Nyt JGB pedalboard.

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Nyt JGB pedalboard.

Indlæg af Smittefar »

Har du overvejet bare at sætte tuneren allerforrest i kæden?
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
munch_30
Still Got The Blues
Indlæg: 288
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Nyt JGB pedalboard.

Indlæg af munch_30 »

Ang. Korg Pitchblack har jeg denne siddende først i mit akustiske guitar setup. "Akustisk guitar" (Graph Tech piezzo) - Pitchblack - LR Baggs DI (phantomdrevet)- Mixer. Ingen pop-/kliklyd overhovedet her, hvilket er skønt.

Har flere bekendte, der har haft klik-/poplyde i deres Pitchblacks. Det afhænger selvf. også af, hvad der sidder før og efter tuneren i det konkrete setup. Nogle har løst det ved en modstand lagt til stel på ind og udgang, som Smittefar vist også beskriver (kan tage fejl). Andre har mig bekendt også haft held med en ny switch på Pitchblack.

Du kan jo eksperimentere lidt med rækkefølge, og se om det duer .....

Ellers søg på f.eks. "true bypass" og "pull down resistor" på nettet - det er ret velbeskrevet og koster jo ikke noget at forsøge. For den sags skyld ligger der også flere tråde på Soundcheck, AAge (4sound), osv. omkring dette tema.
Kim

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Nyt JGB pedalboard.

Indlæg af Sasha »

Hvis ellers din Blues Driver svarer til diagrammet - med andre ord: At der ikke er rodet med den - så er vi netop ude i, at den har sådan en "svævende" kondensator i indgangen uden en modstand, som refererer "indgangs-enden" af den til stel, sådan som de andre også er inde på.

Hvis det var mig, ville jeg indkøbe mig to 2,2 megaohms modstande formedels et par kroner. Og så ville jeg lodde den éne direkte mellem signal og stel på indgangsbøsningen i Blues Driver´en. Derpå ville jeg erstatte den 1 megaohms modstand, som nu udgør Blues Driver´ens indgangsmodstand (men på den "forkerte" side af indgangskondensatoren) - "R15" hedder den på diagrammet - med den anden 2,2 megaohms modstand. Det burde løse problemet og samtidig bevare Blues Driver´ens indgangsimpedans nogenlunde, som den er nu.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
JGreen
Still Got The Blues
Indlæg: 213
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Nyt JGB pedalboard.

Indlæg af JGreen »

Kunne selvfølgelig også prøve at sætte den TC tuner jeg har ind istedet for pitch black'en. Kan bare umiddelbart bedre lide displayet på Korg'en.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Sv: Nyt JGB pedalboard.

Indlæg af Smittefar »

Hvorfor ikke bare flytte tuneren væk fra BD? Det er jo fløjtende ligegyldigt, hvor i kæden den sidder.

Sendt fra tilfældig opkobling til det der net.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Nyt JGB pedalboard.

Indlæg af Sasha »

Så risikerer man jo, at man bare får problemet, når man tænder og slukker wah-pedalen istedet. Hvorfor ikke løse problemet, hvor det opstår?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Nyt JGB pedalboard.

Indlæg af Sasha »

[quote="JGreen"]Kunne selvfølgelig også prøve at sætte den TC tuner jeg har ind istedet for pitch black'en. Kan bare umiddelbart bedre lide displayet på Korg'en.[/quote]

Så ville samme problem sandsynligvis blot have en anden farve...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
JGreen
Still Got The Blues
Indlæg: 213
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Nyt JGB pedalboard.

Indlæg af JGreen »

Det underlige er bare den ikke altid gør det. Til koncerten på Mojo i lørdags var der intet. I øvelokalet torsdagen før gav det et stort pop hver gang jeg slog den til.

BluesDriveren er Keeley modded. Aner ikke hvad der er lavet om. Kunne godt bytte rundt mellem den og COD'en, men det hjælper nok ikke noget da COD'en vistnok er true bypass.

Wah pedalen er med optisk switch, så der har aldrig været nogen problemer med popperi.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Nyt JGB pedalboard.

Indlæg af Sasha »

Jeg er ret sikker på, at Keeley's roden med diverse sager ikke har ret meget med lige netop denne side af sagen at gøre.

I og med at du netop skifter til en "svævende" ende af en kondensator, som kan være (eller ikke være - that's the question) opladet til et vilkårligt niveau, kan det sagtens være lidt tilfældigt, om du får et klik eller ej. Løsningen er, som tidligere anvist i denne tråd, at "forankre" den svævende kondensator-ende, så den har en stel-reference.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
JGreen
Still Got The Blues
Indlæg: 213
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Nyt JGB pedalboard.

Indlæg af JGreen »

Her er så det næsten komplette board. Spillede et job på det i lørdags, og der er nogle småting der skal justeres. Først og fremmest skal OCD'en bytte plads med BD2'eren så jeg bedre kan ramme den uden at skulle lirke foden ned mellem de to boss pedaler.

Desuden skal jeg have monteret en netbrønd på boardet og have tilsluttet de to strømforsyninger til den, for det er ret irriterende med de 2 strømkabler der flagrer når man skal pakke ind og ud.

Til sidst skal jeg så have fastmonteret delay pedalen som stadig ligger løst, og have monteret mit trådløse Stageclix system under hylden.
Billede

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Nyt JGB pedalboard.

Indlæg af Smittefar »

Det ser sgu rimelig fornuftigt ud :)
Modded guitars were crap right out of the factory

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen