Ohm-hjælp vedrørende baskabinet, stat!

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Jokum52
Himmelhund
Indlæg: 26
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Ohm-hjælp vedrørende baskabinet, stat!

Indlæg af Jokum52 »

Hey folkens. Bassisten fra mit band er i gang med at skaffe sig en Ampeg SVT3 PRO og et Ampeg SVT 1450 HE kabinet. Kabinettet er på 8ohm og forstærkeren kan både køre 275w på 8ohm og 450w på 4ohm. Vi klokker bare lidt rundt i hvordan det hvordan de skal forbindes

Her er lige et billede af bagsiden - Billede

Skal man bare sætte et enkelt jack imellem dem eller hvad? Og hvordan mindsker vi risikoen for at brænde et eller andet af ved et uheld

Vh Casper
Aria Pro II CS-250

>Crybaby
>Fender Blender
>Red Witch Fuzz God
>Carl Martin The Fuzz
>EHX Micro POG
>Ibanez LF-7
>EHX Pulsar
>Ernie Ball Volume Pedal Jr.
>SIB Mr Echo

>Orange Overdrive 80 reissue
>Orange 4x12

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ohm-hjælp vedrørende baskabinet, stat!

Indlæg af Sasha »

Jamen, I sætter da bare et (solidt højttaler-!)kabel mellem enten Speakon-bøsningen eller én af de to jack-højttalerudgange til kabinettets indgang. Så skulle geden være barberet.

Hvis man vil minimere risikoen for at brænde noget af, kan man f.eks. lade være med at tage forstærkeren med i bad. At overhælde den med banzin og se, hvor tæt man kan kaste en tændt tændstik i nærheden af den, er sikkert også en dårlig idé. Noget lignende kan siges om at hejse den op i en kran og derpå forsøge at skyde den ned med ballistisk atommissil.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Jokum52
Himmelhund
Indlæg: 26
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Ohm-hjælp vedrørende baskabinet, stat!

Indlæg af Jokum52 »

Der er vidst ikke speakon på kabinettet af en eller anden grund, så det bliver med et jack. Men hvis man bare sætter et enkelt kabel til, kører den så bare automatisk 8ohm?
Hehe jeg skal prøve at lade være, selv om det kan friste! Vi havde bare et uheld sidst med en eller anden turbon00b der pillede for meget ved vores tidligere Ampeg Portaflex og BUM så var der røg i lokalet og en printplade der efterfølgende kun ville virke bedst som en dørstopper.
Det er derfor jeg spørger lidt dumt, for jeg vil ikke ende med at være "that guy" som smadrer gearet som om det var mit job, og som de andre i vores øvelokale ikke skal korse sig over hver gang jeg skal låne noget grej. Bare for at have mit på det tørre ;)
Aria Pro II CS-250

>Crybaby
>Fender Blender
>Red Witch Fuzz God
>Carl Martin The Fuzz
>EHX Micro POG
>Ibanez LF-7
>EHX Pulsar
>Ernie Ball Volume Pedal Jr.
>SIB Mr Echo

>Orange Overdrive 80 reissue
>Orange 4x12

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ohm-hjælp vedrørende baskabinet, stat!

Indlæg af Sasha »

Ja, når kabinettet er på 8 ohm, så vil det ifølge sagens natur belaste forstærkerens udgang med 8 ohm.

For h...., unger! Jeg har sagt det 100 gange, at I ikke må lege med flammekasteren i nærheden af fars basforstærker. Gå ud og leg med naboens kat istedet!
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen