Vox Ac30 contra ac 30 topboost

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Vox Ac30 contra ac 30 topboost

Indlæg af Pluto »

Hvori ligger den store forskel i en sluttresser Vox Ac 30 og en Ac 30 topboost.Hvad gør topboosten udover at den skulle spille højere.Er der stor lydmæssig forskel
hvis du har de to med samme højtalere i.Eller er det 2 meget forskellige forstærkere
Spørgsmålet er stillet fordi jeg er blevet tilbudt en 67 Ac 30 uden topboost med silver dogs i.
Tillægs spørgsmål. Er blue og silver de samme højtaler bare i forskellig farve.Hvis ikke hvad er forskellen?
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
udepost
Gearfreak lærling
Indlæg: 600
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Vox Ac30 contra ac 30 topboost

Indlæg af udepost »

hej pluto

jeg har aldrig set en 67'er uden topboost, så jeg vil umiddelbart skyde på den er ældre. er den grey eller red panel? det er nærmest umuligt at datere dem, så du skal ha et kig på trafoer og højttalerkoder.

til spørgsmålene: en topboost kan være temmelig bright, og jeg synes også umiddelbart den er generelt er lysere i klangen end en gammel uden topboost. sådan har det været med dem jeg har haft, og jeg tror min topboost spillede ca. dobbelt så højt som min non-topboost. man kan justere en del med at mixe bright og normal kanalerne, så jeg synes egentlig non-topboost er at foretrække. man kan dog lave nogle andre settings med en topboost. tone-kontrollen på en non-topboost tager ikke så meget ved at det gør det store :) og husk at kigge inden i den, der kan være sket meget

ja, silver og blue er den samme.

/søren

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Vox Ac30 contra ac 30 topboost

Indlæg af Pluto »

Det kan godt være den er ældre.Jeg har ikke set den ,men her er hvad jeg kan huske han fortalte.
Den er uden topboost og med silver dogs.Glat tolex som vist kun blev lavet i udvalgte år og så vidt jeg husker midt sidst i tresserene og i meget flot stand.Den har stået i hans stue i rigtig mange år.(tror ikke han har haft den fra ny)Udover hvad han fortalte ved jeg han er en virkelig reel mand som jeg kender og snakker med af og til.Jeg syntes bare han sagde 67 ,men jeg husker ikke skide godt.

Han fortalte vist hvilke paneller der var på ,men det kan jeg lige spørge ham om ved lejlighed.
Du siger en topboost er mere bright ,så det kan godt være en non topboost jeg skal have fat i så.Min Kina vox står på fuld bass og næstenn ingen treble og presence ,men så lyder den til gengæld konge.
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
udepost
Gearfreak lærling
Indlæg: 600
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Vox Ac30 contra ac 30 topboost

Indlæg af udepost »

ok, så vil jeg gætte på den er red panel med brunt frontstof, og så er det ca. 64-65 model. man starrtede med at sætte topboost kredsløbet bagpå, og derefter flyttede det til kontrolpanelet. der er lavet ca. 100 redpanel ac30'ere med topboost på kontrolpanelet, og derefter skiftede man så til greypanel med topboost. jeg tror aldrig jeg har set en greypanel uden topboost, men det kan jo være :)

med al respekt for en kina-vox, så kan de ingenlunde sammenlignes med de gamle, med eller uden topboost (hvis de fungerer rigtigt) :) jeg tror du vil opleve en gammel topboost som havende en del mere tone end din kina vox

/søren

/søren

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Vox Ac30 contra ac 30 topboost

Indlæg af Pluto »

Tro det eller lade være.Men jeg er siden jeg rigtig fik startede kinerseren igang flere gange(mange gange) blevet rost for min gode lyd og jeg har aldrig selv været mere tilfreds.,med min lyd.

Men hvis en gammel ac 30er har endnu federe tone så er det nok den vej jeg skal.
Det eneste er så lige driftsikkerheden i dem ,som en hvis skanderborggenser ikke har den store tiltro til.Men det kunne jo være sjov at have en "rigtig" Ac 30.
Men er det ikke rigtigt at det er topboost modellerne der er mest eftertragtet?
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Vox Ac30 contra ac 30 topboost

Indlæg af Sasha »

Det hjælper nu gevaldigt på driftssikkerheden, hvis man får fikset de ting, som uvægerligt trænger på en 45 år gammel forstærker, fremfor at insistere på, at "min forstærker er et 100% originalt samlerobjekt". Denne holdning er sådan set helt OK med mig - enhver må gøre med sin forstærker, hvad vedkommende vil. Men det er ikke den direkte vej til optimal driftssikerhed...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Vox Ac30 contra ac 30 topboost

Indlæg af Pluto »

Dvs at du mener at man godt kan gøre dem forholsvis driftsikre ,hvis man lige får gjort et eller andet i dem?

Er det så det hele nærmest, når den nu er så gammel.?
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
SeniorFisker
Johnny B. Goode
Indlæg: 134
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Vox Ac30 contra ac 30 topboost

Indlæg af SeniorFisker »

[quote="Sasha"]Det hjælper nu gevaldigt på driftssikkerheden, hvis man får fikset de ting, som uvægerligt trænger på en 45 år gammel forstærker, fremfor at insistere på, at "min forstærker er et 100% originalt samlerobjekt". Denne holdning er sådan set helt OK med mig - enhver må gøre med sin forstærker, hvad vedkommende vil. Men det er ikke den direkte vej til optimal driftssikerhed...[/quote]

Kunne være interresant at høre hvad det er der bør laves i sådan en.
Jeg har også sådan en gammel en uden topboost

SeniorFisker

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Vox Ac30 contra ac 30 topboost

Indlæg af Pluto »

Syntes du lyden er fed i din?Ja nu er lyd en svær en at definere ,men spiller den højt selv uden topboost.
jeg mener vi spiller forholdvis højt i vores blues rock orkester og den skulle jo helst kunne følge med uden at koge alt for meget.Det gør min kineser uden problemer.
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Vox Ac30 contra ac 30 topboost

Indlæg af Sasha »

[quote="SeniorFisker"][quote="Sasha"]Det hjælper nu gevaldigt på driftssikkerheden, hvis man får fikset de ting, som uvægerligt trænger på en 45 år gammel forstærker, fremfor at insistere på, at "min forstærker er et 100% originalt samlerobjekt". Denne holdning er sådan set helt OK med mig - enhver må gøre med sin forstærker, hvad vedkommende vil. Men det er ikke den direkte vej til optimal driftssikerhed...[/quote]

Kunne være interresant at høre hvad det er der bør laves i sådan en.
Jeg har også sådan en gammel en uden topboost

SeniorFisker[/quote]

Jamen, helt grundlæggende handler det såmænd blot om at skifte de dele, som nu måtte trænge. Der kan så måske nok være en vis idé i lige at fikse lidt op på de værste "flyvere" - altså svævende komponenter - i layoutet samt måske lige at installere en højspændingssikring, så der ikke nødvendigvis direkte opstår brand, i tilfælde af at noget går galt. Men i bund og grund blot "almindelig vedligeholdelse af en gammel forstærker", hvis den ellers ikke direkte fejler noget...

Dén slags kan jo så udføres med større eller mindre kærlighed til disse gamle "skrammel-sager"... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Vox Ac30 contra ac 30 topboost

Indlæg af Anonym »

[quote="Pluto"]jeg mener vi spiller forholdvis højt i vores blues rock orkester og den skulle jo helst kunne følge med uden at koge alt for meget.Det gør min kineser uden problemer.[/quote]

Host host..ehmm jeg må jo kun spille på 2 og så er kogepunktet jo ikke engang nået på min æww...Men tænker da at vi kunne bruge Vox'n som forforstærker og så over i min Carvin vupti!! så er vi da forbi Bessefar niveauet... ;)

Men jeg vil gi Pluto helt og aldeles ret i at hans Kina Vox lyder forrygende og hva mere har man så brug for? selfølgelig mere af det fede og kan en orig oldie Vox gøre det, så vil jeg sige go for it!, hva der er godt for Pluto er og så godt for bandet jo...

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Vox Ac30 contra ac 30 topboost

Indlæg af Pluto »

Jeg ville sku være ked af at ødelægge min lyd ved at smide signal igennem en Carvin. ;)
Og ja kinerseren kan sagtens følge med ,men kan en gl. uden topboost?
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
SeniorFisker
Johnny B. Goode
Indlæg: 134
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Vox Ac30 contra ac 30 topboost

Indlæg af SeniorFisker »

[quote="Pluto"]Jeg ville sku være ked af at ødelægge min lyd ved at smide signal igennem en Carvin. ;)
Og ja kinerseren kan sagtens følge med ,men kan en gl. uden topboost?[/quote]

Det er længe siden jeg har prøvet en af de nye modeller, men som jeg husker det, så spiller de nye
topboost noget højere end den jeg har nu. Men min kan nu godt følge med en trommeslager, ellers kan man jo
mike skidtet op.

SeniorFisker

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Vox Ac30 contra ac 30 topboost

Indlæg af Anonym »

[quote="Pluto"]Jeg ville sku være ked af at ødelægge min lyd ved at smide signal igennem en Carvin. ;)
[/quote]

Synes nu ellers den lyder godt den Carvin der og især sammen med Orangen i stereo...

Brugeravatar
udepost
Gearfreak lærling
Indlæg: 600
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Vox Ac30 contra ac 30 topboost

Indlæg af udepost »

[quote="Pluto"]Jeg ville sku være ked af at ødelægge min lyd ved at smide signal igennem en Carvin. ;)
Og ja kinerseren kan sagtens følge med ,men kan en gl. uden topboost?[/quote]

jeg dæmpede mine ac30'ere med 8db gennem en hotplate, så hvis den ikke kan følge med spiller i temmelig højt. det kommer jo også an på hvor clean i skal spille, sådan en gammel svend lyder først rigtigt 2/3 oppe

/søren

Brugeravatar
SeniorFisker
Johnny B. Goode
Indlæg: 134
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Vox Ac30 contra ac 30 topboost

Indlæg af SeniorFisker »

Jeg har haft et lidt ambivalent forhold til min :)
Har faktisk haft den sat til salg et par gange, men har hver gang fortrudt igen.
Og nu har jeg besluttet mig til at beholde den, jeg bruger den sammen med et 2x12 med greenbacks.

Jeg har haft både en combo og en top af de nye kineser modeller, godt nok med de billige højttalere.
Og til min smag lyder den gamle bedst, jeg har den til at stå sådan ca. 75% oppe i volume
Den giver aldrig sådan rigtig overdrive, men har en rigtig god 'clean med hår på, resten klarer
jeg med en OCD og en Mudhoney.
Jeg bruger også tremolo kanalen.

SeniorFisker

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen