Et lille lydflash

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Asser
Smoke On The Water
Indlæg: 59
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Et lille lydflash

Indlæg af Asser »

Hej

Jeg tænkte, at jeg lige ville lave et lille lydflash, eftersom jeg lige har købt verdens, uden diskussion, fedeste spade ;)
Det er en Suhr Scott Henderson Strat med Suhrs egne Michael Landau pick ups. De kan VARMT anbefales! I klippet bruger jeg dog kun neck pick up'en.
Halsen er en oplevelse for sig selv. Det er som om, at det er en helt naturlig "del" af hånden, når man tager den til sig.
Desuden er den udstyret med Suhr's noice cancelling system, som er Guds gave til guitarister med single coils.
Jeg var gennem en del forskellige guitarer fra Tom Anderson til Nash Guitars til vintage Fender guitarer, men ingen kunne slå Suhr'en. Den hare bare mojo.

Anyway, her kommer klippet:
<!-- m --><a class="postlink" href="><!-- m -->

Jeg undskylder på forhånd for kvaliteten. Det er filmet med en iPhone, men jeg håber, at I stadig kan bruge det :)

Brugeravatar
JesperB
Still Got The Blues
Indlæg: 201
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Et lille lydflash

Indlæg af JesperB »

Det er sgu meget fedt.. Dog ærgeligt at lyden er optaget igennem en iPhone :(
- Jesper Barrit

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Et lille lydflash

Indlæg af Smittefar »

Det lyder sgu godt - Men ja, vi ønsker os en bedre optagelse :)

Og tillykke med den nye guitar - Det lyder jo næsten som om, du er glad for den :thumbup:
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
munch_30
Still Got The Blues
Indlæg: 288
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Et lille lydflash

Indlæg af munch_30 »

Tillykke med spaden. Lækkert du er landet på det helt rigtige :)

Suhr kan bestemt "skrue" guitarer og forstærkere sammen ......... Nå ja og for øvrigt også pickupper, pedaler, kabinetter osv. :D
Kim

Jackie van Hippie
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 453
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Et lille lydflash

Indlæg af Jackie van Hippie »

Tillykke med spaden! Mojo er godt nok ikke lige det jeg forbinder med de Suhr guitarer jeg har prøvet, men de er i hvert fald professionelt skruet sammen og kvaliteten fejler intet.
"Every so often, man comes up with a correct invention - the wheel was a good idea, wasn't it? To have that round, that was a very good idea." - Jeff Beck

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Et lille lydflash

Indlæg af Barf »

Det lyder altså bare godt, Asbjørn. Jeg tyvstjæler helt sikkert et par af dine licks. Sådan en Suhr er også lidt for "perfekt" til mig, men jeg har de samme pickupper siddende i min strat, og de er nemlig rigtig fede.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Et lille lydflash

Indlæg af Sasha »

Det lyder - så vidt jeg kan høre ud fra optagelsen - rigtig fint. Jeg må dog tilstå, at på baggrund af mine egne erfaringer med suhrs guitarer og pickupper er jeg sikker på, at det er "piloten", der har størstedelen af ansvaret for det :-)

Men hvis du er glad for din nye guitar - og det lyder det jo som om, at du er - er det jo bare fint! Nogle kan lide moderen, mens andre er mere til datteren usw. usw.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Asser
Smoke On The Water
Indlæg: 59
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Et lille lydflash

Indlæg af Asser »

Mange tak for de paene ord :)

Jeg kan se, hvad I mener, naar I siger, at Suhr's guitarer er "for perfekte", men det tiltaler mig virkelig. Jeg vil gerne have, at det i hvert fald ikke er guitaren, der skal have skylden, hvis det lyder af helvedes til. Saadan foeler jeg, at denne guitar fungerer for mig :)

I oevrigt, kan det godt taenkes, at der kommer en bedre optagelse inden for det naeste stykke tid.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Et lille lydflash

Indlæg af Sasha »

Hmm...

Jeg var ikke klar over, at "perfekt" er et begreb, som kan gradbøjes? Jeg kan forstå, at en guitar f.eks. kan have mere eller mindre personlighed. Men at den skulle kunne være mere eller mindre - ja, ligefrem "for perfekt"..? Så må de godt nok være gode sådan nogle Suhr-guitarer...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Asser
Smoke On The Water
Indlæg: 59
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Et lille lydflash

Indlæg af Asser »

Jeg tror ikke, at min vending, "for perfekt", helt skal tages så bogstaveligt. Den var mere ment, som mangel på bedre ord :)

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Et lille lydflash

Indlæg af Sasha »

Hmm.

Ja, jeg vil da i al ydmyghed tillade mig at håbe, at det lykkes dig at finde et bedre ord. For jeg forstår ikke, hvad du mener. Men det er måske også ligegyldigt. Min nysgerrighed bliver dog unægtelig pirret en del for at finde ud af, hvordan en guitar, der er "for perfekt", er...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Et lille lydflash

Indlæg af Smittefar »

Jeg er en af dem, der godt ind i mellem kan føle, at en guitar er 'for perfekt'. En guitar kan i min optik godt være for nem at spille på og have en for velbalanceret lyd. Jeg synes godt, det kan føles lidt karakterløst. Jeg kan godt lide, at jeg skal slås en lille smule med min strat for at få den til at lyde præcis, som jeg vil have det, og gribebræt og halsprofil lægger nok ikke op til perfekt teknik, men det føles rigtigt for mig.

Hvis vi allesammen gik efter at spille efter den helt 'perfekte' guitar, så ville vi vel allesammen bare spille på HSH Ibbernisser med 008'ere monteret. Jeg kan ikke forestille mig en guitar, der er nemmere at spille på og som er mere alsidig end dette - Men vi kan nok hurtigt blive enige om at netop sådan en guitar absolut ikke er perfekt for alle - Jeg har for eksempel haft en, men det virkede slet ikke for mig i det lange løb. Jeg kedede mig, når jeg spillede på den.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Et lille lydflash

Indlæg af Sasha »

Endnu mere "hmm"...

For jeg må tilstå, at en "HSH Ibbernisse med 0.008´ere" nok er noget af det fjerneste, jeg umiddelbart kan forstille mig fra en "perfekt" guitar. Jeg synes, at sådan én er nærmest umulig at spille på - og da endnu mere udtalt, hvis resultatet skal have blot en perifer karakter af musik. Hvis dét er "perfekt", vil jeg næsten nødigt høre om "for perfekt"...

:-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Sv: Et lille lydflash

Indlæg af Smittefar »

For perfekt dækker jo så over at være for langt i retning af omtalte ibbernisse.

Sendt fra tilfældig opkobling til det der net.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Et lille lydflash

Indlæg af Pluto »

En guitar der er for perfekt er vel en guitar uden mojo.Nærmest kedelig IMO.Jeg har haft 2 Suhr selv og de var ganske enkelt de guitarer jeg har haft hvor finish m.m bare var i top.
Men jeg solgte dem igen netop fordi de var for perfekte.
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Sv: Et lille lydflash

Indlæg af Sasha »

[quote="Smittefar"]For perfekt dækker jo så over at være for langt i retning af omtalte ibbernisse.
[/quote]

Javel ja.

Jeg må så sige, at de Suhr-guitarer, som jeg har prøvet, ikke umiddelbart har mindet mig ret meget om den ovenfor beskrevne Ibanez. Så jeg er stadig lige forvirret...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Et lille lydflash

Indlæg af Sasha »

[quote="Pluto"]En guitar der er for perfekt er vel en guitar uden mojo.Nærmest kedelig IMO.Jeg har haft 2 Suhr selv og de var ganske enkelt de guitarer jeg har haft hvor finish m.m bare var i top.
Men jeg solgte dem igen netop fordi de var for perfekte.[/quote]

Jeg kan sagtens nikke genkendende til din beskrivelse af Suhr-guitarer, som stemmer ganske godt overens med min oplevelse af dem. Men så er vi vel nærmere et sted, hvor de - trods fin forarbejdning mm. - netop IKKE er perfekte? Jeg mener: En velforarbejdet, men halvkedelig guitar kan vel næppe betegnes som "perfekt"..? Og hvis de ikke engang er perfekte, kan de vel ikke også samtidig være "for perfekte"..?

I know nothing...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Asser
Smoke On The Water
Indlæg: 59
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Et lille lydflash

Indlæg af Asser »

En af mine kammerater har en Parker Nitefly, og i dens tilfælde synes jeg, at der er tale om en guitar, som, for mig, føles "for perfekt". Der er uden tvivl lagt rigtig meget tanke fra producentens side i, hvordan man gør den så funktionel som muligt både mht design og spilbarhed. Guitaren vejer intet, alle bevægelser på gribebrættet føles "hurtige" pga. det carbon-halløj de har gang i og derudover alle de tonale muligheder, man finder i guitaren. Piezo, split humbucker og hvad ved jeg. Det er uden tvivl godt håndværk, men min oplevelse er, at det hele bare er "for meget af det gode".

Jeg kan dog sagtens se, hvad du mener, Sasha, og på et eller andet punkt, tror jeg da også, vi er enige. Den ting dér med "for perfekt", er dog en følelse, jeg nogle gange kan sidde med, når jeg har bestemte spader i hånden, og jeg kan godt se hvorfor, nogle sidder med den følelse, når de har med Suhr at gøre. For mig rammer den dog plet :)

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Et lille lydflash

Indlæg af Sasha »

Jamen, som før sagt, så glæder det mig at høre! :-) Jeg kender også andre, som er på samme galej.

Jeg tror såmænd også blot, at der her er tale om en strid om ord. Jeg tror, at dét, som du kalder "for perfekt", ville jeg nok typisk kalde "ikke perfekt". For sidstnævnte er og bliver nu dét udtryk, som jeg ville bruge om en guitar, der var nok så fint forarbejdet, men som samtidig var cirka ligeså inspirerende som at stikke det ene ben ind i et mørkt værelse...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

mos
Still Got The Blues
Indlæg: 246
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Et lille lydflash

Indlæg af mos »

Enten er man perfekt eller også er man det ikke :-) man kan altså ikke være "for perfekt"
Perfekt er vel et udtryk for det fuldendte, det ultimative uden fejl og mangler og i min optik kan det altså ikke blive bedre end det.
At det så i forhold til guitarer og og mange andre ting er stærkt individuelt hvad der er perfekt er en helt anden snak, sagde ordkløveren som i øvrigt godt forstår hvad i mener :-)
One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you´re into jazz`

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen