Guitarfetish har fået opdateret deres hjemmeside ...

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Guitarfetish har fået opdateret deres hjemmeside ...

Indlæg af Anonym »

... og som sædvanligt er der massere af billigt gods i deres Clearance Section

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Guitarfetish har fået opdateret deres hjemmeside ...

Indlæg af Swampthing »

Herligt !!
Har lige bestilt et sæt strat pickupper.
Tak for heads up !!

Brugeravatar
JGreen
Still Got The Blues
Indlæg: 213
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Guitarfetish har fået opdateret deres hjemmeside ...

Indlæg af JGreen »

Hvad koster det i transport/moms/dummebøder at få et sæt pickupper derfra?

stl
Smoke On The Water
Indlæg: 54
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Guitarfetish har fået opdateret deres hjemmeside ...

Indlæg af stl »

Ik' ret meget afhængig af om SKAT kommer på banen. Jeg fik for nogle måneder siden tilsendt en mindre pakke med en pickguard med pickupper i. Den strøg lige igennem med posten. Jeg skal selvfølgelig huske selv at angive det til SKAT. Men ved større pakker vil jeg tro der er lidt mere opmærksomhed om sagerne fra PostDK's/SKAT's side.

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Guitarfetish har fået opdateret deres hjemmeside ...

Indlæg af Anonym »

[quote="JGreen"]Hvad koster det i transport/moms/dummebøder at få et sæt pickupper derfra?[/quote]

(Varens pris + forsendelse) X 1,3 + (PostDK-gebyr ca. 200,-)= Endelig kostpris

Brugeravatar
JGreen
Still Got The Blues
Indlæg: 213
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Guitarfetish har fået opdateret deres hjemmeside ...

Indlæg af JGreen »

Mnja, men netop forsendelsen er lidt en random variabel når det gælder pakker fra USA.

15 $ for et strat pickupsæt er jo dejligt billigt, men hvis man så betaler 30% oven i, 200kr i moms og XX kr i transport, så løber det jo en hel del op.

Normalt gider jeg slet ikke bestille uden for EU af samme årsag. Man finder en billig ting og ender med at betale 220-250% af varens pris pga gebyrer og gøgl.

Her bliver det så vidt jeg kan høre ca 320kr + transport. Hvis transporten er dyr er vi ret langt fra de originale 15 dollars. Men ok, hvis pickupperne er fede, så er det stadig ret billigt. Det ved jeg bare ikke om de de er. ;)

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Guitarfetish har fået opdateret deres hjemmeside ...

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="JGreen"]Mnja, men netop forsendelsen er lidt en random variabel når det gælder pakker fra USA.

15 $ for et strat pickupsæt er jo dejligt billigt, men hvis man så betaler 30% oven i, 200kr i moms og XX kr i transport, så løber det jo en hel del op.

Normalt gider jeg slet ikke bestille uden for EU af samme årsag. Man finder en billig ting og ender med at betale 220-250% af varens pris pga gebyrer og gøgl.

Her bliver det så vidt jeg kan høre ca 320kr + transport. Hvis transporten er dyr er vi ret langt fra de originale 15 dollars. Men ok, hvis pickupperne er fede, så er det stadig ret billigt. Det ved jeg bare ikke om de de er. ;) [/quote]

Forsendelsesudgiften skal lægges til INDEN du lægger moms og told til.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Guitarfetish har fået opdateret deres hjemmeside ...

Indlæg af CobraPizza »

Ja eller bare gange transporten med 1,3 også :)
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Guitarfetish har fået opdateret deres hjemmeside ...

Indlæg af Anonym »

[quote="JGreen"]

15 $ for et strat pickupsæt er jo dejligt billigt, men hvis man så betaler 30% oven i, 200kr i moms og XX kr i transport, så løber det jo en hel del op.[/quote]

Ja - mit regneeksemple holder - hvis man læser det ;)

Man skal ikke lægge 30% oveni og moms ... !!!

Forsendelse får man jo oplyst inden man "checker ud", så jeg kan ikke se hvad "gøgl", der kommer i den ombæring - andet end lige de forskelle som den svingende valutakurs kan give en?

Man skal selvfølgelig regne den samlede pris ud og se, om man mener man sparer noget? Der er vist ikke nogen, der har påstået andet.

Et godt råd er at lave en lille liste over, hvad man ellers står og mangler ... eller kommer til at mangle! ;) - så man får bestilt flere ting med det samme og dermed belaster forsendelsesposten det mindre. Det kan sjældent betale sig lige at købe 4 halsskruer alene ...

Rundfart
Himmelhund
Indlæg: 11
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Guitarfetish har fået opdateret deres hjemmeside ...

Indlæg af Rundfart »

Jeg har handlet med GFS mange gange, mest pickup-sets. De kalder forsendelserne repairparts, derfor omgår de told/skat på en finurlig måde. Godt for os i EU.

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Guitarfetish har fået opdateret deres hjemmeside ...

Indlæg af Anonym »

@Rundfart - dine pakker har måske røget "under radaren", men "reservedele" er som udgangspunkt ikke told- og momsfritagede, medmindre man har lavet en specialaftale med Skat.

Rundfart
Himmelhund
Indlæg: 11
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Guitarfetish har fået opdateret deres hjemmeside ...

Indlæg af Rundfart »

Det kan dog stadigvæk ikke lave om på,at mindst 30 forsendelser er modtaget uden told/skat afgift! skal så lige påpege at størrelse på pakkerne har været max. 10x15 cm.

stl
Smoke On The Water
Indlæg: 54
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Guitarfetish har fået opdateret deres hjemmeside ...

Indlæg af stl »

[quote="Rundfart"]Det kan dog stadigvæk ikke lave om på,at mindst 30 forsendelser er modtaget uden told/skat afgift! skal så lige påpege at størrelse på pakkerne har været max. 10x15 cm.[/quote]

Men så husker du - naturligvis - selv at opgive dine indkøb til SKAT så der kan foregå en korrekt momsafregning ;)

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Guitarfetish har fået opdateret deres hjemmeside ...

Indlæg af Sasha »

Ja. Om ikke andet er det da ikke ligefrem det fornuftige/smagfulde - afhængigt af øjnene, der ser - at sidde på et offentligt forum og prale af, at man har unddraget at betale sin andel til fællesskabet...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Jens H
Still Got The Blues
Indlæg: 262
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Guitarfetish har fået opdateret deres hjemmeside ...

Indlæg af Jens H »

[quote="Rundfart"]Jeg har handlet med GFS mange gange, mest pickup-sets. De kalder forsendelserne repairparts, derfor omgår de told/skat på en finurlig måde. Godt for os i EU.[/quote]
Jeg synes det siger det hele om firmaet at de går ind i sådan noget. :thumbdown:
Hos f.eks Stewmac skriver de at man er black listet bare man spørger om de vil gøre noget sådan.
JEH Guitars på facebook http://www.facebook.com/pages/Hvidovre-Denmark/JEH-Guitars/123767594328859
Jeps....  En fjern og fin musik giver dig alt du aldrig fik
Har overstået status som "Himmelhunden" :O

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Guitarfetish har fået opdateret deres hjemmeside ...

Indlæg af Sasha »

[quote="Jens H"][quote="Rundfart"]Jeg har handlet med GFS mange gange, mest pickup-sets. De kalder forsendelserne repairparts, derfor omgår de told/skat på en finurlig måde. Godt for os i EU.[/quote]
Jeg synes det siger det hele om firmaet at de går ind i sådan noget. :thumbdown:
Hos f.eks Stewmac skriver de at man er black listet bare man spørger om de vil gøre noget sådan.[/quote]

Helt enig!
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

stl
Smoke On The Water
Indlæg: 54
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Guitarfetish har fået opdateret deres hjemmeside ...

Indlæg af stl »

Hvad køber gør eller ikke gør må være for deres egen regning (bogstavlig talt). Men ja - det er lidt morsomt (på den alternative måde) at en virksomhed indretter sin forretningsgang og forsendelsesprocedure for at undgå en fremmed stats beskatningsregler.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Guitarfetish har fået opdateret deres hjemmeside ...

Indlæg af Sasha »

[quote="stl"]Hvad køber gør eller ikke gør må være for deres egen regning (bogstavlig talt)[/quote]

Jah-joh...

Problemet i at unddrage sig told mm. er vel blot, at det ligesom foregår på alle andres regning?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

stl
Smoke On The Water
Indlæg: 54
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Guitarfetish har fået opdateret deres hjemmeside ...

Indlæg af stl »

[quote="Sasha"][quote="stl"]Hvad køber gør eller ikke gør må være for deres egen regning (bogstavlig talt)[/quote]

Jah-joh...

Problemet i at unddrage sig told mm. er vel blot, at det ligesom foregår på alle andres regning?[/quote]

Enig enig. Men i de her forhold - som livet iøvrigt - må folk primært forsøge, at styre efter deres egne etiske retningslinjer. Det kan andre så have forskellige holdninger om. Når det så er sagt er det jo klart for alle, varer der indføres af privatpersoner fra USA er underlagt de danske momsbestemmelser. Slut finale.

Uanset forsendelsesprocedure og moms osv: Er der nogen der har prøvet Guitarfetish's pedaler? skal man holde sig fra dem eller er de ok hæderlige til prisen?

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Guitarfetish har fået opdateret deres hjemmeside ...

Indlæg af Anonym »

[quote="Jens H"]
Jeg synes det siger det hele om firmaet at de går ind i sådan noget. :thumbdown:
[/quote]

Sidste gang jeg handlede hos dem var i 2008, og jeg erindrer ikke noget om sådant "gøgl" - men det er måske et nyt "tiltag". Men under alle omstændigheder ændre det jo ikke på moms- og tolddeklarationen, så jeg kan ikke lige se "fidusen"?

Men jeg fatter nu heller ikke de mange tanker og krumspring, der tit bliver luftet på diverse fora, omkring diverse mere eller mindre vidtløftigt udtænkte metoder til moms- og toldunddragelse. Egoisme > samfundssind.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen