Et syn der kan få en voksen mand til at græde.

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Brugeravatar
Morten M
Gearfreak lærling
Indlæg: 737
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Et syn der kan få en voksen mand til at græde.

Indlæg af Morten M »

U4IA (USA) fik malet sin guitar i samme farve som sin bil. Desværre valgte han at få gjort det udenbys.
Billede
.... og FedEx har ikke meldt tilbage i 14 dage.
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/TundraStudio"> ... aStudio</a><!-- m -->
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/pages/Fairytal ... s/Fairytal ... 0049079203</a><!-- m -->

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Et syn der kan få en voksen mand til at græde.

Indlæg af IkkeMig »

Farven er også til at græde over...

Izzy
Still Got The Blues
Indlæg: 208
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Et syn der kan få en voksen mand til at græde.

Indlæg af Izzy »

.. ja, selve guitaren er til at græde over!
Hemmeligheden ved lykke er at være tilfreds med det man har.. så, saml så meget mulig!!

Brugeravatar
Morten M
Gearfreak lærling
Indlæg: 737
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Et syn der kan få en voksen mand til at græde.

Indlæg af Morten M »

Min kommentar kører nu ikke på metallic urin farven, men skaden.
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/TundraStudio"> ... aStudio</a><!-- m -->
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/pages/Fairytal ... s/Fairytal ... 0049079203</a><!-- m -->

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Et syn der kan få en voksen mand til at græde.

Indlæg af Anonym »

Er det ikke en standard Gibson-feature? :lol:

Spøg til side .... det er surt. :lolno:

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Et syn der kan få en voksen mand til at græde.

Indlæg af CobraPizza »

årh stakkel.. men kunne vi få et billed af farven..

Jeg ved ikke hvor godt det virker, men jeg ved at Kirk Hammett nogle gange får limet sit hoved på igen efter kraftig sceneoptræden..
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Stevi
Gearfreak lærling
Indlæg: 648
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Et syn der kan få en voksen mand til at græde.

Indlæg af Stevi »

[quote="CobraPizza"]årh stakkel.. men kunne vi få et billed af farven..

Jeg ved ikke hvor godt det virker, men jeg ved at Kirk Hammett nogle gange får limet sit hoved på igen efter kraftig sceneoptræden..[/quote]

Jeg har hørt at Jason Newsted forlod Metallica fordi han fik ondt i nakken, men det er da en seriøs omgang headbanging hvis hans hoved falder af...
See you in heaven if you make the list

Stevi
Gearfreak lærling
Indlæg: 648
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Et syn der kan få en voksen mand til at græde.

Indlæg af Stevi »

[quote="Morten M"]Min kommentar kører nu ikke på metallic urin farven, men skaden.[/quote]
Skal man tro en hel del Gibson-fanatikere, så bliver det en meget bedre og mere stabil spade efter sådan en omgang er repareret.
See you in heaven if you make the list

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Et syn der kan få en voksen mand til at græde.

Indlæg af GodSpeedDK »

Det er satme surt, Morten. Har du lokaliseret, hvor i kæden skaden er sket? Er det med sikkerhed FedEx?
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Urup
Johnny B. Goode
Indlæg: 187
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Et syn der kan få en voksen mand til at græde.

Indlæg af Urup »

En skade som den er heldigvis nem at reparere, og man kan sagtens få et rigtig fint og næsten usynligt resultat. Men det taler altså ikke til FedEx's fordel!

Brugeravatar
JGreen
Still Got The Blues
Indlæg: 213
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Et syn der kan få en voksen mand til at græde.

Indlæg af JGreen »

... Hvad havde han regnet med?

Jeg ville da heller aldrig lægge en guitar i baggage rummet på et fly uden en flightcase... De der standard finér kasser er alt alt for skrøbelige - og transport firmaer og fly personale er komplet ligeglade med om der sker noget med baggagen.

Men ja, det der kan nemt fikses. At gensalgsværdien lider under det er ikke noget jeg tager mig af normalt. Men surt er det da.

Brugeravatar
Morten M
Gearfreak lærling
Indlæg: 737
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Et syn der kan få en voksen mand til at græde.

Indlæg af Morten M »

Det er U4IA's guitar. Han valgte at få den malet udenbys, - og da den kom tilbage, så den således ud. Synes godt nok, det er ærgerligt for ham.

Da jeg fik min '80 Silverburst hjem fra Toronto, aftalte sælger og jeg, hvordan den skulle pakkes ind.
Alt luft i guitarkassen var fyldt ud med sammenkrøllet avispapir og bobleplast, så guitaren ikke kunne flytte sig rundt og lå stabilt. Selve kassen blev pakket ind i 3 - 4 lag bobleplast og derefter 3 lag bølgepap.
Stort set samme indpakning og opfyldning, da min '85 candy apple red blev sendt fra Nebraska.

Min Reverse V afsendt fra Aarhus var i dén grad pakket ind. Pakken var 4 gange tykkere og 40 cm længere end guitarkassen. Blev nødt til at pakke den ud på parkeringspladsen ved posthuset for at den kunne komme ind i min VW Polo. Imponerende. Så en stor anbefaling af Woodstock/BigTone ifm forsendelse. De tager ingen chancer!

Så HVIS der er nogen her, som er så modige de tør købe udenbys. Sørg for at aftale ordentlig indpakning med sælger. ;)
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/TundraStudio"> ... aStudio</a><!-- m -->
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/pages/Fairytal ... s/Fairytal ... 0049079203</a><!-- m -->

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Et syn der kan få en voksen mand til at græde.

Indlæg af Sasha »

Undskyld jeg spørger - måske ignorant. Men hvem er U4IA..?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Abemand
Still Got The Blues
Indlæg: 240
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Et syn der kan få en voksen mand til at græde.

Indlæg af Abemand »

[quote="Sasha"]Undskyld jeg spørger - måske ignorant. Men hvem er U4IA..?[/quote]

Hvis jeg har forstået det ret, så er det en eller anden fra et forum som Morten M frekventerer.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Et syn der kan få en voksen mand til at græde.

Indlæg af Sasha »

Muligvis. Men jeg synes blot, at det blev fremlagt som om, at det var én eller anden, man burde kende.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Et syn der kan få en voksen mand til at græde.

Indlæg af MacG »

Hvis ham klovnen der har sendt den ikke ved at man skal løsne strengene på en Gibson med vinklet hoved når man sender den, eller understøtte hovedet kraftigt, helst begge dele, såeh.... Det er en typisk forsendelseskade på Gibson´er. Det er en slags Whiplash: Hvis kassen med guitaren får et hårdt stød i den forkerte vinkel, så bøjer halsen hurtigt fremad, og når den smækker tilbage igen får trækket fra strengene hovedet til at knække. Jeg har set det flere gange. Heldigvis ikke på egne guitarer.

Brugeravatar
Morten M
Gearfreak lærling
Indlæg: 737
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Et syn der kan få en voksen mand til at græde.

Indlæg af Morten M »

Det er rigtigt. Sælger fra Toronto og jeg aftalte at stemme ned i C# inden afsendelse af V'en. Den var steget 1/4 tone, da den blev pakket ud.

På billedet det næsten ses hvordan, det er gået til. Mærket fra hovedet kassen. Er blevet kastet gennem luften og ramt med frontenden måske.
Har også set knæk ved samlingen mellem hals og krop. Der skal unægteligt nogle Newton til det stunt.
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/TundraStudio"> ... aStudio</a><!-- m -->
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/pages/Fairytal ... s/Fairytal ... 0049079203</a><!-- m -->

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Et syn der kan få en voksen mand til at græde.

Indlæg af MacG »

[quote="Morten M"]Det er rigtigt. Sælger fra Toronto og jeg aftalte at stemme ned i C# inden afsendelse af V'en. Den var steget 1/4 tone, da den blev pakket ud.

På billedet det næsten ses hvordan, det er gået til. Mærket fra hovedet kassen. Er blevet kastet gennem luften og ramt med frontenden måske.
Har også set knæk ved samlingen mellem hals og krop. Der skal unægteligt nogle Newton til det stunt.[/quote]

Jeg har set det ske på en Les Paul i en lukket kasse, der væltede ned fladt på "ryggen"...

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Et syn der kan få en voksen mand til at græde.

Indlæg af CobraPizza »

[quote="Morten M"] Der skal unægteligt nogle Newton til det stunt.[/quote]

Ikke hvis det står i spænd.. så handler det bare om at de Newton bliver placeret "rigtigt" så skal det nok knække..
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Et syn der kan få en voksen mand til at græde.

Indlæg af Sasha »

Når man tænker på, hvor mange Gibson´er, der knækker dér - typisk ved bare at vælte - kan det jo egentlig ikke betegnes som den helt store overraskelse...

At det så måske siger lidt om designet, er en anden sag.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen