Spm. om pickupomskifter

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Brugeravatar
Pickles
Johnny B. Goode
Indlæg: 189
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Spm. om pickupomskifter

Indlæg af Pickles »

Hej,
Som en del af en fejlsøgning vil jeg prøve at skifte pickupomskifteren på min Schecter. Jeg aner dog temmelig lidt om denne del af elektronikken. Hvilken slags skal jeg købe, og hvilken kvalitet kan jeg nøjes med? Guitaren har to humbuckers og push-pull pot til coil split..

På forhånd tak for råd! :)

Billede

Brugeravatar
Morten_Lyse
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Spm. om pickupomskifter

Indlæg af Morten_Lyse »

Nu er sådan en 3-vejs omskifter der jo egentlig ret skudsikker. - Der er ikke meget der kan gå galt med dén. Den fungerer jo bare ved at bryde forbindelsen til den pickup der ikke er valgt. Fremfor som man skulle tro, at danne forbindelse til den pickup der ER i brug.

Hvorfor tror du den fejler noget..?

Mvh;
Morten Lyse

Brugeravatar
Pickles
Johnny B. Goode
Indlæg: 189
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Spm. om pickupomskifter

Indlæg af Pickles »

Jah, jeg tænkte sådan set det samme, den ser meget mekanisk simpel ud. Det er, fordi alternativet er at sende den pickup, der ikke siger noget, tilbage til producenten til tjek (jeg HAR tjekket lodninger :) ). Og så har jeg oplevet en sådan kontakt stå af i fortiden på en Gibson.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Spm. om pickupomskifter

Indlæg af Sasha »

Har du tjekket sagerne igennem med et ohmmeter/multimeter? Det er da vist lidt mere perspektivrigt end at forsøge at gætte sig frem i kraft af at skifte dele i flæng indtil man (måske) rammer den rette...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Pickles
Johnny B. Goode
Indlæg: 189
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Spm. om pickupomskifter

Indlæg af Pickles »

Hvis en venlig sjæl vil give mig et par råd om hvor og hvordan, jeg skal måle, så er det nok en bedre løsning. Og tak! :)

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Spm. om pickupomskifter

Indlæg af Sasha »

Jamen, start med at tjekke, at kontakten danner kontakt dér, hvor den skal, i en given indstilling af "vælgeren". Og tjek derpå modstanden gennem pickuppens spoler. Den skal nok være noget i retning af 8-15 kiloohm i sådan en humbucker. Ihvertfald ikke uendelig høj. Er den dét, peger det unægtelig i retning af, at tråden er knækket. Og så siger pickuppen selvsagt ikke noget.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen