Resonator hjælp

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Søren
Still Got The Blues
Indlæg: 295
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Resonator hjælp

Indlæg af Søren »

Har kigget på denne resonator

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.ebay.com/itm/Vintage-1931-Na ... ge-1931-Na ... 0794500585</a><!-- m -->?

Har aldrig købt guitarer over nettet, så vil gerne være 100% sikker.

Det lyder som en kvinde der skal af med et familiemedlems gamle resonator.

Vil bare gerne høre om det er noget folk tror er okay, og som kan repareres? For den er gammel og slidt på den fede måde, men spørgsmålet er om det bare en bunke affald.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Resonator hjælp

Indlæg af Smittefar »

Har du set prisen - Jeg ville godt nok ikke give 1000 dollars (som den vel ret sikkert runder) for en så smadret guitar. Hvis man kunne have fået den for en slik, så ville jeg nok være sprunget på.
Modded guitars were crap right out of the factory

Søren
Still Got The Blues
Indlæg: 295
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Resonator hjælp

Indlæg af Søren »

Men jeg tænker bare, at den er jo fra 1931. Har set en magen til (i fin stand, ja ja!) til salg i woodstock for 35000,-!

Brugeravatar
udepost
Gearfreak lærling
Indlæg: 600
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Resonator hjælp

Indlæg af udepost »

Ja, du skal regne med at den kommer en del højere op, mit bud er ihvertfald det dobbelte, måske mere. Hvis du ikke har det store begreb om hvordan sådan en skal sættes i stand, så ville jeg personligt holde mig væk. 1000 usd er ok, men hvis den er helt skæv, kan det meget vel blive rigtigt dyrt at sætte den i stand herhjemme.

/Søren

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Resonator hjælp

Indlæg af Telemaster »

Den ser rigtig spændende ud, synes jeg. Jeg kan læse mig til, at ikke alle ældre Nationals har truss rod. Det er et problem, hvis halsen er skæv - og det er vist ikke usandsynligt, når den har stået i et skab siden 80'erne. Hvis du kan finde ud af, at modellen her har truss rod, synes jeg da, det er et forsøg værd, afhængigt af prisen.
So many assholes, so few bullets

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Resonator hjælp

Indlæg af Rasmus »

[quote="Søren"]Har kigget på denne resonator

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.ebay.com/itm/Vintage-1931-Na ... ge-1931-Na ... 0794500585</a><!-- m -->?

Har aldrig købt guitarer over nettet, så vil gerne være 100% sikker.

Det lyder som en kvinde der skal af med et familiemedlems gamle resonator.

Vil bare gerne høre om det er noget folk tror er okay, og som kan repareres? For den er gammel og slidt på den fede måde, men spørgsmålet er om det bare en bunke affald.[/quote]

Nye stemmeskruer, og så skal den nok båndes og have rettet gribebræt op. Dette er sagt uden særlig meget fagligt kendskab, en anden ting er om alt så er OK med selve "conen".

Søren
Still Got The Blues
Indlæg: 295
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Resonator hjælp

Indlæg af Søren »

[quote="Rasmus"][quote="Søren"]Har kigget på denne resonator

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.ebay.com/itm/Vintage-1931-Na ... ge-1931-Na ... 0794500585</a><!-- m -->?

Har aldrig købt guitarer over nettet, så vil gerne være 100% sikker.

Det lyder som en kvinde der skal af med et familiemedlems gamle resonator.

Vil bare gerne høre om det er noget folk tror er okay, og som kan repareres? For den er gammel og slidt på den fede måde, men spørgsmålet er om det bare en bunke affald.[/quote]

Nye stemmeskruer, og så skal den nok båndes og have rettet gribebræt op. Dette er sagt uden særlig meget fagligt kendskab, en anden ting er om alt så er OK med selve "conen".[/quote]

Ja det har jeg også tænkt. For det kan vel blive ret dyrt at lave? Især når jeg ikke aner hvordan.

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Resonator hjælp

Indlæg af Rasmus »

Et forsigtigt bud er mellem 5-10.000kr, Hvis en fagmand skal i gang.
Men som udepost siger. Ja. Så ved man ikke hvad den ender på.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Resonator hjælp

Indlæg af Sasha »

Og så er det jo heller aldrig så nemt at se på et billede, hvordan en given guitar lyder og føles. Men dét er jo trivielle ting, som mange ikke lader sig mærke med i forbindelse med ubesete guitarindkøb...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Resonator hjælp

Indlæg af Telemaster »

[quote="Sasha"]Og så er det jo heller aldrig så nemt at se på et billede, hvordan en given guitar lyder og føles. Men dét er jo trivielle ting, som mange ikke lader sig mærke med i forbindelse med ubesete guitarindkøb...[/quote]

Af samme grund kan man ofte relativt enkelt og omkostningsfrit sælge varen igen, når kemien ind imellem passer dårligt. Det er da smart :-)
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Resonator hjælp

Indlæg af Sasha »

Ja, det kan man sige...

Men det er ikke min skulder, man skal græde ud ved, hvis man køber en ubeset guitar, måske er nødt til at ofre adskillige tusinde på reparationer (som måske/måske ikke forringer dens originale værdi) og så efterfølgende finder ud af, at "kemien passede sgu´ desværre ikke helt", hvorpå man så måske taber en hel del penge, når den skal sælges videre.

Jeg påstår ingenlunde, at det er noget, man partout skal holde sig fra. Man skal måske bare lige gøre sig "indsatsen" klart, før man kaster sig ud i det...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Resonator hjælp

Indlæg af Telemaster »

[quote="Sasha"]Ja, det kan man sige...

Men det er ikke min skulder, man skal græde ud ved, hvis man køber en ubeset guitar, måske er nødt til at ofre adskillige tusinde på reparationer (som måske/måske ikke forringer dens originale værdi) og så efterfølgende finder ud af, at "kemien passede sgu´ desværre ikke helt", hvorpå man så måske taber en hel del penge, når den skal sælges videre.

Jeg påstår ingenlunde, at det er noget, man partout skal holde sig fra. Man skal måske bare lige gøre sig "indsatsen" klart, før man kaster sig ud i det...[/quote]

Det ville ellers være et smukt syn, hvis jeg fik lov at græde ud ved din skulder :-)

Bortset fra det har du helt ret, men spillereglerne er jo åbenlyse - man aner ikke, hvad man går ind til, når man handler Per postordre. Når det er sagt, så har jeg nu alligevel aldrig kunnet afgøre fra den ene dag til den anden, om en guitar er noget for mig. Heller ikke selvom jeg prøver den først. Faktisk er det ofte dem, jeg umiddelbart har lidt svært ved at få til at lyde rigtigt, jeg er blevet mest glad for i længden. Og hvad kan man så lære af det? Ikke en skid. Man er nød til bare at prøve sig frem, og det er da mit indtryk, at rigtig mange mennesker er rigtig glade for guitarer, de har købt uden at prøve først, selvom der naturligvis også findes eksempler på det modsatte :-)
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Resonator hjælp

Indlæg af Sasha »

[quote="Telemaster"]
Det ville ellers være et smukt syn, hvis jeg fik lov at græde ud ved din skulder :-)

[/quote]

Nu græder rigtige mænd jo ikke over lidt spildte tusindlapper - og da især ikke, da det jo blot bidrager med lidt ekstra erfaringer fra det her store puslespil, som nogle har valgt at kalde livet.. (tilsæt selv violiner i det fjerne efter behov). Men ellers skulle du selvfølgelig være velkommen any day!

:-)

Og det ville HELT sikkert blive så smukt et skue, at enhver, der måtte snige sig til at overvære dette optrin, også ville få fugtige øjenkroge... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Jackie van Hippie
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 453
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Resonator hjælp

Indlæg af Jackie van Hippie »

Et velholdt eksemplar er et pisse fedt instrument, men de kræver voksen mands hænder, halsen er tyk som et baseball bat og ret bred. Jeg har prøvet en tilsvarende Triolian fra 30'erne engang og den lød og spillede vildt fedt. Det ville da være frygteligt hvis ingen fik den skønhed der fikset og lod den komme til sin ret.
"Every so often, man comes up with a correct invention - the wheel was a good idea, wasn't it? To have that round, that was a very good idea." - Jeff Beck

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen