Ebay - smarte tricks til shipping?

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Ebay - smarte tricks til shipping?

Indlæg af GuitaRasmus »

Hej folkens - jeg har fundet et par pickups på ebay jeg gerne vil have:

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.ebay.com/itm/DiMarzio-REGULA ... zio-REGULA ... 20c73d1fdb</a><!-- m --> og

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.ebay.com/itm/DiMarzio-F-spac ... zio-F-spac ... 20c0bbc282</a><!-- m -->

Problemet er at de ikke sender til DK. Er der en eller anden smart måde man kan komme uden om det på?
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Snake Boots
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 437
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Ebay - smarte tricks til shipping?

Indlæg af Snake Boots »

Ja, benyt dig af firmaet myus.com

Der kan du for småpenge købe en amerikansk adresse hos dem. Når de så modtager noget med dit navn på på denne adresse, sender de det straks videre til DK. Tre af mine venner har brugt det til at købe forstærkere - den første fordi firmaet ikke solgte til Europa og de to andre fordi det var langt billigere end at betale firmaet for at sende. Myus må have en helt særlig aftale med DHL siden de kan sende til de priser, som de kan. Når de modtager en pakke med dit navn får du besked på mail. Så kan du logge ind på din konto på deres side og ændre den opgivede værdi på pakken og andre spændende ting... Hvis du køber et medlemsskab som ikke er det allerbilligste, så kan du også få dem til at samle sammen (hvis du køber flere ting hver for sig, som du vil have sendt sammen til DK) og sende i een pakke.

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Ebay - smarte tricks til shipping?

Indlæg af fortytwo »

[quote="Snake Boots"]Ja, benyt dig af firmaet myus.com[/quote]

+1, som de unge siger..

Jeg har kun gode erfaringer med dem, så længe at den amerikanske sælger, vil sende til en freight forwarder, for det er ikke alle der vil det heller..
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Snake Boots
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 437
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Ebay - smarte tricks til shipping?

Indlæg af Snake Boots »

Men hvordan opdaget sælger overhovedet, at han sender til en freight forwarder?? Du skriver jo dit eget navn på. Så skal det være fordi sælger genkender adressen?

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Ebay - smarte tricks til shipping?

Indlæg af fortytwo »

Don't know.. Men det har jeg været udefor et par gange.. Dog aldrig på eBay..
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Brugeravatar
AnotherDan
Gearfreak lærling
Indlæg: 793
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ebay - smarte tricks til shipping?

Indlæg af AnotherDan »

Vidste ikke at dimarzio lavede dem med nickel/chrome - fedt...
Bah

Per Ørum
Johnny B. Goode
Indlæg: 159
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Ebay - smarte tricks til shipping?

Indlæg af Per Ørum »

[quote="Snake Boots"]Ja, benyt dig af firmaet myus.com

Der kan du for småpenge købe en amerikansk adresse hos dem. Når de så modtager noget med dit navn på på denne adresse, sender de det straks videre til DK. Tre af mine venner har brugt det til at købe forstærkere - den første fordi firmaet ikke solgte til Europa og de to andre fordi det var langt billigere end at betale firmaet for at sende. Myus må have en helt særlig aftale med DHL siden de kan sende til de priser, som de kan. Når de modtager en pakke med dit navn får du besked på mail. Så kan du logge ind på din konto på deres side og ændre den opgivede værdi på pakken og andre spændende ting... Hvis du køber et medlemsskab som ikke er det allerbilligste, så kan du også få dem til at samle sammen (hvis du køber flere ting hver for sig, som du vil have sendt sammen til DK) og sende i een pakke.[/quote]


Man skal vel stadig betale moms ved indførsel til Danmark?

Per

Snake Boots
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 437
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Ebay - smarte tricks til shipping?

Indlæg af Snake Boots »

Per, jo det skal man altid ifølge reglerne. Bliver man ikke automatisk opkrævet, er det ens pligt selv at sørge for at man betaler told/skat/moms.

nerøs
Johnny B. Goode
Indlæg: 155
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Ebay - smarte tricks til shipping?

Indlæg af nerøs »

ler er også shopusa.com den har jeg brugt nogle gange fordel ved den er at de tager sog af told og alt det der. så man er fri for at det skal ligge 3-4 uger i tolden.

og der er det GRATIS at få en adresse. og det har funger ganske udemærket de gange jeg har brugt det.

og lige en anden detajle jeg syntes der er rar er at de har dansk hlælp(suport) og nej det er ikke bare en der kan en lille smugle dansk med google translate. det er nogle kjøwenhavner. så de er næste til at forstå ;-).

et minus er der dog de sender kun engang i ugen sidst jeg brugte dem og de modtog naturligvis min pakke dagen efter....

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ebay - smarte tricks til shipping?

Indlæg af Dannyboy »

I øvrigt mærkeligt nok med Dimarzio produkterne. Jeg har været ude for det samme et par gange mht manglende muligheder for EU shipping. Jeg sad fx også for et års tid siden og skulle have et creme-cover til en af deres singlecoil-rails. Fandt dem til ca 10kr, men ingen af forhandlerne ville sende til dk. Thomann sælger dem så for 100kr for en 3-pak + forsendelse. Latterligt for en smule plastic..

Rumpole
Himmelhund
Indlæg: 32
Tilmeldt: 11 years ago
Kontakt:

Re: Ebay - smarte tricks til shipping?

Indlæg af Rumpole »

Nogle af jer der har erfaringer med at sælge på tysk ebay ? Jeg har lige prøvet, men de kræver at jeg skal minimum have 10 positive feedbacks for at sælge, eller at blive "international seller" som de kalder det.
Jeg overvejer tysk ebay pga det store market og at det er relativt billigt at sende derned, i forhold til f.eks England. Er der andre måder at komme på som sælger, eller bliver man nødt til at samle de anbefaldninger ? I så fald bliver man vel nødt til at handle der mindst 10 gange ? Andre gode/dårlige erfaringer med Ebay.de ?

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen