Defekt wah?

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
LarsL
Himmelhund
Indlæg: 5
Tilmeldt: 11 years ago
Kontakt:

Defekt wah?

Indlæg af LarsL »

Hej Gearfreaks

Ny bruger her!
Min Dunlop 95Q Wah er begyndt at strejke. Det er tænd/sluk mekanismen der ikke virker efter hensigten. Den er udstyret med en autoreturn funktion, der aktiverer pedalen og på job i lørdags ville den pludselig ikke slukke.

Har I erfaringer med, om det kan betale sig at reparere på den. Jeg har haft den skilt ad og det mekaniske omkring spolen sidder som det skal.

Måske man ikke skal forvente sig mere end 5 års holdbarhed, når man investerer i en wah uden normal tænd/sluk kontakt.

Mvh
Lars

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Defekt wah?

Indlæg af Sasha »

Fem år? Det var da imponerende af den dér lille tis-kontakt, som Dunlop har fundet det passende at bruge til formålet. Der er tale om en lille kontakt, som er beregnet til tastaturer og lignende - slet ikke til at blive trådt på! Og derfor går det dér auto-tænd/sluk i stykker så sikkert som ammen i kirken.

Det gode er så, at det kun koster et par kroner at købe en ny kontakt (hvorfor tror du, at Dunlop valgte denne?) og skifte den. Så virker den, indtil den går i stykker igen...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

LarsL
Himmelhund
Indlæg: 5
Tilmeldt: 11 years ago
Kontakt:

Re: Defekt wah?

Indlæg af LarsL »

Det lyder til at jeg har været heldig med holbarheden på kontakten. Den kontakt du taler om, er det en jeg selv kan skifte. Jeg har ingen loddefærdigheder, men kan betjene en skruetrækker.

Overvejelsen kan selvfølgelig også gå på om, det er en holdbar situation, hvis jeg ikke er så heldig med den næste kontakt. Hmmm....

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Defekt wah?

Indlæg af Sasha »

Du kommer nok ikke udenom i givet fald at skulle lodde den gamle kontakt ud og en ny i...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

LarsL
Himmelhund
Indlæg: 5
Tilmeldt: 11 years ago
Kontakt:

Re: Defekt wah?

Indlæg af LarsL »

Tak for dit input Søren.
Jeg tror ikke at mit temperament og blodtryk tillader at have en pedal med på job, der let kan gå i stykker. Jeg tror jeg vil begive mig ud i jagten på en mere holdbar løsning.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Defekt wah?

Indlæg af Sasha »

Nu skal man nok ikke tage dét med de fem år alt for bogstaveligt. Der findes sikkert masser af eksempler på, at de har holdt både fem år og længere. Men det ER altså lidt noget lalleværk, de har lavet dér, og en helt typisk fejl på disse pedaler...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Defekt wah?

Indlæg af Smittefar »

Min 95Q gik ikke i stykker, mens jeg ejede den (og jeg ved ikke, om den er gået i stykker efterfølgende). Jeg vil tro, at hvis kontakten bliver skiftet forsvarligt, så virker det igen i flere år.
Modded guitars were crap right out of the factory

LarsL
Himmelhund
Indlæg: 5
Tilmeldt: 11 years ago
Kontakt:

Re: Defekt wah?

Indlæg af LarsL »

@smittefar: Ja, måske ville den holde et par år. Jeg har nok nået et punkt, hvor mit grej bare skal virke og jeg ikke skal tænke på om kontakten nu vælger at stå af på næste job. :-)

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen