på matriklen ...

1. Charvel/Warmoth projekt: Jeg skal lave mig noget spray-male kabine halløj, og undersøge hvordan jeg vil male kroppen og med hvad osv. ... research er i fuld gang.

2. Charvel/Eden projekt: En Charvel model 3 krop med en af de der skide Eden-halse. Halsen skal tilpasses, der skal skæres ny slagplade. Det bliver noget med en Alternative-8 i stol, Floyd Rose og hvad har vi ... Måske en D-Tuna på et tidspunkt? Måske ender det med en Warmoth-hals også ...

3. Talman TC530 ... trukket tilbage fra det uregerlige salgsmarked. Jeg skal lave en slagplade og så kommer der en Tonerider "Rebel" P-90 i hals og en lipstickhumbucker i stol. Ikke så meget pis der ... så kommer den til at leve livet i DADGAD.


Post så jeres kommende projekter! :!:

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Kommende DIY projekter

Indlæg af Sasha »

Der er ikke noget, der hedder "kommende projekter" - kun noget, der hedder "kontinuerlig udvikling"... :-)

Men en ting, som efterhånden er ved at udkrystallisere sig i mit hoved er da, at lave en "Marshall fra helvede", som kan gå fra 0 til 100 watt (Arh, måske kun 50), og lyde godt hele vejen. Og det vel at mærke uden at ty til så "flimsy" løsninger som Mosfet-baserede serieregulatorer, som alle de gængse powerscaling-tosser roder rundt med. For dét var ikke noget, jeg ville sætte min lid til.

En rørdrevet Theremin spøger også et sted i periferien. Jeg tror, den kunne blive et hit til familiekomsammener og lignende...

Først for holder dog en ny ringmodulator. Jeg har ellers lige købt én. Men den er ikke rigtigt fed.

Og så er der jo altid et par andre forstærkerprojekter i støbeskeen, når der ellers er tid. For af én eller anden grund har andre folks YDIFM (You Do It For Me)-projekter det altid med at holde foran i køen...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
JGreen
Still Got The Blues
Indlæg: 213
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Kommende DIY projekter

Indlæg af JGreen »

Jeg skal have lavet en kanal switch pedal til min forstærker (Sovtek tube midget). Den har 2 indgange, High og Low. High giver en del mere forvrængning end low.

Så min skumle plan er at lave et stereostik fra en switch pedal (som guitar signalet går ind i), som ender i 2 mono stik oppe til forstærkeren. Simpelt osv, men vil lade mig bruge begge kanaler.

Johannes
Smoke On The Water
Indlæg: 70
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Kommende DIY projekter

Indlæg af Johannes »

Jeg tror jeg vil se om jeg få sat to "leds" i Switchblade så jeg kan se hvilket input (Bruger den live med 2 basser, som jeg så kan skifte imellem) der bliver brugt.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Kommende DIY projekter

Indlæg af Sasha »

[quote="JGreen"]Jeg skal have lavet en kanal switch pedal til min forstærker (Sovtek tube midget). Den har 2 indgange, High og Low. High giver en del mere forvrængning end low.

Så min skumle plan er at lave et stereostik fra en switch pedal (som guitar signalet går ind i), som ender i 2 mono stik oppe til forstærkeren. Simpelt osv, men vil lade mig bruge begge kanaler.[/quote]

Hvis det er sådan en Sovtek, som mere eller mindre er en klon af en Marshall JCM800 (hvilket jeg mener, at din er), kan du ikke umiddelbart gøre det sådan. Så skal der ihvertfald laves lidt flere fiks-fakserier i det, end en typisk A/B-boks kan diske op med. Men det er du måske allerede klar over?

Edit: Tegnede lige en lille skitse over sagen. Og det er faktisk ikke sådan så ligetil at lave, hvis man ikke skal til at ramponere selve forstærkeren med div. switching-kredsløb mm.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Johannes
Smoke On The Water
Indlæg: 70
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Kommende DIY projekter

Indlæg af Johannes »

[quote="Johannes"]Jeg tror jeg vil se om jeg få sat to "leds" i Switchblade så jeg kan se hvilket input (Bruger den live med 2 basser, som jeg så kan skifte imellem) der bliver brugt.[/quote]

Hmm Det tror jeg ikke bliver til noget, før jeg lige støder en i en der kan udpensle hvordan jeg skal lave det. Da jeg lige har åbnet den, og der bare 3 stik og en switch. Hvad havde jeg regnet med :D Nogle gange er jeg alt for ivrig til hvordan det kan blive til at se jeg ikke ved hvordan jeg skal lave det.

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Kommende DIY projekter

Indlæg af Odgaard »

Jeg skal på et tidspunkt fjerne den tykke lak på en Squier Vintage Modified bas og finde ud af, hvilken finish den i stedet skal have - ud over at den i hvert fald ikke skal forblive sin nuværende køkkenlåge-træfarve.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Kommende DIY projekter

Indlæg af Sasha »

[quote="Johannes"][quote="Johannes"]Jeg tror jeg vil se om jeg få sat to "leds" i Switchblade så jeg kan se hvilket input (Bruger den live med 2 basser, som jeg så kan skifte imellem) der bliver brugt.[/quote]

Hmm Det tror jeg ikke bliver til noget, før jeg lige støder en i en der kan udpensle hvordan jeg skal lave det. Da jeg lige har åbnet den, og der bare 3 stik og en switch. Hvad havde jeg regnet med :D Nogle gange er jeg alt for ivrig til hvordan det kan blive til at se jeg ikke ved hvordan jeg skal lave det.[/quote]

Det er nu da ellers ikke så svært: Du skal sætte en tre-polet omskifter i, og så bruge den sidste tredjedel af den til at skifte mellem lysdioderne. Du skal så selvfølgelig også lige have rigget noget strøm samt formodstand til til lysdioderne...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Johannes
Smoke On The Water
Indlæg: 70
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Kommende DIY projekter

Indlæg af Johannes »

[quote="Sasha"][quote="Johannes"][quote="Johannes"]Jeg tror jeg vil se om jeg få sat to "leds" i Switchblade så jeg kan se hvilket input (Bruger den live med 2 basser, som jeg så kan skifte imellem) der bliver brugt.[/quote]

Hmm Det tror jeg ikke bliver til noget, før jeg lige støder en i en der kan udpensle hvordan jeg skal lave det. Da jeg lige har åbnet den, og der bare 3 stik og en switch. Hvad havde jeg regnet med :D Nogle gange er jeg alt for ivrig til hvordan det kan blive til at se jeg ikke ved hvordan jeg skal lave det.[/quote]

Det er nu da ellers ikke så svært: Du skal sætte en tre-polet omskifter i, og så bruge den sidste tredjedel af den til at skifte mellem lysdioderne. Du skal så selvfølgelig også lige have rigget noget strøm samt formodstand til til lysdioderne...[/quote]

Det var lige det med omskifteren, jeg ikke kunne greje. Har nemlig nogle dioder og modstande liggende. Tak for hjælpen!!

EDIT: Søreme om jeg ikke har alt undtaget en "led"

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Kommende DIY projekter

Indlæg af Sasha »

Hvis det er selve lysdioden, du mener, kan sådan en jo da heldigvis erhverves for et par kroner i enhver elektronikforretning...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Kommende DIY projekter

Indlæg af GuitaRasmus »

Projekter til snarlig udførsel eller overvejelse:

En ny krop til min birdseye ahorn gribebræt telehals

En Warmoth Iceman i basswood

Til snarlig udførsel:

En patchbay til mit board.

Det der stereo/mono kabel til at switche min Engl.

Et mindre board til små spillesteder.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Kommende DIY projekter

Indlæg af Anonym »

[quote="GuitaRasmus"]

En ny krop til min birdseye ahorn gribebræt telehals

[/quote]

Noget af det må kunne sammenskrives hr. lærer. ;)

Brugeravatar
JGreen
Still Got The Blues
Indlæg: 213
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Kommende DIY projekter

Indlæg af JGreen »

Sasha, det lyder da underligt.

Så vidt jeg kan udtænke er det bare en A/B switch til guitarsignalet så den går enten til den ene eller den anden indgang på forstærkeren... Ikke anderledes end en switch mellem 2 forstærkere.

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Kommende DIY projekter

Indlæg af kraen »

Telecaster
80'er shredderspade

Brugeravatar
Morten_Lyse
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Kommende DIY projekter

Indlæg af Morten_Lyse »

Jeg skal være færdig med at sætte nyt køkken ind.. :problem:

Mvh;
Morten Lyse

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Kommende DIY projekter

Indlæg af Sasha »

[quote="JGreen"]Sasha, det lyder da underligt.

Så vidt jeg kan udtænke er det bare en A/B switch til guitarsignalet så den går enten til den ene eller den anden indgang på forstærkeren... Ikke anderledes end en switch mellem 2 forstærkere.[/quote]

Narh, desværre er det ikke helt så simpelt. For tingene er sat sådan sammen, at mellem "hi" og "lo" inputtet sidder der et forstærkertrin, som ligesom er dét, der udgør forskellen mellem de to inputs. I "lo" inputtets bøsning sidder der så en brydekontakt, som - når du sætter et stik i - bryder forbindelsen mellem dette første forstærkertrin (hvor signalet fra "hi" inputtet altså "blivere leveret fra") og så resten af forstærkeren. Så dét, der vil ske, hvis du gør, som du beskriver, er, at indstillingen, hvor du sender guitarsignalet til "lo" inputtet, vil fungere fint. Men i dét øjeblik, du så skifter til den indstilling, som sender dit guitarsignal til "hi" inputtet, bliver der en larmende tavshed...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
JGreen
Still Got The Blues
Indlæg: 213
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Kommende DIY projekter

Indlæg af JGreen »

Hmm, det må jeg lige teste, men jeg mente ellers at begge input kunne bruges på én gang.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Kommende DIY projekter

Indlæg af Sasha »

Ja, men prøv lige at sætte din guitar til "hi" inputtet. Sæt derefter et jackstik i "lo". Så vil jeg nsæten vædde med, at du ikke længere kan høre din guitars sprøde toner.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Jake
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 459
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Kommende DIY projekter

Indlæg af Jake »

Jeg er efterhånden færdig med de tre fuldstændig tro kloner af min onkels Dumble Overdrive Special, som tre heldige guitarister forhåbentlig får stor glæde af. Der blev desværre ikke én til mig i denne omgang :-( Men de lyder fedt :-)
http://www.divineamps.com - OPDATERET - BASSMAN-REBUILD, RØR BOOSTER/BUFFER og andet nyt! :-)

Runem
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 454
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Kommende DIY projekter

Indlæg af Runem »

[quote="Jake"]Jeg er efterhånden færdig med de tre fuldstændig tro kloner af min onkels Dumble Overdrive Special, som tre heldige guitarister forhåbentlig får stor glæde af. Der blev desværre ikke én til mig i denne omgang :-( Men de lyder fedt :-)[/quote]

Hvor dævlen har din onkel en Dumble OS fra!?! Bare af ren nysgerrighed altså...

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen